Ga naar inhoud

Uitgerekend mei/juni 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Super lief van je!!!

Ik blijf hier ook gewoon terug komen om te zien of het jullie gelukt is. Duim enorm hard voor iedereen!

aaahhh dat vind ik nou lief van jou, zaten wij ook in augustus op het wachtbankje?

Xxx

• Reacties 451
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ja! Ik heb toen 9 aug volgens mij negatief getest. 2sept in belgie begonnen

Sent from my iPhone using Tapatalk

aha, goed spul hebben die Belgen he? Ben blij dat ik maar 1 bol hoef in te nemen 3x per dag.

had jij een driedaagse of 5 daagse tp?

xx

Geplaatst

@Dhana, hoe was jouw 20-weken echo gisteren?

Ik heb straks mijn 20-weken echo. Vind het wel spannend. Op zich wel een goed gevoel over, maar toch...ze kunnen vanalles ontdekken natuurlijk. Bij mijn zoontje 2 jaar geleden was de echo goed, maar hij liep toen wel 2 weken achter in groei op het gemiddelde. Maar het viel allemaal nog net binnen de marge, dus werd het goed bevonden. Bij zijn geboorte (met 28.6 weken) had hij een hele grote groeiachterstand, maar die was dus met 20-weken al wel ingezet. Dus ook de groei vind ik nu wel spannend.

Maar afgelopen zaterdag hebben we al een echo gehad en toen heeft ze wel even globaal wat metingen gedaan, groei zag er toen wel goed uit, dus maak me nu wel minder zorgen. Echo was trouwens omdat ik bloedverlies had. Moest meteen naar het ziekenhuis, alles zag er wel goed uit: geen verkorte baarmoederhals, geen bloed in de baarmoeder, baarmoedermond ook rustig. Wel ligt de placenta dichtbij de baarmoedermond, maar dat zegt nu nog niks. En het allerbelangrijkste: het kindje was druk aan het bewegen. We zijn wel geschrokken. Ze zeiden dat bloedverlies normaal gesproken betekent dat je wordt opgenomen, maar ik mocht gelukkig toch naar huis, onder de voorwaarde dat ik op bed en bank zou blijven tot de afspraak vanochtend. En dat ik alsnog zou worden opgenomen als de bloeding erger werd. Maar dat is gelukkig niet gebeurd, gisteren nog maar heel minimaal en vannacht niks meer. Dus...so far zo good...

Geplaatst

Carrie spannend meid!

Hoop dat alles goed wordt bevonden!

Hier veel ervaring met placenta's voor de uitgang. Vorige keer hierdoor een keizersnede en deze keer ligt ie er inmiddels net naast maar dat is een goed teken want dan groeit ie wel mee omhoog in de loop van de tijd.

Geplaatst

Hai... vanochtend de echo gehad en helaas kon de arts ons niet 100% gerust stellen. De bloeding is gestopt hoor, dus dat is goed. Maar ons kindje is wel (weer) klein en wat (een klein beetje) zorgen baart, is dat het hoofdje en een onderbeen kleiner zijn dan de rest (verhoudingsgewijs). Dat kan evt wijzen op een chromosoomafwijking. Verder zag alles er goed uit! De arts denkt ook dat het kleine hoofdje en bovenbeentje 'normale variatie in de groei' is en dat er dus helemaal niks aan de hand is. Maar goed, ze moest het wel melden zei ze. Ik moest ook bloed prikken om een infectie (CMV of toxoplasme) uit te sluiten en ze overlegt vandaag met een collega of ze ons een vruchtwaterpunctie aanraden. Dat hoor ik vanmiddag. Maar goed, ze verwacht dus eigenlijk geen afwijking, maar het zou eventueel wel kunnen. Pfff...

Oja, we krijgen trouwens een dochter! Hartstikke leuk natuurlijk!

Geplaatst

Hoe is het met jullie allemaal meiden? Het is zo stil! Jammer!

Gisteravond bij de vk geweest. Alles in orde.

Voel me ook nog super goed gelukkig.

Baby schopte nog een keer keihard tegen de dopler :)

Geplaatst

Het is idd stil hier! We zijn ook maar met weinig natuurlijk.

Wat fijn dat bij jou alles zo goed gaat, mama-in-love!

hier gelukkig ook goed nieuws: gisteren nog teruggebeld door de gynaecoloog en ze zien het kleine hoofdje en bovenbeentje toch als ee normale variatie in de groei. Dus gee reden voor verder onderzoek! Wel is het een klein kindje (275 gram bij 20.1 week) en dat zou kunnen wijzen op (opnieuw) een mindere werking van de placenta. Dat gaan ze goed in de gaten houden, maar dat zouden ze toch al ivm mijn voorgeschiedenis. Maar in principe goed nieuws dus!!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_grid, width: 550]

[TR]

[TD]Uitgerekend[/TD]

[TD]Naam[/TD]

[TD]?e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]vlg. afspraak[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]22 mei[/TD]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD=align: center]m[/TD]

[TD]23-12 controle vk[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]29 mei[/TD]

[TD]Sheenara[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD=align: center]j[/TD]

[TD]6-1-15 20-weken echo[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]8 juni[/TD]

[TD]Carrie1979[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]m[/TD]

[TD]17-2 echo-doppler[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]12 juni[/TD]

[TD]Dhana[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD=align: center]v[/TD]

[TD]9-12 controle vk[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Carrie; gefeliciteerd met toch een goede uitslag van je 20 weken echo en wat leuk een meisje! Goed dat je extra onder controle staat...

Mama in love; ook weer goeie controle bij de VK gehad, heel grappig ja als de baby zo duidelijk hoorbaar/voelbaar is :-)

Wensje; gefeliciteerd met je mooie 20 weken echo!

Hope & Faith; je testdatum komt dichterbij ,al stiekem getest??

Met mij alles goed, kleintje is redelijk druk voel hem lekker bewegen. Wat wel minder is is dat ik echt best pijn heb in mijn schaambeen bij lopen of onverwachte bewegingen. Kan me niet herinneren dat ik dat al zo vroeg had de vorige keren. maar goed ik ben al een paar jaartjes ouder en het is mijn derde he :tongueP:

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_grid, width: 550]

[TR]

[TD]Uitgerekend[/TD]

[TD]Naam[/TD]

[TD]?e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]vlg. afspraak[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]22 mei[/TD]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD=align: center]m[/TD]

[TD]23-12 controle vk[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]29 mei[/TD]

[TD]Sheenara[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD=align: center]j[/TD]

[TD]27-1 controle vk[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]8 juni[/TD]

[TD]Carrie1979[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]m[/TD]

[TD]17-2 echo-doppler[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]12 juni[/TD]

[TD]Dhana[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD=align: center]v[/TD]

[TD]9-12 controle vk[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Oh wat vervelend dat je zo'n last met lopen hebt!

Ik had de vorige zwangerschap last van mijn bekken en ook best behoorlijk.

Was daarom ook best bang voor deze zwangerschap. Ook hier de derde in 3.5 jaar.

Maar gek genoeg voel ik me nog super! Had ik niet verwacht!

Geplaatst

Wij hebben over 3,5 week een belangrijke echo (zgn. echo-doppler onderzoek). Dan gaan ze kijken naar de doorbloeding van de navelstreng en de placenta en kunnen ze redelijk voorspellen hoe de zwangerschap zal gaan lopen (niet of ik zwangerschapsvergiftiging krijg, maar wel of het kindje weer zo'n grote groeiachterstand zal hebben als ons zoontje).

Nu waren we (m.n. ik...) ons na de 20-weken echo zorgen aan het maken omdat het kindje nu al kleiner is dan gemiddeld. We hebben nu afgesproken dat we gaan proberen om ons tot aan de volgende controle even geen zorgen te maken en te proberen in ieder geval de komende weken gewoon te genieten van de zwangerschap. Dat is er namelijk nog niet van gekomen, ivm overlijden van mijn schoonvader, bloedverlies en nu weer die echo. We hebben bijv. ook nog helemaal niks gekocht voor de baby en daar gaan we morgen verandering in brengen! Nu extra leuk dat het een meisje is, dan hebben we tenminste een excuus om een beetje te shoppen (we hebben al een zoontje). Goed voornemen, toch?

Geplaatst

mama in love; ja voel me verder goed hoor, alleen ja die druk bij mn bekken ofzo. hoop niet dat het heel veel erger gaat worden...

en super dat je je zo lekker voelt toch.

Carrie; snap dat het moeilijk is om alles even van je af te zetten. Maar leuk even shoppen voor een meisje na een zoontje nu! Ik heb eigenlijk ook nog bar weinig gekocht, moet binnenkort maar eens beginnen. Ben wel al aan t oriënteren op geboortekaartje enzo. Oja ik heb nog maar 1 kleintje, mijn dochter is 3 en mijn zoon is student :laugh:

Geplaatst

Carrie Hoe gaat het? Heb je al wat wat geshopt?

Sheenara wat leuk, al een student haha!

Hier zijn ze echt klein. 1 en 2 jaar. Bij de geboorte 0, 1 en 2 jaar Haha.

Zal wel effe pittig zijn !

Geplaatst

Mama-in-love, dat lijkt me inderdaad pittig straks: 3 kleintjes onder de 3!! En Sheenara, wat leuk al een tiener inderdaad!!! Vind je zoon het leuk, dat kleine spul?

Met mij gaat het wat minder. Ik kan het allemaal niet van me af zetten en maak me erg veel zorgen. Ik ben heel erg bang dat het weer mis gaat, of dat ik straks voor weken of misschien maanden wordt opgenomen in het ziekenhuis. Beide zijn geen fijne vooruitzichten. Ik kan dus niet echt genieten van de zwangerschap. We hebben wel kleertjes gekocht, vooral online (in de stad niet veel gevonden) en dat was leuk! Van de week ook een easywalker duo gekocht, was toeval want er stond er een te koop bij mensen 2 straten verderop voor niet al te veel geld. Dus dat hebben we niet laten lopen.

Geplaatst

Wow Mama in love dat lijkt me ook wel druk straks 3 kleintjes, maar wel superleuk zo dicht in leeftijd bij elkaar.

Carrie wat vervelend dat je je zo voelt, maar snap het wel lijkt me moeilijk om van je af te zetten inderdaad. Leuk dat je al geshopt hebt en goed van je kinderwagen zeg!

Mijn zoon is 20 en dus lang enigst kind, vindt het hartstikke leuk dat hij een zusje en nu dus een broertje erbij heeft/krijgt. Is ook geweldig om te zien ook al hebben ze groot leeftijdsverschil die interactie tussen broer en zus, zijn gek op elkaar.

Ik heb inmiddels ook kinderwagen besteld, kast in elkaar, en ietsiepietsie jongenskleren gekocht, nu nog de naam pfffff moeilijk!

Goed weekend allemaal!

• 2 weken later...
Geplaatst

Carrie wat vervelend dat je je zo voelt :(

Die onzekerheid geeft natuurlijk ook stress wat weer niet goed is voor de baby :(

Hopelijk vind je toch een manier om er zo gerust mogelijk mee om te gaan.

Fijn dat er een mooie duo wagen te koop stond zo dichtbij!

Sheenara succes met de naam ;)

Hier is alles al rond, behalve tekst voor het geboortekaartje.

Er hoeft niets meer te gebeuren.

Maar ja dochter is net 16 maanden dus alles was al rond toen ik zwanger raakte deze keer :)

Ik slaap wel vreselijk slecht en ben hormonaal flink van padje. Besef me day wel erg goed dus probeer dat ook met mijn vriend te bespreken en gelukkig snapt hij het maar kan niet voorkomen dat ik vaak erg down en prikkelbaar reageer. Ligt overigens ook aan de bar slecht nachten sinds een tijdje. Ben doodmoe.

Lichamelijk gaat het gelukkig wel allemaal goed en als ik wel een nacht goed geslapen heb voel ik me overdag een stuk beter!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden