Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag de uitslag van Gent. Ze hadden niets gevonden. Dus er valt niets te behandelen. Dat is wel een beetje teleurstellend. Ik bracht nog mijn lage b12 in maar dat werd weggewimpeld als niet bewezen. Tja, zelfde verhaal als olvg dus...maar ik blijf er bij dat het een reden KAN zijn.

Omdat ik zwanger ben wilde ze wel een echo doen omdat ze mij utrogestan wilde voorschrijven als de zwangerschap nog intact was.

En gelukkig was er nog steeds hartactiviteit! Bij meting bleek het 6, 4 weken te zijn. Zo blij en woensdag weer een echo. Wat bof ik toch met al die afspraken.

Nu dus utrogestan gaan gebruiken.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caro: Aan de eene kant fijn dat er niks bijzonders is geconstateerd. Maar aan de andere kant weet je nog niet wat het was. En natuurlijk gefeliciteerd met je mooie echo! Fijne avond nog!

Geplaatst

Ik heb 3 oppaskinderen waarvan er 1 de meeste tijd op school zit en de middelste helaas ;-) sinds vandaag 's middags niet meer slaapt. Nou, ik had vanmiddag wát graag een dutje gedaan :-)

Wat fijn dat je medicijnen hebt gekregen Marga!! Hopelijk helpt het snel!

Caro, duidelijkheid is toch altijd het fijnst hè?! Wel super dat je krummel het nog steeds goed doet.

Ik breng trouwens ook ustrogestan in. Over een dag of 10 mag ik stoppen. Dat gaat een heleboel troep schelen ;-)

Geplaatst

Adrealine, hoe was de echo?

Vandaag gelukkig lekker toe kunnen geven aan de moeheid, lig nu heerlijk op de bank :-)

Hier naast de misselijkheid nu ook maagpijn. Maar dat zou ook horen bij de progesteron. Hoeveel Utro moeten jullie doen?

Morgen dan eindelijk de eersre echo, spannend!

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

@Marga; ja, er moet wel iets mis zijn, denkik alleen weten zeniet waar ze het zoeken moeten. Het kan van alles zijn. Dus hou ik het maar voor mijn eigen gemoedsrust bij de b12

@toekie; een echois altijd fijn maar het geeft nog geen zekerheid. Het vervelende is dat na 5 mislukte zwangerschappen dat ik pas blij en opgelucht ben als ik een gezonde baby in mijn armen heb. Bij elke echo denk ik, maar volgende week kan het alsnog mis zijn. Dat is zo naar....ik kan gewoon niet genieten en de onzekerheid blijft.

@Johanneke; succes met de echo morgen! duim voor je. Ik gebruik utrogestan 3 keer per dag 2 bolletjes vaginaal tot 12 weken.

Geplaatst

Ik snap dat ontzettend goed Caro!!! Je neemt je verleden mee, helaas. Dat ondervind ik zelf ook.

Johanneke, succes morgen!

Had er niet nog iemand morgen een echo?

Geplaatst

Caro wel heel fijn dat je echo goed was, stap voor stap naar een prachtig kindje! Hopelijk groeit je vertrouwen de komende tijd, zodat je ook kan gaan genieten van deze bijzondere tijd.

Johanneke heel veel succes en hopelijk plezier vandaag.

Hier ook nog tot volgende week woensdag utrogestan 3x2...zal blij zijn als ik ervan af ben, toch wel troeperig gedoe inderdaad.

Geplaatst

Hij doet het! Het hartje klopt goed en hij is nu zo'n 1,5 cm groot..

Door mijn pcos bestaat er een kans dat ik zelf niet genoeg aanmaak dus ik ga nog even door met de Utro. Nu 5x daags 3, later tot week 12 3x daags 1

Geplaatst

Mooi dat je een goeie echo hebt gehad. Daar doen we het allemaal voor toch? Wel minder dat je nog niet van de utro af kan. Wel mooi dat er middeltjes bestaan hiervoor. Hoe gaat het met de rest van de dames?

Geplaatst

Hoi Meiden,

Bij ons was de echo ook goed gelukkig. We zijn zwanger van 2 kleine beebjes! We hadden dit niet meer verwacht omdat ik veel bloedverlies heb gehad. Maar de hoop had ik nog wel en nu zijn het er dus 2! Ze zijn allebei 1 cm groot en beiden een kloppend hartje. Ze liggen met de buikjes naar elkaar toe ;-).

JOhanneke fijn dat het bij jou ook goed is!

Ik vind het nog heel spannend! Ik hoop dat alles goed blijft gaan.

Voor ons allemaal hier trouwens!

xxxxx

vanavond ga ik voor het eerst lekker zwemmen samen met mn moeder.

Geplaatst

Het kan ook nooit eens helemaal positief en soepel verlopen.

Maandag wees de echo 6 weken en 4 dagen uit. Dat was al een dag achterstand op de berekening en vandaag was de berekening 6 weken en 5 dagen. dat betekent dat het vruchtje niet helemaal volgens schema groeit. Het is steeds zo onzeker en de kans dat het misgaat is dus weer aanwezig. Ik kan nergens op rekenen en alleen maar hopen maar voor mijzelf bescherming ga ik er van uit dat het weer misgaat. pffff wat een gedoe zeg.....

het enige wat we kunnen doen is wachten. 15-1 weer een echo.

Geplaatst
Noes73, 40jr. - 1e kindje - uitgerekend 2 aug. - miskraam :(

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uigerekend 13 aug

Marga13, 28jr, - 1e kindje - uitgerekend 14 aug

Okaasan, ? jr, - 1e kindje - uitgerekend 16 aug - miskraam :(

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug

Caro- lin, 38 jr - 1e kindje - uitgerekend 28 aug

Toeki, 35 jr. - 1e kindje - uitgerekend 4 sep.

Arzu, 31 jr. - 2e kindje - uitgerekend 14 sep

Echo:

Caro- lin - 8-1 3e echo; 6,5 weken (groeiachterstand), 15-1 4e echo

Johanneke - 8 jan - 1e echo

Jett - 9 jan - 3e echo

Marga13 - 22 jan - 2e echo

Toeki - 6 jan horen wanneer de 1e echo plaats vind

Geplaatst

Toekie, 35 jr. - 1e kindje - uitgerekend 4 sep.

Echo:

Jett - 9 jan - 3e echo

Toekie - 16 jan - 1e echo

Even een update.

Geplaatst

Wat heerlijk die positieve berichten. Dat gaan we volhouden ok?

Gefeliciteerd Johanneke en Andrealine!

Caro, logisch hoe je je voelt maar ik weet dat vrouwen heel vaak teruggezet worden in de zwangerschap en dat dat niks negatiefs betekende. Natuurlijk voelt dat voor jou anders met hetgeen je mee hebt gemaakt. Natuurlijk kan het wel zo zijn maar het hóeft niet. Maar ja, dat weet je zelf ook wel. Hadden we maar een meer blanco achtergrond. Ook dan ben je natuurlijk onzeker maar toch is dat anders volgens mij.

Marga, helpen de medicijnen?

Hier vandaag een betere dag dan gisteren. Wel minder kwaaltjes en dat vind ik dan even minder. Ik probeer mezelf wel voor te houden hoe vaak het goed gaat en denk dan: ik kan beter deze week gewoon blij zijn. Dat pakt niemand me meer af. Ik kan toch niet in de toekomst kijken.

Zijn jullie ook zo hormonig? Soms ontzettend kort lontje, dan weer snel emotioneel en daar geen controle over hebben en soms net een melige puber ;-)

Morgen 6 weken. Dan ga ik proberen de babybitesbanner hier neer te zetten :-)

Geplaatst

Andrealina, .. jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug

Lacta, .. jr - 1e kindje - uitgerekend 1 sep

Echo:

Jett - 9 jan - 3e echo

Toeki - 16 jan - 1e echo

Geplaatst

Hè Caro, wat een extra onzekerheid weer. Hoop dat je kruimeltje toch gewoon doorgroeit, wat Toekie ook al zegt, het hoeft niks te zeggen, dat het niet precies volgens hét schema loopt, maar gezien je achtergrond, ik zou ook vreselijk onzeker zijn. Sterkte en ik ga heel hard duimen voor een mooie echo volgende week.

Toekie, ik had mijn echo vandaag geannuleerd. Was eigenlijk onze laatste afspraak in het ziekenhuis in Arnhem (na 10 jaar traject), maar onze vaste en nog enige bekende arts is tijdelijk ziek. En aangezien ik de 30e december al een goeie echo bij mijn vk had, heb ik hem geannuleerd. Ga nog wel een keer evalueren in Arnhem, misschien wel als ons leeuwtje geboren is. Lekker met de hele familie het resultaat van al die jaren ploeteren laten zien, wat een rijkdom!

Hebben jullie ook zulke traaaage darmen? Mijn buik begint ervan uit te dijen en dat heeft volgens mij alleen nog maar daarmee te maken. Vind het wel al leuk, dat het er al een beetje als zwanger begint uit te zien. Maar word ook een beetje gek van het opgeblazen gevoel: steeds honger, eten, té vol gevoel en opgezette buik. Misselijkheid is trouwens wat minder, dat is wel lekker.

Marga, hoe gaat het met jou en de misselijkheid nu je de medicijnen hebt? En de andere meiden, hoe is het bij jullie?

Geplaatst

Hallo dames,

Heb het lijstje even bijgewerkt.

@Andrealina, wat mooi een 2ling, had je dit een beetje verwacht? Of kwam het wat uit de lucht vallen?

@ caro-lin, wat een spanning nog even. ik hoop voor de dat je beepje mooi door mag groeien en dat de groeiachterstand weer is opgelost. ik ben zelf met de eerste echt ook 5 dagen terug gezet. hier schrok ik wel even van, maar na wat speurwerk op google blijkt dat een mm meer of minder verkeerd meten het soms zo een paar dagen scheelt. het kan best zijn dat je bij je volgende echo weer op het lijntje zit. maar ik snap je onzekerheden best hoor. sterkte!

@ Jett, succes bij je echo vandaag. hopelijk ook mooi spartelend beepje met alles erop en eraan.

@ Johanneke, 1,5 cm al. gaat dat snel he. geniet er van meid!

@ toeki, hoe gaat het met de vermoeidheid? lukt het wat met werken?

@ Lacta en Arzu hoe gaat het met jullie?

@hier gaat het wel goed. erg vermoeid en soms een lopende tijdbom met een kort londje. Maar gelukkig werken de pillen en heb ik weinig last van de misselijkheid. het is er nog wel maar minder aanwezig. Hebben jullie al kraamzorg etc aangevraagd? Het schijnt dat je dit voor de 14 weken moet aanvragen en cker in de zomer maanden schijnt het druk te zijn. Ik wacht met aanvragen tot na de volgende echo. Dan ga ik ook de gratis dozen en pakketjes enzo aanvragen. Heb er nu al zin in. :)

Hebben jullie trouwens al mensen in de omgeving ingelicht? Of houden jullie het nog even stil?

Geplaatst

Lacta, .. jr - 1e kindje - uitgerekend 1 sep

Echo:

Jett - 9 jan - 3e echo

Marga13 - 21 jan - 2e echo

Toeki - 16 jan - 1e echo

Geplaatst

Hey Jett, jij ook in Arnhem lees ik.... Balen dat Dr.R er niet is hè. Ik heb haar en Dr.B (het 'opperhoofd') veel gehad, maar heb straks bij de 1e echo een andere, maar die heb ik al wel een keer gezien en is ook een aardig mens, dus is verder prima. Als ik op B had moeten wachten, had ik mn 1e echo pas met 10 of 11 weken gehad en zo lang wil ik écht niet wachten.

Qua klachten valt het bij mij héél erg mee tot nu toe, alleen héééél erg moe (zat dinsdag huilend op mn werk tussen de middag, kón niet meer). Ik moet wel vaak wat eten, omdat ik anders een heel klein beetje misselijk word (maar echt maar een beetje) en vooral snel dizzy. Dus eet me suf aan de droge crackers ed ;-)

Al heel veel mensen in mn omgeving weten dat ik zwanger ben en dat vind ik heel fijn juist. De meesten wisten dat ik bezig was met de behandeling, dus dan krijg je toch vragen of iig vragende blikken. Dus dan maar gewoon verteld. Kan ik nu mn blijdschap (en mn onzekerheid) delen....en mócht het tóch misgaan (waar ik niet van uit ga, maar ja, deed ik de vorige keer ook niet) dan kan ik ook mn verdriet delen.

Heb geen partner, dus de mensen in mn omgeving heb ik heel hard nodig.

Even het lijstje aangevuld met mn eigen gegevens ;-)

Lacta, 42 jr - 1e kindje - uitgerekend 1 sep

Echo:

Jett - 9 jan - 3e echo

Toeki - 16 jan - 1e echo

Lacta - 21 jan - 1e echo

Geplaatst

Lacta, 42 jr - 1e kindje - uitgerekend 1 sep

Echo:

Jett - 22 jan - vk

Toeki - 16 jan - 1e echo

Lacta - 21 jan - 1e echo

Geplaatst

Andrealine...ik lees nu pas je berichtje van gisteren...wauw een tweeling, wat leuk zeg en lief dat ze met de buikjes naar elkaar toeliggen. Proficiat!!

Geplaatst

Een groot deel van mijn omgeving weet het ook. Ik ben freelance technicus en heb net een drukke tour afgesloten. Met 2 terugplaatsingen in die periode was het heel fijn dat ik lief en leed kon delen met mijn collega's. Op de volgende klus zal ik ook niet te zware dingen kunnen doen dus daar zal ik het ook vertellen.

En voetballen zal ook wel snel niet echt meer lukken dus ik ga het volgende week ook aan mijn team vertellen.

Verder nog steeds behoorlijk misselijk. En alleen dingen die ik eigenlijk niet meer eet (tarwe met name en frisdrank) helpen daartegen. Maar ik voel me wel beter nu ik weet dat er een hartje klopt.

Geplaatst

Jett, jeetje, 10 jaar mm. Pff, wat een opoffering moeten wij toch leveren voor onze grootste wens maar als we dat allemaal afsluiten met een gezond kindje hoor je mij niet klagen ;-) Het lijkt mij best apart om de laatste keer naar de kliniek te gaan. Bijna 2 jaar geleden waren wij ook zo dichtbij dat moment. Nu gaan we dit over een paar weken gewoon écht doen. Punt! En dan inderdaad je kroost showen en dan eindelijk op het grote geboortekaartjesbord hangen. Nu al zin in ;-)

Marga, heel herkenbaar dat kortje lontje. Soms erg vervelend met het oppassen van kinderen. Dan valt het mij ook soms zwaar naast de vermoeidheid en brak voelen. Maar ik heb de eerste week doorstaan :-)

Kraamzorg wacht ik echt nog mee. Inlichten hebben we al wel veel gedaan. Er wisten veel mensen van de poging dus als ze vragen naar het resultaat ga ik niet liegen.

Fijn dat je misselijk minder is!

Johanneke, ik kan helemaal begrijpen dat je rustiger bent nu je het hartje hebt zien kloppen. Ik zal dat ook als een grote stap vooruit ervaren maar ben pas echt een beetje rustiger bij 12/13 weken.

Verder gaat het hier eigenlijk wel. Ik heb nu lekker weekend en kan lekker bijkomen en toegeven aan mijn vermoeidheid en op tijd mijn rust nemen. Soms lijkt het nog steeds een droom. Ik had zo niet meer verwacht dat ik zwanger zou raken. Dacht echt dat mijn lichaam door alle rotzooi niet meer wist hoe het moest. Vanmorgen werd ik wakker en heb dan meteen een smile op mijn gezicht.

Geplaatst

Hoi meiden,

Hoe is het met iedereen.

Ik had vandaag de uitslag van mijn B12. Die is van 170 naar 319 gegaan! Zo blij, die tabletten werken dus goed.. Ik denk zelfs dat daardoor mogelijk het hartje is gaan kloppen. Heb ik daarvoor nog nooit meegemaakt.

Ik ben trouwens wel gerustgesteld van dei groeiachterstand (in 2 dagen maar 1 dag gegroeid). De verloskundige belde mij om te vragen hoe het was gegaan met de echo en die zei dat het vaker voorkomt en dat het niets hoeft te betekenen.

Poeh he dat was toch een geruststelling. Ook reacties van andere meiden waren hardverwarmend.

Wat ook scheelt is dat mijn symptomen niet zijn afgenomen.

Ben erg moe en 's nachts als ik wakker word kan ik niet meer slapen van het hongergevoel. Ga er dan uit en eet een beetje vla en dat helpt. Verder jeukende tepels en een enorm opgezwollen buik. Ik lijk wel 3 maanden zwanger!!

Ben benieuwd naar hoe het met jullie verder gaat. Geen spanningen voor de echos?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden