Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 687
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[TABLE]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Datum terugplaatsing:[/TD]

[TD]Wat is er teruggeplaatst?[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]1ste echo:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne

[/TD]

[TD]ICSI cryo ET

[/TD]

[TD]25 Juli 2014

[/TD]

[TD]1 2 cellige cryo

[/TD]

[TD]8-8-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hermine [/TD]

[TD]ICSI 4 [/TD]

[TD]22 Juli 2014[/TD]

[TD]2 blasto's[/TD]

[TD]3-8-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]ICSI1 (cryo)[/TD]

[TD]25 Juli 2014[/TD]

[TD]2 cryo's[/TD]

[TD]8-8-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]ivf 3 cryo[/TD]

[TD]22 juli 2014[/TD]

[TD]1 morula[/TD]

[TD]05-08-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]IVF 2 [/TD]

[TD]23 Juli 2014[/TD]

[TD]1 cryo[/TD]

[TD]05 maar test 01/08[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Ahhh een lijstje!!! Yay! had t ergens anders al voorgesteld want het is echt moeilijk bij te houden zonder... Wil iemand mij erbij zetten? Ivf icsi 1 - eerste cryo tp 5 cellen testdag 12 aug.

Zijn er hier ervaren vroegtesters? Vanaf welke dag heeft het überhaupt zin om te testen? Baal een beetje van een knalfeest op 9 aug waar ik dus niet mag drinken... Daar heb ik absoluut geen moeite mee als eskimo is blijven zitten!! Maar zou wel n beetje balen als ik de dag erna ongesteld word zeg maar :(

Geplaatst

Ik neem aan dat je tp de 29ste was?

[TABLE]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Datum terugplaatsing:[/TD]

[TD]Wat is er teruggeplaatst?[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]1ste echo:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne

[/TD]

[TD]ICSI cryo ET

[/TD]

[TD]25 Juli 2014

[/TD]

[TD]1 2 cellige cryo

[/TD]

[TD]8-8-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hermine [/TD]

[TD]ICSI 4 [/TD]

[TD]22 Juli 2014[/TD]

[TD]2 blasto's[/TD]

[TD]3-8-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]ICSI1 (cryo)[/TD]

[TD]25 Juli 2014[/TD]

[TD]2 cryo's[/TD]

[TD]8-8-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]ivf 3 cryo[/TD]

[TD]22 juli 2014[/TD]

[TD]1 morula[/TD]

[TD]05-08-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]IVF 2 [/TD]

[TD]23 Juli 2014[/TD]

[TD]1 cryo[/TD]

[TD]05 maar test 01/08[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dhana [/TD]

[TD]IVF/ICSI 1[/TD]

[TD]29 Juli 2014[/TD]

[TD]1 cryo 5 cellig [/TD]

[TD]12 Augustus [/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Owhhh het begint hier spannend te worden. Ondanks dat ik zelf nu niet bezig ben, ben ik een beetje zenuwachtig voor jullie!!

Ik duim voor jullie allemaal.

Geplaatst

Thanks mandy!!

babyenschede shit : (

volgens mij donder ik vandaag of morgen en anders wel zaterdag ook keihard van het bankje. Ik heb giga lage rugpijn, bekkenpijn en menstruatiekrampen : (( nog 5 topcryos, allemaal morula's over, dat wel....

ik ik was gistermiddag in de C1000 en daar stonden 2 meiden met elkaar te praten: jij ook? Jahaaa ik ook! Hoever ben jij nu? 9,5 week, en jij? Heb je nog ergens last van? Neeeeee totaaaaaal niet, zelfs nooit misselijk, het is allemaal zooooo gemakkelijk gegaan. Zucht...

Geplaatst

@babyenschede: pfffff.....ik weet niet of dat wat zegt hoor. Ik zou gewoon een echte test halen/doen! Hoop voor jou dat ie alsnog positief is.

@Hope: jij sterkte met alle pijntjes en krampen.....ook dit hoeft niets te zeggen hoor. Er zijn er zoveel die die klachten hebben en toch zwanger zijn.

Wat die meiden in de c1000 betreft....tja.....kan daar echt verdrietig van worden!!

Kop op hoor....hoop blijven houden!

Geplaatst

@ Kim - morgen testen!!!!! Spannend zeg! Hopelijk de eerste positieve test van velen :)

Hoeveel cellig was jouw cryo?

Geplaatst

Slapen jullie ook altijd zo slecht de nacht voor je mag testen? Ik ben meestal om 6 uur wakker en moet dan dus plassen en aangezien test ook vroeg moet zit ik om 6 uur of eerder al met meestal negatieve test en kan dan niet meer slapen :(

Geplaatst

Ik slaap al nachten slecht, maar zeker de nacht voor de zw test

Geplaatst

Ik vannacht voor het eerst slecht geslapen. Zo stom dat ik me er zo druk om maak want heb al prachtige zoon en kan nu niks meer veranderen aan wat er inmijn buik gebeurt...maar gevoel wil niet altijd mee met verstand :((

Geplaatst

Vind het ook altijd vervelend als mensen zeggen: je hebt toch al n kind? Wat is het probleem dan! Terwijl we dolgelukkig zijn met ons zoontje, en we genieten elke dag. Daar gaat het niet om. Wat je zegt, gevoel en verstand gaan dan niet samen. Zou zo graag een broertje of zusje voor hem willen. Een 2e kindje, gezinnetje compleet..

Geplaatst

Idd helemaal waar!! Maar we beseffen wel dat we ons heel gelukkig mogen prijzen dat hij er is!! Echt een wondertje dus mocht er geen tweede komen dan leggen we ons daar bij neer. Dan maar vaak kindjes vragen om te komen spelen etc

Geplaatst

Het is niet gek dat je je er druk om maakt. Dat je een zoon hebt is geweldig maar verandert daar niets aan. Je doet deze behandelingen niet voor niets.......je doet en laat bepaalde dingen om zwanger te worden. Het spuiten, de punctie en het wachten vergen heel veel energie en het is gewoon spannend!

Mijn man kreeg vorige week van een collega te horen....ja maar je hebt toch al een dochter dus waarom doet het jou dan zoveel? Grrrrrrrr

Kan daar zo boos over worden!

Mensen hebben geen idee dat een ivf/icsi behandeling zowel lichamelijk en geestelijk zwaar is!!!

Geplaatst

Mandy wat je zegt is helemaal waar!! Kan daar ook zo pissig over worden. Maar wat babyenschede zegt is ook zeker waar! Goddank hebben we een kindje, en kunnen we daar zo ongelooflijk veel van genieten, de liefde die je voelt en krijgt : ) en in mijn geval: lukt het de komende 5 cryo's niet, dan stoppen we ermee, dan is het genoeg na 7 jr mmm. Het lijkt me verschrikkelijk als je zo lang bezig bent en dan met lege handen blijft staan. Ik word dan plaatsvervangend 'verdrietig' voor deze mensen

Geplaatst

Helemaal mee eens Hope!!

Ik geniet ook dagelijks van mijn meisje! Zij (en mijn man natuurlijk ook ;-)) maakt het verdriet van een niet geslaagde poging minder heftig!

Ik prijs me gelukkig dat ik dit mag meemaken maar daarnaast blijft de wens voor een broertje of zusje enorm groot.

Mocht het niet lukken dan leggen we ons daarbij neer en zullen we niet minder genieten.

Wat jij zegt....ik kan ook verdrietig worden als ik hoor dat stellen hun kinderwens noodgedwongen moeten opgeven omdat ze al zo lang bezig zijn maar het gewoon niet wil lukken.

Kwam laatst op een site terecht.....moederzonderkind.nl. Toen ik de gedichten op deze site las schoten de tranen in mijn ogen. Echt verdrietig!

WIj hebben nog 5 cryo's en een verse poging over....daarna is het einde oefening mocht het niet lukken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden