Ga naar inhoud

Wie start er in maart/april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Awhh nanny shit zeg.. vanwege de ks:( wat jammer..

Mari wat fijn dat de uitslag goed was.. nu geen griep overdragen dan komt alles goed.. 2weken al.. skiet al op

Verstuurd vanaf mijn SM-C105 met Tapatalk

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik kwam hier via via omdat wij ook mogen starten met onze eerste icsi behandeling.

We hebben al een hele geschiedenis van onderzoeken achter de rug. Gelukkig is bij mij alles goed, alleen is het zaad van mijn man zo

weinig dat we gelijk voor icsi in aanmerking komen.

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit allemaal gaat verlopen. Wanneer ik weer ongesteld wordt ga ik beginnen met de pil en dan krijg ik ook een verdere planning wanneer ik moet gaan spuiten.

Daar zie ik nog het meest tegen op! Niet zozeer het spuiten, maar meer de bijwerkingen.

Als het goed is wordt ik volgende week ergens ongesteld, dat wisselt nog al eens... Dus dan gaan we beginnen.

Ze gaven aan dat er niet echt wachttijden verder zijn, dus wellicht zal het voor ons dan ook maart/april worden.

Ben benieuwd of jullie ook nog speciale vitamines of andere dingen nemen? Ik moet alleen beginnen met foliumzuur.

Mag je nog wel eens een wijntje drinken of is het beter om gewoon even niet meer te doen?

Ik ken weinig mensen die in hetzelfde traject zitten, dus denk dat het wel fijn is om hier en daar ervaringen uit te wisselen.

Succes allemaal!

Geplaatst

Hallo summer welkom:) een spannende tijd voot jullie! Ikzelf neem alleen muktivitamine en foliumzuur.. een wijntje drinken moet je zelf weten:) zelf drink ik niet maar als je af en toe eeb wijntje neemt lijkt me dat totaal geen probleem.ikzelf heb veel gehad aan dit forum met de behandelingen hopelijk jij ook;)

Geplaatst

Hoi summerbeach welkom. Ik ken je gevoel. Je komt van een heel eind en dan mag je icsi doen. Het is super spannend allemaal vooral de eerste poging. Bij ons is hij helaaa mislukt en beginnen we in maart met ons tweede poging. Ik kan in je verplaatsen bij ons is het bij de man ook niet goed helaas. Nu maar weer afwachten tot ik weer mag spuiten en of wij meer bevruchtingen hebben dan de eerste keer. Toen ik ben begonnen met icsi ben ik gelijk gestopt met rouw vlees eten en van alcohol drinken. Je kan het altijd aan het ziekenhuis vragen natuurlijk. Nogmaals wees welkom en deel het met anderen. Je kan hier door aardig steun krijgen van alle dames

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

Hallo Summerbeach, welkom! Spannend voor jullie, de eerste keer icsi! Over de supplementen kan ik het volgende zeggen: In Dusseldorf krijg je het standaard advies

1000 mg Omega 3

Vitamine D3 2000ie

Vitamine E 250 mg

Foliumzuur 400 microgram

Vitamine C 50 mg

Vitamine B6, B12 en selenium uit de standaard Multi vitamine.

Dit is ook goed voor de man + nog 25-40 mg zink.

Verder natuurlijk zo gezond mogelijk leven, regelmatig bewegen en zo min mogelijk suiker nemen.

Heel veel succes met de behandeling,

Liefs,

Noes

Geplaatst

Wat spannend allemaal ;-)

Juist het wachten is het ergste.

Welkom Summerbeach, ik heb ook veel aan dit forum gehad, veel steun, advies en gedeelde gevoelen en ervaringen.Ik slik zelf mama forte, altijd gebruikt ook bij me vorige zwangerschap. Maar vooral goed eten, bewegen, drinken en zo op zijn tijd een wijntje zou niet kwaad kunnen, maar dat is wat en hoe je zelf erbij voelt. Luister naar jezelf en anders het ziekenhuis raadplegen.

Nanny, wat ontzettend k*t

Mari, wat goed nieuws ;-) en blijf uit de buurt van je man hahahaha zodat hij niet de griep krijgt ;-)

Eslief, zeker spannend en eng, nieuwe behandelplan/aanpak. Maar hopen dat het goed aanslaat en zijn vruchten afwerpt

Aankomende vrijdag krijgen we ook alle uitslagen en als het goed is meteen een spuitschema.

maak me niet zo zorgen om de uitslagen, die waren altijd wel goed maar blijft toch spannend.

Dus vrijdag is een belangrijke dag, dikke duimen voor ons allen.

Geplaatst

Ow nee he Nanny, ik vind t zo sneu! Al die verschillende protocollen daar word je toch helemaal gek van. Je wilde t zo graag, had goede hoop en dan zeggen ze gewoon dat t nog niet mag;-( hopelijk is t dan snel augustus meid al zal dat voor je gevoel nog behoorlijk lang zijn.

Dikke knuffel

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

@cigdem ik snap wel dat het weer eng is vond ik ook.. haalde me vanalles in me hoofd maar alles was normaal.. o.dat we weer voor icsi gingen hoefde we geen zaadtest te doen ook dat vond ik best spannend.. maar het bleek ook net zo slecht als voorgaande jaren;) spannend vrijdag..ik ga donderdag een paar dagen er ff tussenuit.. en maandag ga ik met de meiden 3 dagrb bij sjorsensjimmie logeren;) je kreeg de groetjes van haar:)

Geplaatst

@eslief, wat leuk en gezellig :happy3: bij sjorsensjimmie. Fijn dat jullie zo een band hebben.

Doe zeker de groetjes terug XxxX

En heel veel plezier en geniet ervan, lekker ontspannen.

Verheug me ontzettend op vrijdag, erg benieuwd.

En hopen dat alles mee zit en zo snel mogelijk mag beginnen met spuiten .:duimen draaien: voor ons allen.

Geplaatst

hoi meiden,

fijn om te lezen dat we allemaal met dezelfde dingen worstelen, overal voor moeten wachten is lastig als je zo graag wil. Dan lijkt augustus zo ver weg Nanny!

Wij hebben de planning van het binnen, ik mag 17 april weer beginnen met decapeptyl en later de puregon erbij. Het wordt onze vierde keer. Summerbeach, ik heb nooit last gehad van bijwerkingen maar dat kan voor iedereen anders zijn en hangt natuurlijk ook af van de soort medicatie. Ik vond de punctie ook wel te doen maar die wachtweken zijn voor ons mij het ergste en dan vooral de tweede als je elke keer gespannen naar de wc gaat in de hoop geen bloed te zien.......

Maar ja het weerhoudt ons niet om toch weer ervoor te gaan.

Deze keer is de eerste keer dat ik tijdens het traject actief ben op het forum, hoop dat we wat voor elkaar kunnen betekenen.

Ik duim voor je vrijdag cigdem27.

heeft trouwens iemand ervaring in het overnemen van "treinkaartjes" van andere forumleden?

Geplaatst

Suoergoeie ervaring heb ik met de treinkaartjes! Iedereen is lief en bereidwillend. Ik zou gewoon posten wat je zoekt qua ritje.

En ik breek weer uit...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

dank je Moes, dit keer moeten we ook zelf betalen en hebben al veel gekregen van het ziekenhuis gelukkig. Ik heb een principe afspraak om een aantal kaartjes op te halen zondag met ongeveer 75% korting. Kijk, dan kun je nog eens op reis gaan.....

Geplaatst

Ja ik heb ook super ervaring met de treinkaartjes zo had ik alles de vorige keer voor niks echt zo lief en het heeft bij ons geholpen dus wie weet bij jou ook

Hier nog steeds niet hersteld van de griep mijn dochtertje heeft het ook helaas maar het gaat wel iets beter gelukkig

Morgen even naar de Ivfkliniek om de meds op te halen

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Geplaatst

Ik weet niet al die betekenissen van de reizen. Maar als ik weet watvoor medicijnen je gaat gebruiken kan ik nog wel kijken wat ik over heb.

Geplaatst

Hoi Lisselotje, Ik ga decapeptyl, puregon en utrogestan gebruiken. Ik sta er van te kijken hoe hulpvaardig iedereen is. Ik heb de vorige keer mijn overschot aan medicatie aan het ziekenhuis gegeven, die het weer verdeelde onder patiënten die geen vergoeding meer kregen. Zo heb ik deze keer ook al een deel van de medicatie gekregen vanuit het ziekenhuis. Hoor graag van je of je nog iets over hebt.

Is dit jouw eerste zwangerschap? spannend allemaal hoor!

Geplaatst

Wat leuk te merken dat jullie zo met elkaar meeleven. Ook fijn om ervaringen van jullie te horen. Ik wacht op mijn menstruatie nog een dag of 5 kan ook langer want ben soms heel onregelmatig. Da n mag ik beginnen met de pil en doorbellen en krijg ik schema. Nu hopen datmoeder natuur ons niet lang laat wachten.

Geplaatst

Ik heb altijd erg veel aan dit forum gehad en heb hier zelfs een aantal hele lieve dames leren kennen met wie we zo af en toe afspreken

Hier is de koelkast weer gevuld raar maar wel fijn

Geplaatst

Hey meiden.

Had even afscheid genomen van het forum. Ik baalde zo enorm dat we pas in augustus weer mogen beginnen!

Maar het is een plekje aan het krijgen en we proberen het gewoon op de normale weg tot die tijd ;)

We blijven gewoon positief! Zou toch geweldig zijn nietwaar? hihi

Ga zo even teruglezen hoor!

Geplaatst

Nanny, welkom terug ;-) neem je tijd. Postitief blijven zeker, al kost dat soms heel veel moeite.

Maar hier houden we elkaar zo positief mogelijk.

Treinkaartjes ? nee geen ervaringen mee maar woon in almere en ga hier naar het flevoziekenhuis.

Ben net terug gekomen van het ziekenhuis, en alle uitslagen waren goed ook meneer zijn zwemmende zaadjes, haha.

Dus meteen een spuitschema mee gekregen (microganon, decapeptyl, menopur en utrogestan)

Nu wachten op menstruatie dan beginnen met de pil (eerste keer voor mij dta ik dit ga gebruiken na 12 jaar) vond het wel raar. Maar behandelplan is eenmaal zo dus gebruiken we de pil maar.

Als alles mee zit en gaat zoals geplant (wat vaak niet zo is) hebben we eind april de punctie.

Ook de vraag gehad of we icsi willen als die mogelijkheid er is, hebben we mee ingestemd. Al weet ik daar niet veel over dus ga me er in verdiepen qua risico grote en zo vergeleken met ivf, voor het eitje.

Ook kijk ik erg tegen op de punctie is zo vies tegen gevallen dat ik niet meer durf te gaan liggen. Had toen alleen een vaginale verdoving gehad wat totaal niet heeft geholpen, dus ontzettend veel pijn, hele nare ervaring. Maar schijnt nu dat je een roesje krijgt (spuit in de billen) en zo half van de wereld bent. Nou waag ik dan toch maar een kansje hier in het flevo. Maar angstig ben ik zeker.

Iemand ervaring met een prik in de billen ???

Zo Zo spannend, maar ook eng. Hoe zal het nu allemaal verlopen en gaan. op goede hoop voor ons allen.

Geplaatst

Bedoel je toevallig dormicum ik krijg dit via het infuus maar echt een wondermiddel ik zou de punctie niet meer zonder willen je bent echt helemaal dizzy

Maar wel fijn dat alles goed was de uitslagen nu op naar het begin

Geplaatst

marie 83, dormicum, zou het niet weten wel middel. Ben wel bekent met het middel gebruik het ook op mijn werk als nodig is.

Hoop dus wel want bij zijn wil ik echt niet meer. dan maar lekker goed dizzy hahahaha.

Geplaatst

Die prik in de bil krijg je hier in Friesland ook een half uur voor de punctie, was bij mij een mix van morfine en antrophine (of zo). Als je je helemaal overgeeft aan de medicijnen (mp3 speler mee, niet meer te veel kletsen) werkt het super en ben je inderdaad half van de wereld. Ik werd er elke keer erg lacherig van, alsof ik een halve fles wijn op had maar dan zonder de kater de volgende dag. Het haalt de ergste pijn weg en je bent helemaal ontspannen. In Friesland wordt het laboratorium gedeelte niet gedaan, manlief moet dan met de eicellen in een stoof naar Groningen. De verdoving werkt dan nog een paar uur en kan je lekker op de poli blijven slapen totdat manlief weer terug is. Ik zou ook niet zonder die verdoving willen. Ik hoop voor je dat het ook mee valt!

Nanny, snap dat je even tijd nodig hebt om de teleurstelling en plekje te geven. Het blijft elke keer incasseren....

De treinkaartjes zijn een verwijzing naar de soort medicijnen die je gebruikt. Maar inhoudelijke uitwisseling gebeurt via persoonlijke berichtjes..

Geplaatst

Mette's mam in McL krijg je tegenwoordig infuus met punctie. En via het infuus de pijnstilling.. Dit blijkt beter te werken dan de prik in de bil, ik vond het super..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden