Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Die utrogestan neemt een loopje met je. Pompt je vol met zwangerschapshormonen waardoor je van alles gaat voelen en het houdt je menstruatie tegen. Probeer jezelf niet gek te maken. Een test is het enige waar je echt op kun vertrouwen. Ik ben trouwens ook vrij nauw beneden dus die bolletjes gaan idd niet altijd ff fijn. Vandaag wd 1 na cryo tp. 5cellig. Ik verwacht er echt niks van. De teleurstelling de eerste keer heeft mijn hoop wel neergemept en ik ga er gewoon van uit dat het een paar rondes gaat duren en we eerst nog een ronde moeten gaan spuiten. Hopelijk dan wel meer cryo's zodat we wat meer tp-en kunnen doen... Succes met wachten dames! Ben trouwens wel blij dat ik er nu zo relaxed in sta. Dat was de vorige x wel anders...

• Reacties 687
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje meiden, wat hebben jullie al allemaal symptomen. Hier wachtdag 5 en ik voel eigenlijk bijna niks, mn borsten zijn wat gespannen maar dat heb ik ook voordat ik ongesteld moet worden.

Wat ik wel heb ik dat mn bloedsuikers hoger zijn en dat kan ik eigenlijk niet verklaren. Bij mijn eerste zwangerschap was dat ook zo terwijl dat eigenlijk juist omlaag zouden moeten gaan, normaal gesproken van een zwangerschap. IK kan dus eigenlijk nergens een touw aan vastknopen...dus ik wacht 'rustig' af.

Vandaag een zomerse woensdagmarkt bij ons met dit keer als thema clowntjesdag. Dus we gaan zo even met onze kleine meid heen. Vriendlief moet vanmiddag weer werken dus maar even vroeg de hort op dus.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Hallo Seef,

Mag ik vragen hoe oud jij bent aangezien jij al 2 emmy's krijgt en nu 2 cryo's?

Bij mij plaatsen ze uitsluitend 1 terug. Zo de balen van....

Geplaatst

Utrogestan zijn niet DE zwangerschapshormonen, maar alleen progesteron. Progesteron maken je eierstokken vanzelf als de eisprong is geweest en het eitje is bevrucht aan. Nu is het alleen extra progesteron om de doorbloeding vd baarmoeder optimaal te houden. Volgens het UMC Utrecht kan het iets van klachten geven maar verder echt minimaal. Ik denk dat ik de afgelopen jaren wel 1500 bolletjes heb ingebracht maar heb daar nooit erg last van. Maar ieder lichaam is anders. Idd uiteindelijk is een test betrouwbaar en eigenlijk alleen een HCG bloedtest. Want een posi test zegt ook niet alles. 3 maart ben ik gecurreteerd na tig knaltesten..

Geplaatst

Dhana ik snap day jouw hoop is neer gemept. Heb je al kindjes? Hoeveelste poging is dit? Probeer nooit echt nooit de hoop te verliezen. Hoop doet leven. Wel heel goed dat je zo relaxed bent! Zal je alleen maar helpen. Liefs

Geplaatst

Dhana spannend! Lekker broeden meid!

Hope.. laten we dan hopen dat deze lekker goed blijft plakken en dat dit de mooiste baby van jullie word!

Ja nou heb ook wel het vermoeden dat me lichaam met me aan het sollen is hoor.. al was ik vanochtend weer even misselijk.

Maar goed dat kan denk ik niet van een eventuele zwangerschap komen want ik zit nog maar op wachtdag 5 ..

Maar lekker met me kleine meid bezig zijn dan gaat alles lekker snel voorbij :)

Ik mag testen officieel op onze trouwdag 8-8 maar ik test altijd een dag van te voren alleen nu ga ik dat echt niet doen,

als het positief is .. is dat het mooiste cadeautje wat we ons kunnen wensen.

Welke test gaan jullie doen? Ik heb vorige keer met streepjes gewerkt alleen dat vind ik echt onzeker zie ik nu wel een streepje

nee ik zie geen streepje.. op een gegeven moment zie je een streepje omdat je het wilt zien, ik ga nu en met

die van de kruidvat werken die 2 voor 5 en de clearblue met indicator.

Geplaatst

Ik ga de clearblue indicator doen, die zegt of je zwanger bent en hoe lang. Hij test al vanaf 12,5 hcg, in het venster staat dan: zwanger 1-2 weken. Vind die het meest duidelijk

Geplaatst

Volgens mij test kruidvat vanaf 25, predictor ook vanaf 12,5 maar die testen zijn onbetrouwbaar.

Geplaatst

Aangezien ik niet kan onthouden bij jullie wat er gebeurd is .. dan maar een schemaatje.. je moet met citaat reageren dan neem je

dit tabelletje over. En dan even de tekst erboven veranderen.

Lukt het niet wil ik het gerust doen hoor!

[TABLE]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Datum terugplaatsing:[/TD]

[TD]Wat is er teruggeplaatst?[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]1ste echo:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne

[/TD]

[TD]ICSI cryo ET

[/TD]

[TD]25 Juli 2014

[/TD]

[TD]1 2 cellige cryo

[/TD]

[TD]8-8-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=width: 790]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Meiden ik breek even in....

de Cb met indicator geeft 1-2 aan vanaf 25 hcg

en vanaf 200 hcg 2-3

de 2 voor €5 van kv zijn erg gevoelig

Action verkoopt ze ook a €1.49 stuk, deze geven positief vanaf 25 hcg.

Babyenschede ivm nog gespoten pregnyl zou ik juist 2 van de Action of Van KV gebruiken: als de tweede test donkerder is tov de eerste test dan weet je genoeg en bij voorkeur minstens 48 uur ertussen.....

veel geluk en succes allemaal!!

Geplaatst

[TABLE]

[TR]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne

[/TD]

[TD]ICSI cryo ET

[/TD]

[TD]25 Juli 2014

[/TD]

[TD]1 2 cellige cryo

[/TD]

[TD]8-8-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hermine [/TD]

[TD]ICSI 4 [/TD]

[TD]22 Juli 2014[/TD]

[TD]2 blasto's[/TD]

[TD]3-8-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Dhana, tuurlijk mag je dat vragen :goof:...ik ben in april 40 geworden...maar voel me nog 30 en zo zie ik er ook uit (zeggen anderen).

Volgens mij is het tot 38 dat er idd maar 1 teruggeplaatst mag worden bij de 1e en 2e poging.

Bij onze dochter waren er ook 2 teruggeplaatst. Nu met de cryo's ook. Er was er 1 die alleen in een rietje zat die hebben we dus de eerste keer teruggeplaatst gekregen. Volgens het ziekenhuis zouden we er zelfs, ivm mijn leeftijd, wel 3 terugggeplaatst kunnen krijgen!

Geplaatst

[TABLE]

[TR]

[TD]Naam:

[/TD]

[TD]Soort traject:

[/TD]

[TD]Datum terugplaatsing:

[/TD]

[TD]Wat is er teruggeplaatst?

[/TD]

[TD]Testdatum:

[/TD]

[TD]1ste echo:

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne

[/TD]

[TD]ICSI cryo ET

[/TD]

[TD]25 Juli 2014

[/TD]

[TD]1 2 cellige cryo

[/TD]

[TD]8-8-2014

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hermine

[/TD]

[TD]ICSI 4

[/TD]

[TD]22 Juli 2014

[/TD]

[TD]2 blasto's

[/TD]

[TD]3-8-2014

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef

[/TD]

[TD]ICSI1 (cryo)

[/TD]

[TD]25 Juli 2014

[/TD]

[TD]2 cryo's

[/TD]

[TD]8-8-2014

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Meiske 74 shit ja, je had gelijk tis idd:

25 hcg- 156 = 1-2 weken

160 hcg - 2600= 2-3 weken

2600 en hoger = 3+

Met welke test ben ik in de war? Ik ga iig wel de cb indicator doen : ) met de laatste zw had ik op wd 15 een hcg van 461, van mijn zoontje was het veeeeeel hoger.

we zullen het zien

Geplaatst

[TABLE]

[TR]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne

[/TD]

[TD]ICSI cryo ET

[/TD]

[TD]25 Juli 2014

[/TD]

[TD]1 2 cellige cryo

[/TD]

[TD]8-8-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hermine [/TD]

[TD]ICSI 4 [/TD]

[TD]22 Juli 2014[/TD]

[TD]2 blasto's[/TD]

[TD]3-8-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]ICSI1 (cryo)[/TD]

[TD]25 Juli 2014[/TD]

[TD]2 cryo's[/TD]

[TD]8-8-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]ivf3 cryo[/TD]

[TD]22 juli 2014[/TD]

[TD]1 morula[/TD]

[TD]05-08-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Kan iemand mij erbij zetten. Reageer via de telefoon en dan lukt dat niet.

Kim, IVF 2, 23 juli, tp 1 cryo, testdatum officieel 5-8, maar ga 1-8 al testen.

Gisteravond heb ik krampen gehad en vandaag weer niet. Wel hoofdpijn vandaag, maar kan ook komen door te weinig drinken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden