Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo lieve dames allemaal,

Hier nog iemand uit het lijstje die al een hele tijd niets heeft laten horen. Wel heb ik trouw steeds al jullie belevenissen meegelezen. De laatste tijd veelal blij babynieuws, fantastisch! Iedereen ontzettend gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten. Wat een schatjes allemaal op de foto's.

Vorige week is ook ons meisje geboren. De bevalling is 3 dagen voor de uitgerekende datum ingeleid nadat ik last kreeg van bloedverlies. Er volgde een supersnelle bevalling, binnen 3 uur was ze er! Ik kijk er heel positief op terug. En ach, wat een mooi mopje hebben we gekregen. Ze doet het enorm goed. De nachten zijn pittig ivm krampjes, maar verder genieten we volop.

Heel veel geluk iedereen.

Liefs, Simone

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gast AnitaN78
Geplaatst

Gefeliciteerd Simone! Hoe heet jouw beeb?? En wat een fijn positief verhaal van jou. Zo kan het dus ook! Daar put ik dan hoop uit en hopelijk de anderen ook.

Geplaatst

@okaasan, zo jullie kindje groeit echt goed dan. Een kilo in 4 weken, dan moet jij wel slagroom borstvoeding geven ;-) O en ook nog een borstontsteking erbij, jou blijft ook niets bespaard. Hopelijk gaat het nu weer beter.

@maaike, een pond aankomen is ook heel netjes toch.

@anita, hoe gaat het nu met je meisje. Is het sprongetje al weer voorbij?

@simone, gefeliciteerd met jullie dochter. Ook al zo'n supersnelle bevalling. Wat naar van de krampjes. Hopelijk heeft ze daar snel minder last van.

Kjell doet het supergoed! Vandaag is zijn naveltje wel voor de tweede keer aangestipt. Er was een granuloompje (wild vlees) blijven zitten en hierdoor heelt het naveltje niet goed. Maandag bij de huisarts laten aanstippen en vandaag kwam de verpleegkundige van het consultatiebureau op huisbezoek en die heeft het nog een keer aangestipt. We zaten qua voeding al een week op 7*90cc en vanavond gaan we weer 10cc omhoog. Het slapen bij mij gaat nu gelukkig ook weer beter. Ik heb vorige week 1 nacht met behulp van medicatie geslapen en daarna ging het ook weer zonder gelukkig.

Nu even afwachten hoe het vannacht gaat, want onze dochter is ziek van de BSO thuis gekomen.

Gast AnitaN78
Geplaatst

wie hoeveelste uitgerekend jongen/meisje geboren

Anita 1e kindje 2e verse tp 11 maart 2015 meisje Norah

Leeuw 2e kindje 3e (tese) icsi 12 maart 2015 meisje Noor

Wensmama 1e kindje 3e verse tp 13 maart 2015 meisje Elma

Maaike 1e kindje cryo tp 2e ivf 16 maart 2015 meisje Jenthe

Femmie 2e kindje spontaan 23 maart 2015

Okaasan 1e kindje 5e icsi/20e tp 27 maart 2015 verrassing Merlijn

Minime 1e kindje 4e verse tp Icsi (1e keer) 29 maart 2015 meisje Kiki

Hope 2e kindje cryo tp 10 april 2015 jongen Colin Armèn

Kim 2e kindje cryo tp 11 april 2015 jongen Kjell

Simone 2e kindje cryo tp 16 april 2015 meisje ??

Seef 2e kindje cryo tp 14 april 2015 jongen Jace Wayan

DvdW 1e kindje 1e IVF verse tp 22 april 2015

Annemarie 2e & 3e kindje verse tp ivf 26 april 2015 2 jongens Daan en Noud

Gast AnitaN78
Geplaatst

Wat al een mooie score en geweldig om zo'n rij namen te zien!!

Hier gaat het prima!

Na 2 regeldagen lijkt Norah alweer een stukje wijzer (de manier van hoe ze ons aankijkt, de kreetjes die ze uitstoot en de allereerste echte lach... Smelt!- en liet ze ons vannacht zowaar slapen tot 6u! Dolle boel!

De emdr bij de psycholoog slaat goed aan, dus het genieten lukt me ook goed.

Fijn koningsweekend allen! Hopelijk een lekker zonnetje erbij!

Geplaatst

Ha meiden!

Hier gaat het ontzettend goed. Met C.olin ook, hij groeit goed, wat gaat de tijd toch snel! Het ritme zit er ook goed in, elke 4 u de fles, snachts slaapt hij al 5-6 uurtjes door : ) Hij maakt ook steeds meer geluidjes, oooooh dan smelt ik zo. Met onze oudste gaat het ook super goed. En ik? Ik herstel langzaam aan. Nog steeds pijn aan die wond met name savonds, maar hey, het was ook een hele grote operatie geweest. Inmiddels al mijn zwangerschapskilo's kwijt, en goddank maak ik geen melk meer aan. 7 mei heb ik een laatste controle. Na de zomer wil ik weer werken. Nu volop op genieten van mijn mannen.

Dus na 8 jaar lang de mmm met veel hoop, wanhoop, frustratie, pijn, verdriet, maar uiteindelijk zo ongelooflijk veel blijdschap, liefde en dankbaarheid voor onze 2 zoontjes is onze hartewens uitgekomen. Een prachtig gezin!!! Wat een geluk!! Nu breekt een nieuwe tijd aan voor ons. Daarom wil ik dit hoofdstuk van 8 jaar afsluiten, en ook dus dit forum, en nu verder gaan met ons nieuwe leven.

Ik heb zo ontzettend veel steun gehad van dit fijne forum, van zoveel meiden. Allemaal ontzettend bedankt! Iedereen lekker genieten van jullie prachtige kindjes! En voor degene die straks (misschien) weer voor een brusje gaan, heeeel veel succes! En de meiden die dit lezen en bezig zijn voor een prachtig wondertje, ik hoop zo erg dat het jullie lukt. Geef de hoop niet op!

Het ga jullie allemaal goed! All the luck of the world!!

lieve groet, hope

Geplaatst

Hoe gaat het met alle new-born's en hun mama's?

Alle goeds voor jou, Hope...mocht je dit nog lezen.

Hier een trotse mama van een meisje dat zich zo snel ontwikkelt! Zo bijzonder om dit mee te maken!

Iedere dag zien we wel weer iets nieuws. En maatje 50 heb ik onderop de stapel kleertjes gelegd... snif... die tijd is al weer voorbij! Gisteren voor het eerst een rokje en maillotje aan...super schattig!

Volgende week al de eerste inenting... pfff

Het meisje wordt steeds allerter en actiever... zelfs zo dat het haar steeds meer moeite kost om zich over te geven aan de slaap. Zo nu en dan gebruik ik mijn borsten als slaapmidddel, maar zelfs dat werkt niet altijd meer. De regelmaat in het drinken is hier nog ver te zoeken... altans...'s ochtends en 's avonds wil ze heel vaak, 's middags en 's nachts laat ze er wat langer tussen...ook een soort van regelmaat dus. Heel gezellig, maarja,,,soms moet je ook even iets kunnen doen. Het maakt wel dat ik super efficient klusjes kan doen als ze even slaapt.

Geplaatst

Even heel kort:

Hope, alle goeds! En heel erg bedankt voor alle lieve woorden voor iedereen hier.

Maaike, dat borstvoedingsschema is heel erg herkenbaar. Hier eigenlijk een soort van het zelfde. En inderdaad erg onhandig soms, maar wel zo fijn knuffelig en gezellig.

Ik zit hier nog minstens een keer per dag met dikke tranen met dat lieve jongetje in mijn armen. Echt, het blijft zo ongelooflijk dat wíj, ja wij, een kindje hebben. En hij gaat zo goed , en ik knap inmiddels ook weer een beetje op. In elk geval gaat mijn hb de goede kant op. Dat merk ik ook gelijk in iets meer energie.

ticker.png

Gast AnitaN78
Geplaatst

Tiep ik een heel bericht, druk ik op verwijderen ipv verzenden...

Maar goed.

Heel herkenbaar het niet dagelijkse regelmatige en daardoor juist weer heel regelmatige bv patroon. Met ons meisje gaat het precies zo!

Ze is sowieso in de avond drukker en dat was ze in de buik ook al zo. Ze slaapt nu elke dag zeker 6 uur aaneen... Wat een genot!

Ze is nu beland in sprong van week 8... Alleen maar beetjes drinken, veel huilen en bij mama willen zijn. Maar ook meer brabbelen, tegen speelgoed aanslaan en lachen.

Wat heerlijk, enorm heerlijk dat we deze cadeautjes mochten krijgen. Laten we er vreselijk van genieten!!

Jammer dat er zo weinig wordt gekletst nog hier. Ben erg benieuwd hoe het gaat met iedereen. Eentje is al a lot of work... Hoe zou het met de twins zijn?!

Geplaatst

@hope, als je het nog leest dan wens ik jullie alle geluk en geniet van je gezinnetje.

@maaike, maatje 50 heb ik na een week al onderop kunnen leggen. Ik heb gewoon kleertjes die hij nooit heeft aan gehad, omdat hij te groot is. Leuk hè dat ze steeds actiever en alerter worden. Je krijgt dan toch wat meer interactie.

@okaasan, ik snap dat je elke dag nog wel met tranen zit, jullie hebben hier zoooooo lang op moeten wachten. Fijn dat het met jezelf nu ook eindelijk wat beter gaat.

@anita, fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat.

Ook hier gaat het goed. Ben donderdag met Kjell naar het inloopsprerkuur geweest om te wegen en hij weegt nu al 4240 gram. Hij drinkt nu overdag 5 flesjes van 110cc en dan om 22.30 130cc. Daarop slaapt hij dan tot ongeveer 4.00 uur.

• 2 weken later...
Gast AnitaN78
Geplaatst

Hey dames,

Allemaal een fijne moederdag gehad? Wat bijzonder dat we dat nu mogen vieren hè?!

Hoe is het met jullie?

Met mij en Norah gaat het heel goed! Ze groeit en ontwikkelt zich enorm. Maatje 50 is nu echt te klein geworden. Met spijt leg ik dat nu weg... Maar bijzonder te zien hoe het meisje hungry is voor nieuwe dingen. Genieten geblazen!

Lieve groet, Anita

Geplaatst

Het is rustig hier de laatste tijd. Was erg fijn om na zoveel jaar van wensen nu een eigen moederdag te hebben en ik kijk uit naar de komende jaren als ze knutseltjes gaat maken.

Hier gaat het erg goed. Vond de eerste week alleen toen mijn man naar zijn werk was best lastig maar nu gaat het helemaal goed. Ze is een erg lief en tevreden meisje en het is leuk om haar ontwikkeling te zien. Ook bij het cb waren ze erg tevreden over haar gewicht lengte en alertheid. Trotse mama! Nog maar 4 weken verlof, ik kijk nog niet erg uit naar het werk.

Hoe is het met iedereen?

Geplaatst

@Anita, ja moederdag is echt fijn nu he. Voor mij al een paar jaar en die knutseltjes zijn echt leuk. Dit jaat kwam mijn dochter de eerste keer met een versje, zo lief! Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie.

@wensmama, o nog maar 4 weken verlof dat is echt weinig. Ik heb in principe nog 5 weken verlof, maar heb er een maand onbetaald verlengd bevallingsverlof en drie weken vakantie aan geplakt. Dus ik heb tot en met 9 augustus vrij.

Hier hebben we van de week het eerste sprongetje gehad in combinatie met spruw. Een jongetje dat constant aan het krijsen was overdag. Gelukkig 's nachts niet. Nu gaat het weer beter gelukkig en hij is nu een stuk wakkerder en hij lacht!

Hij groeit ook goed. Vorige week maandag 4650 gram. Hij krijgt nu om de 4 uur de fles, 's morgens 165 cc en dan overdag 3 keer 130 cc en dan om 23.00 uur nog een keer 165 cc. En daarop heeft hij nu al 4 nachten van 23.30/0.00 uur tot 6.00/7.00 uur doorgeslapen.

Hier nog twee foto's

[ATTACH=CONFIG]6069[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6070[/ATTACH]

Geplaatst

Ja! dat zijn echte lachjes, Kim! Zijn oogjes stralen mee...En zelfs op foto gevangen! Dat is hier nog niet gelukt.

Ik vind de sprongetjes zwaar... hier de tweede net achter de rug ( pffffff) en ze kan ineens weer zoveel meer!

De afgelopen week heeft onze dochter ook 's nachts wat langer achter elkaar geslapen en ook overdag slaapt ze meer. Ze komt overdag nog wel om de 2,5 a 3 uur.

Ik kan dus een beetje bijkomen, ook wel fijn. Al word ik wel snel weer onrustig en moet ik me beheersen om haar niet wakker te maken... contact met haar maken is zo geweldig!

Ik heb de afgelopen 2 weken de eerste optredens gehad, Gelukkig een paar die weinig voorbereiding vroegen. Wat vond ik het erg om haar achter te laten, ook al was het bij haar eigen papa. Gelukkig heeft ze wel steeds wat afgekolfde melk gedronken en heb ik al zitten kolven op locatie ( kerk, invalidentoilet). Deze uitstapjes hebben me wel geleerd dat het intensieve leven met zo'n kleintje voor mij nog niet de combineren is met het werkend leven. Het duurde dagen voordat ik er weer een beetje bovenop was. Het lesgeven ga ik proberen uit te stellen tot na de zomervakantie.

Ik heb nog niet echt van moederdag genoten. Met de uitstapjes naar onze eigen moeders voelt het als een dag vol verplichtingen ( en dan had ik het al over 2 dagen verspreid). Ons meisje is dan ook weer even van slag. Ik ben het liefst thuis met haar zodat ze haar eigen ritme kan aangeven.

Gisteren is ze gedoopt, in de doopjurk waarin ook ik, mijn vader en mijn oma zijn gedoopt. Een bijzonder moment!

Veel liefs voor alle kleintjes en hun mama's!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Hey dames,

Hier vandaag de eerste prikjes op het cb gehaald. Brullen! Zowel Norah als ik. Zo zielig...

Ze groeit goed, zeker in lengte en onder de lijn qua gewicht. Prima, mooi 'slanke' meid.

Herkenbaar dat het moeite kost om ukje thuis achter te laten! Gisteravond had ik 1,5 uur intervisie met 3 collega's en kon alleen maar aan Norah denken en wilde ook niet nakletsen. Men moet vast erg wennen aan de nieuwe Anita. Haha...

Ook herkenbaar dat Norah thuis op haar best is. Ze drinkt beter als ze thuis is en ook vaak blijer. Alle prikkels buitenshuis maken haar wel snel van slag. Ik zelf vind de rust en regelmaat van huis ook prettig trouwens.

Kortom: door de komst van Norah ook veel verandering in mij. Weg het flexibele en de onrust en altijd bezig zijn... Nu de ouderwetse Rust, Reinheid en Regelmaat en... Het bevalt me ook nog eens. :-)

Hoe is dat voor jullie?

[ATTACH]6074[/ATTACH]

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo lieve mama's,

Wat fijn te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat.

Hier is de drukste periode gelukkig voorbij. Het was in het begin zoeken naar welke voeding het beste paste bij Daan en Noud. Uiteindelijk gestrand bij AR voeding en daar dan nog weer extra JBPM doorheen. Hier doen ze het erg goed op, geen gespuug meer.

Ook krijgen ze voor elke voeding Infacol en hebben een DR Brown fles om krampjes tegen te gaan. Hier hadden ze ook erg last van, zo zielig!

Ze krijgen nu om de 4u 150cc voeding en zijn overdag steeds een beetje meer wakker.

Lachen doen ze nog niet, maar we maken al wel veel contact samen.

Ondanks dat het een eeneiige tweeling is, kan ik beide mannen wel uit elkaar houden. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik heel soms nog wel eens twijfel hoor!

We ontdekken steeds meer hun eigen karakter trekjes. Noud weet wat hij wil, en als hij iets wil, dan wil hij dat nu! Daan is rustiger en heeft wat meer geduld. Daan zijn stemgeluid is ook wat milder dan Noud.

Eindelijk kan maatje 44 uit de kast en passen de mannen in maat 50-56 :) Ik doe de kleertjes die te klein zijn gelijk weg, vind het moeilijker dan ik van te voren gedacht had. Ons gezin is compleet, maar toch is het lastig merk ik.

Ik zal ook een paar foto's toevoegen!

Liefs Annemarie

Gast AnitaN78
Geplaatst

Wow Annemarie,

Wat een knappe lieve ventjes!

Goed even van je te horen.

Respect hoor, twee... Ik vind 1 soms al zoveel werk ;-)

Dubbel genieten!!

Hebben hier het inbakeren voor overdag ontdekt. Norah sliep eigenlijk nooit overdag een nu vaak wel 4u! Ze hield zichzelf vaak wakker blijkbaar met haar drukke armengezwaai.

Wat een tijd over ineens!

Groetjes

Geplaatst

Ik kom er maar niet toe om te schrijven hier, wel mee gelezen (maar ik heb het idee dat dat voor meer van ons geldt :-)

Leuk al die foto's van iedereen!

Oh Anita wat een mooie jongetjes! Echt heel mooi. De foto in de kinderwagen vind ik ze wel heel erg op elkaar lijken en die foto waar ze samen liggen te slapen: smelt. Die is echt heel lief en super mooi! Slapen ze samen of allebei in een eigen bedje? Fijn dat het met voeden nu goed gaat.

Anita Fijn dat het inbakeren zo goed helpt. Hier ook, al gebruiken we alleen een grote hydrofiel daarvoor. Dat kan tot ze gaan rollen. De kraamzorg had ons al geleerd hoe het moest en af en toe, als guppie onrustig is gebruiken we het nog.

En Anita, superfijn dat je mijn pakketje zo goed kon gebruiken, en jij nog heel erg bedankt voor de betaling. Vergat ik ook steeds te PB-en. Gaat het nog steeds goed met de borstvoeding?

Maaike en Anita, heel herkenbaar hoor, thuis beter drinken, makkelijker inslapen en ritme dan elders. Ik merk echt dat hij veel minder drinkt en vel moeier is als we opstap gaan. Ook al zit hij dan heerlijk in de drager of draagdoek tegen ons aan en ziet dus weinig wat er om hem heen gebeurt. Toch krijgen die ukkies er veel van mee. En ach, os guppie wordt dan zo'n bleekscheetje als hij zo moe is. Gewoon zielig vind ik dat om te zien (inderdaad ik ben ook een enorm weekdier geworden)

Maaike, wat mooi die doopjurk en bijzonder dat hij al zo lang in de familie is. Gefeliciteerd met haar doop.

Kim, heerlijk he die lachebekkies. Hier heeft ons gupje bedacht dat je vanaf half zes niet meer hoeft te gaan slapen na je voeding, maar net zo lang pruttelen totdat wij hem tussen ons in leggen. En dan krijgen we het ene lachsalvo na het andere. Te schattig, maar wel erg vermoeiend om iedere dag zo vroeg op te zijn. Maar ik heb ook het idee dat dat zijn klustermoment is. Hij wil dan heel vaak drinken. Beetje onhandig, maar ja, 's nachts of aan het einde van de dag als je eten wilt koken is ook niet praktisch.

Hier alles prima, maar wel moe dus. Nog een week verlof en dan weer beginnen. Een betje dubbel, zo geen zin aan de ene kant, andere andere kant ook weer erg fijn vooruitzicht om weer iets anders te doen. Maar ja, ik zat tijdens de zwangerschap ook al heel lang thuis, dus heb ook echt al lang niet gewerkt. Vorige week de kolhamer in orde gemaakt op mijn werk. Het was ooit een kantoortje, maar inmiddels een rommelhok. Nu weer helemaal opgeruimd en schoon, en dus door mij te gebruiken.

Een week geleden op het CB geweest en gupje was met 9 weken al ruim 6,6 kilo en 64 cm! Echt ongelooflijk hoe hard dat gaat. Je ziet hem echt groeien!

Ik ben echt erg blij dat de borstvoeding zo goed gaat. Afgelopen week waren we een midweekje naar Texel en hebben we drie uur in de haven moeten wachten op een terugboot, omdat er technische problemen waren. Wat was ik blij dat ik borstvoeding geef. Anders was ik wel in de stress geraakt, denk ik, hoe ik zo snel een flesje had kunnen maken. (En dit is echt geen commentaar op flesjes!, ieder zijn eigen manier :-)

We genieten echt volop van ons jongetje en zijn zo superdesuper blij met hem. Nog steeds regelmatig dikke vette tranen als ik naar hem kijk als hij ligt te slapen of als hij heerlijk bij me ligt. Ben benieuwd of dat nog ooit overgaat.

Geplaatst

Hai meiden, hier ben ik ook eindelijk weer even. Lees af en toe mee, als ik er aan denk. Een peuter en baby is voor mij/ons best pittig. J.ace is niet zo'n geweldige slaper dus we zijn best moe. Hij krijgt nog om de 4u een flesje, al lijkt het er langzaam op dat er nu iets meer tijd tussen komt te te zitten.

Vorige week zn eerste prikjes en nog even een boekje over rust en regelmaat meegekregen van het cb. Lijkt nu iets beter te gaan en hij slaapt iets langer. Het echte inbakeren doen we niet maar wel met zo'n grote hydrofiele doek waardoor hij rustiger is niet met zn armpjes kan zwaaien (hij is sterk genoeg om ze eruit te wurmen trouwens). Over 3 weken moet ik ook weer aan t werk en zie er wel tegenop. Niet zozeer om J.ace achter te laten maar merk dat ik nu meer tijd, aandacht en geduld met onze dochter heb dan als ik aan t werk ben.

Een geluk bij een geluk is dat vriendlief al sinds eind april thuis is. Zn contract werd niet verlengd, maar woensdag begint hij weer bij een leuk restaurant in Amsterdam dus dan moet ik t echt alleen gaan doen...

Fijn om te lezen dat het bij jullie allemaal best goed gaat. Elke baby heeft natuurlijk zn eigen dingetjes, maar langzaam aan wen je aan elkaar en het nieuwe leven. Geniet ervan meiden!

5a8dc9bc064cf0b0c29754b98cc4330a.jpg

aef9555eb191d63ba7b1c8ea453ba187.jpg

63a023c26617f7dd14df000b02172328.jpg

Geplaatst

Wat een leuke foto's!

@annemarie, hier ook veel last van krampjes. Hij kan dan soms echt een uur lang aan een stuk krijsen. We zijn vorige week bij de osteopaat geweest, kijken of dat effect gaat hebben. Ook heeft Kjell veel moeite met poepen, zo zielig.

@seef, ook hier herkenbaar dat het met twee kids best druk is. Ook wij zijn soms best moe en om dan nog voldoende aandacht te geven aan de oudste is soms best moeilijk.

@anita, slapen overdag ging hier ook moeizaam. Wij gebruiken nu een Puckababy en dat gaat erg goed.

Hier gisteren de eerste prikjes gehad. Gisteravond wat koorts, dus zetpilletje gegeven en daar heeft hij heerlijk op geslapen vannacht. Onze vent is ook erg goed gegroeid, bij 7 weken 57 cm en 5395 gram.

Gast AnitaN78
Geplaatst

@Kim: Tegen de krampjes hadden wij Sab Simplex aangeschaft voor Norah en dat werkte voor haar echt heel goed. Voor elke voeding 15 druppels en amper gekrijs (in elk geval véél minder) nadien. Te bestellen via Internet bij apotheek in Duitsland. Snelle levering!

Geplaatst

Heerlijk om weer van jullie te lezen! En fijn ook dat het met alle babies en mama's goed gaat! Superleuk ook de foto's!

Ook hier een blakende baby. Morgen naar het consultatiebureau, dus dan zullen we weten wat ze gegroeid is. Met 7,5 week was ze 4970 gram en 57 cm. Dus.... Okaasan en Kim... wat een kanjers die mannen van jullie! Maatje 44, Annemarie... wat mini!

Hier ook een slechte slaper overdag. de meeste dagen kom ik tot helemaal niks. Ze slaapt of op de arm of in de kinderwagen als die met een flink tempo vooruit beweegt, een beetje wiebelen of heen en weer in de woonkamer, daar trapt mevrouw niet in. In de draagdoek wil ze ook wel slapen, maar ze ligt dan het liefst met haar neusje op mijn borst, dat vind ik qua ademhaling veel te spannend. Ik zie dat jullie bijna allemaal aan het inbakenen zijn. Toch ook maar gaan proberen. De eerste poging was in ieder geval niet geslaagd. Hier midden in groeisprongetje 3.... pfffffff... wat vind ik dat zwaar. Gelukkig wordt ze beloond met nieuwe dingen die ze ineens kan; ze is zo met haar handjes bezig, heeft inmiddels een heel scala aan geluidjes en grinnikt als wij iets geks doen... humor heeft ze dus ook!

Ik zou volgende week weer moeten beginnen. Ritme is hier echter nog ver te zoeken en flesje wordt steeds meer geweigerd, dus ik zie het nog niet zitten. Voor mijn loondienst ga ik tot aan de zomervakantie ouderschapsverlof opnemen. Een paar ZZP klussen ga ik nog wel doen. Dan krijgt papa ten minste ook een kans om voor zijn dochter te zorgen. Die is maar weinig thuis geweest de afgelopen tijd. En als hij er dan is, dan moeten we daar allemaal weer aan wennen en bijt ik op mijn tong en moet ik op mijn handen gaan zitten...

Zie jij het zitten om weer aan de slag te gaan, Okaasan? Na die vreselijk roerige kraamweken van jou? Ik had al bedacht dat jij waarschijnlijk de eerste was die moest beginnen. Gelukkig was hij er eerder dan de uitgerekende datum, had je nog een beetje extra.

Wat gaat het hard hè!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden