Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wauw wat spannend allemaal hier! Ik krijg er de kriebels van 😊

Maaike, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Prachtige naam!

En jij ook al bezig wensmama! Wat ontzettend spannend! Zet hem op en probeer zoveel mogelijk te genieten.

Die harde buiken Hope, had ik ook het weekend! Moet toch even een stapje terug doen denk ik...

Maar als bij jou nu doorzet, kun je dan niet alsnog een keizersnede krijgen?

Bij jou nog lekker alles rustig Anita. 😊

Hoe was het Leeuw dat strippen? Doet dat zeer?

Ik ben sinds kort verschrikkelijk aan het snurken vanuit mijn keel. Mijn man zei dat ik zelfs af en toe stop met ademen.... slapen is echt zo niet leuk meer! Elk uur wakker en moeten plassen... morgen weer heen voor controle. Ben zo benieuwd hoe ze het daarbinnen doen en hoe groot ze nu zijn!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd Maaike, met jullie mooie dochter en oook weer zo'n mooie naam!

Leeuw, succes...

Wensmama, zet em op! Het duurt vast niet lang meer (of is de baby er al?)

Hope, hopelijk blijft de uk nog even lekker zitten.

Kim, 4 april is een mooie datum, ben benieuwd of het die datum gaat worden!

Hier vanmorgen hele ochtend in t ziekenhuis gezeten. Eerst controle (maandag is altijd terugkomdag voor de mensen die in de thuismonitoring zitten). Daarna de arts die de keizersnede gaat doen gezien, daarna naar anestesie om alles door te spreken en qua medicatie alles goed genoteerd te hebben.

Het lijkt allemaal wel goed te gaan. Vanmorgen toch weer wat hogere bloeddruk en mn suiker wisselt een beetje. Als dat teveel gebeurd heeft de gynaecologe gezegd dat ze t kleintje toch nog eerder gaan halen als de geplande keizersnede in week 38 (vandaag precies 36 weken trouwens)...we zullen zien.

Sterkte allemaal!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Maaike: gefeliciteerd meis!! Prachtige naam en wat fijn dat ze er is!

Wensmama: spannend spannend!! Ben benieuwd wanneer jouw beeb er is!

En dan de rest vd dames... Wat een spanning allemaal! Kunnen jullie nog wachten?!

Hier veel genieten van onze prachtige Norah en borstvoeding begint goed te lopen.

Daarnaast veel kraamtranen en onzekerheid en herinneringen aan bevalling die niet al te prettig zijn. Vandaag met vk en kraamzorg besproken dat ik wellicht voor emdr kan gaan bij een psycholoog als ik even wat verder in het proces ben. Ik ga er over nadenken en eerst maar zoveel mogelijk rust nemen.

Kraamzus is trouwens niet mijn zus! Haha... Leuke spraakverwarring. Zo heet de organisatie waar de kraamzorg van is. Het is een heerlijk mens met veel ervaring en fijne aanpak. Ben er heel tevreden over! Wat een genot dat iemand al je klussen thuis doet en ontbijt op bed brengt! Dat zal ik gaan missen. Alhoewel manlief net zo lief en prettig bezig is. Hij is mijn grote steun en liefde! Met Norah op gedeelde eerste plek.

Liefs van mij

Geplaatst

Hallo dames, nou ik kan jullie melden dat vanmorgen na een bevalling van 34 (!) Onze ff dochter Elma is geboren. Het was heel pittig want eerst kreeg ik bijna geen ontsluiting, en daarna lukte het persen niet.. vanochtend was ik er helemaal klaar (en ik riep al ff doe er maar een snee in) mee en toen gingen we nog 1 X proberen met vacuumpomp en dat is gelukkig gelukt.. maar wat een hel zo'n bevalling.. maar nu über gelukkig met zijn drietjes

Geplaatst

Yoepie wensmama! Gefeliciteerd!! Jemig klinkt ook als n heftige bevalling, poeh! Nu maar lekker uitrusten en genieten : ))

Geplaatst

Hmmm bij mij is het nig niet zo zeker of het goed gaat. Afgelopen weekend dachten we: de bevalling is begonnen, maar in de nacht van zondag op maandag was het ineens muisstil in mijn buik. Gisteren was het ook vreselijk rustig, heb hem maar op 3 momenten gevoeld. Vanmorgen werd ik wakker met: shit voel hem nog niet. Ook niet na het douchen en ontbijt. Vanmorgen het spoednummer gebeld. Moest half uur aan de ctg. En die was zorgwekkend. Her hartfilmpje was heel consequent op de 130 slagen pm. Dus niet fluctuerend. Met pieken zeg maar. Moest gelijk naar de verloskamers toe aan ctg. Daar was het filmpje beter en okay. Maar toen de echo. Vruchtwater was net voldoende zeg maar, maar de gyn had het idee dat het wat afgenomen was. En toen echo van het kindje, en die lag muisstil. Bewoog nauwelijks. Maarja het 2e hartfilmpje was goed, vruchtwater voldoende. Naar huis gestuurd om 12:20 uur met de mededeling, let op de bewegingen tot 17:00 u. Is het nog nihil terug komen. Tis nu 15:20 u en amper gevoeld... Ga over 1,5 weer bellen.... : (((

Geplaatst

Breek even in* @Hope, volg aub je intuïtie en als je het niet vertrouwd gewoon bellen of er naar toe gaan!!! Het klinkt zorgwekkend... Liever te vaak bevestiging dat het goed is, dan 1 keer te laat...

Sorry, maar misschien speelt mijn eigen achtergrond mee en ik wil je geen paniek aanpraten. Maar het gaat hier wel om je kindje...

Breek weer uit*

Geplaatst

@wensmama, gefeliciteerd met jullie dochter. Wat een heftig verhaal zeg. Wil je ook zeggen hoeveel ze weegt?

@hope, zo eng als je je kindje bijna niet voelt. Ik hoop dat ie het komende uur flink gaat stampen en je niet hoeft te bellen.

Bij mij is het vandaag ook erg rustig in mijn buik, dus ook ik ga het in de gaten houden en anders hang ik straks ook aan de telefoon.

Gast AnitaN78
Geplaatst

@wensmama: pittig dus ook, maar ze is er!! Gefeliciteerd!!! Elma, mooi!

Ik riep niet, maar dacht wel: snij me maar open, ik doe dit niet meer! Heel herkenbaar!

Nu bijkomen en het wonder aanschouwen!

@Hope: wat een gedoe en zorgen en stress... Dat doet de situatie ook geen contact lieverd! Gatver!

Ik denk aan je, steek een kaarsje op en hopelijk snel meer activiteit!

Hier gaat het al een stuk beter. Vandaag voor het eerst Norah zelf gebadderd in tummytub, naar buiten geweest in wandelwagen met Kraamzus ernaast en voel me een stuk zelfverzekerder.

Nu in de middag wel weer erg moe en tranen hoog zitten, maar dat mag dan ook.

Borstvoeding loopt eindelijk goed en er komt gewicht bij ipv eraf. Mag naar behoefte ipv structuur en dat geeft ons beiden ook plezier.

Manlief is een supersteun en grote grote hulp. Liet een boekje bezorgen met de titel: voor de beste mama van de wereld! Brullen natuurlijk!!!

En nu verder duimen voor jullie allen en hopelijk allemaal goede afloop!!!

Geplaatst

Wensmama, van harte gefeliciteerd! Wat een lange bevalling. Poeh he, kan me voorstellen dat je op er op een gegeven moment helemaal klaar mee bent. Zijn jullie al thuis, of moet je nog even blijven vanwege de vacuüm?

Anita, wat fijn om betere berichten van je te lezen.

Hope, wat een toestand. Trek op tijd weer aan de bel hoor, beter een telefoontje en/of een ritje teveel naar het zkh. Ook als je twijfelt of je moet bellen, echt doen hoor. Daar zijn de voor.

Geplaatst

@hope, hoe is het nu bij jou? Hoop dat alles goed is.

@anita, fijn dat de borstvoeding nu goed loopt en heerlijk dat je met je kleintje naar buiten bent geweest.

Ik heb vanmiddag toch ook maar de vk gebeld, omdat ik echt minder leven voelde. Ben voor een echo en ctg geweest. Echo was goed en tijdens de ctg werd de kleine wakker, dus die zag er ook goed uit gelukkig. Morgenvroeg nog een keer terug voor een ctg ter controle.

Geplaatst

Kim wat fijn dat alles goed is!

vlindermama en Okaasan, ja jullie hebben gelijk, beter 1x teveel bellen...

zojuist weer terug uit WKZ Utrecht. goddank is alles nu wel goed. In het begin vd ctg was de hartslag nog steeds vlak, maar daarna EINDELIJK werd hij wakker ofzo, ctg was prima fluctueerde goed, kindje bewoog veel, ook op de echo. Zo'n wereld van verschil met vanmiddag. Er is ook geen verklaring voor. Morgen weer controle. Verder voel ik mezelf wel prima eigenlijk. Weinig klachten, slapen is wat vervelender nu.

Anita wat heerlijk dat je ff buiten bent geweest en de borstvoeding goed gaat. Enne, laat die tranen gaan hoor, hoort erbij vrouwke, echt waar!

maaike en wensmama lekker aan het genieten?

Leeuw hoe is het strippen gegaan?

over exact 3 weken hebben we ons kruimeltje in onze armen. 3 weken, wat klinkt dat nog veeeerrrr weg. Geduld is een schone zaak haha : )

zo, nu voetjes op de bank, ben gesloopt, zo'n dagje zh

Geplaatst

Hope wat fijn om te lezen dat bij jou ook alles goed is. Jouw ctg lijkt dan echt.op die van mij. Bij mij in het begin ook vlakke hartslag en daarna fluctuerend.

Geplaatst

Wat een hoop berichten hier ineens!

Allereerst wensmama, van harte gefeliciteerd! Het 3e meisje op rij is geboren. Maar Wow wat heb je ook een heftige bevalling achter de rug!! Nu bijkomen!!

hope, wat een spanning bij jou ook! Gelukkig lijkt alles nu goed. Maar blijf de bewegingen in de gaten houden hoor, en bij twijfel gewoon opnieuw aan de bel trekken.

anita, klinkt goed allemaal. Jullie nieuwe leventje komt een beetje op de rit, fijn! Roze wolk komt later hoor, die kraamtijd is nu eenmaal ook vaak heftig en zwaar vermoeiend, zeker na een pittige bevalling!

Hier inmiddels bijna 40+6...pfff...strippen gister was pijnlijke aangelegenheid. Had 1 cm ontsluiting. De hele dag krampen gehad maar om 2u vannacht alles weer afgezakt en gezzzzz. Dit dametje zit nog veel te lekker binnen. Vorige keer beviel ik met 40+4 dus ik had beetje gedacht/gehoopt dat ze er wel al zou zijn nu. Gelukkig voel ik me verder nog wel ok en be weegt kleintje ook prima dus het lukt wel om nog even te wachten. Donderdag serotiniteitscontrole in ziekenhuis en dan maar weer verder kijken....

Iedereen succes met baby's, bij komen van bevalling en laatste zwangerschapsloodjes!

Geplaatst

Tis wéér niet goed, kindje beweegt niet, hartje fluctueert niet, ben nu lichtelijk in paniek. Ik ga ECHT niet mijn kindje verliezen, ben bijna 37 wkn! Ze hadden het er net over om het kindje met 38 wkn te halen.

Geplaatst

O nee Hope, wat een toestand zeg. Wat gaan ze nu vandaag nog doen? Nog een echo of nog een ctg? En heb je het kindje gisteravond en vannacht wel goed gevoeld? Ik denk aan je.

Bij mij was het gelukkig wel goed vanmorgen.

Geplaatst

Even ego berichtje.

Vanmorgen bij de gyn, eerst een echo gehad en het kindje lag muisstil, hartje klopte wel. Daarna 1 uur aan de ctg gelegen. Het eerste half uur was de ctg weinig fluctuerend, het 2e half uur wel. Maargoed daarna voel ik weer minder leven. Gelijk overleg tussen gyn en supervisor. Moest een echo laten maken van zijn hersentjes en met name de bloed stroom in de hersentjes en daarom heen. Dat was goddank goed. Maarja, artsen kunnen hun vinger er niet op leggen wáárom het kindje zo stil ligt, zo plotseling na de weeën van zondagmiddag. Daarom ben ik opgenomen, maar aan de thuis monitor. Dus ik mocht kiezen. Opname in zh of thuis. Ik wil thuis. Morgenochtend komt er bij ons thuis een medisch vk om de ctg apparatuur te brengen en uit te leggen. Ik moet elke ochtend om half 9 ctg maken en dat wordt automatisch via internet doorgestuurd naar WKZ. Daar kijkt direct de gyn naar het hartfilmpje en ik word gebeld. Als ctg okay is maar ik voel in de loop vd nog geen levn moet ik direct bellen en terug naar WKZ voor echo en ctg daar. As vrijdag krijg ik sowieso een echo. As maandag terug op controle wkz bij gyn. As dinsdag krijg ik een vruchtwaterpunctie om te kijken of de longetjes rijp zijn. Zo ja, en ik voel nóg amper leven, heb ik de donderdag daarna, dus morgen over 1 week, 26 maart, de keizersnede vervroegd. Zijn de longetjes niet rijp, krijg ik longrijping prikken. En wordt het kindje ook 26 maart gehaald. Uiterlijk 31 maart. Maar vrij waarschijnlijk 26 maart. Mocht het kindje eindelijk wel gaan bewegen en ctg is goed de komende dagen, wachten we af. Maargoed, artsen hebben niet het idee dat het zal veranderen. En ik zelf, mijn eigen intuïtie, moederinstinct, zegt: de baby is niet van positie verandert, er is niets aan de situatie verandert, hij heeft alleen amper energie, en waarom weet ik niet. Dus laat maar komen, die keizersnede volgende week.

wel weer gestress met het werk en uren van mijn man, opvang van ons zoontje van 3 jr, afspraken van beide oma's die verschoven moeten worden. Want ik zou op 7 april de keizersnede krijgen en alles qua uren, opvang en kraam was al geregeld. Morgen ook maar de vluchttas inpakken, laatste dingen nog doen, bedjes opmaken, pfff. Wat is het toekomst beeld ineens anders. Maar hey, als we de kleine maar veilig en gezond in onze armen mogen sluiten...voor nu ook absolute rust nemen, mag niets meer doen behalve op de bank zitten en avondeten maken.

Geplaatst

Jee hope, wat een stress en zorgen ineens! Gelukkig word je ontzettend goed in de gaten gehouden en houden ze de baby niet langer dan nodig in de baarmoeder. Hou je taai!! En neem inderdaad vooral heeeeeeel veel rust!

Geplaatst

Wensmama, van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Lekker genieten!

Jeetje Hope wat een toestand. Idd net wat de anderen zeggen: goed naar je intuitie luisteren!

Wat ik alleen niet snap is dat ze volgende week, dan ben je toch 37 weken, gaan kijken met een vruchtwaterpunctie of de longetjes rijp zijn? Dat rijpen gebeurt toch al eerder, ergens rond de 30 weken? Onze dochter is met een spoedkeizernsede geboren met 36 weken en 5 dagen, omdat haar hartslag elke keer zakte. Ze hebben haar gehaald zonder zich zorgen te maken over longrijping of iets anders. Ze was klein (2475 gr) maar verder was alles prima in orde en ze mocht gewoon bij mij op de kamer.

Komt er verpleging bij je thuis nu elke dag of lees ik dat je het zelf moet doen? Bij mij komt er nu dagelijks verpleging voor een ctg en bloeddruk en verder te vragen naar de algehele conditie van mij. Ik ben daar erg blij mee, ze houden me goed in de gaten. Sterkte en hou je taai meis!

Hoe is het met de anderen?

Geplaatst

Hope, wat een stress zo op het einde. Gelukkig wordt het wel goed in de gaten gehouden. Maar wat Seef ook schrijft, ik snap ook niet helemaal waarom ze naar de longrijping gaan kijken. Vanaf 37 weken is de zwangerschap in principe toch voldragen.

Mijn duimen draaien voor je dat het gewoon allemaal goed gaat komen.

Geplaatst

Even heel kort en later meer.

Allereerst hope, heel heel heel veel sterkte. En je bent echt in goede handen in het wkz.

Want dat waren wij afgelopen twee dagen ook. Maandag op dinsdag nacht braken mijn vliezen, maar er kwamen geen weeën. Woensdag dus melden voor inleiding. Na een turbo en best een beetje heftige bevalling (met dus super personeel) is woensdag onze zoon Merlijn geboren.

(Dus toch een jongetje in maart :-)

Nu net thuis en bek af.

Geplaatst
Even heel kort en later meer. Allereerst hope, heel heel heel veel sterkte. En je bent echt in goede handen in het wkz. Want dat waren wij afgelopen twee dagen ook. Maandag op dinsdag nacht braken mijn vliezen, maar er kwamen geen weeën. Woensdag dus melden voor inleiding. Na een turbo en best een beetje heftige bevallig (met dus super personeel) is woensdag onze zoon Merlijn geboren. (Dus toch een jongetje in maart :-)Nu net thuis en bek af.
Hope heel veel wijsheid en sterkte toegewenst. Wauw okaasan! Een heus jongetje! En wat een mooie naam! Van harte gefeliciteerd! Genieten maar!!! Liefs marga. Breek weer uit hoor ;)
Geplaatst

Breek ff in voor Okaasan en man:

GEFELICITEERD MET JE MANNETJE!!!! Ff bijkomen, dan de kraamtranen en dan genieten hoor! Mooie naam ook!

Liefs, Beanie

Breek weer uit...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden