Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

helaas toch nog mis gegaan :(. nu hopen dat er een embryo goed uit de vriezer komt dan hebben we nog 1 of 2 kleine kansjes en anders hebben we voor in september een afspraak staan in duitsland. dan gaan we daar ons geluk beproeven. iedereen in dit wachtbankje nog heel veel suc6

Geplaatst

Hey lieve meiden..

Ahh heel veel sterkte BOOBOOS!

Waar zal ik beginnen...

Gisterneochtend om 10:50 op echo geweest bij een gynaecoloogwaar ik echt vertrouwen in heb bij Geertgen. Het eerste wat hij zei mevrouw eenmijnheer toch helemaal uit goes voor een echo dat is toch absurd. Uhhh ja klopt.. hij vroeg of ik niet in de buurt terecht kon voor de controleecho's. Tja.. als ze in Zeeland is mee zouden werken wel ja. Ik mag op zoek alsde laatste cryo niet blijft plakken maar dat gaat het wel doen natuurlijk.

Toen de echo.. er was zekernog een ei te zien.. hij was lekker groot rond de 17 cm en mijn baarmoederslijmvlieswaar perfect! 9,4! Zo hoog is hij nog nooit geweest tijdens een natuurlijkecyclus.

Wat is er nu afgesproken?

Tot een met maandagovulatie testen doen van sensitest aangevuld met cb, blijven ze negatief danwoensdag avond pregnyl zetten. Donderdag ontdooien vrijdag terugplaatsing.

Alleen nu moest ik daar eensensitest doen.. en deze was al licht positief. Eergisteren op de sensitestniks en nu dit. Dus waarschijnlijk vandaag eisprong.

Als hij positief is voordinsdag, blazen we deze poging af en gaan we een kunstmatige cyclus starten opdag 1 van de menstruatie starten met drie daags 1 estradiol. Dan op dag 8,9,10of 11 een echo om te kijken of het baarmoederslijmvlies dik genoeg is, is datzo dan een terugplaatsing plannen.

Dan natuurlijk doorgaan met medicatie bij positieve test en verder tot elfweken. En die medicatie houdt in estradiol en utrogestan bollen! Lekker viesweer maar het geeft me een veiliger gevoel eigenlijk want we hebben even teruggezocht en Hailey is ook uit een kunstmatige cyclus geboren!

Dus zo gezegd zo gedaan,vandaag de test.. sensitest en cb geven nog geen ovulatie aan.. ik zie wel eenheel licht tweede streepje.. maar echt fel is hij ook niet.

Ik vertrouw mijn lichaam niet.. waarom doet het zo.. aan de ene kant wil ikdolgraag dat de cryo teruggeplaatst word in mijn natuurlijke cyclus.. want hetbedje is al gespreid en warm.. maar aan de andere kant denk ik misschien moetik het net zoals op de manier hoe Hailey is gekomen.. dus met medicatie..

Wat een ellende.. nu heb ikook de mogelijkheid gekregen bij deze cryo voor Assisted Hatching kennen julliedat? Dan maken ze drie klein gaatjes in de schil van de cryo zodat deze beterkan innestelen in de baarmoederwand.

Het blijkt wel eens dat bijvrouwen die IVF doen, vrouwen die al op leeftijd zijn en vrouwen die eeningevroren embryo terug geplaatst krijgen dat de schil van de embryo nog aleens hard is waardoor de embryo niet kan innestelen.

Deze methode gebruiken ze ook in Dusseldorf, die te boek staat als één van debeste Feriliteits ziekenhuizen.

Het heeft geen nadelen voor de cryo, er kan alleen maar een voordeel aanzitten. Nog is niet bewezen in Nederland dat dit meer zwangerschappen oplevertdus wat moet ik doen..

Ik neig zelf meer om dezecyclus te stoppen en door te gaan met een kunstmatige maar aan de andere kantdenk ik .. why not geef deze cryo de kans in je eigen cyclus..

Fijne dag meiden x

Geplaatst

@roxanne, waarom zou je de poging afbreken als je vandaag of morgen positief test? Dat zou dan toch overeen komen met de groei van de follikel. Die was gisteren 17 mm gaf je aan, dus vandaag 18-19 mm en dan kun je volgens mij een positieve test hebben. Of je moet er echt geen vertrouwen meer in hebben en dan zou ik sowieso voor de kunstmatige cyclus gaan.

Zelf moet ik morgen voor een eerste echo en ik had gisteren een positieve CB ovulatietest. Ook echt steken en afscheiding. Gebeld met het zh hierover en omdat ik nog geen echo had gehad willen ze die morgen toch nog maken. Kunnen ze in ieder geval het baarmoederslijmvlies meten.

Geplaatst

Nee als hij positief is morgen dan gaat het hele feestje niet door want ik kan pas vrijdag een tp krijgen omdat ik

geen vrij kan krijgen van mij werk. Op het werk weten ze niet dat ik weer bezig ben, ivm net daar werken.

Want als hij morgen positief is moet het binnen 48 a 72 uur teruggeplaatst worden en dat red ik niet.

Geplaatst

Ok dan snap ik het. Wel rot dat je nu misschien geen tp kunt krijgen vanwege je werk. Ga voor je duimen dat je geen positieve tedt hebt vandaag.

In ons zh worden cryo's dan wel veel later terugggeplaatst. Had de vorige keer op zondag avond positieve test en op vrijdag tp. Zal er wel aan liggen op welke dag ze zijn ingevroren.

Geplaatst

Ahh jammer sterkte hoor!

Hier ook kut.. wachten op de volgende cyclus en dan een kunstmatige cylcus starten.. had gisterenavond om 23:45 al

een positieve ovulatietest maar moest het nu nog een keer voor de zekerheid doen..

Maar goed .. op met volle moed naar de volgende cyclus! [ATTACH=CONFIG]5691[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5692[/ATTACH]

Geplaatst

Hè balen Roxanne, hopelijk gaat de kunstmatige cyclus wel goed volgende keer.

Hier wel goed nieuws. Ik heb mijn eisprong al gehad en krijg vrijdag de tp. Blijf het wel een beetje vreemd vinden dat bij jullie binnen 48-72 uur na positieve test de tp is en bij ons pas na 6 dagen.

Geplaatst

Ik breek even in.

Ook ik vind t gek.

Als ik vandaag mn eisprong zou hebben dan zou ik ook pas in t weekend mn tp hebben. 48 uur na je eisprong en dan waren de cryootjes meestal 3 dagen oud.

Dus uit.mn hoofd op dag 5 of 6 kreeg ik dan de tp.

na hoeveel dagen plaatsen.hun hem terug dan?.en.kan je niet even weg van.je werk omdat je naar de dokter moet?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Geplaatst

Hoi

Mijn cryo's zijn 0 dagen oud en hun plaatsen ze op dag 2 terug.. Hailey was tweecellig..

Ieder ziekenhuis werkt weer anders natuurlijk.. ik hou me vast aan de volgende poging die gaat lukken,

dat word ons brusje!

Liefs mij

Geplaatst

Een vraagje, zijn er in dit forum ook personen die in hetzelfde schuitje zitten als ik? Eerste IVF poging net achter de rug (vanwege endometriose) en nu op wachtdag 9 na TP? Wat een hel dat wachten. Vanochtend voor het eerst wakker geworden met een gevoel dat ik ongesteld moet worden. Vandaag is de laatste dag dat ik Utrogestan mag gebruiken. Ik voel de bui helaas al hangen. Of kunnen het andere krampjes zijn? Ze hebben 2 eitjes weggehaald en 2 zijn er ook bevrucht, waarvan we er nu nog 1 in de vriezer hebben liggen. Het is gewoon lastig om dit met vriendinnen te delen, ondanks de lieve berichtjes en gesprekken snappen ze uiteindelijk toch niet wat je meemaakt.

Geplaatst

Lieve Sofie,

Het is ook een hel die wachtweken.

Ze duren eindeloos!

Helaas kunnen menstruatie klachten ook bij een zwangerschap horen. Ik heb het bij alle drie de zwangerschappen gehad namelijk.

Maar wat ik even wil vragen is waarom jij maar tot dag 10 de utrogestan moet gebruiken?

Gebruikelijk is t namelijk tot 14 dagen. Dus sowieso tot je testdag! Dit om t embryootje de optimale kans te geven.

Ook de utrogestan kunnen verkeerde signalen afgeven aan t lichaam. Erg vervelend!

Succes meid nog 5 lange dagen :-(

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Geplaatst

Lieve Bianca,

Bedankt voor je reactie, fijn om te lezen dat jij zwanger bent. Gefeliciteerd.

Geen idee waarom ik het maar 10 dagen moet inbrengen. Ik loop moment bij het Erasmus Ziekenhuis in Rotterdam. Wellicht is het overal anders. Ben ook voor Utrogestan niet zo bang (dat rijmt). Mijn baarmoederslijmvlies was op de dag van de tp 13 mm dik. Vraag me af of het meer kwaad kan eigenlijk dan goed. Je leest zulke wisselende berichten. Om gek van te worden eigenlijk. :)

Vandaag stoppen en zaterdag test doen. Nog maar even duimen.

Ben jij de laatste keer zwanger geworden van een cryo of een verse embryo? Mocht deze eerste poging niet lukken, wat natuurlijk wel een reele kans is dan hoop ik dat het lukt met de cryo.

Geplaatst

Hoi Sofie, ik zit niet meer in hetzelfde schuitje als jij, ik heb al IVF#4 achter de rug. Maar ik weet dus wel heel goed wat je doormaakt! De wachtweken zijn absoluut vreselijk. Alles wat je voelt komt in dit stadium nog vooral van de progesteron en die heb je ook in je lijf in een 'normale' cyclus. Daarom lijken vroege zwangerschapsklachten ook zo vreselijk op naderende menstruatieklachten. Met andere woorden: er is geen peil op te trekken helaas. En dan zorgt die fijne utro ook nog eens voor allerlei klachten.

Hoe oud was je embryo eigenlijk toen deze terug werd gezet? 3 dagen of 5 dagen? Want met een embryo van 3 dagen zit je nu op 12dpo (12 dagen na de punctie) en met een embryo van 5 dagen zou je 14dpo zijn. De meeste dames beginnen rond 14dpo iets te zien op een zwangerschapstest, maar later dan dat is ook niet raar, omdat de hcg productie pas op gang komt als de innesteling is afgerond en dat is niet op een standaard dag, maar ergens als een embryo tussen dag 6 en dag 10 oud is.

Ik ben het overigens absoluut met Bianca eens dat ik niet snap waarom je zou moeten stoppen met utrogestan? Ik slik altijd utro minstens tot en met de bloedtest.

Geplaatst

Utro is niet voor je baarmoederslijmvlies, maar om je progesteron hoog genoeg te houden. Normaal gesproken doet je lijf dat zelf, maar bij IVF is dat proces in de war gebracht. Als je zwanger blijkt te zijn moet je zo ongeveer het hele eerste trimester utro blijven gebruiken... Ik ken het niet anders bij IVF.

Geplaatst

Hoi Hilly,

Bedankt voor je reactie, zoals ik het lees ben je inmiddels zwanger. Wat fijn. Kan helemaal begrijpen dat na poging 4 de moed je in de schoenen zakt. :(

Mijn embryo was 3 dagen oud bij de tp. Mijn punctie was op vrijdag 13 juni en de tp op maandag 16 juni.

Op donderdagnacht kreeg ik ineens buikkrampen, duurde 1 uurtje ongeveer. Je denkt dan gelijk aan een innesteling. Hoe irritant is het dat je gedachtes en je lichaam een loopje met je nemen. Zou echt verboden moeten worden.

Gelukkig heb ik verder helemaal geen last van de utrogestan. Ja opvliegend karakter maar dat had ik altijd al. Ik vond de lucrin vele malen erger vanwege het zweten en de slapeloze nachten.

Bedankt iig voor je reactie, het doet toch best wel goed om mensen te spreken die hetzelfde meemaken en geen troostende woorden te krijgen van vriendinnen die allemaal na 1 maand zwanger werden. :)

Geplaatst

Nou moet ik ook zeggen dat mijn IVF traject niet zo zwaar was. Weet niet of dat er mee te maken heeft? Ik heb altijd al een normale cyclus gehad, alleen last van endometriose. Wat ik overigs pas ondekte toen ik in de medische molen ging. Eerst 3 maanden lucrin gebruikt en hormooninjecties om de eiblaasjes te laten groeiten. Helaas maar 2 stuks maar wel 2 goede. 1 dus al teruggeplaatst en 1 nog in de vriezer. Het uithalen van de eiblaasjes deed niet zeer en was zo gedaan.

Ik vind het ook raar dat niet elk ziekenhuis dezelfde methode nastreeft. Ik vrees dat ik hier alleen niets aan kan doen. Het leed is al geschied deze keer. Ik kan het wel vragen bij de volgende poging.

Hoe was jouw ervaring in Gent? Ik heb ook overwogen om naar dat ziekenhuis te gaan.

Geplaatst

Hoi Sofie,

Dank je wel.

De utrogestan heeft helemaal niks met je baarmoederslijm te maken. De dikte hiervan is wel het belangrijke bedje voor het embryootje daarom is een dik baarmoederslijm alleen maar goed.

Utrogestan is zoals hilly zegt heel belangrijk tijdens een poging.Vooral als je cyclus stil gelegd is. Jou lichaam maakt het dan zelf helemaal niet aan. Een tekort aan progesteron kan er namelijk ook voor zorgen dat het embryo niet wilt innestelen.

Ik ben 1x zwanger geweest van een Cryo, dit werd een miskraam.

Daarna zwanger van een verse en daarbij verloren we onze dochter.

En nu ben ik weer zwanger van een verse aagezien de cryootjes niet goed zijn ontdooit.

Ik heb met mijn ex 7 jaar in Gouda gelopen in combinatie met medisch centrum kinderwens iui ivf etc. En dit werd de laatste poging een miskraam.

Met mijn huidige partner er voor gekozen naar Voorburg te gaan omdat die hoog en goed aangeschreven staan in Nederland en ook gewoon naar jou als individueel kijken en hier beide keren van een verse poging zwanger geraakt!

mag ik vragen waarom ze bij jou een punctie hebben gedaan terwijl je maar 2 follikels had??

Vaak cancelen ze hem onder de 4.

Of heb je sowieso altijd maar een laag aantal?

Want op zon manier zijn je pogingen heel snel op als je niet gelijk zwanger zou zijn. Waar we natuurlijk wel van uit gaan!

Hilly,Slik jij de utrogestan???

Geplaatst

Ze twijfelde op het moment dat ik al klaar lag voor het oogsten. :) Ik wilde toen zelf doorgaan omdat het eerste keer was en zo zenuwachtig was. Ik had geen idee of mijn eitjes überhaupt "goed" waren. Misschien heb ik volgende keer ook maar 2 eitjes en spijt dat ik niet had doorgezet. Ik lees ook verhalen van vrouwen die 20 eitjes hebben waarvan er uiteindelijk maar 2 bevrucht worden. In dat opzicht was ik al blij met dit resultaat aangezien we nu nog een bonuspoging hebben. Als t goed ontdooit.

Ik ga eens lezen over jullie ziekenhuis in Voorburg. Klinkt goed namelijk.

Geplaatst

@bianca ik steek de utrogestan vaginaal op 3x2 per dag. Ik moet nu doorgaan tot de eerste echo en hopelijk nog heel lang daarna ;)

@sofie tp 13 juni is dag nul. Vandaag (25 juni) is dan dus 12dpo. Mijn zkh wilde dat ik op 16dpo mijn bloed zou laten testen, ik heb me echter niet kunnen beheersen en heb op 12dpo voor het eerst positief getest met een kruidvat 2v5 testje. Op 14dpo en op 16 dpo heb ik vervolgens mijn bloed laten testen. Ik zou echt niet stoppen met de utro tot ik een negatieve bloedtest had en dat was ook het beleid in mijn NL'se zkh. Gent wil zelfs ook nog dat ik mijn progesteron laat meetesten, terwijl ik dus utro gebruik. Kun je nagaan hoe belangrijk ze dat vinden...

Geplaatst

Ha Hilly,

Dat niet kunnen wachten gevoel ken ik. Zaterdag mag ik een test doen maar ik denk dat ik het morgen al ga doen. :)

Wellicht kan ik nu niets meer aan de Utrogestan doen. Gisteravond de laatste bolletjes ingebracht, had maar tot gister voorraad van het zkh gekregen. Ik zag wel dat je ze kan bestellen via internet. Mocht het niet zo zijn deze poging dan koop ik ze denk ik gewoon en ga door tot een negatieve test.

Geplaatst

He meiden,

Ik heb maandag negatief getest (wd9) en ben vrijdag ongi geworden. Hopelijk in juli een tp van onze laatste cryo, en anders gaan we in september voor de 2e ICSI. Maar eerst dit weekend de 2e verjaardag vieren van onze dochter! Wat gaat de tijd toch snel...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden