Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je Marga, meneer heeft genóten en is erg trots dat ie 5 is nu. Hier valt het met de moeheid wel mee, alhoewel ik ook op de bank in slaap val, maar dat ben ik geloof ik al gewoon gaan vinden.

Hahaa Johanneke, dus toch ook maar vast aan de zwangerschapsbroeken...wel zo comfortabel toch? En waarom zou het te vroeg zijn om een kinderwagen te kopen?Ik zou het gewoon doen, als je nu iets goeds ziet...lekker gaan verzamelen nu. Bedoel, de kans dat het nu nog mis gaat is toch echt heel klein?! Lekker gaan genieten. Is ook een mooie kinderwagen trouwens...sprak zij uit ervaring haha. Heb hem in het rood en gaat nu voor de derde ronde. Ze zijn echt heel fijn, stoer, wendbaar en kan allerlei 'terrein' aan.

Net naar de vk geweest en een heel mooi hartje gehoord én leeuwtje gaf een goeie trap...kon hem niet voelen maar wél horen...heel grappig. Weegschaalmoment was iets minder...3 kg in een maand...nou ja...kon erger geloof ik. Zit dan nu op zo'n 5 kg totaal. Hmm, dat rennen we er dan straks/ooit wel weer af.

Nu op naar de 20wkn echo op 27-3.

Meiden, hele fijne dag...geniet van het zonnetje..

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn dat leeuwtje het goed doet jett. Best wel appart om hem wel te horen trappen, maar dat je het niet voelt.

Hier voel ik af en toe ukje een beetje kriebelen. Erg mooi. :)

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

Geplaatst

Marga13, 28jr, - 1e kindje - uitgerekend 7 aug

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uitgerekend 13 aug

Andrealina, 26 jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug

Caro- lin, 38 jr - 1e kindje - uitgerekend 26 aug

Arzu, 31 jr. - 2e kindje - uitgerekend 14 sep

Mama2009, .. jr - 2e kindje - uitgerekend 27 sep

Lavendel, 36 jr - 1e kindje - uitgerekend 29 sep

Echo:

Caro- lin - 6 maart 7e echo (15 weken)

Jett - 27 maart 20 wkn echo

Johanneke - 4 mrt 3e echo (vk) (15 wk)

Mama2009 - 14 feb 1e echo

Marga13 - 19 feb controle vk, 19 mrt 20 weken echo

Lavendel - 20 feb echo

Geplaatst

ik ben fan van de 'combi cotti'. Dat zijn drie katoenen doeken die je heel makkelijk kan omdoen en waar je baby echt heel relaxt lang in kan liggen. Heb hem heel veel omgehad en kon er mee stofzuigen etc etc. De babybjörn hadden we voor daarna/later/buiten. Ook fijn.

De shelter van lodger heb ik ook gehad, maar vond ik wat minder fijn. Wel goed voor als ze héél klein zijn.

Geplaatst

Ik gebruik de Babylonia Tricot Slen, is een draagdoek die je moet knopen.

Je baby zit in een kikkerhouding tegen je borst aan. Erg prettig! Net of je nog zwanger bent, maar dan wat hoger ;-)

Geniet van je zwangerschap en succes met het maken van een keuze!

Geplaatst

Bedankt voor de tips. Ik zoek iets makkelijks zodat mijn vriend dat ook kan doen. We hebben al zo vaak mannen met draagdoeken zien rommelen dat hij daar nogal een afkeer van heeft gekregen. Op de beurs lieten ze wel een mooie zien van minimonkey. Deze babysling en nog een andere drager. https://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&merk=12010&groep_id=431 leuk is dat je hem ook als hangmat kan gebruiken. Wat ik een nadeel vindt is dat je hem dan wel aan 1 schouder draagt. Maar aan de andere kant zijn we het ook wel gewend om zware schoudertassen te dragen. Moeilijk hoor, al die mogelijkheden tegenwoordig, ik vond het al moeilijk om te kiezen maar met al die hormonen al helemaal ;-)

Hoe staat het bij jullie met de bandenpijn? Zelf heb ik daar best last van. Zeker na een lange dag werken..

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Ik kees ijverig mee met alle draagdoeken Tips. Ben ook opzoek naar een makkelijke doek of zak. Want heb straks voor het oppassen ook een baby erbij. Dus dan is het handig om 1baby in de wagen 1 in de zak en 1 aan de hand te doen. Wat ik zelf wel een handige website vind is http://www.babybij.nl hier vind je een duidelijke beschrijving en filmpjes op YouTube. Ik vind zelf de tula draagzak erg mooi, maar of het handig is? Geen idee.

Hier geen last van bandenpijn. Wel heb ij savonds een bollere buik dan smorgens. Echt mooi om te zien. :)

Geplaatst

Hier blijf ik gelukkig al weken hangen op 2 kilo erbij. En mijn buik is dan ook echt die 2 kilo. Baby is ook nog te klein om zwangerschapsbuik te hebben.

Ik ben nog nooit gewogen bij verloskundige. Ook geen urine onderzoek terwijl ik wel lees dat je dat hoort te krijgen bij 12 weken. Maar eens gaan vragen de volgende keer.

Ik koop nog niets trouwens. Ik krijg over 2 weken uitslag nipt en dan ga ik helemaal los haha

Inmiddels heb ik het vrienden/ familie en werk eigenlijk durven vertellen.

Als het nu mis gaat zal ik wel erg van slag zijn en even ziek thuis zitten dus dan horen ze het sowieso.

Dus het begint nu eindelijk een beetje echt te worden....

Geplaatst

Góed gedaan jett! Jij hebt je aandeel ook voor 10 weken bijgedragen! Nu lekker "vrij" piessen ;) haha. Hoe voel jij je verder jett?

Geplaatst

haha ja vrij piesen is héérlijk. Ik voel me verder lekker, geniet enorm van mijn groeiende buik...ga vanaf volgende week weer iedere maand buikfoto's maken met een vriendin die een geweldig fototoestel heeft. Vorige keer heeft ze echt hele mooie foto's gemaakt. Heel bijzonder om terug te kijken. Wel angstaanjagend hoe enorm mijn buik toen was ;-) . En dat straks midden in de zomer, laten we hopen dat het niet té tropisch wordt.

Ga zo ook eens naar de draagdoek kijken die jij noemde, ken m nog niet. En dan nog de laatste dingetjes doen voor de carnavalspakken: man komt uit Heerlen, dus wij zakken ieder jaar in vol ornaat en ondergeschminkt af naar het Zuiden. Ook met alcoholvrij biertje erg gezellig.

fijne dag allemaal

Fijne

Geplaatst

Haha. Ik mocht helaas niet meedoen aan mvm (vanwege een bloedtransfusie toen ik klein was). Maar aan de andere kant ben ik blij dat ik op het toppunt van de misselijkheid niet in een fles hoefde te piesen ;-).

Echt te schattig, ik kreeg van mijn moeder wat dingen die mijn tantes hadden bewaard. Een snoezig wollen dekentje met lammetjes, een broekje die mijn moeder zelf heeft gemaakt (en zelf de stof geverfd) en als toppunt een wollen pakje gebreid door mijn oma en gedragen door mijn vader. We hebben hem nu maar tentoongesteld in de woonkamer ;-)

Geplaatst

Meiden mag ik even inbreken? Ik lees hier dat sommigen van jullie willen gaan dragen. Hartstikke leuk, zeker gaan doen! Ik wil jullie wel als advies geven om een ergonomische drager, of draadoek, aan te schaffen. De minimonkey en lodger schelter zijn geen goede dragers helaas. De komma-houding, waarbij je kindje in de drager ligt, geeft kans op verstikking omdat de kin teveel op de borst zit. Die raad ik dus echt af! Draagzakken van Babybjorn, Chicco en Stokke zijn ook niet ergonomisch! Je baby hangt daarbij in het kruis, en dat is niet goed voor de heupen. Bij een goede ergonomische houding zitten de knieen altijd hoger dan de heupen. Goede draagzakken zijn bijvoorbeeld de Manduca, Tula, Bondolino, Marsupi, Storchenwiege. Als je doek wil kun je bijvoorbeeld de ByKay proberen. Er zijn veel draagconsulentes in NL, die je advies kan geven en waar je meestal dragers kunt uitproberen. Ik heb zelf de Manduca, en draag mijn dochter van 20maamd nog bijna elke dag. En ik ga nu over naar de Tula peuterdrager omdat ze te groot wordt voor de Manduca. Helaas zijn ergonomische dragers (behalve de ByKay) bijna nergens bij babywinkels te koop. De website babybij is inderdaad fijn, er staat ook goede uitleg op. Op de facebookgroep Draagadvies en Draagpraat kun je ook veel info vinden.

Sorry voor mijn lange verhaal, ik breek weer uit.

Geplaatst

Heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg, hier heb ik wat aan! Zal eens even gaan googlen. Bedankt voor het inbreken! :)

Geplaatst
Heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg, hier heb ik wat aan! Zal eens even gaan googlen. Bedankt voor het inbreken! :)

Graag gedaan. De Tula is overigens een uitstekende drager, en heeft ook nog eens heel mooie prints.

Geplaatst

Bedankt voor de uitleg Jessi!

Gisteren toch maar eens op de weegschaal gaan staan. Weet niet precies hoeveel ik eerst woog, maar volgens mij ben ik zeker 5 kilo aangekomen.. Gelukkig kan ik weer sporten en hoef ik niet meer zo veel te eten als een paar weken geleden ;-)

Geplaatst

Wat is het rustig hier. Geen nieuws is goed nieuws?

Hier is het goed. Net weer even naar Freddy mogen kijken en het hartje gehoord! Het is echt een bewegelijk dingetje dat zich niet laat fotograferen :-). Misschien moet ik er toch maar aan gaan geloven dat ik echt zwanger ben.

Afgelopen weekend een kinderwagen gekocht. Van marktplaats voor maar een fractie van de nieuwprijs. Voor de rest krijgen we al heel veel aangeboden van vrienden en familie. Zodra mijn vriend zijn mancave heeft leeggehaald kunnen we er een kinderkamer van maken.

En ik heb echt te veel vrije tijd nu. Ook maar meteen nagedacht over het kaartje. Als creatieveling kan ik het toch echt niet laten om zelf wat te ontwerpen..

Over 3 weken gaan we een midweekje naar Barcelona. De afgelopen tijd hebben we niet op vakantie kunnen gaan dus we grijpen onze kans nu het nog kan.

En dan 1 april weer een controle bij de vk en op 8 april de uitgebreide 20 wekenecho.

Geplaatst

Marga13, 28jr, - 1e kindje - uitgerekend 7 aug

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uitgerekend 13 aug

Andrealina, 26 jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug

Caro- lin, 38 jr - 1e kindje - uitgerekend 26 aug

Arzu, 31 jr. - 2e kindje - uitgerekend 14 sep

Mama2009, .. jr - 2e kindje - uitgerekend 27 sep

Lavendel, 36 jr - 1e kindje - uitgerekend 29 sep

Echo:

Caro- lin - 6 maart 7e echo (15 weken)

Jett - 27 maart 20 wkn echo

Johanneke - 1 april 4e echo vk, 8 april 20 weken echo

Mama2009 - 14 feb 1e echo

Marga13 - 19 feb controle vk, 19 mrt 20 weken echo

Lavendel - 20 feb echo

Geplaatst

Heerlijk nieuws johanneke. Hoe ver ben je nu? Wij zijn afgelopen zaterdag naar de babydump geweest. Wat is er veeeeel keuze! Maar als we de prijzen zien, en wat wij echt leuk vinden, gaan we toch maar iets via marktplaats kopen. Wij vinden brocante meubeltjes erg leuk, en manlief wil heel misschien zelf ook wel de meubeltjes verven. Ik voel elke dag ons ukje flink trappelen. Is heel bijzonder om te voelen. Ik dacht dat je pas na de 20 weken iets ging voelen als je in verwachting bent van de eerste. Maar ik voel het al vanaf week 16 :)

Lekker dus naar Barcelona! Genieten nu het nog kan! Wij begin april naar ameland! Zijn we nog nooit geweest..

Nu al aan het ontwerpen dus. Wij hebben de namen nog niet eens uitgezocht, laat staan een kaartje. Haha

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Wij hebben ook nog geen namen hoor! Maar wel vast het design, en ik kan er nog alle kanten mee op :-). Ik ben nu 15w3d. En kan niet wachten tot ik het voel! Ik voel nu vooral mijn banden.

Nieuwe meubels zijn echt duur he. Aan de andere kant kan je het voor dat geld niet maken maar toch... En er staat echt een hoop op marktplaats.

Ameland is ook heerlijk. Lekker fietsen daar!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden