Ga naar inhoud

Brusje voor onze kleine meid, wie start er in Mei?


Roxanne&Marcel

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

oh jullie gaan allemaal al voor een broertje of een zusje!! Ik ben net een kleine week bezig met de eerste spuiten... Vind het erg spannend! Op naar een succesvolle poging :)

Wel fijn om hier wat 'deskundigen' te treffen. Ik maak me enorm druk over de punctie. Voor de rest zie ik het allemaal nog heel positief in.

 

Succes allemaal!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En valt het spuiten een beetje mee Dhana? Ik ben gelukkig geen deskundige Ik was na mijn eerste icsi poging zwanger. Nu ruim 5 jaar later op voor een 2 de en ik kan me weinig herinneren van de vorige keer en ben erg nerveus weer. Alles lijkt anders.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

poeh dat willen we allemaal wel!! In 1 keer raak wat een geluk :)

Het spuiten valt goed mee. Tis steeds even zoeken naar het minst gevoelige plekje. De eerste 3 dagen had ik knallende hoofdpijn, nu steeds erg moe en soms een erg opgezette buik.

Ik weeg elke dag en het scheelde op 1 dag gewoon 2 kilo!! ZO raar...

Ik heb de 14e de startecho en dan is het overstappen naar de andere hormoonspuiten. Voor mij kan het niet snel genoeg gaan!!

Voor jou ook weer spannend. Succes hoor! Hopelijk weer meteen raak :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel eerlijk hopen wij dat ook maar Hoe groot is de kans dat weer weer zoveel geluk hebben. Ik mag vanavond de laatste spuiten zetten ergens tussen de andere blauwe plekken. Kijk er nu al naar uit. Ik duim met je mee succes.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

bah ja wij moeten er wel wat voor over hebben he... :( Ik kan soms zo over mijn nek gaan van een uberenthousiaste zwangere dame ohh ja ik was in 1 keer en we hadden er helemaal niet op gerekend hihi. Pff shoot me...

Nooit gedacht dat zo'n verhalen kwetsend voor iemand konden zijn totdat je het zelf ervaart... Maar goed het is ieder gegund uiteraard!! Alleen gun ik het mezelf nu ook wel eens! hahaha

Heel veel succes morgen!!! Klaar met spuiten dan! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment dat je iets wil heeft plots iedereen het. Ik had/heb ook echt een radar voor zwangere vrouwen Ik zie ze overal. Nu ik Lukas heb vind ik het minder kwetsend maar voor die tijd liep ik huilend door. Hun kregen wat ik wilde.

 

Ik gun het een ander wel maar mezelf ook hihihi

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop dat het snel raak mag zijn voor jullie... Ik deel gelukkig niet die gedachte dat ik boos of verdrietig word als andere hebben wat ik ook wil.... Ik was na de eerste tp ivf zwanger... Kon het niet geloven... Ieder zijn geluk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes allemaal dames bij ons was het deze keer voor een broertje of zusje wel in een keer raak terwijl we bij mijn dochter er ruim 5 op hebben moeten wachten en we na de 5de tp zwanger waren

 

Iedereen succes ik hoop dat het bij jullie net zo zal gaan

 

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop weer op een eerste poging en raak. Maar hoe hoog zijn de kansen, bij Lukas ging alles mis en had Ik de hoop al opgegeven. Nu gaat alles goed en ben ik bang dat het niets word. Stom vrouwenlichaam.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend meiden.. ik zit nu op wd5 voor een brusje.. we hadden nog 2 cryos van mijn dochter deze zijn helaas mislukt vorig jaar.. januari icsi 1 helaas ook mislukt nu icsi2 en hopelijk meer geluk.. beiden keren hadden we maar 1 bevruchten eicel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik duim voor je eslief. Ik lig weer op de bank denk dat mijn buik boos op me is. Vanmorgen naar de winkel gefietst en toen gaan strijken nu enorme steken aan de linkerkant. Typisch geval dom dom dom maar mijn energie komt weer terug.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan ook voor een brusje. Hebben al weer twee pogingen gehad en nu gaan we voor een cryo. Heeft wat langer geduurd dan gehoopt voordat ik weer verder kon. Heb een enkelblessure opgelopen en daardoor de cryo uitgesteld. De blessure is nog niet beter, maar ik wil niet meer langer wachten.

Vandaag gaan menstrueren en volgende week donderdag de eerste echo. Ik doe een tp in natuurlijke cyclus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb morgen de uitgangsecho in dusseldorf...ik heb nog nooit icsi of ivf gehad. Ik vind het super spannend en ook wel eng. De medicatie ligt klaar. Nu nog horen hoe en wat.

Oh ja, hier nog geen kids, dus geen brusje.

@kim, ik zie dat je ook uit Limburg komt. Ga je in Maastricht of dusseldorf of ....voor het traject?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Moes en anderen :-), ik was zowaar 10 min te vroeg aan de beurt!!!

Mijn man vond het een goed idee als ik vandaag zou rijden, voor het geval ik eens alleen moet gaan. Dus met klotsende oksels en knikkend knietjes zat ik in de wachtkamer...die Duitsers parkeren overal dubbel daar. Ik vind het maar niks rijden daar in dd.

Maar anyhoe. De echo was prima. Ik moet nu mijn periode af gaan wachten en op dag 3 beginnen met 150 gonal f. Op dag 8 de eerstvolgende echo. Ik krijg ook 2x intralipid infuus, prednison vond dr. K voor de allereerste x niet wenselijk. Omdat ik nog 'jong' ben schat hij de kans tussen 35 en 45%.

Na afloop nog even met c.aroline gesproken. Ik wilde graag van haar nog even alles in NL horen. Vooral omdat wij nog helemaal nieuw zijn in ivf/icsi.

Daarna weer naar huis gereden, ook de terugweg moest ik maar oefenen van mijn schatje :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

10eke, fijn dat je op tijd aan de beurt was, is weer eens wat anders dan dat eeuwige wachten. Wanneer verwacht je je menstruatie? Spannend hè de eerste keer, maar ik zie dat je bij de IUI ook al hormonen hebt gespoten, dus dat is niet nieuw voor je. Hoe 'jong' ben je dan als ik vragen mag?

 

Moes, hoe gast het bij jou? Ben je inmiddels al gaan menstrueren?

 

Ik ben onder behandeling in Eindhoven. Ik heb nog nooit een cryo tp gehad. Ooit wel een cryo gehad, maar die is toen niet goed ontdooid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NOG een mei topic! haha ik volg em nog niet helemaal hier... Ik ben wel onder behandeling in Maastricht.

Heb ook een gesprek gehad in Genk. Als het de eerste poging in Maastricht niet lukt gaan we daarheen. Vooral omdat ze daar meerdere cryo's terug plaatsen en ook meer invriezen.

Twee vriendinnen zijn daar zwanger geworden door ivf. De aanpak is wat persoonlijker vind ik. Maar goed we waren het traject in Maastricht al gestart en tot nu toe gaat het prima.

Heb 2 weken decapeptyl erop zitten en ben sinds woensdag de gonal erbij aant spuiten. Woensdag tweede echo om te zien hoe mijn eiblaasjes reageren op de gonal. Als alles goed gaat laatste week mei de punctie en terugplaatsing.

Spannend!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, spannend Dhana, dat komt er al snel aan.

Ik verwacht vanavond of morgen mijn menstruatie. Ik ben net 29 geworden. We hebben voor dusseldorf gekozen, ook om de persoonlijke aanpak. Ik was vanuit Sittard de protocollen en de arts aldaar zo spuugzat dat ik geen zin meer had in NL. Dus nu alle kansen nog open in dd.

 

Succes meiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat is een mooi aantal 10eke. Maar als je al weet wanneer de punctie is waarom moet je dan woensdag nog voor een echo?

 

Ik ben donderdag voor een echo geweest en het BMS was toen 6,3 en ik had een follikel van 11mm. Ik moest voor de zekerheid vandaag maar beginnen met ovulatietesten 2 keer per dag, maar waarschijnlijk maandag terug voor een echo. Nou net getest en hij is positief. Morgen doorbellen en dan krijg ik een datum voor de tp. Dus ik hoef morgen niet meer maar het zh gelukkig, want dan had ik mijn dochtertje mee moeten nemen omdat ik geen oppas heb morgen.

Ben benieuwd wanneer de tp dan is. Weet iemand van jullie hoeveel dagen na positieve test dat meestal is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden