Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha Jett, die kleine van jou heeft humor! Het zou wel leuk voor je zijn als er na 2 jongens ook nog een meisje komt.

Ik heb zelf ook het gevoel dat wij een meisje krijgen.. maar ja we weten het echt niet. Dus we zullen zien of er wel of niet iets tussen de beentjes hangt :p

Bedankt voor het compliment op mijn foto! Ben er zelf ook erg blij mee.

Vind het wel leuk dat we nu actief zijn op fb. Toch een beetje beeld bij wie jullie zijn. Maar volgens mij is de groep nog niet compleet. Ik mis lavendel en mama2009 nog dacht ik. En verder weet ik het niet meer, mijn hoofd is een zeef. :(

Xx

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leuk om eindelijk gezichten bij de namen te zien

Ik heb geen specifieke muziek die ik luister. Als Freddy ook maar een beetje op mijn vriend lijkt, kalmeert hij van auto's (dat was ook zijn eerste woordje). Het is ook zo dat als hij beweegt en ik zeg dat tegen mijn vriend, dan houdt hij er ook mee op. Volgens mij straal en spreek ik van mezelf al genoeg kalmte uit . Dat is in ieder geval wel mijn ervaring met andere baby's..

De laatste tijd is het heel lastig voor mij om lang op 1 heup te liggen. Had dat eerst alleen bij links en ik dacht dat dat kwam door een val 7 jaar geleden, maar ik kan tegenwoordig ook niet lang op rechts liggen zonder dat dat pijn gaat doen. Pas een tijdje na het opstaan gaat de pijn weg. Is dat bekend bij iemand?

Jett, verwacht jij jouw kleintje een beetje op tijd? Of waren jouw boys laat?

Geplaatst

Ik vind het ook leuk om gezichten te zien bij de namen hier. Klopt dat we er iig nog 2 missen. Ik heb bericht al aangepast maar ik hoop dat ze even een berichtje doen als ze online komen.

Johanneke wat balen van je heupen! Ben je hard gevallen 7 jaar geleden op je ene heup?

Hier ook veel last van pijn. Kan geen houding meer vinden die fijn is. In bed lag ik meestal nog wel lekker maar nu ook niet meer. Steeds van de de linker naar de rechterzijde. En dan kraakt het overal, in m'n heupen bekken knieën rug enzo. Onze mevrouw van zwangertotaal even gemaild en ze zei niets om zorgen te maken. Dat is vocht.

Ik doe ook echt de hele dag niks meer. Dan beetje lezen, spelletjes op de tablet enzo. En af en toe een wasje.

Ik hoop echt dat het niet lang meer duurt. Woensdag 37 weken en als ze dan geboren worden mogen we na 2 nachtjes naar huis. Het liefst zou ik dan al ingeleid worden en niet de woensdag erna pas. Maarja. Wie weet komt het spontaan op gang.

Gister kwam ik erachter dat ik de badcapejes nog niet had gewassen dus zitten nu in de wasmachine.

Hier bewegen de kleintjes echt wanneer het hun uitkomt. Ze hebben geen ritme en als ik zeg tegen Marcel moet je nu voelen of kijken. Dan stoppen ze ermee. Dat zou komen van het horen van je stem. Maar als ik gebaar stoppen ze ook haha.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ik kwam met mijn fiets in de tramrails en ben toen heel hard zijwaarts gevallen met de fiets tussen mijn benen. Kon de eerste nacht niet lopen van de pijn. Bijna mijn hele been was dik en blauw. Nu, ruim 7 jaar later dus, zit er nog littekenweefsel in mijn knie waardoor ik er niet op kan zitten (heel handig bij de yoga, not) en mijn heup blijft ook wat zeuren.

Die pijnlijke heupen zal wel een combinatie zijn van gewicht wat ze moeten dragen en verweking. Ik draag bij het lopen ook een bekkenband dus helemaal stevig is het er niet momenteel...

Ik doe ook helemaal niks op een dag. Een beetje huishouden, af en toe een boodschap maar voor de rest veel lezen en en series kijken. De meeste van mijn vrienden zijn of aan het werk of op vakantie en helpen met verbouwen of verhuizen zit er ook niet in . Maar ze zeggen dat we nog even van moeten genieten dus dat probeer ik dan maar ook

Geplaatst

Het viel allemaal uiteindelijk wel mee hoor. En op mijn knie zitten na kan ik gewoon alles doen.

Gisteren toch nog kunnen helpen met verhuizen. Ze kwam tegen lunchtijd aan in het nieuwe huis dus terwijl zij de wagen uitlaadden, heb ik tosti's staan bakken

In de avond wel weer best wel pijn in mijn onderbuik gehad, maar dat zou ook goed kunnen komen door Freddy die dan beweegt. Gelukkig was ik in het boek mindful bevallen net bij het hoofdstuk over pijn. Door me op mijn ademhaling te concentreren heb ik nauwelijks last gehad en ben ik daarna vrij snel in slaap gevallen. Verder is dat boek mij iets te zweverig trouwens. Ik lees het door voor de belangrijkste informatie maar ik ben blij dat ik alleen het boek heb gekocht en niet een dure cursus erbij heb gedaan.

Misschien ook wel een tip voor degenen die verder geen cursus hebben gedaan. Breng je aandacht niet naar de pijn maar naar je ademhaling. Gewoon rustig blijven ademen (kan je partner ook bij helpen) en je bent hopelijk zo door de ontsluitingsfase heen.. Voor wie wil kan ik het stuk over pijn tijdens de bevalling wel op FB zetten.

Geplaatst

Johanneke, ik vind het wel leuk om dat stuk te lezen, dus gooi maar op FB. De jongens waren trouwens allebei wat eerder, 5 en 4 dagen, dus daar hou ik nu ook weer een beetje rekening mee. Zou betekenen dat het rond 8 augustus gaat gebeuren. Van de andere kant hoeft het natuurlijk helemaal niet zo te lopen.

Gisteren een paar té leuke retro kinderkamerdingetjes gekocht en twee Kik Kid petjes: een roze en een blauwe. Die zijn zo stoer, sowieso een leuk kledingmerk vind ik.

Geplaatst

Ja zet het maar op fb. Heb bij onze cursus (samen bevallen) ook wat ademhalingstechnieken mee gekregen. Soms moet ik een harde buik echt een beetje weg puffen.

Maar tot nu toe zit ukje nog lekker te trappelen in mijn mega buik!

Jett, dan zal deze 3 dagen van tevoren komen... 5..4...3 :D

Leuke petjes trouwens!

Ik slaap ook erg slecht, gevoel dat mijn ribben worden geplet door de cup H die ik nu inmiddels heb gekweekt. Ook wel last van heupen en rug. Ik slaap het beste als mijn man uit bed is :P ach zo heeft iedereen wel wat! De langste tijd zit erop!

Fijne zondag dames!

Geplaatst

Ik ben ook wel benieuwd Nasr het stuk.

Ademhaling is idd erg belangrijk. Ik probeer er overdag ook op te letten. Maar je vergeet het snel.

Ik slaap snachts meestal van 4 tot 9 à 10.

Lig nu alweer in de bank. Zo gaar en misselijk.

Ben heel benieuwd wanneer ze komen. Ben er helemaal klaar voor.

Geplaatst

Mijn borsten zijn in het begin hard gegroeid maar sinds ik amper aankom zijn m'n borsten veel kleiner dan ze waren. Beetje jammer vind ik het wel.

Geplaatst

Ja beetje weinig he. Ik ga wel al rond 21 uur naar bed. Dan lig ik maar denk ik dan. M'n oma zegt altijd: slaap je niet dam rust je toch.

Geplaatst

Mijn borsten zijn groot voor mijn doen, maar het blijft bar weinig. Ben gegroeid van a naar c, en ik ben niet petite (1,75 en gezonde hollandse heupen, benen en billen).. Maar als ik mijn zusje hoor klagen over haar flinke boezem heb ik eigenlijk niks te klagen ️. Overigens zijn die heupen door de zwangerschap wel flink gegroeid. Ik ben wel van plan om na mijn herstel hard aan de bak te gaan om de kilo's er weer af te krijgen.

Je slaapt inderdaad niet veel, maar zo te lezen rust je wel genoeg. Wie weet kan je met ademhalingsoefeningen nog wat beter slapen.. Ik ga eens kijken hoe ik het makkelijk online kan zetten.

Ik slaap ook beter zonder vriend. Dan ben ik toch iets vrijer in het omrollen. Als hij er bij is ben ik toch bang dat ik hem pijn doe bij het draaien. Maar toch heb ik wel liever dat hij bij me ligt.. Dinsdag gelukkig weer.

Geplaatst

Ik slaap het liefst samen. Maar dan wordt hij steeds wakker als ik draai en dat vind ik zonde voor hem. We hebben een bed van 1.80 breed dus dat is wel prettig. Zeker nu.

Als ik nu voor de spiegel sta heb ik echt een smalle taille door het gewicht van m'n buik naar voren. Heb ik nog nooit zo gehad. Dus ben benieuwd hoe dat na de bevalling is. Ik kan me ook niet voorstellen dat het allemaal nog weer terug gaat haha

Geplaatst

Het liefst slaap ik ook samen, maar als manlief om 5 uur uit bed is om te werken, slaap ik beter. Dan idd de ruimte om lekker te draaien :)

Ik heb altijd al veel borsten gehad, van cup f naar h vind ik toch wel heel veel. Maar het hoeft niet te betekenen dat ik daardoor meer bv kan geven dan met een cup c.

Gisteren zeiden mijn schoonouders dat mijn buik gezakt was en nou meer naar voren is gaan zitten. Het blijkt dat het dan niet lang meer duurt. Nou ik ben benieuwd! Van mij mag ukje wel komen, ben er klaar mee... uhm... voor! :D

Geplaatst

Ja dan is je kindje aan het indalen. Ik hoop dat het bij mij ook niet lang meer duurt. Kindje links is al 2 weken ingedaald.

Geplaatst

En dat snap ik dus niet. De vk zegt al een week of 4 dat ukje goed in het bekken ligt en ook vast. Kan het dan nog verder indalen? Of is het dan meer dat alleen de buik "indaald"

Geplaatst

M'n buik is echt cms lager al een paar weken. Maar is niet altijd goed zichtbaar omdat baby rechts niet omlaag kan omdat baby links daar zit.

Geplaatst

Het indalen duurt zoals ik het nu lees een tijdje. Ik weet het ook niet precies. Ik luister altijd maar naar de gyn en zoek niet te veel op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden