Ga naar inhoud

Uitgerekend oktober 2014!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 804
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje bloem wat heftig!

Ik hoor ook wel eens vaker dat een emmie zich later in nesteld! En zoals je de verhalen hieronder leest kan het dus ook!

Ik vind het zo onprofessioneel dat ze zo tegen je praten. Wacht eerst de volgende echo af voor jeje mond open trekt lijkt mij maar daar denken hun anders over.

Ik kan me voorstellen dat je nu geen bloed meer gaat prikken. Je bent er te erg mee bezig het beheerst je leven enorm en je weet nu dat je HCG toch wel verdubbeld.

Hoop zo voor je dat je goed nieuws gaat krijgen a.s vrijdag. Geniet extra van je kindje!

Geplaatst

Mooie echo bianca!!

Onze was wel uitwendig hoor en was prima te zien.

Bij de andere 2 op dat termijn wel inwendig gehad maar zie echt geen verschil in kwaliteit met de laatste echo.

Vandaag weer even onzekerheid. Had weer een pennenstipje bloed net als een paar weken geleden en wat rug pijn en een rare buik. Gelukkig nu allemaal weer over word dan gelijk weer onzeker.

Misschien toch weer een wondje van binnen

Geplaatst

Victor nee dat meen je toch niet? Was er wel een vruchtzak te zien? Gets meid wat zal jij in de zenuwen zitten! Wanneer heb je de echo?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

Ze zei dat ze wel "iets" zag! Net zh gebeld die willem me dinsdag zien met precies 7 weken en dan die vrijdag weer bij echocentrum.

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk

Geplaatst

Dat begrijp ik meid. Was dit bij t echo centrum en in of uitwendig?

Heel veel ziekenhuizen doen ook echt pas vanaf 7 weken de echo omdat ze dan zeker weten dat als t goed zit t hartje klopt. Hoe moeilijk meid probeer je hoop t houden en je rustig te houden. Ik weet t is makkelijk gezegd en ik zou er zelf ook moeite mee hebben maar hoe jij je denkt en voelt in je hoofd kan een werking geven op je lichaam! Het kan ook gewoon nog veels te vroeg zijn!

Geplaatst

Hou hoop Victor.. Misschien was het nog te vroeg... Bij ons in het ziekenhuis doen ze pas vanaf 7 weken een echo. Vandaar dat ik maandag pas een echo heb. Dus misschien voor jou dinsdag ook beter nieuws.

Hou moed!!!! Hoe moeilijk dat ook is...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Jeetje Victor......weet hoe jij je voelt : ((

had je een in of uitwendige echo? Was er een vruchtzak?

echt vreselijk deze zenuwen en onmacht....het sloopt mij iig echt....ik moet morgen hcg prikken...

is een lege vruchtzak überhaupt een ma?

Geplaatst

Wat vreselijk onzeker victor. Hopelijk was het te vroeg..

Iemand hier ervaring met gembercapsules tegen de misselijkheid. Emesafene werkt hier averechts word er alleen maar beroerder van.

Op een ander forum hoor ik goed verhalen over gembercqpsules.

Geplaatst

Victor wat vreselijk! Want je had nu toch wel een zwarte holte moeten zien? Met 5.4 weken was er bij mij wel een zwarte holte (vruchtzak) te zien. Pffff wat een drama is dit zeg wat zul je in angst zitten.

Bloem,hoe is t met jou? je zei dat je geen bloed meer ging prikken en jeje aandacht op je kindje ging leggen maar ga je nu vandaag toch weer hcg prikken? wanneer heb jij weer een echo? vandaag toch?

lisselot, hoe voel jij je?.jij hebt morgen de echo toch?

sky, ik heb geen idee ik heb t gelukkig niet (nog niet) nodig. iets via de huisarts vragen anders?

wij hebben eergisteren sokjes ingepakt met i love oma voor de oma van R.wat was dat emotioneel zeg oma huilen R huilen ze was zo blij. gisterenavond hebben we t aan R zn ouders verteld ook die waren erg emotioneel en erg blij! het is bijzonder maar ook heel dubbel weer zwanger te zijn na t verliezen van een kindje. het is net 6 maanden geleden wat is nou 6 maanden? dus het ligt bij iedereen vers in t geheugen. maar t waren bijzondere momenten toen we vertelden dat we in verwachting waren!

Geplaatst

Victor wat erg.. Heel veel sterkte!!!

Bianca, het gevoel is ook dubbel maar oohh zo mooi zoals iedereen blij voor jullie zijn dat jullie weer zwanger zijn.

Ik voel mij goed. Begin nu alleen wel zenuwachtig te worden voor de echo maandag. Stel je voor dat ze bij mij ook niks zien. Maar we wachten het af. De kwaaltjes zijn er nog steeds en voel van alkes in mijn buik. Dus we gaan uit van het goede..

Als de echo goed is gaan wij het daarna aan mijn schoonouders vertellen en 2 maart aan de rest van mijn familie. Dus hopen op een mooie echo maandag..

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ja de huisarts wil perse dat ik kom bloedprikken hij wil het verloop weten. Ik ben weer zo zenuwachtig. Gisteren een onafhankelijke vk gesproken die ik ook ken. Ze zei dat die afmeting vd vruchtzak afgelopen maandag 8,6 mm een zw duur heeft van 5 wkn 4 dgn. Dus ik loop 3 dgn achter. Vruchtzak was wel heel mooi. Ik heb naar de echo van mijn zoontje 3 jr geleden gekeken en daar zag je ook een vruchtzak van 8,6 mm exact hetzelfde. Maarja gyn is zo ontzettend stellig dat het absoluut een ma of mk wordt/is....Bianca wat mooi die sokjes!Lisselotje komt echt goed vrouwkeVictor wat voor holte was het dan?Sky, gember caps werken absoluut goed!! Of gember thee

Geplaatst

balen bloem dat je dat perse moet doen. want helaas zegt je hcg nu ook niks. als t een mk word of iets dergelijks blijft t sowieso door stijgen. kan me voorstellen dat je op bent vd zenuwen. Wanneer heb je weer een echo?

weet je zeker dat je toen ook drie dagen achterliep? want voor dezelfde geld was daar wel met 6 weken.

ik hoop zo dat de gyn ongelijk heeft! blijf duimen voor je!

iel gember thee en gember ik vind dat toch zo ranzig haha!

Geplaatst

Met mijn zoon liep ik niet achter, de echo was toen op 5 wkn 4 dgn en gaf hetzelfde beeld als de echo afgelopen maandag. Nu loop ik 3 dgn achter. Dinsdag echo

wat we begrepen hebben is met mk je hcg daalt en met een ma wel stijgt maar niet verdubbelt en dat wil de ha zien

Geplaatst

oww zo nou dan hoop ik dat t verdubbeld bloem! wat is dit killing! kun je dinsdag de echo niet bij de vk krijgen? want kan me voorstellen dat je geen stap meer bij die gyn naar binnen wilt zetten.

Geplaatst

Hcg waarden binnen 13220. Afgelopen dinsdag was het 7707. Verdubbeling in niet perfect, het 15000 moeten zijn. Ik word gillend gek

Geplaatst

pfff hier word je toch ook gek van die huisarts maakt je echt gek ik zou echt weigeren nog een keertje te prikken. het is super hard aan t stijgen en t kan best dat t iets langer duurt dat is normaal. voorgaande keren was t ook niet met 48uur verdubbeld toch.

als t echt mis zou zijn en je zou dat aan je hcg kunnen zien dan lijkt t me dat t veel minder hard moet stijgen. maar goed ik ben geen arts.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden