Ga naar inhoud

Wie start er in maart/april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vind het beetje lastig, had gedacht wel te werken morgen nu moet ik alles weer regelen. En heb wel een paar collega's die er van weten. Maar ook niet iedereen.

Vind het lastig ofzo of ik iedereen verantwoording moet afleggen.

Nouja zal wel zien hoe ik het doe...

Werken wordt fysiek nu wel zwaarder merk ik.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Summerbeach, spannend zeg, ook een hoop eiblaasjes. Hopelijk blijft het in bedwang en heb je een goede punctie met een goed resultaat.

We we duimen hier lekker door voor iedereen.

Ja spannende week weer.

Geplaatst

Ik Heb een lang protocol beginnen primolut, decapeptyl, gonal f en dan ovitrelle. Volgende week zondag laatste primolut dan wachten op bloeding.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7000 met Tapatalk

Geplaatst

Nog even, summerbeach als ze toch besluiten om dinsdag de punctie te doen heb je dan wel genoeg tijd met de pregnyl?

wat doe je precies voor werk, fysiek werk? Ik kan me voorstellen dat dit dan zwaar is. Ik heb een kantoorbaan en dit is wel goed te doen.

Geplaatst

Hoi Summerbeach ja dat is lastig, maar dit gaat toch echt even voor, probeer je rust te nemen, na de punctie kan ook nog overstimulatie ontstaan dus hou er rekening mee de rest van de week. Ik kon niet eens meer rechtop lopen... Punctie deed ook veel pijn. Sterkte!

Geplaatst

Oei summerbeach goed oppassen op jezelf hoor hopelijk valt het mee

Maar net als minima was mijn eerste gedachte bij dinsdag punctie moet je toch vanavond de pregnyl spuiten

Ik hoop dat het goed gaat allemaal met iedereen wel spannend allemaal

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Geplaatst

Mari wat een geweldig nieuws!!!! Alvast voorzichtig gefeliciteerd!!

Summerbeach rustig aan en goed drinken!! Sterkte..

En 3 meiden gaan richting de punctie.. spannend meiden.. toitoitoi..

Hier voel ik me belabberd dus krijg morgen een bloedtest en moet dinsdag naar de internist.. helaas heb ik vaker ijzer problemen en slik hier al medicijnen voor.. 2,5 week ongesteld zijn heeft er ingrhakt dus ik verwacht dat ik deze week een ijzerinfuus krijg.. hopelijk mag ik dan wel starten met de poging..

Verstuurd vanaf mijn SM-C105 met Tapatalk

Geplaatst

Hee meiden, als ik dinsdag punctie had moest ik vanavond inderdaad al spuiten. Maar dat hoeft nu niet omdat mijn hormonen nog acceptabel zijn. Morgen weer controle van bloed enz. En ws morgen pregnyl spuiten.

Ik werk als verpleegkundige, maar heb deels kantoorwerk.

Hebben jullie je ziek moeten melden voor of na de punctie?

Moet nu idd goed op mezelf passen. En rust nemen als nodig is. En morgen maar weer afwachten.

Geplaatst

Oh ok ik dacht al haha hopelijk alles goed morgen en woensdag gewoon de punctie

De eerste punctie heb ik mij wel ziek moeten melden de dag erna maar toen had ik lichamelijk erg zwaar werk en de punctie was een hel

Maar de rest niet ik heb bij deze punctie ook gewoon gewerkt wel rustig aan gedaan maar ik kon gewoon alles

Geplaatst

Toen ik nog werkte had ik de 1ste punctie in mijn vakantie en 2de 2 dagen later had ik toen een dienst maar die was goed te doen had ik niet veel eicellen. Maar als je je niet fit bent daarna dan heb je je zelf ermee dan zou ik ruilen zijn altijd wel collega's die het over wil nemen

Geplaatst

Ja dankjewel haha kunt ook gewoon marielle zeggen haha.

Tis nog ff afwachten tot donderdag blijft onzeker Hihi.. Dinsdag probeer ik weer een test.

Sinds vanavond voel ik veel druk in me buik denk dat ik lekker ga liggen.

Geplaatst

Jemig meiden wat spannend voor iedereen! Ik werk nooit de dag van de punctie en de dag van de tp werk ik ook niet. Zet jezelf echt even op nummer 1 er gebeurd zoveel in je lichaam maar ook geestelijk en neem daar de tijd voor, ik heb het geestelijke stukje altijd weg gestopt en heb daar nu last van. Gelukkig wel hulp van een psycholoog. Ik heb echt geleerd om jezelf op 1 te zetten en dan zeggen ze er maar wat van jij voelt wat jou lichaam nodig heeft en niemand anders kan dat voelen. Maar ik heb wel mazzel met me werkgever want die heeft mega begrip...

Ik mag morgen voor een echo of de eisprong vandaag ook echt is geweest en dan gaan ze me eitje laten ontdooien en als dat proces goed mag gaan plaatsen ze hem vrijdag terug... spannend allemaal!

Iedereen heel veel succes!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

Ik breek even in!

Summerbeach, als je nu een punctie krijgt is de kans groot dat je overstimulatie krijgt, t enigste wat helpt is minimaal 3 liter drinken en heel veel rusten/plat liggen.

Ik raad je daarom ook aan tussen de punctie en tp niet te gaan werken! Maar goed dat is mijn mening ;-)

Ik vermoed.dat ze dit in t ziekenhuis ook zullen gaan zeggen dat je ook alleen onder die voorwaarde de punctie krijgt! Want anders is t.echt een te groot risico voor je lichaam!

Ik wens je heel veel succes!

Geplaatst

O wat fijn mari, zal wel een gerustelling zijn of niet?

summerbeach spannend voor jou zeg! ik hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt en dat je ook op een veilige manier door kunt gaan.

Ik ga me voor morgen ook ziek melden. Wil na de punctie en transport rustig aan doen die dag. Woensdag zien we wel weer verder. Als het net zo gaat als de vorige keer dan kan ik woensdag wel weer aan het werk. Donderdag een thuiswerk dagje en vrijdag hopelijk terugplaatsing. Dus mijn werk heeft er zo het minste last van. Ze weten het daar ook niet. Dit wil ik eigenlijk ook nog even zo laten.

Geplaatst

Ja echt een reuze opluchting ben echt zo blij

Minima heel goed ik heb de dag van de punctie nooit gewerkt mocht ook niet zeiden ze mij

Geplaatst

Summerbeach ik heb niet gewerkt na de punctie, maar dat kon ook echt niet. Bij mij was tijdens de echo's nog niks gezegd over overstimulatie. Pas na de punctie werd ik gebeld dat ik direct alle rust/drinkregels in acht moest nemen. Ik had heel veel pijn, maar dacht dat het van de punctie kwam. Mijn gewicht werd niet perse meer, alleen mijn buik was wat opgezet. Op de dag van de terugplaatsing, 4 dagen later ben ik 's ochtends vroeg met spoed naar het zh gegaan omdat het niet meer ging. Toen is besloten dat de terugplaatsing niet door mocht gaan. Dat was echt een teleurstelling 2 uur voor mijn afspraak. Had misschien eerder aan de bel moeten trekken, maar je wilt niet om elk pijntje gelijk bellen. En bij mij ging het om lichte overstimulatie... Ik duim voor je dat het bij jou goed gaat!

Mari-83 gefeliciteerd, geniet van dit mooie nieuws! Dat geeft ons ook hoop. Yes we can :)

Eslief sterkte, hoop dat het geen invloed heeft op je behandeling!

Geplaatst

Dank je roos ja we zijn echt in de wolken bij mijn dochter 5 jaar over gedaan en nu in 1x keer raak wie verzint zoiets haha

Geplaatst

Heftig hoor overstimulatie ik heb er geen ervaring mee gelukkig maar het lijkt me dat je dan juist nog meer rust moet hebben het kan heel gevaarlijk zijn

Geplaatst

Hoi Meiden,

Nou ik zit nu thuis op de bank. Het wil even niet meer....

Ik ben na de echo vanmorgen wel na het werk gegaan. Heb wel fijn even gepraat met 2 collega's, 1 collega moest vanmorgen mijn dienst overnemen omdat ik vandaag weer moest.

Heb toch besloten hun te vertellen hoe of wat, anders voelt het voor mij ook zo gek om steeds vrij te vragen/regelen. Weet wel dat ik niemand wat verplicht ben, maar vraagt soms nog al wat van collega's. En voor mij gevoel was het ook fijn om even mijn hart te luchten en mijn pijn/moeite om vrij te nemen of niet...

Later mijn leidinggevende nog gesproken hij weet er van en heeft mij naar huis gestuurd. Ook omdat er op het werk van alles van me gevraagd wordt en ik ook heb meegekregen dat ik echt rustig aan moet doen. Gezien de risico's enz, en we hadden vanmiddag een bespreking over ziekteverzuim, daar moest ik mij nu al helemaal niet druk om maken.

De eicellen groeien heel hard. Heb er nu al een paar van boven de 20mm en de rest zit al rond de 18mm.

Ze bellen mij zo meteen terug. Spannend!

Of woensdag de punctie plaats kan vinden. Ik mag sowieso maar de helft van pregnyl spuiten.

Maar deze dame gaf wat andere informatie dan die van gisteren. Hier hoefde ik maar 2,5l te drinken en zij had het ook over om punctie uit te stellen.

En die ander gaf dat eigenlijk niet als optie. Ik wacht het maar af.

Voel me eigenlijk een stuk beter nu de last van werk van mij afvalt. Pff ik had dit echt niet verwacht.

Ze hadden me al lager in gezet en al eerder op controle gedaan en dan nog....

Geplaatst

Woensdag heb ik de punctie :-)

Moet wel 5.000eh pregnyl spuiten.

Als je zelf je oren ook niet los hebt, ze zei eerst 10.000.

En toen zei ik tja vanmorgen zeiden ze 5.000, o ben je vanmorgen ook nog geweest.

Ja. Nou even navragen hoor...

Beetje knullig. Nu ben ik vergeten te vragen wat mijn hormoonwaarde was.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden