Ga naar inhoud

Uitgerekend mei/juni 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mama in love; vervelend dat je even niet lekker zit. En hopelijk krijg je het weer allemaal op de rit en kom je goed aan je rust toe!

Snap de moeheid wel, heb ik ook en een nacht goed doorslapen helpt er echt wel bij. Sterkte!

• Reacties 451
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_grid, width: 550]

[TR]

[TD]Uitgerekend[/TD]

[TD]Naam[/TD]

[TD]?e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]vlg. afspraak[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]22 mei[/TD]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD=align: center]m[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]29 mei[/TD]

[TD]Sheenara[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD=align: center]j[/TD]

[TD]17-2 controle VK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]8 juni[/TD]

[TD]Carrie1979[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD] m[/TD]

[TD]17-2 echo-doppler[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]12 juni[/TD]

[TD]Dhana[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

• 2 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

Jee zeker stil haha. Hier gaat alles goed, laatst een glucosetest gehad omdat ze mijn buik enorm vinden en de baby 2 weken voorloopt....bleek niks aan de hand. Verder zijn we er bijna helemaal klaar voor, naam geboortekaartjes en laatste babydingen zijn geregeld. Heb ook nog een babyshower gehad was erg leuk! Nog een paar weken werken en dan lekker met verlof!!!

Hoe gaat het met de rest??

Geplaatst

Fijn dat er niks aan de hand bleek te zijn!

Niks te doen hier jammer genoeg. Ik kijk regelmatig maar ga niet met mezelf kletsen :P

Lekker als alles rond is. Hier ook hoor

Geboortekaartje is uitgezocht. Moet nog wel besteld worden. Adressen staan al op etiketten van de vorige keer :)

Verder alles rustig.

Geplaatst

Nou gelukkig met jou ook alles goed! Hahahahaha met jezelf kletsen nou nee, iedereen zal wel druk bezig zijn met babydingen ;-)

Oja adressen moet ik ook nog even opzoeken is wel handig als je die al klaar hebt...

Geplaatst

Hee, wat leuk, enige activiteit hier :-) Fijn dat het met jullie goed gaat! Hier ook wel. De doorbloeding naar mijn baarmoeder / werking van de placenta is niet goed, waardoor het kindje klein is. Maar heeft na de 24 weken wel een groeispurt gemaakt. Bloeddruk is nog onder controle en ze houden het goed in de gaten (iedere 2 weken echo).

Geplaatst

Hier ook goed. Helaas nog geen naam en kaartje. Maar dat komt nog goed.... morgen er nog tussenuit voor 2 weken met onze peuter .. zo'n zin in

Geplaatst

Carrie wat vervelend dat de doorbloeding van de placenta niet goed is :( Geeft toch extra zorg... Fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden en dat er in ieder geval een groeispurt is geweest!

Wensje je hebt nog even de tijd voor naam en kaartje. Wat heerlijk dat jullie nog even weg gaan! Geniet ervan! Ik zie je trouwens niet op de lijst staan! Als ik je gegevens mag zet ik je erbij!

Hier vanmorgen weer fysio gehad. Heb soms zo'n last van mijn bekken dat ik amper meer kan lopen. Voornamelijk 's nachts als ik naar de toilet moet. De heenweg is dan een drama en de terugweg gaat wel weer.

Maar nu een fysio die alleen maar masseert en die man heeft gouden handjes!! Het masseren doet even vreselijk zeer maar je merkt direct verlichting! Ideaal :)

Kan nu tenminste weer gewoon lopen!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_grid, width: 550]

[TR]

[TD]Uitgerekend[/TD]

[TD]Naam[/TD]

[TD]?e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]vlg. afspraak[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]22 mei[/TD]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]29 mei[/TD]

[TD]Sheenara[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]8 juni[/TD]

[TD]Carrie1979[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD=align: center] m[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]12 juni[/TD]

[TD]Dhana[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Zijn inmiddels heerlijk aan het genieten. Kleine man is net een blij ei de hele tijd. Vlucht ging ook goed met hem. Hier ook bekkenklachten. Doet zeer dat masseren inderdaad. Bij mij helpt het niet echt. Maar ja. Komen de weken nog wel door. Ben 15 juni uitgerekend. 2e kindje

Geplaatst

Mama in love, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken. Gelukkig helpt het masseren, maar lijkt me erg vervelend, vooral ook met 2 kleintjes.

Wensje, waar zijn jullie op vakantie? Veel plezier in ieder geval!

hier dinsdag helaas weer minder nieuws gehad. Ik krijg ieder 2 weken een echo en dinsdag was het kindje echt te weinig gegroeid, weer erg afgezakt in de groeicurve. Doorbloeding van de placenta is ook minder en er is ook minder vruchtwater, ook een indicatie dat de placenta minder goed werkt. Het kindje was wel in hele goede conditie (dat is ook mijn eigen gevoel, ik voel haar heel goed bewegen), dus om die reden nu (nog) geen opname. Volgende week vrijdag weer kijken...

Geplaatst

Wat vervelend Carrie!

Je placenta moet het nog even volhouden hoor! :(

Gelukkig is de kleine in goede conditie. Hopelijk is het volgende week nog steeds een acceptabele groei/conditie!

Geplaatst

Ja, dat hoop ik ook... Denk dat ze het voor de 32 weken sowieso niet gaan halen (tenzij de conditie erg verslechtert) en hopelijk voor de 34 weken ook niet. Dus daar richt ik me nu op, alhoewel 34 weken ook nog steeds veel te vroeg is, vooral als het een klein kindje is. Maar wie weet valt het mee en kan ze nog wat langer blijven zitten!

Geplaatst

Ik ga ervoor! Vandaag in ieder geval 31 weken...moet nog wel even, maar het begint ergens op te lijken. Vrijdag weten we weer wat meer, hopelijk is ze toch meegegroeid op haar eigen lijntje en blijft ze niet nog verder achter.

Geplaatst

Hoi Dames!

Carrie wat een rotnieuws, hopelijk krijg je volgende keer wat beter nieuws. Je kindje doet het nog wel goed gelukkig, hopelijk je placenta ook nog even! Ik duim voor je. Succes morgen in ieder geval.

Wensje heel veel plezier op je vakantie. Leuk zeg dat je kleine zo veel plezier heeft en heerlijk nog even voordat de baby komt!

Mama in love vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken, maar gelukkig nu een wat betere fysio. Lijkt me ook pittig met 2 kleintjes trouwens.

Hou vol, nog even!

Zie dat meerdere last hebben van bekken, ikzelf ook. Ook met in en uit bed vooral, slapen gaat ook niet echt meer geweldig ik draai de hele nacht en pijn aan mn ribben! Ook maagzuur en vreselijke aambeien :pottytrain4:

Maar goed we doen het ergens voor he hahaha. Vind de tijd wel snel gaan nu, nog even en dan verlof, ik hoor over 2 weken van de gyn de datum van mijn keizersnee SPANNEND!!!!

Nou allemaal volhouden en nog even genieten van het getrappel in ons buik!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid, width: 550]

[TR]

[TD]Uitgerekend[/TD]

[TD]Naam[/TD]

[TD]?e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]vlg. afspraak[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]22 mei[/TD]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]29 mei[/TD]

[TD]Sheenara[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD]22-4 gyn datum ks[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]8 juni[/TD]

[TD]Carrie1979[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]12 juni[/TD]

[TD]Dhana[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Dankjullie wel, Sheenara en Mama in love! Vandaag gelukkig beter nieuws, de echo was een stuk beter dan 1,5 week geleden. Kindje had een groeispurt gemaakt, weegt nu 1400 gram en zit weer op de P5 (vorige keer P3). De arts heeft goede hoop dat we de 34 weken gaan halen :-) Dat is nog steeds erg vroeg natuurlijk, maar het zou wel een mijlpaal zijn ivm rijpheid van de longen...

@Sheenar, spannend dat ze je keizersnede gaan inplannen. Wanneer verwacht je het (met hoeveel weken)?

Geplaatst

O gelukkig Carrie dat is mooi nieuws! Hopelijk elke week een groeispurtje :-)

Ja ik vind het ook wel spannend dat ik volgende week gewoon weet wanneer hij geboren wordt! Het mag vanaf 39 weken, dus van mij mag het meteen die dag (dat is 22 mei).

Geplaatst

@Sheenara, weet je de datum al?

wij hebben vandaag weer goed nieuws gehad! Goed gegroeid, wordt nu geschat op 1680 gram :-) En de conditie was ook heel goed! Er zit nog rek in, aldus de gynaecoloog, met andere woorden: kindje hoeft nog niet gehaald te worden! En dat zag er een paar weken geleden wel anders uit, zei ook de arts. Wij zijn dus heel blij!! Volgende afspraak 'pas' weer op 30 april. Dan ben ik 34w3d. Ik heb nu goede hoop om de 36 weken te halen (en wie weet wat nog meer :-))

Geplaatst

Nou das mooi Carrie, super dat de baby zo goed groeit! En ja beter dat de kleine dus nog wat langer kan blijven zitten, gaan we vanuit!

Ik heb vandaag de datum gekregen; 27 mei!

Helaas kon het niet eerder maar goed, baby zit lekker en nu weet ik het in ieder geval. Spannend weer!

Succes meiden!

Geplaatst

Carrie wat een goed nieuws!! Heerlijk dat de kleine zo goed groeit!

Sheenara wat gek om de datum te weten haha! Ik tik vandaag de 36 weken aan. Ben erg benieuwd wanneer de kleine zich gaat aandienen.

Ik gok zelf 1 juni. Nergens op gebaseerd maar dat was de termijn van mijn zoon :P

Geplaatst

Ja heel gek om te weten dat dat zijn verjaardag dus wordt :laugh:

Vandaag lekker laatste dagje werken en dan genieten van mijn verlof!!! Ben er echt aan toe hoor, slapen en lopen wordt steeds moeilijker en ook weinig energie.

Mama in love je denkt dus dat je overtijd zal gaan? Ja je weet t niet he, maar dan ligt de verjaardag van je baby dus sowieso dicht bij die van je zoon?

Genieten van t weer vandaag meiden!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid, width: 550]

[TR]

[TD]Uitgerekend[/TD]

[TD]Naam[/TD]

[TD]?e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]vlg. afspraak[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]22 mei[/TD]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]29 mei[/TD]

[TD]Sheenara[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD]27 mei keizersnee[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]8 juni[/TD]

[TD]Carrie1979[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]12 juni[/TD]

[TD]Dhana[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden