Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mooie buik hoor Minoes! Mijn buik is ook al echt fors, zal zo een foto proberen te maken.

momenteel beetje druk met werk + gemeenteraad + commissies en gezin dus even niet veel online. Vanmiddag extra naar WKZ voor controle van mijn been, zit al weken een zwelling, nu zijn het er 2 en in mijn arm nu ook een, even laten checken of het niet weer trombose is....

Geplaatst

Wow Pauline gaat de goeie kant op ;-)

Hilly fijn dat alles goed gaat

Hier ook controle gehad en alles was weer goed

Hoest met de rest?

Oja buikje groei speurt gehad

Zal morgen wel even foto plaatsten ;-)

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly: 34 jaar, 1e kindje, 4e ICSI

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Tineke: 37 jaar, 1e kindje, 2e ICSI (3e cryo)

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari Meisje!

Daantje: 13 januari --> ?

Janneke: 13 januari --> Verrassing!

Dreetje: 15 januari --> Jongen!

Loeseke: 16 januari --> Meisje!

Cigdem : 21 januari --> Jongen!

Minoes: 26 januari --> Jongen!

Toekie: 30 januari --> Verrassing!

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari --> Verrassing!

Pauline: 22 februari --> Meisje!

Tineke: 22 februari --> Jongen!

Hilly: 24 februari --> Jongen!

20-weken echo:

Snuffie: 26 september

Tineke: 2 oktober

Pauline: 3 oktober

Hilly: 8 oktober (GUO)

Pret echo:

Janneke: 3 oktober

Afspraken VK/Gyn:

Toekie: 26 september

Janneke: 30 september

Wensmam: 30 september

Geplaatst

Janneke, hoe was je weekendje weg? Hier ook dit weekend weg geweest. Lekker!! Ik ben wel moeier dan ervoor hi hi, misschien toch iets te veel gedaan maar ach, bijna weekend :-)

Ik vind zelf dat ik wel een aardig buikje heb. Van mezelf ben ik behoorlijk slank dus super dik is ie niet maar ik ben er trots op ;-) Zal eens kijken hoe ik een foto kan plaatsen.

Minoes, fijn dat de controle weer goed was. Stelt dat je weer wat gerust? En dat je buik al heen en weer gaat. Dacht dat dat veel later pas gebeurde. Ik heb kleintje vorige week voor het eerst voelen schoppen/porren ook aan de buitenkant en sindsdien is het echt raak zeg. Gisteren in bed lag hij volgens mij tegen mijn blaas aan te schoppen en ik moest plassen dus ja ja, ik ga al...;-)

Loes, hoe was het bij de verloskundige?

Pien, hoe is het met de zwellingen?

Hilly, bij jou dus ook weer een goede controle :-) Ik herken het gevoel wat je schrijft wel, alleen denk/zeg ik er altijd hoogstwaarschijnlijk bij. Pas als het in mijn armen ligt, weet ik 100% zeker dat ik moeder ben geworden en dus niet kinderloos blijf. Ik heb het volste vertrouwen dat het goed gaat maar ik heb het blijkbaar nodig om zo te denken ;-)

Maar hier dus moe. Verder gaat het echt beter met mijn rug en heupen/bekken. Ik kan langer staan en alles wordt sterker en soepeler. Bij te lang lopen, krijg ik nog wel last. Morgen weer naar de verloskundige. En dan binnenkort een afspraak maken voor een pretecho :-)

Geplaatst

Wow toekie mooi buikje

Ja ik dacht ook dat het later zou zijn buikje gaat helemaal heen en weer mijn moeder zei al dat word drukte maker haha

Ja stelt redelijk gerust helaas geen echo :-(

Oja Janneke hoe was je weekend weg 80484d8e04faeaaa6a7687cf912564f5.jpg

Hier snel gegroeid

zwanger.png

Geplaatst

Mooi hoor Minoes!

Hoe was het bij jou vandaag Snuffie??!!

Hier weer een goede controle bij de verloskundige gehad. Bloeddruk netjes, kindje mooi op groei en mooie hartslag. Maar ik had ook niet anders verwacht. Ik voel me goed en het kindje beweegt stevig en veel. Ik ben zó benieuwd naar hem of haar!!

Geplaatst

Hier gaat het slecht. Net de 20-weken echo gehad en er zit iets in het hart, er is vocht bij het hart, klompvoetje, een rond hoofd en een klein maagje. Kan een chromosoomafwijking zijn. Dus zo een vruchtwaterpunctie.

ticker.png

Geplaatst

Breek in.... Snuffie, dikke knuffel, ik duim voor je. Get wat een achtbaan.

Liefs Moes

.....breek uit

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ooooo nee snuffie meid jeetje

Weet helemaal niet wat ik zeggen moet

Alleen heel veel sterkte en dat het allemaal meevalt ik duim en brand een kaarsje voor jullie sterke meid

Dikke digi knuffel

zwanger.png

Geplaatst

Hoi lieve meiden, de vruchtwaterpunctie viel mee, een eicelpunctie doet meer zeer.

Nu even rustig aan doen, want ik wil natuurlijk geen miskraam hierdoor. Het is wel behoorlijk moeilijk om rustig aan te doen met een 3-jarig kind.

Wat ik het meest tegenop zie zijn de 3 weken wachten voor de uitslag er is.

En ik wil al helemaal niet nadenken over wat nou als de uitslag slecht is.

Sorry dat het even zo'n ego -bericht is, mijn hoofd zit nogal vol.

ticker.png

Geplaatst

Lieve snuffie wat verschrikkelijk dat je zolang in onzekerheid zit :-(

Gelukkig valt de pijn mee

Sterkte meid

En je hebt geen ego bericht is verschrikkelijk als je dit zo mee moet maken :-(

zwanger.png

Geplaatst

Oh Snuffie, wat een vervelend nieuws! Heel veel sterkte met het wachten op de uitslag. Hopelijk heb je een beetje afleiding.

Geplaatst

Lieve Snuffie

wat een achtbaan en het is geen ego bericht, juist hier moet je je zorgen kwijt kunnen, ik ga heel hard duimen dat het meevalt. hebben de artsen al iets gezegd? of weten zij het ook niet. Sterkte met de wachttijd

wensmam

Geplaatst

Ach Snuffie, wat heftig meis.....wat ontzettend schrikken!!! Rollercoaster waar je weer in terecht komt en nu weer ellendig lang wachten in enorme onzekerheid. Ik vind het heel heftig voor je, dikke knuffel xxx

Geplaatst

Och Snuffie, wat een ellende. En zo lang wachten. Ik weet van familie dat de uitslag toch vaak eerder is, dus ik hoop dat dat bij jullie ook is, want drie weken wachten is echt bijna onmenselijk. Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte om deze weken door te komen en hoop met heel mijn hart op een goede uitslag. Hele dikke knuffel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden