Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik drink snachts ook nog. Heb veel dorst snachts en een erg droge mond. Komt ook mede daardoor dat ik meer moet plassen.

De Ikea is echt zon winkel waar je altijd wat koopt. Net als de action haha. Ik heb bij de action nog kleine mandjes gekocht. Waar ik spulletjes in kan doen. Ben altijd nog sl van de mandjes. En ordenen met labeltjes. M'n mannetje wordt daar soms gek van.... Maar het geeft me een beter gevoel. Ben echt een controlefreak.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ziet er al heel leuk uit Johanneke.

Afgelopen dagen wel even meegelezen, maar geen puf om te reageren. Merk dat de zolderverbouwing er wel even inhakt en ben jaloers op jullie gezellige kamerinrichtdingen. Hier is het echt een enorme rommel nu: in ieder slaapkamer staat een stapel zolderzooi die we nog moeten uitzoeken. Maar... het ergste geklus is nu achter de rug, afgelopen woensdag is er gestuct, dus nu 'alleen nog' laminaat, schuifwandjes en kastenwand. Gelukkig alleen nog maandag dagje werken en dan kan ik op mijn gemakje hopelijk de leuke dingen gaan doen.

Andrealine, spannend hoor, hopelijk blijven de boys nog lekker een paar weken zitten, in ieder geval tot die 34 inderdaad.

Geplaatst

Troost je Jett hier ziet het er net zo uit. Bij ons is het kamertje vandaag klaar gekomen. Vanmiddag de meubels ophalen, en morgen alles schoonmaken. Dan morgen alle babyspullen opzoeken wat overal en nergens ligt, en dan inrichten maar. :) ben er zoo klaar mee. Oh ja en dan de alle rotzooi opruimen...

Het einde is in zicht. :)

Meiden een fijn en gezellig weekend toegewenst :*

Geplaatst

Vandaag pretecho gehad, hierbij een kiekje. Helaas zat zijn navelstreng ervoor bij zijn mond/neus.. Maar hij heeft al wel gezonde wangetjes❤️Johanneke: leuk kamertje hoor! Wat heerlijk dat jullie allemaal al bijna klaar zijn. over 1,5 week komt de stucadoor bij ons... Begin augustus de meubeltjes.

Geplaatst

Wat een leuk kamertje johanneke. Lekker kleurrijk.

En wat een mooie echo. Hoeveel weken ben je nu?

Wij kunnen geen pretecho omdat ze met z'n tweeën zijn is er te weinig ruimte om goed te kijken. Maar wat een mooi beeld.

Geplaatst

Ik zit nu in week 28. Was alleen wat jammer dat ie zich achter zijn handjes en navelstreng verstopte... Maar toch nog duidelijk hoor. Ook hebben we een filmpje ervan, is ie aan het gapen en dan zie je zelfs zijn tong Hihi echt schattig

Geplaatst

Dat begint al echt op een baby te lijken Lavendel. Leuk!

Gisteren had ik ook echt voor het eerst het gevoel dat het een kinderkamer is. Er moet nog wel wat gebeuren maar ik kon voor het eerst daar in de stoel zitten en er van genieten. Maar tot die tijd bleef het zo'n ding wat nog moet gebeuren en maar door je hoofd blijft spoken... Niet echt prettig met die nesteldrang ;-)

Hebben jullie ook zo'n last van de warmte? Ik hou geen vocht vast maar heb het echt bloedheet en ben zooo moe. Pffft.

Geplaatst

Oow wat leuk! We hebben paar weken geleden gezien hoe er eentje aan het drinken was. Dat was ook heel bijzonder en grappig. Echt de lip van Marcel haha. Dat was een gewone echo.

Hier ook veel last van de warmte. Het zit ook echt binnen. Ik heb wel vocht in m'n voeten. Wat veel jeuk aan m'n huid geeft. Lig al vanaf half 8 in bed met ventilator op de kamer. Wel heel veel last van maagzuur ook.

Is een stoel op de beebskamer een must? Ik heb dat nog niet.

Geplaatst

Die stoel staat daar meer om ruimte in de woonkamer te maken voor de box. Maar ik dacht dat het misschien ook wel fijn is voor voedingen als hij op zijn eigen kamertje slaapt..

Geplaatst

Lief lavendel!!

En ja heb ook last van de warmte, net even op buienradar gekeken wanneer de afkoeling komt ;-) .

Stoel op de babykamer lijkt me handig als je van plan bent om daar te voeden, zelf hebben we het wiegje naast ons bed staan, dus niet echt nodig.

Geplaatst

Dan moet ik ook maar een stoel naar boven halen denk ik. Anders wordt m'n Marcel steeds wakker en hij werkt in ploegen. Twee kindertjes voeden kost toch dubbel zoveel tijd en moet dan wel goed kunnen zitten. Ik zit te denken aan een tuinstoel van onze set. Die zitten heerlijk met goede leuningen.

Geplaatst

Ik ben een echt zomertype:) warmte en de zon vindt ik heerlijk. Ik begin wel al vocht vast te houden bij mijn enkels en aan het eind vd dag voel ik me benen die worden dan zwaarder. Johanneke: drink je al melk tegen het zuur? Dat helpt bij mij super goed. Ik had er in de vakantie last van, maar nu gaat het weer beter. Ik vermijd ook echt vet eten en fruit met veel zuur pasta of rijst eet ik nu veel of gewoon gekookte aardappels. Grappig dat iedereen aan een stoel denkt. Ik heb een rieten stoel met leuningen die ik neer ga zetten omdat ik borstvoeding wil geven. Moet alleen nog een lekkere kussen kopen. Ik slaap s'nachts goed, soms zelfs als een blok, moet er alleen 1 of 2 X uit voor te plassen. Ik sliep altijd al op mijn zij dus dat is al een natuurlijke houding:)

Geplaatst

Ik heb niet zo veel last van zuur. Maar ik drink al graag melk of yoghurtdrink.. Gisteren door de warmte echt bijna geen hap door mijn keel gekregen. Kreeg pas weer een beetje trek toen het een beetje afkoelde.

Overigens kreeg ik nog wel een compliment van een vreemde dat ik er nog goed uitzag voor de termijn waarin ik ben (vandaag 33 weken) :-). Mijn buik valt mee zeggen ze (ik vind hem ernorm) en ik heb ook nog een beetje taille...

Fijn dat je nog goed slaapt Lavendel. Ik ben dan wel een zijslaper, ik ben ook een denker. Zodra de radartjes gaan draaien lukt het echt niet meer.

Jett, fijn nog trouwens dat je een teken van leven gaf :-). Zo'n verbouwing lijkt me wel lastig met de nesteldrang. Maar alles voor het goede doel!

Geplaatst

hey meiden,

Onze babykamer is al een paar weken af en daar ben ik wel blij om. Het enige probleem is dat de lijmgeur van de vloerbedekking blijft hanegn. Al van alles geprobeert; bakjes met azijn, zout, koffie, geurvreters....niets helpt. Baal hier echt van.

Kaartje hebben we nu ook uitgekozen dus we zijn echt helemaal klaar!

@Johanneke; Leuk kamertjes!

Ik krijg ook steeds complimenten over mijn buik, dat deze nog bescheiden is voor de termijn (32 weken) waarin ik zit. Maar ik vind hem ook enorm haha. Ben ook niets gewend. Blijf al een tijdje op de 9 kilo hangen maar dat zal tijdens verlof wel veranderen.

Ik moet nog 3 weken werken, dat gaat zo snel en ik wil nog zo veel doen maar ja....

@Lavendel; Mooie echo!

Ik ben ook een zonneaanbidster en word nu ook erg deproie van het weer vandaag. Gister heerlijk genoten bij een natuurreservoir, maar nu een beetje in bede hangen...niks aan.

Mijn man is het plafond aan het wiiten. Hij heeft last van nesteldrang. 2 weken terug had hij de muren gedaan.

Ik heb echt de perfecte partner hoor voor een zwangere. Niet klagen gewoon doen en elke dag krijg ik nog een fruithapje haha.

Geplaatst

Carolin wij hebben er ook nog steeds klaar. Van verflucht. En het schilderen is al klaar sinds de 23e week van m'n zwangerschap. Nu bijna 34 weken.

Mijn mannetje doet ook van alles in huis. Helpt ook heerlijk bij het huishouden. En is van alles aan het opruimen, wat hij nog moest doen. Heerlijk!

Ik neem Savonds rennie in tegen het maagzuur. Het werkt niet echt afdoende en melk wil ook niet helpen.

Ik heb nu meer taille dan ik ooit heb gehad. Heel fijn!! Nu 3,5 kg aangekomen. M'n buik is echt gigantisch. Iedereen kijkt en mensen vragen ook hoe lang nog. Ook vreemden.

Geplaatst

Andrealine,

Je kan bij de apotheek ook een drankje halen. Ik vind dit veel beter werken dan de rennies!

Wellicht helpt dat als je er veel last van hebt. Succes met de laatste loodjes!

Geplaatst

Yes....verlof!! Gisteren nog een dagje geploeterd om alles goed afgerond en overgedragen te krijgen en nu nergens meer aan denken tot eind november, heerlijk. Vanochtend op weg naar school dan wel weer met z´n allen totaal natgeregend, maar ach alle tijd om weer droog te worden en bij te komen haha.

fijne dag allemaal

Geplaatst

Het komt nou lekker dichtbij he. Hoe gaat het nu met de verbouwing? Of ga je nu je verlof hebt lekker verder?

Hier net op controle geweest. Alles was in orde. Volgende nog die extra groeiecho en over 3 weken gaan we het bevalplan bespreken

Geplaatst

Fijn dat alles weer oké was, bedoel je volgende week de extra groeiecho? Hebben jullie al wel zelf ideeën over het bevallingsplan?

Deze week ligt de verbouwing even stil, volgende week wordt laminaat gelegd, wandkast getimmerd en dan kunnen we twee muurtjes texen en dan meubels erin. Dus ik hoop dat eind volgende week alles een beetje op zijn plek valt en hopelijk dan nog 2-3 weken rustig rommelend naar de bevalling. Deze week ga ik me maar eens echt verdiepen in 'het kaartje'.

Vanavond vk en ik geloof dat ik dan ook nog een liggingsecho krijg, leuk.

Geplaatst

Even klagen hier.... Zoveel last van dat maagzuur dat ik al dagen niet slaap. Ik ga straks de verloskundige even bellen of ze nog tips heeft.

Bianca ik ben bij de apotheek geweest en heb Gaviscon gekregen. Dat zou beter werken. Maar ik merk geen verschil.

Ik heb 2 kussens onder m'n matras om hoger te liggen.

Ik neem Savonds een glas melk.

Ik eet na 20 uur niets meer.

Na 18 uur drink ik geen sap, thee of koffie; alleen water.

Ik eet geen vette maaltijden. Dus ik heb geen idee wat ik nog moet doen.

Wij hebben ook een geboorteplan. Op http://www.knovzwanger.nl/geboorteplan/geboorteplan-online-checklist kan je een standaard geboorteplan invullen en uitprinten. Dat hebben wij gedaan en nog aanvulling met pen bijgeschreven. De gyn heeft het serieus besproken en er zit een scan in ons dossier. Geeft een fijn gevoel dat er gedacht wordt aan onze wensen.

Ik hoop dat het meezit Jett dan kun je lekker gaan freubelen in de kinderkamer. Hoe was de ligging van je kindje? Of was de datum nog niet bekend?

Geplaatst

He bah andrealine niks aan zoveel last van maagzuur. En eh klagen mag hier ook he! Daar zijn we voor.

Jett het einde van de verbouwing is dus in zicht. Fijn is dat hoor!

Johanneke fijn dat bij jou ook alles goed is. Wij hebben vorige week het geboorteplan besproken. Is wel fijn als je samen op 1lijn zit en dat de vk gehoor geeft aan het plan.

Hier vandaag nog even alles opruimen, dan zijn wij er klaar voor... denk ik....

Babykamer is klaar, wiegje is klaar, tas staat zo goed als klaar in geval we toch niet thuis kunnen bevallen.

Hoe veel rompertjes nemen jullie mee in de vluchttas? Heb er nu 2 in, is dit genoeg? En 2 pakjes 1x50 en 1x56. Is ook wel voldoende denk ik?

Fijne dag vandaag dames!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden