Ga naar inhoud

Uitgerekend mei/juni 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi lieverds. Ik ga van het bankje af het was steeds zo stil daarom ben ik gebleven.

Heel veel mooie maanden toegewenst.

Dikke knuf

• Reacties 451
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden. Ik kom heel voorzichtig spieken... 25ste tp gehad v een 12-cellige embryo en 6 okt bloedtest gehad. Positief!!! Net weer een test gehad. Gevraagd wat mn hcg afgelopen maandag was en dat was 278,5. Super goed volgens de consulente. Ik heb er geen verstand van.... Half 2 bellen voor de nieuwe waardes. Spannend!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Wat leuk, nieuwe zwangeren erbij! Roxanne en Dhana, gefeliciteerd!!

mama-in-love, ja ik heb gebeld en nu wilden ze wel een afspraak maken :-) Heb op 30 oktober de 1e echo, ben dan 8w3d. Ik zal bij de gynaecoloog onder controle blijven ivm risico-zwangerschap (vorige zwangerschap had ik zeer ernstige zwangerschapsvergiftiging en heb ik een spoedkeizersnede gehad met 28w6d en was mijn zoontje naast prematuur ook nog extreem dysmatuur (670 gram).

Geplaatst

Wat heftig meid!! Hopelijk gaat het dit keer anders!!! Fijn dat de echo staat!!

Wat leuk, nieuwe zwangeren erbij! Roxanne en Dhana, gefeliciteerd!!

mama-in-love, ja ik heb gebeld en nu wilden ze wel een afspraak maken :-) Heb op 30 oktober de 1e echo, ben dan 8w3d. Ik zal bij de gynaecoloog onder controle blijven ivm risico-zwangerschap (vorige zwangerschap had ik zeer ernstige zwangerschapsvergiftiging en heb ik een spoedkeizersnede gehad met 28w6d en was mijn zoontje naast prematuur ook nog extreem dysmatuur (670 gram).

Geplaatst

oei Carrie, heftig!!! Maar goed dat je onder controle blijft dan inderdaad.

Ik durf nog niet hoor mama in love... Ben nu ook op vd zenuwen...

om half 2 bellen voor de hcg uitslag. duimduimduim!!

Geplaatst

de uitslag was niet goed genoeg :(

Mijn HCG was 278. Vanochtend bloed gaan prikken en de waarde had verdubbeld moeten zijn en dat is dus niet zo.

De verpleegkundige zei dat het wel maar minimaal was en wel mooi gestegen was, maar dat ik dus wel opnieuw moet komen voor controles.

Ik raak natuurlijk toch in de stress... Waarde was gestegen van 278 naar 521.

Aan de ene kant denk ik dat verschil is zo minimaal, maar ze zei dat het minimaal moet verdubbelen en ze laten me niet voor niks terugkomen denk ik dan... Aarghhh wat een stress sad.gif

Wie heeft hier ervaring mee en kan er iets over zeggen?

Geplaatst

Ja was inderdaad heel heftig. 10 weken ziekenhuis waarvan 6 weken ic. Maar nu gaat alles heel goed met hem, al is hij nog wel heel erg klein voor zijn (gecorrigeerde) leeftijd. Heb 25% kans om het weer te krijgen, maar ik ga voor die 75% om het niet te krijgen en voor minimaal 36 weken zwangerschap 😀

dhana, hoe was de hcg waarde?

mam-in-love, lekker een middagdutje 😀 Ik weet niet hoe ik een banner moet maken...

Geplaatst

Dhana wat een stress weer. Ik snap het meid, maar ik vind het echt een hele mooie stijging hoor. Kan me niet voorstellen dat dat niet een mooie zwangerschap gaat voortbrengen!

Vrijdag weer prikken?

Carrie. Ligt eraan wat voor banner je wilt. Ik heb hem van http://lilypie.com/Maternity_step1.php

Als je alle stappen hebt doolopen moet je een link in je profiel plaatsen. Ik zal even een foto plaatsen waar de link blauw gearceerd is die je moet hebben. Op die link klik je en vervolgens verschijnt in het venster waar de muis staat een link en die moet je in je handtekening zetten.

[ATTACH=CONFIG]5852[/ATTACH]

Geplaatst

@dhana, ik zie dat onze berichtjes elkaar gekruist hebben. Maar wat een onzekerheid zeg! Ik heb geen verstand van bloedwaarden (in 'mijn' ziekenhuis wordt er geen bloedgeprikt voor de hcg waarde, ik doe gewoon een normale zwangerschapstest (urinetest)).

@mama-in-love, bedankt voor de uitleg. Ik gebruik nu de iPad, als ik morgen achter de gewone computer zit, zal ik eens proberen om een banner te maken

Geplaatst

oef... Ik ben heel officieel 4 weken en 3 dagen zwanger.

Ik heb echt moeite met lunch! Ontbijt en diner gaat wel, maar van de lunch word ik echt misselijk.

Nu maak ik al een jaar of 2 mijn eigen dressing met magere yoghurt, mosterd en een beetje zoetstof, maar ik krijg het niet meer weg?

Ik krijg serieus kokhalsneigingen ervan... Nu maar aan de ketchup. Ik eet nooit ketchup...

Geplaatst

Dhana heel herkenbaar. Ik heb het de hele dag.

Ben altijd verslaaft geweest aan Nutella chocopasta maar ik kan het nu niet luchten of zien :(

Net als vlees. Ben altijd gek op vlees maar nu laat ik het liggen. De kleine stukjes door een gerecht gaan prima maar grote stukken hoeven niet van mij :(

Trouwens dit is de eerste keer. Had dit lang niet zo met andere zwangerschappen!

Geplaatst
Yes ik ben zwanger!! Wist het al een poos maar nu goed bevestigt!

Ben ook flink ziek.. misselijk.. bij mijn dochter begon dat met zes weken pas!

Super!!!!! Nogmaals van harte meid! Gezellig ook voor hier :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden