Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hi meiden,

Het is al een hele poos geleden dat ik voor het laatst op dit forum wat heb gepost. Een groot aantal van jullie ken ik dan ook niet maar een aantal andere meiden ken ik nog van al die wachtbankjes, uitgerekend etc etc. Daarom wil ik toch even afscheid nemen met een korte update.

Voor ons gaat er definitief geen kleintje meer komen. Sinds vorig jaar weten wij dat ik adenomyose (endometriose in de baarmoederwand) heb. Gezien de klachten niet geheel onverwacht maar wel een mokerslag omdat dit niet te genezen is. Om de adenomyose tot rust te brengen ben ik met Lucrin in de overgang gebracht. Helaas bleek dit niet te werken. Na wekenlange bloedingen en een zware bloedarmoede hebben wij moeten besluiten tot een baarmoederverwijdering. Deze operatie wordt binnenkort uitgevoerd. We zijn intens verdrietig maar weten ook dat we alles hebben gedaan om onze liefste wens te vervullen. We zijn heel dichtbij geweest, Daan* en Féline* hebben ons papa en mama gemaakt maar uiteindelijk staan we met lege handen...

Ik wens jullie allemaal heel veel geluk, sterkte en liefde toe in de hoop dat jullie uiteindelijk een kleintje in je armen mogen sluiten! Lieve meiden, bedankt voor jullie lieve woorden, steun en support als ik het nodig had, de wetenschap dat je niet alleen bent in deze wondere wereld is soms zo fijn!

Lieve groet voor iedereen!

Posted

Lieve Ceeke, Vanaf hier ook nog even een dikke knuffel! Ik weet zeker dat D.aan* en F.eline* (vanaf boven)vol trots naar hun papa en mama kijken. Je hebt een dappere strijd gestreden waaraan nu een einde gaat komen.

Wij spreken elkaar elders (fb of de app) verder, maar ik wilde je gewoon even laten weten dat ik bewondering heb voor deze moedige (maar o zo moeilijke) beslissing. Dikke knuf!

Posted

Lieve Ceeke,

Ook al ken ik je niet, je bericht komt hard aan en ik moet gewoon even reageren. Een zware en moedige beslissing, maar eigenlijk zo weinig keus. Want ook jou gezondheid is belangrijk.

Jullie zijn papa en mama van 2 prachtige kindjes, maar voor de buitenwereld onzichtbare ouders. Een rouwproces dat jullie ongewenst kinderloos zullen blijven. Ik wil jullie veel sterkte, maar ook heel veel geluk wensen en een liefdevolle toekomst.

Veel liefs een een ontzettend dikke knuffel!

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Posted

Ook ik ken je niet maar krijg kippenvel van je bericht. Dapper.

Veel kracht en sterkte maar ook prachtige momenten.

Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Posted

Ceeke, ik 'ken' je natuurlijk nog wel van vroegere wachtbankjes en andere topics.

Wat een vreselijk heftige gebeurtenissen en beslissingen komen jullie toch voor te staan.

Heel veel sterkte toegewenst!!

Sluit hiermee voor jullie het boek 'kinderen' nu trouwens helemaal?

Of staan jullie evt nog open voor andere opties? Pleegzorg, adoptie...... draagmoeder??

Posted

Lieve Ceeke,

pffff ik wist er natuurljk al vanaf, heb jullie " traject" van dichtbij meegemaakt, ik vind het zo verschrikkelijk moeiljk en oneerlijk!! Maar dat weten we he dat we geen papa en mama worden op basis van eerlijkheid....

lieve meid we steunen elkaar waar we kunnen en weet dat he ook in dit traject op ons kan steunen!

liefs

babeth xxx

Posted

Dank voor jullie lieve woorden meiden...

Wen, we blijven elkaar zeker volgen via app/FB. En hopelijk zie ik je volgende keer weer een keer live! Jouw woorden geven me de moed om deze dagen door te komen. Met een lach en een traan. Met de onuitwisbare herinneringen aan D.aan* en F.éline* in ons hart!

Moes, een lange weg af aan het leggen voor jullie zo gewenste wondertje. Dank voor je berichtje en vooral heel veel succes met een laatste (?) ronde. Ik hoop oprecht dat jullie wens vervuld mag worden!

Vlindermama, mama van een prachtig klein mooi meisje dat niet bij jullie kon blijven. Wat een immens verdriet... Wat is het leven soms oneerlijk hé? Zo dichtbij, zoveel verloren. Ook jullie zijn al weer even bezig voor een brusje. De wens is zo groot, ook al is de weg met hobbels bezaaid. Volg je hart en doe wat jullie denken dat je moet doen (ook al snapt de 'buitenwereld' niet altijd waarom je maar door blijft gaan) want je weet nooit wat de toekomst gaat brengen! Ook voor jullie hoop ik dat jullie liefste wens vervuld wordt.

Dee, wij hebben inderdaad menigmaal samen op een wachtbankjes gezeten (en zijn er helaas ook samen afgevallen😢). Jullie zijn een andere weg gegaan en mogen nu twee kindjes gaan adopteren. Wat bijzonder! Al enig zicht op wanneer dit kan gebeuren? Voor ons is adoptie helaas geen optie (we zitten niet op één lijn wat dat betreft), pleegzorg vind ik te moeilijk want afscheid nemen heb ik al te vaal gedaan... Draagmoeder is heel misschien nog een optie want er is nog één cryo. Helaas worden we hier in nl niet geholpen, België is ook niet mogelijk dus wordt het Cyprus of Riga. We twijfelen erg of we dit wel moeten gaan doen want wat is nu de kans op een zwangerschap met één cryo (redelijk/goede kwaliteit). Na alle jaren van hopen, zijn we ook erg toe aan rust. We gaan zien wat het wordt, nu eerst deze operatie.

Babeth, helaas is het leven niet altijd eerlijk... Life happens en daar moet je het mee doen. Weten dat we op jullie mogen leunen en steunen betekent veel voor ons! Onze duimen draaien voor jullie op dit moment in deze toch weer spannende dagen. Spreek je vast snel!

Voor jullie allemaal een dikke knuffel en vooral heel veel geluk toegewenst!

Posted

Draagmoederschap in NL is inderdaad moeilijk. Wij hebben er ook ooit over nagedacht en destijds wat onderzoek gedaan. Weet niet of het nu nog hetzelfde is maar toen was het geloof ik alleen het VU dat er aan meewerkte? Niet zo heel lang geleden hoorde ik over iemand die was afgewezen omdat er niet duidelijk genoeg een 'baarmoederprobleem' bij haar speelde. Dat lijkt me in jouw geval wel een duidelijke factor, zeker na de operatie. Maar goed, daarnaast zijn er nog andere factoren waardoor het in NL een lastige zaak is....

Kan me wel voorstellen dat jullie rust willen (hadden wij ook) en je daarom waarschijnlijk niet meer in IVF of IVM met een draagmoeder willen storten, maar snap ook dat je die ene cryo nog wil proberen om het af te sluiten. Wat je ook beslist: veel succes!

Naar het idee van adoptie hebben wij toe moeten groeien. Eerst maar eens een wachtnummer aangevraagd (terwijl we nog niet zeker wisten of we ermee verder zouden gaan), open dag van een vergunninghouder bezocht om het wat concreter te maken, etc. Op dit moment kan ik me eigenlijk niet meer voorstellen dat ik nu per ongeluk zwanger zou raken en de adoptie niet door zou gaan. We zitten al zo met ons hoofd en hart bij onze toekomstige kindjes uit dat verre land.... We hopen dat we dit jaar nog mogen afreizen maar dat is afwachten. Het is maar net wat voor kinddossiers er binnenkomen en of wij daarmee gematcht kunnen worden. Superspannend!

Posted

Ceeke, ik heb niet echt de woorden om je een hart onder de riem te steken. Ben er stil van. Ik weet het nog van dat het toen misging, de impact, heftigheid en het grote verdriet... Life is not fair, maak er samen iets goeds van!

Posted

Beste Ceeke,

Ik ken je niet, maar wil je heel veel sterkte wensen. Wij hadden de hoop al opgegeven, maar een lieve vriendin heeft aangeboden draagmoeder voor ons te worden. Door de afwijking aan mijn baarmoeder is de kans bijna onmogelijk zelf zwanger te worden. Mocht je meer informatie willen kan je altijd een berichtje sturen. Veel sterkte. Gr. Petra

Posted

Lieve ceeke ik kan niet de juiste woorden vinden zo oneerlijk

Ik wens je heel veel kracht sterkte en liefde om met dit om tegaan

Liefs Jessica

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk