Ga naar inhoud

Uitgerekend mei/juni 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja met zoon ook overtijd gegaan dus vermoed nu wel weer.

Maar ik geniet nog van iedere nacht die ik in ene door kan slapen :P

Dat wordt straks wel weer anders haha!

Mijn zoon is ook in juni jarig maar wel de 2e helft dus dat scheelt :D

• Reacties 451
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Sheenara, leuk dat je de datum weet. Gek idee wel, lijkt me. Er is natuurlijk altijd een kans dat de bevalling eerder spontaan op gang komt, toch? Dan krijg je alsnog op dat moment een keizersnede denk ik?

@mama-in-love, wow 36 weken! Voor jou schiet het echt op nu! Ben benieuwd of je idd overtijd gaat, zoals je denkt.

Geplaatst

Ben ook benieuwd dan mama in love of je gevoel goed is. Ja ik ben ook al half vergeten hoe het is weer die gebroken nachten.

Carrie in principe zou ik dan de keizersnee eerder krijgen maar ik weet bijna zeker dat de baby niet vanzelf komt, dalen bij mij niet in enzo. Heb altijd overtijd gelopen...

Geplaatst

Ja de tijd gaat zo snel! Zeker nu vind ik.

Geniet nog echt iedere nacht van het doorslapen want weet dat het een pittige tijd gaat worden met een kleine en 2 kinderen van 1 en 2 jaar die om 7 uur wakker worden.

Maar ben ook wel weer benieuwd naar hoe de kleine er uit ziet en aan voelt hihi.

Morgen maar eens ziekenhuistas inpakken. Verders is alles wel klaar.

Huis en wassen een beetje bijhouden en laatste hand aan geboortekaartje en fotoalbums leggen zodat alles bij is als de kleine komt.

Geplaatst

En is het gelukt mama-in-love, met het inpakken van de ziekenhuistas?

hier alles boven verwachting goed! Hoopte de gynaecoloog eerst dat ik de 32 weken zou halen, toen de 34, maar de 35 zou waarschijnlijk niet lukken. En nu... Over 2 dagen ben ik 35 weken! Er wordt nu gesproken over kindje halen bij 38 of misschien 39 weken!! Ben ik echt superblij mee. Natuurlijk moet het dan wel allemaal zo goed blijven gaan. Dus conditie van ons meisje moet goed blijven, er moet groei zijn en ik mag geen zwangerschapsvergiftiging krijgen. Maar we zijn echt heel positief nu! Ze willen me in ieder geval niet tot 40 weken laten lopen, omdat uit onderzoek blijkt dat de placentafunctie op het eind vd zwangerschap achteruit gaat en bekend is dat mijn placenta toch al niet goed werkt. Dus dat is een te groot risico. Maar zoals het nu lijkt, krijgen we dus geen prematuur kindje! Echt, we zijn ontzettend opgelucht!!

hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat!!

Geplaatst

Wat een opluchting Varrie! Het ziet er naar uit dat we allemaal dicht op elkaar gaan bevallen!

Ik loop ws overtijd, en jullie beide een stukje eerder! Erg leuk!!

Oh trouwens ik heb een begin gemaakt met de tas :)

Babykleertjes zitten erin, sokken, ondergoed, pyama, shirt voor mezelf, toiletspul zit erin.

Verder had ik geen inspiratie. :P

Vorige keer geen tijd gehad voor tijdschriften, eten of wat dan ook dus ga ik nu ook niet vanuit en anders hebben ze dat wel in het zh.

Nu de batterij van de camera nog opladen zat ik me ineens te bedenken!

Geplaatst

Inderdaad leuk dat het allemaal dicht op elkaar komt (waarschijnlijk). Goed dat je bent begonnen met je ziekenhuistas, moet ik misschien ook maar eens gaan doen.

zijn jullie al helemaal uit de naam? Wij voor 95% zeker, maar er blijft een heel klein spoortje twijfel. Maar alle andere namen vind ik minder leuk ☺️

Geplaatst

Ja naam is helemaal duidelijk! We noemen haar ook al zo dus ze hoort er al helemaal bij :)

Moet morgen even postzegels kopen dan kunnen die ook vast op de enveloppen. En de kaart zelf nog even aanpassen want dat was nog niet helemaal naar de zin.

Geplaatst

Ja zeker een stuk eerder!

De avond ervoor had ik wat hoofdpijn voor het naar bed gaan. Toen ik om 6 uur wakker werd van zoon echt knallende hoofdpijn. Tot half 8 blijven liggen en toen naar beneden gegaan en op de bank gaan liggen. Nam een pil met iets water en na 5 minuten moest ik uit het niets vreselijk spugen.

Weer 5 minuten later voelde ik een knap en braken mijn vliezen. Krampjes volgden direct.

10 uur in ZH en om 13.52 is ze geboren! Vanwege de gbs bacterie moeten we 24 uur blijven en dan lekker naar huis.

Geplaatst

Oh, wat fijn dat jullie vanmiddag lekker naar huis mogen! Is snel gegaan zeg, je bevalling! Wat zijn haar lengte en gewicht? Super joh, nogmaals gefeliciteerd!

Geplaatst

Deze masochist komt even om het hoekje kijken. Gefeliciteerd mamma''s. Ik merk dat de afgelopen dagen moeilijk waren. Maar nu niets meer om naar af te tellen, alle mijlpalen zijn voorbij. Misschien dat het nu beter gaat.

Geplaatst

Mama-in-love, hoe gaat het nu? Kunnen jullie genieten? Hoe reageren je andere kinderen?

hier vanochtend weer een goede echo gehad! Kleine was weer goed gegroeid, iets meer dan 2 kilo is ze nu. Vruchtwater nog goed, doppler goed. De arts zei dat ze dit een paar weken geleden echt niet had gedacht. Volgende afspraak is over 1,5 week. Dan gaan we een datum voor de keizersnede plannen...

Geplaatst

Ja we kunnen zeker genieten! Enigst minpuntje is het grote slaapgebrek maar overdag is het echt een heerlijk meisje waar je totaal geen omkijken naar hebt. Ze slaapt en eet.

Alleen is ze nu meer dan 10% afgevallen dus moet gaan kolven en als ik niet genoeg kolf bijvoeden met kunstvoeding.

Omdat ik dat graag wil voorkomen ben ik dus flink aan het kolven gegaan in de hoop dat enorme stuwing uitblijft want dat is altijd zo vervelend :(

In de avond als het donker en stil wordt wordt mevrouw wakker en wat onrustiger. Maar laatste nacht ging al een stuk beter dus hopelijk blijven we zo doorgaan!

Dochter van 1.5 maakt het allemaal niet zo uit. Zoon van bijna 3 vind het wel echt prachtig! Liefst knuffelt en kust ie haar de hele tijd :)

Carrie wat fijn dat jullie kleine zo goed groeit!! Wow zeg, dat is wel bijzonder! Voor jou komt het nu ook hard dichterbij!

Geplaatst

Hee mama in love gefeliciteeeeeerd met je meisje! Nog eerder zelfs haha dus je gevoel zat er naast qua overtijd lopen. Heerlijk zeg dat het zo lekker gaat en je haar al lekker bij je hebt.

Carrie super dat het zo goed met de kleine gaat! Nog even en je weet dus ook een datum...

Hier even in mn eigen wereldje, laatste dingetjes aan het doen regelen en kopen. Verder ben ik er nu wel aan toe om kleintje ook lekker bij me te hebben al vind ik het nog wel heel bijzonder om hem te voelen woelen in mn buik. Maar ik tel af hoor nog 16 nachtjes!

Geplaatst

Sheenara, goed om van je te horen :-) Ja, volgende week weet ik een datum inderdaad...wel spannend. Als het volgende week nog steeds allemaal goed gaat, wordt de keizersnede waarschijnlijk gepland in de week daarna, dan ben ik 38 weken zwanger. Dus ik denk dat mijn keizersnede in dezelfde week zal zijn als die van jou :-)

gynaecoloog gaf aan dat ze me tot maximaal 39 weken wil laten lopen, maar waarschijnlijk niet, ook gezien mijn bloeddruk.

Mama-in-love, hoe gaat het nu met jullie meisje?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden