Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 254
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb je een nieuwe afspraak voor een bloedafname gemaakt? Zo nee dan is het misschien een idee om na het weekend nogmaals te prikken, dan zie je of er wel of geen mooie stijging is

iig gefeliciteerd !!

Geplaatst

hoi meiske, bedankt voor je reactie!

Vandaag is dag 15 na punctie. Ik weet niet waarom ik zo onzeker ben. heb met dr S afgesproken over 5 dagen nog eens te prikken.

Geplaatst

Dat is echt een mooie waarde hoor Celene! Ik had op wachtdag 13 dus dat is volgends mij 16 dagen na de punctie een hcg van 199 en aangezien die meestal per 48 uur verdubbeld zit jij een beetje t zelfde als bij mij toen!

Geplaatst

Goed zo hopelijk gaat t je lukken!!! Ik had twee keer bloed geprikt om de dag en daarna niks meer geloofde t wel je moet toch vertrouwen zien te krijgen in die uk en je eigen lichaam!

Dus probeer een beetje te genieten!!

Geplaatst

Celene goed zo!!!, nog even, men spreekt in het algemeen altijd over verdubbeling oer 48 uur maar dat hoeft niet, ook per 72 uur!

bij mij was de verdubbeling bij de jongens per 64-68 uur ( liep toen via Brussel) bij onze dochter ( via DD) niets geprikt !

Geplaatst
Inge kun je jezelf nog bedwingen? Hoe voel je je? Voel je iets of niets of? Succes met nog ff wachten! Killing!
Ik heb vanochtend....dag 8 getest en Omo wit!!! Grrr....voelde deze keer anders( of dat wou ik voelen) lees dat het te vroeg kan zijn maar geloof er niet meer in!! Gaat nu drie maanden duren voor een nieuwe poging bij mijn vriend moet een nieuwe pesa uitgevoerd worden!! Bah ben er ziek van!!
Geplaatst

Inge geef nog niet op he! Het kan echt nog, niet iedereen krijgt meteen positief zo vroeg. Hoop echt voor je dat je over paar dagen mooie test hebt. Hoeveel dagen na punctie had je tp?

Fingers crossed!

Geplaatst

Inge, het kan inderdaad te vroeg wezen. Wanneer mag je officieel testen?

Celene hoe is het met jou?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik had tot vandaag wat gevoelige borsten en was met vlagen misselijk. Sinds gisteren best veel buikpijn en rugpijn. Ik ben eigenlijk een beetje bang dat het toch niet

goed is gegaan. Ik heb woensdag weer een bloedtest. Afwachten maar. Akelig hoor 😔

hoe is het met jullie? Remmir hoe voel jij je? Kun je al een beeetje genieten? Lisselot en bianca hoe gaat het met jullie?

ing heb je nog gestest?

Geplaatst

Nou hier weer een berichtje van mij....sinds gister bruinverlies af en toe....maar zet niet door!! Vanochtend weer een testje gedaan. Om 6 uur s ochtend al want toen was ik al weer wakker. Weer niks....dacht ik....want echt zonder natuurlijk licht leek het gewoon weer wit. Tot ik vanochtend uur of negen de test in het dag licht bekijk en heeeeeeel dun een streepje zie!!! Gelijk de test van 2 dagen geleden uit de prullenbak gevist en die is nog steeds Omo wit!!! Jezus dit is nog frustrerender.....ik dacht altijd als ik meiden zag schrijven over een heel dun streepje en onzekerheid....wat zeur je nou....je hebt een streepje!! Maar deze moet je echt heel goed voor kijken!!! Pffff nou kan ik alleen maar morgen weer testen!!! En maar hopen dat het geen indroog lijntje is wat ik ook gelezen heb!! Wat een onzekerheid!!!

Geplaatst

Sorry inge, ik moet heel erg hard lachen om je bericht en dan voor al over de onzekerheid en streepjes en niet mogen zeuren. Maar voor jou is het echt niet leuk. Getver, lichte streepjes zijn zooooooo stom. Ik weet er alles van. Krijg je ook nog een bloedtest. Of moet je het met streepjes doen?

Pfff, ik zal voor je duimen.

Maar houd moed! Je heb hcg, nog niet veel, maar het is er wel want je hebt een streepje, dus er gebeurt wel iets. Gewoon doorgaan met de bollen (als je die gebruikt).

En tuurlijk is het geen indroogstreepje, want dan had je die gisteren ook moeten hebben.

Geplaatst

Inge heb je er een foto van? Bruinverlies zegt niks hoor. Ik had met mijn vorige zwangerschap van week 4

tot week 12 constant bloed en bruinverlies. Duimen draaien voor je!!!!

Geplaatst

Inge wat lees ik nu! Hopelijk is ie morgen nog duidelijker! Duimen draaien! Als je kunt maak er een foto van!! Die lichte streepjes zijn killing idd!

Celene Heb je hele erge buikpijn? Buikpijn hoort er wel een beetje bij natuurlijk. Kwaaltjes komen en gaan.. Wel een prettig idee dat je woensdag weer kan bloedprikken! Dan weet je waar je aan toe bent! Wanneer mag jij voor een echo?

Ik heb dit keer meer buikpijn dan eerdere zwangerschappen. Felle steken die kort zijn. Als ik snel opsta heb ik een gevoel dat ik kan scheuren in de liezen. Heel bijzonder.. Ik zou er anders bang voor zijn dat het een bbz zou zijn.. Maar dat kan gelukkig niet meer.. dus hopelijk zijn het allemaal goede tekenen. Miss herkent iemand dit?

Okaasan wanneer heb jij de echo? Hoe voel jij je? Wat spannend allemaal he. Ik hoop voor jou ook dat het nu nog zo'n 8 maanden mag blijven zitten!

Geplaatst

Pfff Remmir, dat klinkt heftig. Doe je rustig aan? Wanneer heb jij eerste echo? En wanneer ben je uitgerekend? Nog net in oktober denk ik toch? Ik 7 november en mijn eerste echo is 17 maart. Dat is al bijna, nog minder dan twee weken. Lekker vroeg die eerste echo, zo doen ze dat in Gent en omdat ik een BBZ heb gehad, moet ik sowieso een vroege echo. Ik heb trouwens geen idee hoe het werkt als dit goed blijft gaan. Ik was bij het UMCU en daar kreeg je een echo met 8-9 weken om vervolgens doorgestuurd te worden naar WKZ of verloskundige. Moet ik dan eerst nog op de ivf afdeling een echo? Ik weet alles van zwanger worden, maar van zwanger zijn.....

Nou ja eerst maar eens zo ver zien te komen. Vorige keer was het ook al voor de eerste echo mis. Ik denk dat ik me op ga geven voor MvM als de bloedtest woensdag goed is, maar dat ik pas een afspraak met de consulente maak de dag na de eerste echo. Dat lijkt me een goed plan.

Geplaatst

Ik ben 4 november uitgerekend. En heb 13-3 de eerste echo. Lopen we echt dicht bij elkaar. Ik doe zeker wel rustig aan. Heb op dit moment wel een goed gevoel erover. Morgen 5 weken.. Maar kan niet zeggen dat we genieten hoor. Maar ook logisch gezien onze geschiedenis. Maar dat gevoel ken jij ook en ook logisch dat je nog niet echt heel blij kunt zijn.. Eerst maar eens verder zijn! Jij ook een bbz gehad.. Ik ook.. Heftige tijd toen!

Ik mocht vanuit DD gewoon bellen met onze eigen fertiliteit en daar een echo aanvragen. Wij hoefden niet naar DD te komen. Wel moeten wij doorgeven of het er 1 of 2!

Ik heb me al opgegeven voor MvM wordt deze week gebeld. Vorige x mocht ik niet mee doen vanwege een bepaalde rugoperatie die ik heb gehad. Miss dat het nu wel mag.. en is het verandert. Zag het niet meer op de site staan! Hopelijk mag ik mee doen. Wil graag wat terug doen!

Geplaatst

Ja dan gaan we zeker gelijk op. Het is hier ook nog niet echt genieten, eerst overmorgen nog maar eens een bloedtest. En dan misschien wel een beetje, alhoewel het zeker eng zal blijven. Maar genieten pakt neimand je meer af, en is niet verboden, is wel heel fijn en als het misgaat, komt de klap toch wel hard, of je nu genoten hebt of niet. Dus mijn tip is om er toch een beetje van te genieten, al is het maar dat je er iedere dag even heel bewust bij stil staat en positief over na denkt. Nu klink ik heel positief en nuchter enzo, maar zo ben ik echt niet hoor. Vind het ook allemaal maar moeilijk.

Maar zullen we een nov topic openen? Daar gaat het heel druk worden, want daar komen Noes, Twinkel, Meiske en nog vele anderen ook op. En dan vallen we hier niet iedereen lastig met onze stress. Dat vond ik zelf soms wel eens vervelend op een wacht bankje. Of durf je nog niet? Ik durf een topic te openen, dus als je daar mee komt kletsen, dan doe ik het :-)

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik ben soms ook bang voor bbz. Wachten is echt killing! Vooral als je zo onzeker bent.

De pijn is niet ondraaglijk maar wel constant aanwezig. Ik hoop maar van harte dat het goed zit.

Ik ben 6/11 uitgerekend. Tenminste volgens het berekenen op Freya.

Echo heb ik over 2 weken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Lijkt me een goed plan! Als jij de novtopic zou willen aanmaken dan verhuis ik mee!!

En af en toe maakt mijn gevoel echt wel een vreugde sprongetje 😍😍Heel stiekem. Verder hopen dat de dagen wat sneller gaan😊

Geplaatst

Celene als je zoveel buikpijn hebt, dan zou ik als ik jou was contact opnemen met het zkh. Je angsten uitspreken,overleggen en evt. vragen om een extra vroege echo. Kan het ook niet zo zijn dat je verlate overstimulatie hebt? Zorg goed voor je zelf hoor! Ook al is het allemaal echt heel spannend, je moet je klachten wel serieus nemen en niet afwimpelen of baggatelliseren. Kom voor je zelf op en zorg goed voor je zelf. Beter een keer te vaak naar het zkh gebeld dan dat je later zegt, had ik maar.....

En nu ik toch zo wakker lig 's nachts ga ik gelijk een topic voor november openen. Komen jullie dan daar heen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden