Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ook hier babynieuws!

Op de uitgerekende datum, 11 april, is onze zoon Kjell geboren. Dus toch nog spontaan en thuis.

Op 11 april werd ik rond 1.30 uur wakker en dacht ik dat het wel eens begonnen kon zijn. Een uur later de vk gebeld. Deze was rond 3.00 uur bij ons en toen had ik nog steeds de 3cm ontsluiting die ik dus vrijdagmiddag bijneemt gyn ook al had. Ik had wel weeën, maar die moesten wel nog sterker worden. Toen wel alvast mijn ouders gebeld om onze dochter op te halen. De vk is toen weer weggegaan. Ze was nog geen 10 min. Weg toen de weeën veel sterker werden. Dus de vk weer gebeld. Om 4.00 uur had ik 6cm ontsluiting en de weeën werden echt heftig. Om 4.45 uur zijn de vliezen gebroken en had ik volledige ontsluiting. Om 5.00 uur is Kjell geboren. Een supersnelle bevalling dus.

Maar toen kwam de domper. Ik bleek een totaal ruptuur te hebben en moest dus met de ambulance naar het zh om te worden gehecht op de ok. Dit gebeurde met een ruggeprik, maar nadat die was gezet begon ik te hyperventileren. Dat is echt een naar gevoel, je bent de hele controle kwijt. Door wat dormicum werd ik weer rustig. Aan het eind van de middag mochten we weer naar huis.

De totaalruptuur kwam doordat ons kereltje zijn handje naast zijn hoofd had toen hij wed geboren. Hij is trouwens 3880 gram en 51 cm lang.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wauw Kim, hard gewerkt! Gefeliciteerd met jullie mannetje! Geniet ervan!

Liefs moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Wow Kim, dat heb j ezeker snel gedaan. Wat ontzettend jammer dat je alsnog naar het zkh moest. Maar het belangrijkste heb je mooi, helemaal zelf thuis gedaan. Super hoor!

En Minime ook gefeliciteerd! Wat fijn dat ze er eindelijk is! Je hebt wel geduld moeten hebben. Hoe was het eerste nachtje thuis? Ging het goed? Best spannend he, in het zkh kun je letterlijk voor elke scheet op het belletje duwen. Thuis moet je het s nachts opeens allemaal zelf doen.

Annemarie ook gefeliciteerd, dubbel zelfs. En ook al thuis zelfs. Worden de naweeën al minder? Geef je eigenlijk ook borstvoeding aan je twee mannen? Ik vind eentje al intensief, maar met twee lijkt me dat zeker zwaar.

Anne72, super bedankt voor je lieve berichtje! En kusje ontvangt hij er wel meer dan 1000 per dag. Zo fijn om met hem te zitten na of tijdens de borstvoeding en dan zijn bolletje met die zachte haartjes op kusjes-hoogte. Maar ik heb er ook eentje speciaal van jou gedaan.

Oh en hier dachten, of nee hoopten, we dat alles nu normaal zou gaan. Maar helaas. Gisteren op de groenteafdeling van de Jumbo liep ik opeens weer leeg. Gelukkig waren we niet in ons eigen dorp, maar in Utrecht, dus we konden zo naar het WKZ doorrijden. Hele avond daar en pas rond 22uur weer thuis. Gelukkig niet hoeven blijven, alhoewel de meeste stemmen vóór een curretage waren. De gyn na de overdracht dacht er gelukkig anders over. Want curretage met ontstolling leek hem en mij niet zo'n strak plan. Morgen dus weer contact met het WKZ over hoe nu verder met de bloedverdunners. Zuchhttttt........

ticker.png

Gast AnitaN78
Geplaatst

wie hoeveelste uitgerekend jongen/meisje geboren

Anita 1e kindje 2e verse tp 11 maart 2015 meisje Norah

Leeuw 2e kindje 3e (tese) icsi 12 maart 2015 meisje Noor

Wensmama 1e kindje 3e verse tp 13 maart 2015 meisje Elma

Maaike 1e kindje cryo tp 2e ivf 16 maart 2015 meisje Jenthe

Femmie 2e kindje spontaan 23 maart 2015

Okaasan 1e kindje 5e icsi/20e tp 27 maart 2015 verrassing Merlijn

Minime 1e kindje 4e verse tp Icsi (1e keer) 29 maart 2015 meisje Kiki

Hope 2e kindje cryo tp 10 april 2015 jongen Colin Armèn

Kim 2e kindje cryo tp 11 april 2015 jongen Kjell

Simone 2e kindje cryo tp 16 april 2015

Seef 2e kindje cryo tp 14 april 2015 jongen

DvdW 1e kindje 1e IVF verse tp 22 april 2015

Annemarie 2e & 3e kindje verse tp ivf 26 april 2015 2 jongens Daan en Noud

Gast AnitaN78
Geplaatst

Wow Kim... Ook heftig. Wel fijn dat je manneke er is en fijn thuis, alleen die amburit en ruptuur zijn heftig zeg! Sterkte met het herstel!

En och Okaasan... Het mag je niet meezitten zeg. Getver! Moed houden wijffie! Uiteindelijk komt alles goed!

Geplaatst

Annemarie, gefeliciteerd met Daan en Noud! Ik ben heel nieuwsgierig naar een plaatje...

Minime, gefeliciteerd met Kiki! lieve naam!

En Kim, daar is Kjell! gewoon op de uitgerekende datum! gefeliciteerd!

bah, Okaasan...al weer! wat een plek ook... de groenteafdeling... ik mag toch hopen dat er dag en nacht iemand bij jullie is...

ik heb zojuist geprobeerd mijn dochter kusjes te geven terwijl ik voed... :-) ik geloof dat we een ander model borsten hebben...kom er bij lange na niet bij...

Ik geloof dat Jenthe, al is het wat vroeg, bij haar eerste "oei, ik groei" sprong is aangeland. Pfff... pittig! gelukkig kan ik haar troosten: aan de borst in slaap vallen en in mijn armen blijven tot de volgende voeding is wat ze wil... De tijd die ik nodig heb om de draagdoek om te knopen voordat ik haar erin kan doen, is al te lang zonder mama volgens haar. Dat ik weet wat het is, scheelt gelukkig een hele boel!

Hier vanochtend al weer ongesteld geworden... precies volgens het oude schema. Ik hoopte daar nog een tijdje van verlost te zijn. Het hele fertiliteitsgebeuren komt meteen weer helemaal boven... Dat was ook al zo toen de verloskundige over anti-conceptie begon...ze snapte er niks van toen ik op dat moment enorm moest huilen. We hopen ontzettend dat een volgende zwangerschap normaal tot stand zal komen, misschien naïef, maar de hoop op een spontane zwangerschap heeft me ook in het hele traject op de been gehouden... no way dat ik aan de pil of spiraaltje of nuvaring ga. Toch moet mijn lichaam eerst herstellen, hoop ik Jenthe een poos borstvoeding te kunnen geven en verdient ze gewoon alle aandacht van de wereld. Maar nadenken over het voorkomen van een zwangerschap... dat gaat zo tegen het gevoel in...

Geplaatst

Och Maaike, nu al weer ongesteld, kan me voorstellen dat je daar nog absoluut niet op zat te wachten. En wat een totale muts die vk, echt met de empathie van een dooie slak. Tuurlijk moet je er van huilen. Mijn tranen lopen zo ongeveer nu al. Wij hebben het praatje niet gehad, denk dat de vk dat niet nodig vond. Moest ik wel om gniffelen.

Haha, ik moet lachen om je "ander model borsten". Ik bedoelde eigenlijk als ik hem even rechtophoudt tussendoor en na afloop. En bij liggend voeden kan ik hem ook kusjes geven.

Guppie leek wel echt te lachen vandaag, vijf lachstuipjes achter elkaar leek me wat veel. Maar dat is toch nog te vroeg? Hoe dan ook, het is echt uber-cute als hij zo lacht.

ticker.png

Gast AnitaN78
Geplaatst

Hey Maaike. Al ongesteld geworden dus... Geef je borstvoeding of via de fles?

Aangezien mijn man zijn zaadjes vrijwel niet zwemmen, hebben wij bedacht dat we geen anticonceptie gaan gebruiken. Het gebruiken is ook nadelig voor mijn migraine toestanden en mochten we toch heel per ongeluk zwanger raken, dan is hij/zij enorm welkom, maar die kans is zo goed als zero.

Haha... Voeding geven en kusjes geven... Ook hier geen haalbare kaart met de enorme borsten. Ik draag tegenwoordig dag en nacht mijn prachtige voedingsbh's en dat is wel zo prettig voor het geven van de voeding en voor eigen comfort.

Okaasan, hoe is het vandaag met jou?

Zonet bij de arts van het consultatiebureau geweest. Meisje is nu 55 cm en 3840 gr in haar 5e week. Of terwijl goed gegroeid! Blij!

Ze huilt de laatste 2 dagen iets minder. Misschien helpen de druppels of groeit ze er wat overheen.

Geplaatst

Hier ook geen anticonceptie, ik mag geen hormonale AC, dus dan blijft er weinig over. Met die weinige en slome zaadjes van mijn man zal het ook wel zo'n vaart niet lopen. Ik ben de afgelopen jaren nog nooit spontaan zwanger geweest.

En hoe het hier is? Moeeeeeeee, echt niet normaal. Maar ja dat HB van mij gaat zo ook niet omhoog met al die bloedingen. Gisteren alleen even naar de prikpoli geweest, hier in het dorp, mijn moeder was taxi, en toen al kapot.

En ik moet iedere keer aan gekke modellen borsten denken als ik guppie nu een kusje op zijn bolletje geeft. Haha. Dank je wel Maaike ;-)

Oh en zo leuk, we kregen afgelopen week een kaart van het UZGent. We hadden een geboortekaartje gestuurd met een persoonlijk briefje erbij. Nu kregen we een kaart terug met zelfs een persoonlijk bericht van de prof. Tranen :-)

ticker.png

Geplaatst

Na 4,5 jaar is onze kans op een spontane zwangerschap ook niet zo groot, maar met "onverklaard" niet uitgesloten.

In ieder geval geen hormonen voor mij en ook geen langdurige "oplossingen". Dus op het " moment supreme" maar even het hoofd erbij houden, en aangezien het hart dat eigenlijk niet wil...

Je hebt gelijk wat betreft de verloskundige, Okaasan. Had ik nog helemaal niet verteld dat ze geen idee had wat een cryo is...

En wat leuk om iets te horen uit Gent! Ik hoop stiekem ook nog een reactie te krijgen van onze kliniek... nu die er (nog) niet is, voelen we ons wel een beetje een statistiek.

Ik wil het liefst van de daken schreeuwen hoe bijzonder ze is. Als ik vertel dat ons meisje een IVF wondertje is, krijg ik eigenlijk standaard de vraag "hoeveelste poging". Best wel maf

Ik geef borstvoeding, Anita. Dus ik had het nog lang niet verwacht...

Hier lijken we het eerste groeisprongetje door... vandaag heeft ze al twee keer een poosje zonder mij geslapen. Ik had dus even tijd om een babywas buiten te hangen... zelfs bij de aanblik van die was aan de lijn kan ik al weer sentimenteel worden

Geplaatst

Ha meiden!

hier weer even n berichtje van mij. Onze kraamtijd was ook niet leuk, daarover zo meer, maar eerst:

yoepieeee Kim, Annemarie en Minime van harte gefeliciteerd met jullie prachtige wondertjes met super mooie namen! Zijn jullie lekker aan het genieten? Hopelijk is jullie kraamtijd wat beter.

och Okaasan wat n ellende heb jij gehad vrouwke, pfffff maar waar komen die bloedingen vandaan?

anita en Maaike jullie ook heerlijk aan het genieten, wat heerlijk!

hier dus een mindere kraamtijd gehad. Na een hel van een ks van was C.olin dus 1 nachtje opgenomen en maandag 30 maart mochten we naar huis. Ik gaf borstvoeding, maar toen al, 5 dgn na de bevalling, had ik al het gevoel dat er iets niet klopte. Ik twijfelde enorm of ik moest stoppen met BV, of moest kolven of niet. Omdat C.olin zo vreselijk veel spuugde. Ik gaf het ook aan aan onze kraamverzorgster, maar die wilde er niets van horen, want fv is slecht...die kraamverzorgster was trouwens dezelfde als 3 jr geleden met onze eerste zoon. Wij vonden haar zo'n topwijf dat wij haar opnieuw hadden aangevraagd. Maar jeeeezzz wat kan een mens veranderen zeg! Ik heb haar op de laatste dag kraamzorg ook 2,5 uur eerder de deur uitgewerkt! De hele dag zat ze te appen, facebooken, internetten, alles in huis deed ze half, zoals stofzuigen, strijken. De eerste avond/nacht thuis was C.olin z'n temp erg laag, ze gaf hem 2 kruiken en was zomaar weggegaan. In die nacht was C.olin zn temp nog maar 36.1 en we kregen het niet omhoog. In paniek de vk gebeld. Heb bloot op bloot in bed gelegen onder een dekbed, wollen deken, daarover heen een kraammat met het plastic naar boven, een kussen en 2 kruiken. Zijn temp ging eindelijk omhoog terwijl ik verging vd hitte. De volgende ochtend vroeg kwam de vk langs en toen heeft de kraamverzorgster op haar sodemieter gehad, ze had nooit zomaar weg mogen gaan. Verder keek ze niet om naar onze oudste en snauwde hem af, en ze propte haar ranzige pink in C.olin z'n mond!! Dus wat betreft de kraamverzorgster alleen al was mijn kraamweek vreselijk! Daarnaast wéér gezeik met m'n schoonouders omdat wij onze zoon geen Armeense/griekse naam hebben gegeven, of hebben vernoemd. Serieus, 12 u na mijn zware ks stonden ze naast m'n bed een hoop heisa te maken over een freaking naam! De 2e x dat we het mee maken. Dus mijn man heeft nu alle contact met z'n ouders verbroken. En dat geeft zo'n verdrietige rouwrand om de kraamtijd heen....

de zaterdag voor Pasen was Colin ineens heel suf, hij gaf steeds zoveel over na elke voeding dat we de vk hebben gebeld, zij zag ook een jongetje met nog amper energie. Wij met spoed naar de SEH en daar naar kinderarts. Bloed geprikt alkes nagekeken, waarden waren goed. Ik moest wel na de Pasen een lactatiedeskundige bellen over mijn veeeeele borstvoeding. 1e paasdag redelijk doorgekomen. Maar in de nacht van 1e op 2e paasdag gaf C.olin 7x enorme golven over na de bv. Hij was zo beroerd dat ik op 2e paasdag na de voeding van 06:00 uabrupt ben gestopt met bv. Zoveel verdriet had ik ervan. Maar C.olin hield het niet binnen. Maarja eenmaal met bv gestart kan je niet zomaar stoppen. Weer vk gebeld en die kwam sochtends langs met een handkolf. Ik moest sowieso elk 24 uur m'n borsten leeg kolven om geen ontstekingen te ontwikkelen. Wij over op fv, nutrilon standaard 1, en dat kotste C.olin er ook uit. Tegen 20:00 u in de avond had hij over 24 u nog maar 120 cc gedronken. Vk gebeld en die zag een hondsberoerd jongetje. Wéér naar SEH en kinderarts. Daar bleek dat ik hyper lactatie heb, en dat klopt ook wel want ik had net 400 cc afgekolfd en m'n borsten waren nog niet leeg! C.olin had zo'n honger maar hij verzoop letterlijk in mijn bv. Als n maagje maar 60 cc aan kan, en hij dronk 300 cc...... Ook al legde ik hem maar 10 min aan, aan 1 borst, de 2e kreeg hij niet eens. Ik was echt kapot van vermoeidheid en verdriet, en wondpijn. Heb je voeding, kan je het je kind niet geven....mijn hart brak helemaal toen ik hem vast hield om hem te troosten en hij zocht met z'n mondje mijn tepel, alleen ik mocht het niet geven. Nu ik het schrijf rollen de tranen weer over m'n wangen. En nutrilon kon hij niet verdragen dus op de SEH kreeg hij Friso hypoallergeen 1 voeding. En eindelijk hield hij 70 cc binnen. Als hij dat niet deed werd hij opgenomen, dus goddank hield hij het binnen en mochten we naar huis. Nu gaat het goed met de voedingen, hij krijgt 6x 100 cc, snachts slaapt hij al 5 u door! De eerste dgn heb ik m'n borsten leeg gekolfd, soms wel 400 cc wat ik zo weg kon gooien, zo erg... Gisteren voor het eerst 24 u niet gekolfd en ik heb geen stuwing meer, wel lek ik nog steeds melk. Maar het gaat nu eindelijk beter.

Qua wond nog veel pijn, maarja, het was ook een zware buik operatie. Gisteren te horen gekregen dat de cyste, nagekeken daar patholoog anatoom, 16x10 cm was, maar wel goedaardig. Ook geen kankercellen in mijn uitgehaalde eierstok en eileider. Herstel zal nog enkele maanden duren.

Afgelopen zaterdag en zondag kwam de 'man met de hamer'. Mijn god wat heb ik veel gehuild, erg depri geweest, het gevoel dat ik van een berg afgleed en niemand kon me vasthouden. Kennelijk had ik zoveel verdriet in mijn ogen, dat telkens als ons oudste van 3,5 jr mij aan keek, hij moest huilen. Ik had veel verdriet over de 8 lange ivf jaren, de miskramen, de infecties en het afsluiten daarvan, maar ook dat deze kraamtijd weer verziekt werd door mijn schoonouders en nota bene de kraamhulp, verdriet over mijn schoonouders waarvan het contact verbroken is. Mijn borstvoeding in mijn ogen mislukt is, ik voelde me enorm gefaald, mijn kind dat daardoor honger leed, de wondpijn, maar ook die lelijke dikke flubberbuik...ik schaam me dood, vooral voor mijn man.ook al hoef ik nog maar 1 zwangerschaps kilo. Maar had ooit maat 38 met mooie borsten en een strakke buik...

maargoed, sinds gisteren gaat het weer goed met me, heb de knop omgedraaid. Mijn man doet (al enkele dgn), de nachtfles waardoor ik kan slapen. Dat helpt echt. Ik geniet enorm van mijn gezin.

Oja qua anticonceptie, ik ben gesteriliseerd haha, no more hormonen voor moi : )

Zo dit was mijn lange verhaal, sorry hoor haha!

nou meiden, geniet lekker van jullie hummeltjes en het mooie weer!

Geplaatst

Hier nog een fotootje van ons mooie moppie : )) 19 dgn oud

Geplaatst

en nog n foto! Best wel gek eigenlijk, mijn man en ik hebben allebei bruin haar en bruine ogen, onze eerste ook. Mijn pa is Nederlands maar hij heeft blond haar groene ogen, zo ook de rest van zijn familie. Mijn man zijn familie (Grieks/NL), allemaal donker haar en bruine of groene ogen. Onze C.olin heeft lichtbruin haar en blauwe ogen. BLAUW!! Haha!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Och Lieve Hope. Met tranen in mijn ogen lees ik jouw belevenissen. Sjonge sjonge...

Die kraamhulp, je schoonouders, de bv ellende, de zorgen en alles waar we voordien al doorheen zijn gegaan... Het is ook veel hè?! Neem de tijd en rust, voor zover mogelijk, om alles een plekje te geven!

Ik zelf spreek mijn familie al jaren niet meer. Had verwacht dat het toch een ding nu zou zijn, maar gelukkig voelt het nog steeds goed zo. Mis wel ouders, maar niet de personen die ze zijn. Klinkt hard, maar had er altijd alleen maar verdriet en ergernis van en nooit plezier. Gelukkig wel super lieve schoonouders!

Wat een prachtmanneke trouwens!!

De ogen kunnen nog weer veranderen van kleur het eerste half jaar toch? Die van Norah zijn ook donkerblauw, maar lijken ook wat te verkleuren nu.

Norah is donderdag 5 weken en volgens mij zit ze nu midden in de eerste sprongetje. Wil absoluut niet alleen liggen/ zijn. Ze lijkt wel steeds meer contact te maken, zo schattig!

[ATTACH]6057[/ATTACH]

Geplaatst

Maaike, niet rot voelen over geen kaartje van het zkh. Wij hebben drie Nederlandse zkh een kaartje gestuurd en het uzgent, en alleen van Gent iets terug gehoord. En tuurlijk is jullie meisje hartstikke bijzonder. Ik had tijdens de zwangerschap ook veel de behoefte om dat er bij te zeggen, maar dat wordt nu steeds ietsje minder. Alsof het er iets minder toe doet, omdat hij er is en omdat alles goed is gegaan. Niet dat ik daarmee de MMM achter me heb gelaten, zeker niet.

Och hope, wat een verhaal. Ongelooflijk, je schoonouders (ik meen me zo'n verhaal van je ook te herinneren van je eerste) en die kraamverzorgster, echt ongelooflijk. En wat een melkproductie! Vreselijk dat dat dan ook zo mis kan gaan. Gewoon ter interesse en niet om je iets aan te praten: Kan je nu niet weer terug naar bv nu je melkproductie genormaliseerd is? Of zou je dan weer zou veel gaan produceren? Ik kan me voorstellen dat je hier wel een boel tranen om hebt gelaten. Wat naar meid.

Wat een goed nieuws verder over je cyste. Dat lijkt me wel een opluchting zeg.

Maar wat een mooi mannetje ook en wat een wijs koppie. Volgens mij beginnen vrijwel alle baby's met blauwe ogen en kan het tot een jaar duren voordat de ogen uitgekleurd zijn.

Oh Anita, wat een lekker bol koppie krijgt je meisje al. Ze is vast al veel gegroeid. Ons gupje is vandaag precies vier weken en die heeft ook al zo'n veel bollere kop dan toen hij net geboren was. Ben benieuwd wat de weegschaal vrijdag zeg op het cb.

ticker.png

Geplaatst

Iedereen bedankt voor alle felicitaties.

@Okaasan, wat erg dat het jullie nu ook niet gegund is dat het meteen lekker loopt. Ik hoop voor je dat het snel beter met je gaat. Na mijn eerste bevalling had ik ook een laag HB en dat is echt verschrikkelijk weet ik nog.

@Hope, jeetje wat een verhalen zeg over de BV en dan over die kraamhulp. Die was er bij mij de volgende dag echt niet meer ingekomen denk ik. Mooi mannetje zeg. Fijn dat je nu de knop weer hebt omgezet.

@maaike, al weer ongesteld geworden das best balen. Als je BV geeft verwacht je dat het toch wel wat langer wegblijft. En die sprongetjes zijn inderdaad wel pittig herinner ik me, maar je merkt dat ze daarna wel ineens weer een stuk meer kunnen.

Hier gaat het best goed. Kjell doet het echt super. Hij houdt zichzelf vanaf dag 1 al op temperatuur en drinkt zijn flesjes allemaal leeg. Hij drinkt alleen eigenlijk te snel en dat met de kleinste speen op de fles. Hij krijgt nu al 70cc per fles. Van mijn ruptuur heb ik gelukkig weinig last. Heb wel 1 dag heel vaal last gehad met mijn ontlasting, maar dat gaat nu ook goed. Het enige is dat ik heel slecht slaap. Ik heb het idee dat er onbewust van alles is wat me bezig houdt en daardoor val ik dus niet in slaap. Morgen ben ik van plan om de eerste keer met Kjell naar buiten te gaan.

En dan hier nog wat foto's van onze kleine man.

attachment.php?attachmentid=6058&stc=1attachment.php?attachmentid=6059&stc=1attachment.php?attachmentid=6060&stc=1

Gast AnitaN78
Geplaatst

Oh Kim, wat een poepie! Mooie oogjes en neusje!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Ook een snoepie! Haar gezichtje doet me een beetje aan onze Norah denken.

Gisteren ging ik met Norah naar 2 dames vd Samen Bevallen cursus en showden we onze baby's. Zo schattig!

Die van mij dan bijna 5 weken, eentje van 8 en eentje van 11 weken. Die verschillen waren al zo groot! Nog maar erg genieten van het petieterige!

Geplaatst

Okasaan.. wat fijn o m te lezen dat jullie kleine gezond ter wereld is gekomen.. maar wat jammer dat het daarna toch nog niet ging zoals het hoort.. nu maar heerlijk genieten van de kleine en van hd gezin. .vier hebben jullie zo hard voor geknokt!!!

Geplaatst

Maaike wat een verschil he. Het gaat zo hard met die kleintjes. Ons gupje je wordt ook al een grote gup. Gisteren waren we op het consultatiebureau en hij is al meer dan een kilo zwaarder dan toen hij geboren was. Ook al ruim 5 cm langer. En dat allemaal in iets meer dan vier weken. Ongelofelijk hoe snel die kindjes groeien.

En hier in het kader van die hadden we nog niet gehad, kreeg ik gister nacht een borstontsteking. Niet te filmen hoe veel pijn dat doet. Echt heel naar. Gelijk naar de huisarts gegaan en een antibiotica kuur gekregen. Het is nu weer redelijk op zijn retour maar nog zeker niet over.

ticker.png

Geplaatst

een kilo, Okaasan?

woh! dan doet hij het echt lekker!

Jenthe gaat nu richting een pond, maar heeft dan ook bijna 400 gram onder haar geboortegewicht gezeten. Dus als ik even reken...

en o...bah borstontsteking... daar kun je echt heel ziek van zijn. Ik doe steeds erg mijn best om het te voorkomen. Borsten bedekken als je naar buiten gaat, zei de kraamverzorgster. tja... ik was al nooit van plan topless naar buiten te gaan, maar nu met het mooie weer twijfel ik steeds over het aantal extra laagjes. Beterschap!

Geplaatst

Ik breek even in.

@Okaasan in de eerste plaats gefeliciteerd met jullie zoon! Ik vind het zo geweldig dat jullie papa en mama zijn na al die tijd en flinke strijdt!

Wat een vlotte bevalling vooral voor een eerste! Maar jemig wat naar wat er daarna allemaal met je gebeurd is! Hopelijk is je borstontsteking snel over zodat je nu eens lekker kan gaan genieten van jullie mooie kereltje! Ik wens jullie alle geluk toe!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Oh Okaasan... Ook nog zo'n ellendige ontsteking. Hoe is het nu met je?

En zozo... Je uk groeit lekker hard!

Wij hebben hier dag 2 van een sprongetje icm clusteren.

Om de 2u drinken en ABSOLUUT niet alleen willen zijn. Pfff... Me er maar op ingesteld dat ik vandaag niets kan doen, behalve knuffelen en voeden.

Hoe is het met de rest van de mama's en de wachtenden??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden