Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat vervelend Andrealine. Jouw buik zit natuurlijk extra vol met twee kindjes.. En klagen mag hier gewoon hoor! Hopelijk heeft de vk nog een goede tip voor je.

Ik heb twee setjes klaarliggen Marga. 1x maat 50 en 1x maat 56. Allemaal volgens de checklist :-)

Volgende week is die groeiecho ja. Met 34 weken. Ben heel benieuwd. De vk zegt dat dat ze hem niet buitensporig groot vindt, maar dat is voelen van buitenaf. Volgens de meting bij 30 weken zat ie op p90, met de beentjes zelfs p97 (voor wie dat niet weten: p90 betekent dat maar 10% van de gemeten foetussen bij 30 weken groter was). Belangrijk om te weten vond ik wel dat zijn hoofdje niet al te groot is. Mijn broer is uiteindelijk met kz geboren omdat zijn hoofd er niet doorheen paste..

Qua bevalplan niet zo veel bijzonders eigenlijk. Ik weet wel een beetje wat ik kan verwachten maar ik weet niet hoe ik of mijn vriend daarop reageren. Pijnstilling wou ik even afwachten maar ik denk dat ik de littekens heel erg ga voelen (hoe klein ze ook zijn, ik voel ze nu al als Freddy beweegt) en dat ik iets wil om dat randje eraf te halen. Verder liever niet te veel polonaise en een stoel waar mijn vriend op kan zitten als het hem even te veel wordt. Hoe willen jullie eigenlijk bevallen? Bed, kruk, bad of iets anders?

Ik heb trouwens ook wat sultana's in de tas voor mijn vriend. En de ipad gaat mee voor tussentijds vermaak.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh ja dat moet ook nog mee! Snickers :D

Ik wil het liefst thuis op de baarkruk bevallen, dit ivm mijn bekkenklachten. Verder hier ook het liefst geen polonaise, hebben we al genoeg gehad! Wij willen ruim de tijd nemen voor de eerste kennismaking en pas na een uur alle testen, en vitamines en toestanden uitvoeren. Verder sturen we de kaarten ook niet meteen op. Ook omdat er een foto op komt, maar ook om de rust.

Dan ga ik niks meer aan de vluchttas doen. Bedankt voor het advies!

Geplaatst

Wij hebben er kauwgom in gedaan en een zwembroek van Marcel voor het geval ik weeen op wil vangen onder de douche. Hier ook de tablet mee en oplader. En ik heb geen keus waar ik beval, ik moet in het ziekenhuis bevallen en mag ook niet op een baarkruk ed ivm tweeling. Vaak krijgt het tweede kindje het wat moeilijker, dus willen ze dat ik lig. Onze kindjes worden direct onderzocht door de kinderarts ivm het klompvoetje ook.

We willen niks op facebook en ook wij sturen de geboortekaartjes wat later op voor onze rust.

In ons geboorteplan staat ook dat mn zusje erbij zal zijn als het evt een keizersnee wordt. Ze doet dat dagelijks, is haar werk. Maar bij natuurlijke bevalling wil ik haar er niet bij.

De gyn adviseert bij mij een ruggeprik, maar dat wil ik pas aanzien als we gaan bevallen. Hij wil dat zodat ik de energie over hou om 2x te persen.

Verstuurd vanaf mijn GT-P5100 met Tapatalk

Geplaatst

Marga, fijn dat jullie er al helemaal klaar voor zijn, zo te lezen is je vluchttas goed gevuld ;-) .

Wij gaan het liefst ook weer voor een thuisbevalling. De eerste keer wilde ik op de baarkruk had ik bedacht, maar op het moment zelf wilde ik liever op bed (lees, had niet het idee dat ik er nog af kon). Maar geen gek idee om dat geboorteplan toch in te vullen, voor het geval dat.

Johanneke, ben benieuwd voor je volgende week. Een lang kindje lijkt me inderdaad nog niet zo'n probleem, maar een groter hoofd of brede schouders word een ander verhaal. Ben het even kwijt, maar neem aan dat het afhankelijk van de echo is of ze Freddy eerder willen halen?

Andrealine, echt naar dat je je zo voelt, heb ook geen extra tips helaas. Ben erg benieuwd wanneer het voor jou gaat beginnen.

Gisteren op de liggingsecho lag Leeuwtje ineens weer dwars ipv met het hoofdje naar beneden. De vk maakt zich nog geen zorgen, aangezien ze mijn buik nog heel soepel vond en ze dus ervan uit gaat dat ie nog alle plek heeft om goed te draaien. Volgende week dinsdag nog een keer kijken en anders gesprekje over al dan niet draaien en wat als ie zo blijft liggen. Heb zelf het idee dat het wel goed zal komen, maar geeft toch ook weer onrust. Wordt vervolgd.

Geplaatst

Ze kunnen echt veel draaien he Jett. Heb je het gevoeld dat leeuwtje zo gedraaid is? Hopelijk draait ie vanzelf terug ️.

De verloskundige had ook geen extra tips helaas. Hoort erbij zei ze. Bij sommige mensen is het al bij 34 weken bij een eenling. Dus met andere woorden dacht ik moet ik maar blij zijn dat het niet al eerder was.

Ben zo benieuwd wanneer ze komen...

Zien jullie er tegenop, tegen de bevalling?

Ik ben een beetje bang om te scheuren. Verder zie ik er naar uit. Maar word ik onzeker van het wachten en niet weten wanneer enzo. Hoe zal het gaan, wanneer zou het gebeuren?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ik zie er eigenlijk helemaal niet tegenop. Heb gewoon heel veel zin om straks daadwerkelijk de kleine in mijn armen te hebben. Ik maak me meer druk over hoe het daarna gaat met echt een baby hebben en alles wat daarbij komt. Maar ik kan daar nu gewoon niet zo goed bij omdat ik het niet ken. Als de kleine er eenmaal is zal veel ook wel vanzelf gaan en groeien.

Jett, ik denk niet dat zij zozeer eerder willen halen. Een grote baby kan ook beter komen bij natuurlijke, niet opgewekte weeen. Maar aangezien mijn moeder er complicaties bij heeft gehad (1x kz, 1x pomp, 1x gebroken sleutelbeen, 1x eerder gehaald), wil ik dat de vk en ik erop voorbereid zijn.

Trouwens, als Leeuwtje al eens is gedraaid, doet ie het vast straks nog eens.

Geplaatst

Ik zie er ook niet tegenop, een beetje tegen het laatste uurtje ontsluitingsweeën, aangezien dat sowieso bij mij heel snel gaat is het ook behoorlijk heftig qua pijn. Maar ik zie vooral uit naar het moment dat we echt kunnen kennismaken en knuffelen met Leeuwtje, ben inmiddels zó bloednieuwsgierig wie het is.

Ik denk ook echt wel dat ie nog draait, heb hem al een paar x goed toegesproken ;-) .

Wat je zegt, Johanneke; ik vond het ook heel spannend hoe het leven mét baby zou zijn en vond het de eerste tijd ook echt een totaal andere wereld waar je in terecht komt. Maar heb het ook genomen zoals het kwam en geprobeerd om de verwachtingen en zo niet te hoog of met name te 'roze wolkerig' te hebben.

Geplaatst

Vandaag is een slechte dag. Het is weer veel te warm en bij het minste of geringste een harde buik en steken. Hopelijk is morgen weer beter want ik heb niks kunnen doen. Blegh..

Geplaatst

Inderdaad hier ook alleen maar kortademig rondgehobbeld. leve de koele supermarkten . morgen nog zo'n dagje en dan hopelijk voor ons weer wat koeler. nu iig lekker onweet hier ;-)

Geplaatst (aangepast)

Wat een verschil met het weer. Hier gisteren superveel geregend en hard gewaaid het leek wel herfst.

Vandaag nog geen 20 graden. En veel bewolking.

Hoe is het met jullie voeten? De mijne zwellen Savonds behoorlijk op.

Hopelijk voelen jullie je morgen beter Johanneke en Jett.

aangepast door andrealine
vergeten
Geplaatst

Vandaag, lekker in mijn jumpsuit zonder mouwen op de fiets geweest....heerlijke temperatuur vanochtend. Haha, iedereen lange mouwen of een jas, ik dus mouwloos en op slippertjes.

Qua vocht vasthouden valt het wel mee geloof ik, heb daar in ieder geval geen last van.

Geplaatst

Hier bij mij is het behoorlijk warm en benauwd, in ieder geval loopt iedereen op slippers. Het was ook echt zweten geblazen op de yoga. Verder voel ik mij een stuk beter vandaag. Heb wel rustig aan gedaan op yoga maar daarna kon ik nog wel zonder problemen even naar de stad en boodschappen doen.

Kom ik thuis met de boodschappen, is de lift stuk! Gelukkig kwam de buurvrouw ook net thuis, die heeft voor mij de boodschappen naar de 7e gedragen :-)

Geplaatst

Sinds gisteren voor het eerst naar zwangerschapsgymnastiek geweest, hartstikke leuk en nuttig. Voel me nog steeds goed, wel iets vermoeider na een werkdag. De kleine is flink aan het schoppen en in mijn rib te porren, ik moet elke lachen omdat het kietelt omdat het gebeurd als ik het niet verwacht:)

Geplaatst

Nou meiden, ik leef op warm weer (pas aangenaam bij 22 graden en liefst meer:)), dus laat die zomer maar komen, dan ben ik helemaal in mijn hum.

Maar zo te lezen ben ik bijna de enige.

Ik heb met koud weer juist heel veel last van somberheid en verveling.

Erg maar ik heb helemaal geen zwangerschapscursus, yoga of anders gedaan.

Ik wilde yoga doen, maar dan in de buurt en op een bepaalde dag/tijd en dat was niet mogelijk.Haptonomie idem.

Dus dat is niets geworden. Ik had het trouwens ook te druk met werk en was bllij als ik om 18.30 thuis was, ging eten en op de bank kon liggen.....

Krijg ook wel last van kortademig. Heb last van aambeien waar je blijkbaar niet meer van afkomt tijdens de zwangerschap.

Heb de laatste nachten in bed ook last van trekkend gevoel onder bij de lies?! Hebben jullie dit os. Erg pijnlijk.

Ik geniet ook heel erg van die bewegingen in mijn buik. Vooral als het erg zichtbaar is. Vraag mij ook af wat het is dat dan zo uitsteekt haha

Geplaatst

Carolin: geeft toch niets als je geen cursus hebt gedaan. Ik had precies hetzelfde als jij.. Op de dagen dat ik kon geen cursus. En deze kreeg ik in mijn schoot geworpen. Via me schoonvader, is een proef dus ik betaal heel weinig. Volgend jaar gaat ze echt van start. En ik vraag me ook soms ook echt af hoe of wat er die uk aan het porren is hahaha kortademig ben ik al vanaf het begin en wordt idd steeds meer.

Geplaatst

Breek in voor Caro-Lin:

Maak je niet druk omdat je geen cursus doet of gaat doen. Ik heb twee gezonde jongens op de wereld gezet zonder een cursus gevolgd te hebben. De vk of gyn geeft je ook tips tijdens de bevalling. Er komt zo'n oerkracht vrij, dat kan je ook handelen zonder cursus :-)

Geniet nog even van het leven in jullie buik!!

Geplaatst (aangepast)

Geeft toch helemaal niet dat je geen cursus hebt gedaan. Ik heb op de cursus niet heel veel nieuws gehoord. Ik heb het gedaan om vooral andere mensen te leren kennen die ik zwanger zijn en om er lekker uit te zijn omdat ik al zo lang thuis zit.

Hier ook veel kleine klachten. Steeds kramp in m'n rechterbeen vooral snachts. Aambeien ook helaas. En maagzuur maagzuur en een raar soort pijn vanonder als ik ga zitten op een iets hardere stoel. Maar alles hoort erbij en kan niet veel aan gedaan. Eerlijk gezegd ben ik het zwanger zijn ineens heel erg beu! Ik vind het erg van mezelf dat ik het zeg. Want ik heb dit altijd allemaal willen meemaken na alle ivf pogingen. Maar zoals ik me nu voel kan ik steeds janken en wil ik het liefst vandaag nog bevallen. Ik hoop maar dat dit gevoel ook is onder invloed van alle hormonen. En dat ik niet ineens een jankerd ben geworden.

aangepast door andrealine
vergeten
Geplaatst

Hoi meiden.

Lees wel mee, maar heb weinig puf om te reageren. Wordt door dit warme weer echt een hork, en echt niet een gezellige vrouw.

Heb soms het idee dat ukje aan het koken is. Worstepootjes en vingers om u tegen te zeggen. Het liefst blijf ik de hele dag binnen op bed liggen. Savonds begin ik weer wat tot leven te komen. Dan pakken mijn man en ik een vishengel en gaan we aan de waterkant zitten.

Afgelopen week de laatste avond gehad van de bavallingscursus. Een gezellige groep, maar wel weinig geleerd. Veel wist ik al, en heb ook zoiets dat er een soort van oerkracht vrij komt als het echt zo ver is. Ook de verloskundige heeft nog het een en ander verteld, en in dat half uurtje heb ik ook best wat info gekregen. Dus maak je maar niet al te druk dat je geen cursus hebt gedaan. In de 3e wereld landen zijn er ook geen cursussen, en die zetten toch ook kinderen op de wereld?

Lieve meiden een heel goed weekend toegewenst. En succes en sterkte met de laatste loodjes. Ben erg benieuwd wie er hier als eerste gaat bevallen..,

Liefs my :*

Geplaatst

Dat gevoel ken ik wel Andrealine. Wij zijn onwijs dankbaar dat het gelukt is, maar ergens vind ik het zwanger zijn helemaal niks. Ik kan mijn werk niet doen, voel me totaal niet sexy (meer een broedmachine), mis mijn kleren, ben die vermoeidheid met slecht slapen helemaal zat en ik heb heel veel zin in een glas whiskey en sushi met zalm. Verder is het vaak fijn om de baby te voelen, maar soms doet het ook gewoon pijn. En daar mag ik voor mijn gevoel niet over klagen maar ik doe het lekker toch even.

Gelukkig hoeven we niet lang meer dames :-)

Zo, dat lucht op..

Geplaatst

Klagen mag ook hoor!

Maar een zwangerschap opzicht vergt gewoon best veel van je lijf. En ik heb het idee dat dat niet zo snel verteld word, om verdriet te besparen. In mijn omgeving zijn er al best veel vrouwen met kids, en die weten van ons traject. Als ik dan vroeg: hoe gaat het met de zwangerschap? Gaat het altijd goed, nergens last van, gezellig getrappel. Mooi weer spelen dus. Zo van: ik klaag niet, ik ben zwanger en jij misschien wel nooit, dus ik mag niet klagen.

Nu kom ik er achter dat er gewoon veel vrouwen over hebben gelogen... en nu kom je dus van een koude kermis thuis. Tenminste dat idee krijg ik wat. Een zwangerschap doe je niet zomaar even! Je hebt een hoop hormonen in je lijf, en lang en moeizaam traject vooraf, en dan nog een kindje in je die de nodige ruimte op eist.

Ik geniet nog wel van de zwangerschap hoor. Maar zie ook erg uit naar de tijd die straks komt. Klagen mag! En je rot en ellendig voelen ook. Als je het maar uit, en niet op gaat kroppen. Dikke knuffel

Geplaatst

Ja het zou toch onzin zijn dat wij niet mogen klagen, hoe we ook zwanger zijn geworden? Het is nou eenmaal niet alleen maar een roze wolk en als ik zoals vannacht weer met kramp in én mijn linkervoet én mijn linkerbinnenbeenspier én mijn rechterkuit in een onmogelijke houding naast het bed sta te stretchen doe ik dat echt niet met een gelukzalige glimlach op mijn gezicht.

Ik vind het vooral dubbel: de kwaaltjes kunnen me inmiddels ook gestolen worden en ben heel benieuwd naar ons kindje, maar van de andere kant vind ik het ook nog heel gezellig dit kleine trappertje in mijn buik.

Caro-Lin maak je inderdaad niet druk over de cursussen. Is toch ook alleen fijn als je er zelf zin, puf en tijd voor hebt? En de vk/gyn is er straks niet voor niks. Komt wel goed.

En wat heerlijk dat je juist houdt van het warme weer, vooruit wens ik jou een paar zonnige weken...als het maar niet te dicht bij Nijmegen is ;-).

Zo vandaag is grote 'aanhanger->stort' dag...daar leeft een hoogzwangere van op .

fijne dag allemaal

Geplaatst

Haha meiden, ja ik vertrouw op oerinstrinct.

Gisteravond een enorme huilbui, omdat ik geen gevoel/binding met de baby voel. Ik voel mij hier zo schuldig over. Hoe moet dat straks als ze geboren is en ik voel niets?

Kan dat uberhaupt. Ik snap er niets van.

Ik had mij alles ook zo anders voorgesteld en inderdaad zwangere vrouwen speelden dus altijd mooi weer.

Ik vind het zo frustrerend. 6 jaar ben ik bezig met zwanger worden en nu lukt het en kan ik mij niet blij voelen. Dit had ik nooit verwacht. Geen roze wolk dus en veel last van hormonen, maar fijn om te lezen dat meer van jullie deze gevoelens hebben.

Ik zeg ook steeds dat de baby van mij wel eerder mag komen dan de uitrekendatum. Ben het zwanger zijn zat.

Trouwens een lekker koud biertje gaat er nu ook wel in. Die 0.0% vind ik maar niks:)

Geplaatst

Niks mis met oerinstinct! Er is er nog nooit eentje blijven zitten ;-)

Die 0.0% is het toch net niet he?

Ik denk dat als je je kleintje in je armen hebt, er wel verandering komt in je gevoelens. Voor mij voelt het in ieder geval nog steeds heel onwerkelijk. Eerst zien, dan geloven! Misschien ben je toch nog steeds op je hoede door de hele mmm.

Heb je het al eens aangekaart bij de vk of je huisarts? Want het mag natuurlijk geen pre- of postnatale depressie worden.

Gisteren een heerlijke dag gehad. Mijn moeder doet mee aan een expositie dus we zijn voor de opening naar Friesland afgereisd. En omdat mijn tante er niet te ver vandaan woont, zijn we daar nog wezen bbqen. Al met al een leuke maar lange dag. Gelukkig mag ik vandaag weer even rustig aan doen. En mijn vriend komt vandaag thuis van een klus en heeft komende week vrij. Daar kijk ik erg naar uit want ik heb hem maar weinig gezien afgelopen weken :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden