Ga naar inhoud

Uitgerekend mei/juni 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 451
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Vandaag exact 8 wkn zwanger. Heb zo'n beetje alle bijwerkingen die je kunt verwachten behalve overgeven (gelukkig!)

Woensdag hebben we de 3e echo (1e ivm vermoeden buitenbaarmoederlijke zwangerschap en 2e met 6,5 week een hartje gezien) Hoop enorm hard dat alles in orde is.

Als ik uitga van hoe ik me voel dan is het zeker wel oke, maar ja je houdt toch altijd de angst dat het niet zo is he... Nog even geduld!

Dhana gefeliciteerd, duim met jullie mee XXXXXX

Geplaatst
Het wordt al gezellig op de lijst ;)

Vandaag mijn 11 weken dansje!

Fijn weekend allemaal!

heey mama in love fijn dat het zo goed gaat, gefeliciteerd en geniet ervan, ik zit inmiddels op het wachtbankje van november. Hoe voel je je nu?

Geplaatst

Hoi meiden,

wensje gefeliciteerd met de mooie echo!

Dhana hopelijk was jouw echo ook net zo mooi?

Hier alles ok, nog steeds hongerrrrr. Ben denk ik al wat aangekomen... Ik heb ook al echt een buikje, draag al zwschapskleding anders knelt het zo. Iedereen schrikt ervan als ik zeg ben nog geen 12 weken hahaha.

Geplaatst
heey mama in love fijn dat het zo goed gaat, gefeliciteerd en geniet ervan, ik zit inmiddels op het wachtbankje van november. Hoe voel je je nu?

Spannend meid! Het zou mooi zijn als jullie ook door mochten schuiven naar de zwangeren wachtbankjes ;)

Hier alles goed. Heb me de afgelopen 2 maanden erg slecht gevoeld en ook depressief. Of dat nu komt van de medicatie waar ik inmiddels mee gestopt ben (utro en progynova) of gewoon de eerste termijn weet ik niet maar het gaat nu beter gelukkig. Kan weer genieten van mijn kindjes en de dingen om me heen en uit zien naar de komst van de baby terwijl ik de afgelopen weken wel kon huilen als ik dacht aan een nieuwe baby erbij. Ik was zo vreselijk moe en sip dat ik een nieuwe baby helemaal niet aan zou kunnen...

Nu ik meer ga lezen merk ik wel dat er stiekem veel meer meiden zijn met een depressie in de eerste termijn van de zwangerschap dus dat stelt me dan wel weer gerust. Bovendien gaat het nu weer goed.

Geplaatst

[TABLE=class: grid, width: 550]

[TR]

[TD]Uitgerekend[/TD]

[TD]Naam[/TD]

[TD]?e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]1e afspraak[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]22 mei[/TD]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD=align: center]m[/TD]

[TD]Met 12.6[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]29 mei[/TD]

[TD]Sheenara[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]12 nov nekplooimeting[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]8 juni[/TD]

[TD]Carrie1979[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Best heftig mama in love. Gelukkig voel je je nu gelukkig wat beter. Ik hoor het ook wel vaker ja, zullen toch ook een deel de hormonen zijn. Het gekke bij mij was door de hele mallemolen was ik er zo mee bezig maand na maand en toen ik eindelijk zwanger was kon ik het amper geloven (nu nog af en toe) en kreeg ik opeens ook die gevoelens van twijfel van hoe ga ik alles doen met een baby erbij etc. Maar goed zal er allemaal wel bij horen.

Geplaatst

Ik heb me ook echt heel slecht gevoeld hoor... Pas sinds afgelopen zondag eigenlijk dat het wat beter gaat...

Idd moe en lusteloos tegen het depressieve aan, nergens zin in, buikpijn, hoofdpijn, algeheel gewoon echt niet goed...

Heb nog steeds erg opgezette eierstokken en daardoor flinke buikpijn. Mijn hcg gehaltes waren blijkbaar heel snel al heel hoog wat voor veel bijwerkingen kan zorgen?

Maar goed nu dus stukken beter! Deze week mn tiende week. Gisteren eerste afspraak gehad bij de verloskundige. Was best leuk. We zijn weer goedgekeurd en hebben nu nog maar 0.5 procent op een miskraam dus dat ga ik van me af zetten. Hartje klopte super. Dit keer niet alleen gezien, maar ook gehoord!! De volgende afspraak is 26 november en de combinatietest is 2 dec. Voorlopig heb ik even vrij van de toestanden :)

Heb een 9 maanden dagboek gekregen. Leuk hoor!! Ben al bijgeschreven tot vandaag en alle weken ingevuld. Inmiddels al een beetje ideeen op aant doen voor de babykamer. Leuk allemaal!!

Heb wel nog niks gekocht. Een echte hollander. kijken kijken en niet kopen :p

Geplaatst

Fijn Dhana dat het met jou ook beter gaat! Alle controles helemaal in orde dus nu inderdaad gaan genieten! Er komt gewoon een baby aan!! ;)

Sheenara de eerste zwangerschap had ik dat ook wel. Amper kunnen geloven dat het allemaal echt is. Maar het wordt vanzelf echter als je een dikke buik krijgt en bij de kassa luiers enzo staat af te rekenen ;)

Ik heb nooit depressieve gevoelens gehad tijdens de eerste maanden van de zwangerschap maar was ook altijd zwanger van een "verse" terugplaatsing. Nu dus een cryo met de bijbehorende medicatie tot ruim 11 weken en misschien komt het ook wel daar allemaal door.

Belangrijkste: Ik ben er nu vanaf. Voel me weer erg goed alleen soms nog wat vermoeid maar wel stukken beter!

Geplaatst

Ik had zojuist mijn 13 weken echo in het ziekenhuis. Alle 20 weken punten zijn voor zover mogelijk bekeken en kindje is gezond!!! Wat zijn we daar gelukkig mee! Ze heeft toch een nekplooimeting gedaan terwijl we daar ip toch niets mee zouden doen maar ze deed het gewoon en vroeg nergens naar. Gelukkig was deze ook prima.

En voor zover we het nu kunnen zien wordt het een MEISJE! ♥

Met 16 weken hebben we nog een geslachtsecho staan en dan weten we het zeker.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Mama in love wat geweldig, gefeliciteerd met je goede echo en wat grappig dat ze al zagen dat het een meisje wordt!!

Nu nog even afwachten dus tot de geslachtsbepaling en dan weet je het zeker :clap2:

Ik heb woensdag ook de 12 weken echo gehad met nekplooimeting en alles zag er goed uit! Ben heel blij en het was zo'n mooi gezicht een minimensje echt. Ik vroeg ook nog of ze al wat kon zien en ze neigde ook naar een meisje maar ook ik weet het pas zeker over 2 weken dan heb ik ook een geslachtsbepaling.

Geplaatst

Het is van mijn kant even stil geweest. Het is nogal hectisch hier. Mijn schoonvader zit namelijk in het laatste stadium van kanker en we reizen veel heen en weer (is ruim 1,5 uur rijden). Afgelopen dinsdagavond met spoed ernaar toe geroepen omdat hij zou overlijden, was kantje boord, maar hij is nu weer redelijk stabiel.

Verder maken ze in het ziekenhuis een heel circus van mijn zwangerschap, gezien mijn voorgeschiedenis. Dus veel controles en slik ook al bloedverdunners en medicijnen om de bloeddruk te verlagen. Over 2 weken weer een afspraak en dan gaat de gynaecoloog kijken a.h.v. bloeduitslagen of ik nog extra medicijnen moet slikken.

Super dat jullie allemaal goede echo's hebben gehad en leuk dat er bij sheenara en mama-in-love al te zien was dat het (waarschijnlijk) een meisje is!

Geplaatst

Shenara fijn dat alles goed was! Leuk hoor een meisje :)

Carrie wat heftig zeg met je schoonvader. Mijn vader is in 2011 overleden aan kanker toen ik 10 weken zwanger was van mijn eerste kindje.

Hij was vel over been :( Die ziekte laat niets van je heel :( veel sterkte!!

Geplaatst

Jee Carrie dat is zeker heftig. Heel veel sterkte ermee. Ook een gedoe met medicijnen slikken en bloeddruk lees ik, hoop dat het aanslaat en allemaal goed blijft gelukkig dan maar veel controles.

Mama jij gaat ons allemaal voor, volgens mij ben jij het verst id zwschap toch? Trouwens ook heel heftig van je vader :-(

Nou allemaal fijn weekend!

Geplaatst

bah wat heftig allemaal dames... Sterkte ermee

En meisjes op komst!! Wat leuk zeg. Ik vind het allemaal nog steeds onwerkelijk. Ben nu 11 weken en 1 dag. Na alle controles en begeleiding nu 2,5 week tussen de echo's

Ik kan er bijna niet meer tegen. Morgenavond om 21:00 hebben we weer een echo. Ik ben zo blij als ik weer gerustgesteld kan worden... Nu echt flinke zenuwen. Wat is dat toch constant die onzekerheid?

Er is geen land meer met me te bezeilen op t werk. Een vriendinnetje is 3 weken verder en heeft 2 mega uitgebreide medische echo's gehad. (1 op eigen initiatief) en zit ergens op een wolk.

Super fijn natuurlijk, maar ik ben echt blij als ik ook wat zekerheid heb... morgenavond echo bij de verloskundige. 2 dec medische echo op het ziekenhuis en 20 dec (eigen initiatief) echo geslachtsbepaling

Ahhh kon je die tijd maar beinvloeden he... Nog een uurtje en dan stop ik ermee voor vandaag :D

Geplaatst

Mijn schoonvader zal vandaag gaan overlijden. Het is inderdaad superheftig, sowieso al, maar ook in combinatie met de zwangerschap. @Mama-in-love wat erg dat jij dat ook hebt meegemaakt met je eigen vader bij de zwangerschap van je eerste kindje!

@Dhana, heel vervelend (en herkenbaar) die onzekerheid, maar probeer het wat los te laten. Ik was in mijn vorige zwangerschap ook zo onzeker dat ik helemaal niet blij kon zijn. Een echo geeft (was mijn ervaring) maar heel beperkt vertrouwen, namelijk ongeveer zo lang als de echo duurt (of tot hooguit een dag daarna). Zekerheid krijg je niet, nooit. Ik heb in mijn vorige zwangerschap alleen maar goede echo's gehad en dat ging helemaal mis met 28 weken. Absoluut niet om je bang te maken (integendeel: de meeste zwangerschappen gaan goed!), maar tocht: probeer het los te laten. Als het mis gaat, kun je daar toch bijna nooit iets aan doen en je dealt er dan wel mee, als het je overkomt. Zo sta ik nu ook in mijn zwangerschap. Het is een risico-zwangerschap en kan weer helemaal mis gaan. Maar ik bekijk het stap voor stap en als het mis gaat, vinden we dan wel een manier om ermee om te gaan.

Geplaatst

Carrie allereerst heel veel sterkte en gecondoleerd.

Verder hoop ik dat jij en je man veel kracht en plezier halen uit je zwangerschap.

Dhana het onzekere herken ik wel een beetje. Na wat uitgebreidere echo's heb ik er nu mijn rust in dat alles wel goed zit en hopelijk blijft gaan. Veel sterkte en ook geniet ervan en hopelijk krijg je snel de geruststelling en kan je meer genieten.

Nou meiden ik heb de geslachtsbepalings echo gehad en het wordt toch echt een..... Jongen! We zijn superblij!

Geplaatst

Carrie heel veel sterkte de aankomende tijd! Heftig hoor :(

Sheenara gefeliciteerd!! Onze eerste was een jongen en oh wat zijn jochies toch leuk :)

Hier vooral erg lief en aanhankelijk! Love it!! Het is je derde, heb je al jongens of meisjes?

Dhana hoe gaat het met je?

Geplaatst

[TABLE=class: grid, width: 550]

[TR]

[TD]Uitgerekend[/TD]

[TD]Naam[/TD]

[TD]?e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD]1e afspraak[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]22 mei[/TD]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD=align: center]m[/TD]

[TD]8-12 pretecho[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]29 mei[/TD]

[TD]Sheenara[/TD]

[TD]3e kindje[/TD]

[TD=align: center]j[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]8 juni[/TD]

[TD]Carrie1979[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]j/m/v[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden