Ga naar inhoud

Wachtbankje november 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal! Ik leef nog...

Wishfull, wat een ontzettend goed nieuws, gefeliciteerd!! En Eslief gaat ook helemaal de goede kant op, nu nog zoveel mogelijk ontspannen tijdens de punctie.

Moes en Hope&Faith nog een maandje rust.

Na de laatste mislukte poging nr 7 zonder een enkele bevruchting was ik er wel klaar mee, altijd maar die teleurstellingen en maar 7% kans om zwanger te worden op mijn 41e.

Omdat ik er toch nog niet helemaal klaar mee was (wel met DD en dr S zijn gehaaste-bezemkast-besprekingen), heb ik het M.CK een mail gestuurd of ik in aanmerking zou kunnen komen voor ECD. Ik heb de eerste 4 pogingen daar gedaan en liep er nog voor de follikelmetingen voor DD. Ik kreeg een mail terug dat de resultaten bij mij nog te goed waren voor mij en zij mij adviseerden nog een poging te doen met eigen eicellen. Maar zij wisten natuurlijk niet de uitslagen van de laatste 3 pogingen in DD, nadat te hebben doorgegeven kreeg ik een mail terug dat dat de zaak veranderde en dat ik wel ECD zou kunnen doen of IUI KID (met donorzaad) zou ook goede resultaten geven na een afgesloten ICSI traject.

Maar ik denk dat ze daarbij niet goed in mijn dossier hebben gekeken, want we doen geen ICSI vanwege de slechte zaadkwaliteit, maar om betere bevruchtingen te krijgen. Maargoed, het opent wel weer de deuren naar het M.CK, wat voor mij toch dichterbij is en goedkoper. We hebben dat ook een afspraak gemaakt voor een consult over 2 weken. We zullen zien wat eruit komt. Misschien kunnen we nog wat normale IUI pogingen doen, dat heb ik nl nooit gehad omdat we gelijk door voor IVF mochten, of misschien toch...ECD?? De grenzen worden toch iedere keer verlegd. Aan de ene kant vind ik mij echt te oud worden, bijna 42, aan de andere kant nu kan het nog net en ik zou zo graag een keer zwanger willen zijn! Nou ja, eerst maar eens dat gesprek, en dan zien we wel weer....

Liefs,

Noes

• Reacties 417
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Geweldig wishfull al bij 6 wkn een kloppend hartje WoW. Geniet ervan xx

@noes je leeftijd is iets wat volgens mij ook maatschappelijk soort van is opgelegd. Ik ben zelf 43 en heb een dochter van 18. Toen werd ik behandeld als een tienermoeder, zal wel een ongelukje zijn, zie er gewoon jong uit. Destijds getrouwd en dik in de 20 maar goed. Nu krijg ik de vraag oooohh eenhhhmm en je werk dan en je vrijwilligerswerk.

het gaat erom dat je doet wat voor jou goed voelt. Ik hoop dat je voor het nieuwe traject in aanmerking komt.

liefs Hope&Faith xx

Geplaatst
Ik teken voor n Amh van 4,5 die van mij is 0,2

Sent from my iPhone using Tapatalk

@pigster, tja wat kan ik hier nou op zeggen. Ik merk wel nu we in dit traject zitten dat er zoveel redenen, zijn waarom we allemaal in dit of soortgelijk traject zitten. Ik ben altijd een beetje op een goede manier jaloers op meiden met heel veel follikels, maar ja dan hoor je weer over overstimulering en 1 vrouwtje had er maar 2 aan overgehouden bij een FM van 23.

dat zegt dus ook weer helemaal niets. Ik hoop dat iedereen met het resultaat zwanger zijn en zwanger blijven naar het volgende topic gaat. Dat is mijn wens voor iedereen.

waar sta jij nu in dit traject?

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Hi Hope& Faith,

Excuses als het verkeerd is overgekomen!

Ik begrijp heel goed dat ieder haar of zijn reden heeft dat we in dit traject zitten. Ik bedoelde het ook op n goede manier. " goede manier jaloers"

Soms zijn de omstandigheden perfect voor iemand en lukt t nog niet. En andersom net zo. Het was niet m'n intentie om te klagen want uiteindelijk zitten we met zijn allen in hetzelfde ivf schuitje. Met ieder haar verhaal.

Mijn wens is ook hetzelfde voor iedereen!!

Ik sta nu voor mijn derde ivf poging. Als alles goed is zeg maar: Ik hoor aankomende week de uitslag van mijn genetisch onderzoek. Ik word in Leuven behandeld. Bij de eerste twee pogingen merkten wij dat er minder goed werd meegedacht, met suggesties werd gekomen etc. en zodoende Leuven. Uitspraken als " je hoeft je niet te schamen als jij niet zwanger wordt, er zijn er zoveel bij wie t niet lukt " daar kon ik niets mee. In België hebben wij t idee dat er wat verder wordt gekeken. Als uitslag onderzoek goed is en ik genoeg follikels heb bij de uitgangsecho mag ik starten. Dan is t n jaar verder na onze laatste ( dat was de 2e ivf poging). Beide ivf pogingen negen follikels bij de uitgangsecho . Poging 1 hadden we uiteindelijk 1 top-embryo maar TP geen succes want bleek dat ik nog n verkleving had die ze niet hadden gezien. Of dat nu de oorzaak was dat t niet lukte geen idee maar fijn idee was t niet. Poging 2 zijn er twee vijfcellige emmies teruggeplaatst maar helaas. Nu gaan we ervoor en hoop ik met heel mijn hart dat we in januari kunnen starten. Stap voor stap dat is echt de rode draad in n ivf traject hè...

Super fijn om anderen hun verhaal en ervaringen te lezen.

Ik wilde eerst alles zelf doen, ervaren maar merk dat t gewoon fijn is om te lezen dat er anderen zijn en meteen snappen wat je bedoelt. En je ivf jargon snapt, Haha!

Gr!

Pigster

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Hi pigster, was niet zo opgevat hoor, we bedoelen het allemaal goed, geeft wel aan dat het hele traject gevoelig ligt en gewoon zwaar is. Het is idd fijn om met meiden te praten die snappen wat er in je om gaat.

xx

Geplaatst

@lieve noes.. dapper maar zo begrijpelijk dat je het niet naast je neer kan leggen.ECD lijkt me pittig maar misschien voor jouw wel iets wat een goed resultaat zal geven.. iui lijkt me niet hellemaal correct.. en je bent zo oud als je ne voelt.. nu kan het allemaal nog en ik gun het je zo ontzettend!!

Geplaatst

@Noes, ik denk dat iui misschien nog best wat kan betekenen, je hebt het immers niet geprobeerd en soms is het beter om je eitjes gewoon binnen te houden en precies op tijd een zwemmer erheen te sturen! Het kan ook dat jouw lijf daar beter op reageert. En al was ik gevoelsmatig altijd ver weg van ECD, ik snap het nu echt wel. Dat is ook het langer in de MMM verblijven, je gaat je gedachten anders vormen. Voor mijzelf is het geen optie (ook door mijn dochter) maar ik zie het nu wat genuanceerder dan ooit.

@Whisful thinking, GEFELICITEERD!!!! Moet jij je naam niet eens gaan aanpassen ;) Wat een goed bericht een kloppend hartje.

@Framboos, alles nog goed in het buikje? Potten met thee en ander lekkers aan het nuttigen?

Wat een prutweer vandaag! Echt waterkoud. Tijd voor een flink Sint gedicht!

Doeiiiiii,

Moes

Geplaatst

@moes, ik ging echt heel lekker, had flink afleiding en was er minder mee bezig. Tot...vanochtend..bij het afvegen een veeg roze. En vanmiddag een klein beetje bruin slijm (sorry voor de details). Ik zit nu op 10 dpo en moet nog tot vrijdag wachten. ...Misschien is het innesteling en misschien wordt ik voor het eerst eerder dan 14 dpo ongesteld. ..Ik gebruik deze ronde geen utro (maar prolutex =progesteron injecties) dus het kan ook niet van het inbrengen van de bollen zijn.

Dus hier van de ZEN stand naar de stress stand. ..

@Noes, wat goed dat je het dichterbij kunt proberen en iedereen wie weet wordt een iui het wel. Ik duim voor je meid! Het is je zo gegund!

Ik ga langzaam doorschuiven naar het december bankje in de hoop op groen...

Geplaatst

@Noes: veel sterkte bij het nemen van deze beslissing. Lijkt me een moeilijke keuze.

@Moes: alvast succes met je volgende poging. Heb echt respect voor je doorzettingsvermogen! En nee, ik pas mijn naam niet aan. Wishful thinking voor jullie allemaal nu! Ik blijf voor jullie duimen!

En bedankt voor jullie felicitaties!

Geplaatst

Wishful thinking, van harte gefeliciteerd. Ik snap wel dat je het niet meer uithield. Nu lekker genieten.

Eslief wat een goed nieuws dat er nog zo'n aantal bijgekomen zijn. Nu op naar een goede punctie met een top resultaat.

framboos, ik snap dat je geschrokken bent van de rood/roze bloed. Hopelijk is het de innesteling!

ik heb afgelopen vrijdag een tp gehad van en 8 cellige. Hierna weekend weg geweest dus daarom niet eerder gereageerd. Gister morgen gehoord dat er nog twee cryo's zijn. Hopelijk hebben we deze niet nodig.

Geplaatst

** Breek ff in…

Wil toch even reageren op Noes, wat vind ik je dapper! We weten allemaal dat stoppen soms zoveel moeilijker is dan doorgaan en doorgaan soms zoveel moeilijker dan stoppen….dan weet je tenslotte eíndelijk waar je aan toe bent….ook al is dat niet wat je wilt...

Ook ik kan alleen maar zeggen volg je hart en wat je ook beslist, het is goed! Onlangs heb ik Moes mogen ontmoeten en zij kent een beetje mijn verhaal.

Ook ik ben inmiddels 41 en bij mij is werkelijk niets volgens het ‘traditionele boekje’ gegaan. Ik ben alleenstaand, afhankelijk van een zaaddonor en heb alle trajecten doorlopen als KI, IUI, IVF (2x) en ICSI (2x) maar helaas mocht het niet zo zijn…uitbehandeld. Weg droom, weg toekomstbeeld…

Ik ben met de behandelingen gestart op mijn 37e en dacht (misschien naïef?) dat gaat nog wel lukken…maar niet. Ik moest mijn toekomstbeeld bijstellen. Ik ben verder gaan zoeken en voelen wat voelt goed. Pleegzorg als alleenstaande vind ik te heftig, een adoptietraject opstarten te lang duren…

En ik ben de mogelijkheden van ECD gaan onderzoeken. Als ik zoveel liefde kan voelen voor bv. mijn nichtjes/neefjes, als ik denk in staat te zijn een adoptiekind wat te kunnen bieden (maar dit wegens omstandigheden niet meer zie zitten)…waarom dan geen ECD…een kindje wat in mij mag groeien, dat ik voed met mijn zuurstof en bloed, dat ik mag baren, zogen en lief mag gaan hebben…

Ik volgde mijn hart en ben nu 7,5 mnd zwanger via ECD (raak in de 1e poging). En ja, dat vond en vind ik retespannend! Wie ben ik om zo’n ingrijpende keuze te maken voor mijn toekomstig kindje om geboren te worden dmv én een zaaddonor (niet bekend maar volgens wet wel geregistreerd) én een eiceldonor (een bekende van mij)? Maar ik heb mijn hart gevolgd en het voelt goed. Ik word en ben de biologische moeder van dit kindje dat geboren gaat worden. En ja ik heb een verhaal te vertellen en dat verhaal ligt voor mij open, geen geheimen naar mijn kindje. Uit liefde mag dit kindje komen, omdat ik ‘jou’ zó graag heb gewild zeggen we dan toch.

Lieve Noes, volg je hart! Dit is geen betoog dat ik zeg stort je op ECD, maar wel dat je een verhaal hoort/leest vanuit deze hoek. Zij het op afstand, maar ik leef enorm met je mee en je mag me altijd PB'en met vragen mocht je daar behoefte ooit aan hebben.

Ik breek weer uit….succes met wat je ook gaat beslissen…met wat er ook op je pad gaat komen **

Geplaatst

@janneke wat fijn dat je dit lieve geweldige bericht deelt met noes! Ik wens jouw echt heel erg veel geluk en heel veel liefde toe met je kindje..

Geplaatst

@Janneke, ja, het is leuk wanneer je ineens een beeld bij elkaar hebt! Gaat alles goed met de zwangerschap? Je verwoordt het mooi zo in je bericht. Weloverwogen en open, dat moet vast super gaan met het kindje straks. Met veel liefde geboren en een goed nest.

Ik hoop dat het Noes ook gaat lukken op welke manier dan ook.

@Framboos, ik hoop echt op een innesteling! Kan me je stress-stand levendig voorstellen....heb er zelf te vaak voor gestaan. Maar het kan ook zeker wel goed gaan, het is een dag dat er kan innestelen. Nog een paar dagen volhouden. Waarom geen utro deze keer? Hadden ze in DD weer wat nieuws? Elke dag 1 prik?

Liefs,

Moes

Geplaatst

Framboos, de enige keer dat ik echt zwanger was, had ik ook roze-verkies op dag 10. Dus ik dacht dat het over was. Toen ik daarna een testje voor de zekerheid deed, bleek ik tot mijn grote verbazing een 2e streep te hebben!! Het kan dus echt nog alle kanten op en ik hoop van harte de goede!!

Janneke, dank je wel voor je mooie berichtje. Eigenlijk is het precies hoe ik nu ook in ecd sta. Hoewel ik natuurlijk het liefst met eigen eicellen zwanger zou willen worden, besef ik dat de kans met een jong "ding" veel groter is. Ik ben mij nu dus flink aan het inlezen over deze materie en hoop dat ik van het gesprek bij het M.CK iets wijzer wordt. Vriendlief is er eigenlijk een beetje klaar mee en ik soms ook. En dus soms ook niet, juist omdat het nog even kan. Tja, het blijft lastig. Maar wat ontzettend mooi dat je zwanger bent, geweldig! En ik vind dat je het mooi verwoord.

Ik heb trouwens weinig last van negatieve reacties uit mijn omgeving: veel vrienden van mij hebben ook pas laat kinderen gekregen of geen kinderen en ook op mijn werk komt dat steeds vaker voor. Verder trek ik mij daar ook weinig van aan. Het is meer dat ik zelf wat langer ziek ben geweest en veel moe en dan lijkt een klein kind mij nog een hele opgave... Maar nu ik mij weer beter voel, gaat het weer de andere kant op.

Ach, we zien het wel! In ieder geval bedankt voor alle lieve reacties!!

Minime, een 8 cellige is echt top, veel succes met broeden!!!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Jeeej 8 eicellen en 3mil zaadcellen.. de punctie was niet tof maar we hebben het achter de rug:) alle tips over vitamines etc lijken dus goed te werken.. tnx moes&noes voor alle hulp etc hievan!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden