Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@hope, ik hoop zo voor je dat die arts toch iets menselijks in zich heeft en jullie morgen de vruchtwaterpunctie krijgen en dan eind van de week jullie mannetje bij jullie hebben.

@leeuw, ik hoop voor je dat je inmiddels bevallen bent en alles goed gaat.

@okaasan, hoop dat er niks ergs is en dat jullie snel kunnen gaan genieten van de kleine man.

@anita en maaike, ik herken jullie onzekerheid heel goed. Bij mijn dochter was ik ook super onzeker of ik alles wel goed deed toen de kraamhulp weg was. Geloof me het komt allemaal goed en tranen gewoon lekker laten gaan, dat hoort erbij.

Ik ben op het moment erg verkouden, heb keelpijn en moet veel hoesten. Vooral dat hoesten is zo vermoeiend en pijnlijk in mijn buik. Hoop dat ik hier snel van opknap en dan mag die kleine van mij ook wel komen.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Natuurlijk Anita kan jij dit! Dat je je slecht kan concentreren hoor je wel vaker. Heeft met je hormoonhuishouding te maken. Gied dat je hulp hebt gezocht! Lekker om je zelf denken en alleen visite wanneer jij er ook van kan genieten.

Tepelhoedje kopen in het ziekenhuis? Die krijg je niet mee?

Jeetje hope wat een stress allemaal! Goed dat je goed in de gaten gehouden wordt. Waarom wachten ze zo lang om hem te halen? Ze hadden de punctie toch veel eerder al kunnen doen?

Die lactatiekundige kun je gewoon bellen?

Ik heb al een kolf aangeschaft. Bij mijn zoon heb ik ook gekolfd.

Ach lieve Okaasan, wat rot te lezen dat het niet lekker gaat! Neem je tijd en als je het wil delen... je weet ons te vinden. 😘

Leeuw? Die radiostilte is er vast omdat je aan het genieten bent van een mooie baby?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel een beetje klaar mee ben. Een tweelingzwangerschap is gewoon helemaal niet meer leuk zo op het laatst. Ik slaap erg slecht en als ik slaap snurk ik de hele buurt wakker. Mijn man is momenteel aan het logeren bij onze zoon op de kamer, anders doet hij ook geen oog dicht. Daarnaast heb ik enorm maagzuur, vocht in mijn handen voeten en gezocht. Zo'n erg dat ik mijn vingers niet goed meer kan buigen.

Veel hoofdpijn, kortademig en verschrikkelijk moe. Sorry voor mijn geklaag hoor! Ik ben heel dankbaar dat ik tweelingmama mag worden, maar liever vandaag nog dan morgen..

Vandaag weer heen voor controle. Ik ben heel benieuwd hoe groot ze nu zijn en hoe nu verder....

Geplaatst

Ooooowww Okaasan, jij ook al een niet al te beste kraamtijd : ( hoop dat het niet ernstigis! Doe maar rustig aan en geniet van jullie mannetje, en als wil.....je weet het wel

kim, bah, wat vervelend, doet echt zeer he dat hoesten? Veel beterschap!

alle meiden bedankt voor jullie steun!!!

zojuist ben ik gebeld, heb morgen om 08:45 uur de vruchtwaterpunctie, woensdagochtend is de uitslag binnen. Ik vroeg ook: is het nu zeker dat ik een vervroegde ks krijg? Nou dat was het dus niet, hangt er van af of de longetjes rijp zijn. Dus ik zei: krijg ik dan gelijk longrijping prikken? En dat kon ze me ook niet zeggen, dan moest het vruchtwater weer eerst op kweek gezet worden en heb ik daarvan donderdagmiddag de uitslag, en dan moest het weer in het grote team overlegt worden of ik de prikken en ks krijg. Ik zeg: what the f*ck, wat is dat nou voor bureaucratisch gelul! Ja mevrouw dat zijn de protocollen! Ik zei: ik bén geen protocol, ik ben eens mens, die haar kind al 9 dgn amper voelt, en verga vd pijn van die rotcyste!! Zucht...... Dus niets is zeker... Duimen dat de longen rijp zijn met 37,4 weken zw

Geplaatst

Ps Okaasan, nee dat was ik niet haha, ik zou noooooit een fel roze trui aan doen haha! Was er vrijdag wel, maar om half 2

Geplaatst

Hi meiden,

hier ook babynieuws hoor! Op vrijdag 20 maart om 10:26u is onze dochter N.oor geboren (Anita, we hebben dezelfde smaak :)). Ze liet op zich wachten, want ik kreeg geen weeën nadat de vliezen een dag eerder braken. Na 24 uur gebroken vliezen had ze ineens in het vruchtwater gepoept, dus reden om gelijk in te leiden. 7u lag ik aan het infuus, 3 1/2 uur later lag ze in mijn armen. Vond het een pittige klus, heb het als pijnlijker ervaren dan de vorige keer. Had ook bijna 1,5 liter bloedverlies dus al met al best heftig. Nu heeeeerlijk aan het bijkomen en alles gaat voorspoedig! Volop genieten.als ik binnenkort even tijd heb zal ik de andere berichten even doorspitten. Hoop dat alles goed gaat bij iedereen, en hope...bij jou natuurlijk helemaal!

tot snel.

Gast AnitaN78
Geplaatst

Yeah Leeuw! Well done en prachtige naam ;-)

Beetje hetzelfde geboorteverhaal ook als die van ons!

Fijn dat ze er is!

Hier een redelijk goede dag met ons meissie. Borstvoeding loopt goed, weinig bezoek en rustig met zijn drietjes thuis. Voor het eerst een gevoel dat het wel goed kan komen! Dat ik best goed mama kan zijn.

Voel nog wel een verstikkend gevoel als ik terug denk aan de bevalling. Ga gelukkig 1 apr voor intake naar de psycholoog.

En Hope: goed dat je aangeeft geen protocol te zijn. Dat is nog eens grenzen aangeven!

Gast AnitaN78
Geplaatst

wie hoeveelste uitgerekend jongen/meisje geboren

Anita 1e kindje 2e verse tp 11 maart 2015 meisje Norah

Leeuw 2e kindje 3e (tese) icsi 12 maart 2015 meisje Noor

Wensmama 1e kindje 3e verse tp 13 maart 2015 meisje Elma

Maaike 1e kindje cryo tp 2e ivf 16 maart 2015 meisje

Femmie 2e kindje spontaan 23 maart 2015

Okaasan 1e kindje 5e icsi/20e tp 27 maart 2015 verrassing Merlijn

Minime 1e kindje 4e verse tp Icsi (1e keer) 29 maart 2015 meisje

Hope 2e kindje cryo tp 10 april 2015 jongen

Kim 2e kindje cryo tp 11 april 2015 jongen

Simone 2e kindje cryo tp 16 april 2015

Seef 2e kindje cryo tp 14 april 2015 jongen

DvdW 1e kindje 1e IVF verse tp 22 april 2015

Annemarie 2e & 3e kindje verse tp ivf 26 april 2015 2 jongens

Lijstje aangevuld met naam... Vullen jullie hem ook aan??

Gast AnitaN78
Geplaatst

Oh... Dat ging blijkbaar niet helemaal goed. Kan iemand dit herstellen??

Geplaatst

Jaaaa lieve leeuw, een dochter, wauw! Gefeliciteerd, nu lekker genieten, herstellen en je vooral laten verwennen!

hope, jeetje wat een spanningen voor jou. Volg je gevoel hoor, want die KLOPT! Maak er desnoods een scene van dat je het niet meer trekt die slopende onzekerheid enz, gepaard met een flinke huilbui....krijg je vast iets gedaan.

Okaasan, yes! DD- wonder erbij, gefeliciteerd!

Geplaatst

Heel veel su6 straks bij de punctie hope! Mijn duimen draaien en hoop dat de longetjes rijp zijn, zodat jij verlost wordt!

Jaar hoor dat is kleine Noor ook al! Gefeliciteerd Leeuw 😊

Ben je al thuis met je meisje?

Fijn dat het allemaal iets beter gaat Anita. Geef je volledig uit je borst of kolf je ook? En hoe vaak moet je dan aanleggen op een dag?

Gisteren weer controle gehad. De boys doen het super goed! Vorige week waren ze 2800gr en 2750gr. Ze gaat ze volgende week weer opmeten. Al grote jongens voor dit termijn en al helemaal omdat ze met z'n tweeën zijn. ♡♡

De gynaecoloog gaf aan als ik het echt niet meer trek dan kunnen ze gehaald worden. Maar wil toch heel graag de 38 weken halen. Dat is het aller beste voor de longetjes. Ik ben nu 35.2 vanmiddag moeten we naar het UMCG voor onze oudste zoon. Hij is geboren met een hartafwijking en staat nu jaarlijks onder controle. Toch weer een spannend moment...

Fijne dag allemaal!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Ik geef volledig uit mijn borst en soms kolf ik een klein beetje af voor voorraad. Daarnaast heb ik altijd een klein beetje in een spuitje. Mw wil nl NU drinken en wordt helemaal boos als er pas bij de derde teug wat melk komt. Tis me er eentje... Snap haar wel ;-) Je wil meteen resultaat zien. Hahaha...

Wat goed dat je 2 jongens zo groeien Annemarie. Wat spannend ook! Maak je je al zorgen hoe het voeden en zorgen voor 2 straks zal gaan? Alle hens aan dek! Heb je vrienden of fam die je kan helpen?

Spannende dag ook voor je oudste en jullie. Moet die afwijking ook behandeld worden met een operatie ofzo? Was dat iets wat in de zwangerschap al bekend was?

Geplaatst

Heerlijk meisjes gedrag dus Anita! Hahaha

Mijn man is thuis dus dat scheelt een hoop.

Ik wil wel graag borstvoeding geven maar niet ten koste van alles. Ik heb een medela freestyle gekocht zodat ik ook kan kolven. Ik denk eerlijk gezegd dat mijn voorkeur daar ook naar uit gaat. Heb ik bij Yorick ook gedaan.

Bij de 20 weken echo zagen ze dat er iets niet goed was met zijn hart. Vlak voor de 24 weken waren de vooruitzichten zo slecht dat de kindercardioloog de optie gaf om de zwangerschap af te breken. Dit was voor ons nooit een optie. Na de geboorte is alles mee gevallen. Hij is 2x geopereerd aan zijn hart. 1x op dag 6 en 1x bij 4 maanden.

We merken helemaal niks aan Yorick, hij heeft energie voor 10 en zit op voetbal. Yorick is voor vele artsen een wonder en een voorbeeld. Hij heeft nog steeds een misvormd hart. Er zit nog een hele kleine vernauwing en heeft een ruisje en een gaatje. Vorig jaar zei de arts als het zo door groeit hij niet meer geopereerd hoeft te worden. ♡

Geplaatst

@hope, ik hoop dat de punctie is mee gevallen en dat de longetjes rijp zijn. Wat ik ook echt slecht vind is dat ze eerst aangeven dat je eind deze week een ks gaat krijgen en dat nu blijkt dat er weer eerst van alles overlegd moet worden. Ik sluit me verder aan bij wat een aantal anderen hier ook zeggen, een huilbui en op je strepen gaan staan doet vaak wonderen.

@leeuw, ja gefeliciteerd met jullie dochter.

@annemarie, wat goed dat de jongens zo goed groeien. Kan me voorstellen dat je er wel klaar mee bent nu. Ik heb dat zelfs al met maar 1 kindje in mijn buik. Succes vandaag met de controle van je zoontje.

@anita, wat goed dat je volledig bv geeft.

Hier voel ik me zowaar nog beroerder dan gisteren. Heel slecht geslapen door het hoesten en daardoor ook vannacht mijn onderbroek helemaal nat van de urine. Tenminste ga ervan uit dat het urine is, kwam echt door het hoesten. Dus die kleine mag van mij nu nog wel even blijven zitten, want bevallen met zo'n verkoudheid lijkt me ook niet zo handig.

Geplaatst

Nee ik heb er niet aan geroken, was midden in de nacht en heb er toen eigenlijk niet aan gedacht dat het misschien vruchtwater kon zijn. Maar nu verlies ik niks tijdens het hoesten. Ga het wel in de gaten houden vandaag. Ik weet eigenlijk niet of ik iets mag nemen voor het hoesten. Neem wel paracetamol en voor het slapen neusspray.

Geplaatst

Kim ik heb 3 maanden vreselijk gehoest van december tot eind februari. Van de gynaecologen in het wkz en ook de huisarts mag je 10 mg codeine slikken voor de nacht. De dosering is zo minimaal. Je zou het kunnen navragen. Heel veel beterschap vrouwke!

Geplaatst

Vruchtwaterpunctie is goed gegaan. Het is gelijk naar het lab gebracht en ik krijg aan het begin vd middag de uitslag. Is het boven de 50 punten zijn de longen rijp. Onder de 50 punten krijg ik vandaag of morgen de longrijping prik. En 1 dag later nog 1x. Zoals het er nu uit ziet is het kindje er voor volgende week dinsdag

Geplaatst

Ik zou ook eens navragen Kim. Misschien kun je dan ook eens vragen of het gecheckt moet worden of het vruchtwater kan zijn...

Fijn dat het goed gegaan is hope! Voor volgende week dinsdag... spannend!

Geplaatst

Wat betreft de codeine staat in de bijsluiter op internet dat je dat inderdaad een aantal dagen mag gebruiken tijdens de zwangerschap, maar niet meer als je bijna uitgerekend bent.

Het vochtverlies is denk ik echt urine geweest, want heb de rest van de dag niks verloren.

Alleen normale afscheiding.

@hope, ik ga duimen dat de waarde boven de 50 is en je deze week nog de ks krijgt.

Geplaatst

Yes!!!!!! Longetjes zijn helemaal rijp! As donderdag 26 maart krijg ik de keizersnede : ))) ontzettend zenuwachtig en bang voor de na pijn. Maar zoveeeeel zin in om ons mannetje te ontmoeten en vast te houden!

oja Kim, dat is idd wat in de bijsluiter staat, maar niet in het Lareb. Daar kijken de gynaecologen enz naar. Zou toch n poging wagen. Het kan net die prikkel dempen waardoor het wordt doorbroken en jij goed kan slapen. In het Lareb staat, 20 mg codeine of meer kan ademhalingsdepressies veroorzaken, maar 10 mg is zo ontzettend weinig, tis te verwaarlozen. Nou ja, kijk maar ; )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden