Ga naar inhoud

Uitgerekend mei/juni 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha veel plezier bij je echo. Bij mij weet iedereen het al familie en werk aangezien ik het hele ivf gebeuren niet echt geheim kon houden. Verder zit ik dus ook onder de bultjes overal bleh...

Net informatrice van moeders v moeders langs geweest dus vanaf morgen weer plassen in de kratten

• Reacties 451
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb de 5e echo! En dan de 10e weer. Zitten jullie nu bij n verloskundige of nog int ziekenhuis?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Gaaf, weer zo'n mooie echo mama-in-love!

ben wel een beetje jaloers op jullie hoor,zo snel al echo's. Maar morgen heb ik dan toch eindelijk de 1e echo, met 8,3 weken. Dat is in het ziekenhuis en ik blijf ook in het ziekenhuis onder controle ivm zwangerschapsvergiftiging en extreme vroeggeboorte bij mijn 1e zwangerschap.

Geplaatst

Ik zit bij beide :)

Dat geeft een hoop echo's haha!

In het ziekenhuis kreeg ik met 6,9 en 13 weken een echo en bij de vk met 7, 10 wk

Na de 13 weken blijft alleen de vk nog over hoor ;)

Geplaatst

Durven er al meer bij? ;)

[TABLE=class: grid, width: 550]

[TR]

[TD]Uitgerekend[/TD]

[TD]Naam[/TD]

[TD]?e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]1e afspraak[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]22 mei[/TD]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]Met 12.6[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

fijn hoor al die extra echo's

Ik heb de 5e nog in het ziekenhuis en dan de 10e bij de verloskundige.

ZOL gaf aan dat ik gewoon bij hun kon blijven voor de echo's De 12 weken echo wil ik eigenlijk ook gewoon bij hun laten doen.

Maar ja tot aan de bevalling lijkt me niet praktisch aangezien het toch 30 a 40 min rijden is en dan is een verloskundige in de buurt toch prettiger...

De 8 weken echo mocht sowieso nog daar. En dan de 10e bij de verloskundige en dan hoor ik het plan de campagne wel.

Heb je de 12 weken termijnecho niet sowieso in het ziekenhuis? Ook ivm bloedprikken en zo?

Geplaatst

Toevallig had ik vorige week een termijnecho in het zh. Bij eerste 2 kindjes nooit gehad.

Hoorde ook tijdens de echo pas dat het een termijnecho was.

Normaal doet bij mij de vk dat. Bloedprikken gebeurt via de vk.

Dit keer loopt alles dus iets anders. De 13 weken echo in het zh is ook voor het eerst.

Schijnt een pilot te zijn in een aantal grote ziekenhuizen in NL.

Ze willen met 13 weken de 20 weken punten bekijken om zo grote afwijkingen eerder te zien en niet meer de zwangerschap in zo'n laat termijn af te hoeven breken.

Nou doen wij dat zowieso in geen geval maar ik kan me voorstellen dat het voor iedere zwangere fijn is om zo vroeg mogelijk te weten dat er iets niet goed is.

Geplaatst

Ik moet in Belgie werkelijk elke keer bloed laten prikken. Nog nooit zo vaak een naald in mn arm gehad. Ze hebben daar al alles verzameld qua info. Geen idee wat ze nu nog moeten prikken.

Ik hoor idd van meer mensen dat ze een 13 wkn ipv 20 wkn echo krijgen. Hopelijk geldt dat ook voor ons :)

Laat je niet testen op afwijkingen of is de uitslag voor jou niet van belang?

Wij laten alles testen en als het kindje (mijn god ik hoop van niet!!!) echt zware afwijkingen heeft, breken we de zwangerschap af.

Geplaatst

De 13 weken is niet ipv de 20 weken echo hoor. Het is en en ;)

We doen wel de echo's maar zullen nooit een zwangerschap afbreken. Wat er ook aan de hand is.

Wij prikken maar 1 keer bloed, verder niet

Geplaatst

Yes! Een goede echo gehad vandaag! Vruchtje liep precies op schema, 8w3d. Dus helemaal blij.

@mama-in-love, ik wil nu wel in jouw overzicht, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen...

Heb meteen ook afspraak gemaakt voor de intake bij gynaecologie. De gynaecoloog gaf aan dat ik sowieso bij de gynaecoloog onder controle moet blijven de hele zwangerschap (maar dat wist ik al), maar dat ik wel bij de verloskundige kon melden dat ik zwanger ben. Iemand enig idee waarom dat nuttig zou kunnen zijn?

Geplaatst

Even inbreken: Ja, omdat je waarschijnlijk een verloskundige nodig hebt voor de nacontroles. Althans, dat is bij mij het geval. Mijn ziekenhuis doet ook thuiscontroles, maar we wonen niet in het gebied waar ze dat doen, kortom we wonen te ver weg. Wellicht bij jou ook zoiets?

En van harte met de mooie echo!

2015.png

Geplaatst

@okaasan, oh ja, dan zal dat het wel zijn. Wij wonen niet te ver van het ziekenhuis, maar misschien doet dit ziekenhuis sowieso geen controles thuis. Gek, de vorige keer ging het bij ons natuurlijk heel anders, toen heb ik de nacontroles in het Ronald McDonald huis gehad van een verloskundige daar uit de buurt.

Geplaatst

[TR]

[TD]Uitgerekend[/TD]

[TD]Naam[/TD]

[TD]?e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]1e afspraak[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]22 mei[/TD]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]Met 12.6[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]Carrie1979[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Wanneer ben je uitgerekend Carrie?

Geplaatst

[TR]

[TD]Uitgerekend[/TD]

[TD]Naam[/TD]

[TD]?e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]1e afspraak[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]22 mei[/TD]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]Met 12.6[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]8 juni[/TD]

[TD]Carrie1979[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]29 mei[/TD]

[TD]Sheenara[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]12 nov nekplooimeting[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

[TR]

[TD]Uitgerekend[/TD]

[TD]Naam[/TD]

[TD]?e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]1e afspraak[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]22 mei[/TD]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]Met 12.6[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]29 mei[/TD]

[TD]Sheenara[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]12 nov nekplooimeting[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]8 juni[/TD]

[TD]Carrie1979[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Vandaag exact 8 wkn zwanger. Heb zo'n beetje alle bijwerkingen die je kunt verwachten behalve overgeven (gelukkig!)

Woensdag hebben we de 3e echo (1e ivm vermoeden buitenbaarmoederlijke zwangerschap en 2e met 6,5 week een hartje gezien) Hoop enorm hard dat alles in orde is.

Als ik uitga van hoe ik me voel dan is het zeker wel oke, maar ja je houdt toch altijd de angst dat het niet zo is he... Nog even geduld!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden