Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@olijfje_76 thanks For asking. Het gaat vndg voor t eerst wat beter :meer t gevoel dat ik mezelf ah worden ben.

Ik was afgelopen zaterdag in de stad en werd niet goed van alle bolle buiken en blij babynieuws. Ik werd er verdrietig van en het minste of geringste begon ik te huilen. ik dacht oh nee word ik er zo één?? zo n verbitterde onvruchtbare vrouw?

Maar:Vandaag gaat t wat beter. Van PNO hebben we nog 1 poging we hebben er drie gehad. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat t gaat lukken. Ook hebben we n vervolgafspraak half feb in Leuven.

Lieve dames ik lees en leef mee misschien meld ik me weer aan voor "wie start er in maart?"

We Shall See!

liefs Pigster

SummerBeach hoe is t?

Tammy?

Cerah?

Madelin, Moes?

Oh meiden ik lees nog mee maar het is zoveel nu ik weet t gewoon niet goed meer. Kun je nagaan eigenlijk hoeveel mensen er in Fertiliteitstraject zitten....

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@summerbeach: ohhh nee jij ook al negatief 😢. Veel sterkte meissie.

@amf: ik mocht 's avonds de spuit voor de volgende dag er al uithalen en dan deed ik ze dus iedere avond wisselen. Ze mogen max 7dg buiten de koelkast blijven. Ja kan proberen.

@acj: dit traject bestaat alleen maar uit wachten. Je geduld wordt heel erg op de proef gesteld. Sterkte!

@pigster: begrijp ik nu goed dat jullie dat jullie toch nog een poging mogen doen??? 😀

mss toch nog een klein kansje voor jullie. Veel succes alvast.

Hier alles voorlopig nog steeds hetzelfde. Nog geen veranderingen. We houden ons allebei wel heel goed voor dat het niet in 1x lukt. Zoiets van 2x zo veel geluk kan niet, maar toch hopen we het natuurlijk wel.

Hier dus weinig te melden 😊

Veel succes allemaal!!!

Geplaatst

Summerbeach grrr nee hè! Wat rot. Sterkte.

Anderen kan ik even niet helemaal op focussen. Punctie ging goed, geen pijn meer, alleen hele zware buik en heel sloom. Drink me suf aan de sportdrankjes en ga niet meer van de bank af, vandaag... Stephanie, ik begrijp je kermismolentje helemaal. Ik kon wel helder denken maar er kwamen rare zinnen uit mijn mond...

Maar... mooi wel 15 eitjes achtergelaten! Eens kijken wat daar van over blijft na bevruchten en 5 dagen doordelen.

Geplaatst
Negatief helaas :-(

Ben hele dag zooo verdrietig. ...

lieverd, heel veel sterkte, doe waar jij blij van wordt. Neem de tijd om dit een plekje te geven samen met je mannetje.

liefs Hope&Faith xx

Geplaatst

Mamapapa en summerbeach, wat ontzettend balen voor jullie beide. Lekker uithuilen bij jullie mannetje, je mag echt wel even verdrietig zijn hoor! Knuffel voor jullie!

Pigster, fijn dat het langzaam weer wat beter gaat met je. Fijn dat er nog wel een behandeling mogelijk is voor jullie. Willen jullie dan wel in hetzelfde ziekenhuis blijven?

Olijfje, mooie opbrengst! Hopelijk veel goede bevruchtingen en een aantal in de vriezer voor jullie.

AMF, succes morgen bij je FM! Op naar een aantal mooie follikels voor je. Is je mannetje inmiddels alweer in het buitenland?

Met mij gaat het lichamelijk wel weer beter. Wel weer bij gekomen van het nieuws dat we niets in de vriezer hebben. Wat toch wel even een klap, want ging meteen ook zitten piekeren: waarom is de kwaliteit te slecht? Wat is er niet goed aan onze emmy’s? Maar nu kijken we weer vooruit en hopen op een plakbeeb deze ronde. Ik had gister wat licht bloedverlies, is inmiddels gestopt. Erg spannend maakt dat het, het broekgluren is dus inmiddels al begonnen..

Geplaatst

@olijfje: wat een super oogst! Nu hopen op mooie bevruchtingen. Lekker rustig aan doen en even bijkomen van de punctie.

@cerah: gelukkig zijn jullie het weer een beetje te boven. Moss toch eens gaan vragen waarom ze te slecht waren voor de vriezer. Vind te ook best raar. Jullie hadden van die mooie bevruchtingen. Op een weekje en dan in de testdatum. ...maar gebruik je ook ustrogan? Want bij de apotheek zeiden ze tegen mij dat dat spul ook lichte bloedingen kan veroorzaken. Spannend hoor!

Rest allemaal veel sterkte!

Geplaatst

Lieve meiden,

Vandaag even helemaal ingestort....

Ik heb zoveel gehuild gisteren en vanmorgen slecht geslapen....

Mijn man zei zo kan je echt niet werken...

Ik ben dagje bij mijn moeder geweest..

Ik ben helemaal leeg en moe hoofdpijn :-(

Ik wilde er niet aan toegeven, maar even later viel er een last van mijn schouder.

Gelukkig belde mijn leidinggevende even later en zei ook dat ik maar even uit moet rusten...

Voel mij iets beter nu...

Pigster; waar zitten jullie nu? ga je voor 4e poging naar Leuven? Wij hebben nu ook 3e poging gehad in Nijmegen zit te denken eens verder te kijken...

Heb nog 4e & 5e poging van ziekteverzekering.

Geplaatst

Tammy, ja ik wil dat ook nog na gaan vragen. Begreep dat ze bijvoorbeeld in dusseldorf minder kritisch zijn voordat ze invriezen, vind ik toch wel een prettiger idee. Ik kan het gevoelsmatig beter hebben dat een emmy niet goed uit de vriezer komt en er dus zelf mee stopt, dan dat mensen beslissen dat het niet goed genoeg is. Terwijl ze het niet eens proberen, wie weet zou de emmy het wel overleven. Voelt toch een beetje als een potentieel kindje van ons die ze weggooien.. Slik.

Summerbeach, ach meis. Gooi het er allemaal maar uit hoor, het is ook zo ontzettend naar en rot allemaal. Dit was jullie 3e poging dus, heb je nog cryo's of is de 3e poging nu ook helemaal voorbij?

Geplaatst

Hey SummerBeach zo rot he dit nieuws. N klap... Veel sterkte neem de tijd. Ik weet helemaal hoe je je voelt zo leeg.

We zitten nu in UZ Leuven, daarvoor Utrecht. Maar als we nog een poging doen gaat t zeker weer Leuven worden. Erg professioneel met je meedenken. Net even anders en prettiger.

Klote he ook derde poging...

Wij nog n vierde maar ja al doe ik zes pogingen ik blijf in vervroegde overgang is mij BMS te dun en zijn de eitjes bijna op... Dus realistisch ben ik ja.

Sterkte!!!!!!!!

Geplaatst

@summerbeach je kan het er beter uit gaan janken dan het op te kroppen. Vind het heel sneu..

@olijfje dat klinkt goed! Nu hopen op goede bevruchtingen!

Ik ben vanavond ongesteld geworden gelukkig dus ik kan starten met de pil :-D morgen Zwolle bellen op te horen wanneer de eerste echo is en wanneer ik met mijn eerste injectie kan beginnen. Zal vast eerst drie weken de pil moeten slikken voor ik met de injectie mag beginnen?

Geplaatst

Pigster, ach ja zeker realistisch. ...hoop dat ze nog een poging overwegen. ..

Ik ben het vertrouwen ook even kwijt :-(

Het voelt zo leeg....

Gefrustreerd blegh! Trek jij het nog een beetje?

Geplaatst

@summerbeach heel veel sterkte!! En gewoon eruit gooien! Opkroppen is ook niet goed!

@cerah ja morgen kan me mannetje nog mee en savonds gaat hij vliegen :-( maar komt goed heb een lieve vriendin die dan met me mee gaat dus hoef niet alleen :-)

Nog een weekje volhouden en dan mag je testen? Spannend hoor zal voor hard voor je duimen!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

@acj1984 jeej eindelijk ongesteld hopelijk mag je ook snel beginnen met spuiten ben benieuwd wat Zwolle zegt! Maar in ieder geval weer een stapje dichter bij ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Amf;; pittig zonder je mannetje! Lijkt mij... Gelukkig heb je een fijne vriendin!Ik heb ontzettend hoofdpijn vanmorgen. ...Slecht geslapen! Ik blijf nog een dagje thuis vandaag, kan het zelf nog niet beslissen haha mijn man zegtr je blijft nog maar even thuis. ...Morgen is sowieso een vrije dag! Donderdag misschien weer paar uurtjes. .Ik word al zenuwachtig als ik denk aan een hele dag werken.ik heb best pittige baan met veel verantwoordelijkheid. .

Geplaatst
[TABLE=class: cms_table_grid, width: 500]

[TR]

[TD]Naam:

[/TD]

[TD]Soort traject:

[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:

[/TD]

[TD]Datum terug-plaatsing:

[/TD]

[TD]Testdatum:

[/TD]

[TD]Zwanger:

[/TD]

[TD]Waar:

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sillie (43)

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 20 jan

[/TD]

[TD]test 31 jan

[/TD]

[TD]ja

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Summerbeach (27)

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 22 jan

[/TD]

[TD]TP 25 jan

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pigster (39)

[/TD]

[TD]3e IVF

[/TD]

[TD]Punctie 18 jan

[/TD]

[TD]TP 21 jan

[/TD]

[TD]test 2 feb

[/TD]

[TD]nee

[/TD]

[TD]Leuven

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cerah (27)

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[TD]Punctie 29 jan

[/TD]

[TD]TP 1 feb

[/TD]

[TD]test 16 feb

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope&Faith (43)

[/TD]

[TD]1eIVF aug

1e ICSI. Dec

[/TD]

[TD]In lingerie<span style=☺️">

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]test 27 jan

[/TD]

[TD]nee, nog niet ;-)

[/TD]

[TD]Gent / Woerden

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tammy (32)

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[TD]Punctie 2 feb

[/TD]

[TD]TP 5 feb

[/TD]

[TD]test 16 feb

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwijndrecht / Rotterdam

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ACJ1984 (30)

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[TD]gesprek 28 jan

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]AMF (30)

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]FM 10 feb

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mamapapa (32)

[/TD]

[TD]Cryo tp 5 daagse blastocyste

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 23 jan

[/TD]

[TD]test 3 feb

[/TD]

[TD]nee

[/TD]

[TD]Nijgeertgen kliniek

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Olijfje (38)

[/TD]

[TD]2e ICSI

[/TD]

[TD]FM 7 feb, punctie 9 feb?

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Gent

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Stephanie (24)

[/TD]

[TD]1e IVF

[/TD]

[TD]Punctie 3 feb

[/TD]

[TD]TP 6 feb

[/TD]

[TD]test 19 feb

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Gent

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Justmekir (33)

[/TD]

[TD]1e IVF

[/TD]

[TD]Punctie 27 jan

[/TD]

[TD]TP 30 jan

[/TD]

[TD](overstim.)

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Hengelo / Zwolle

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Snowflower_ Francisca (32)

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]echo 11 feb

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Meis (41)

[/TD]

[TD]1e IVF

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 19 jan

[/TD]

[TD]test 1 feb

[/TD]

[TD]ja

[/TD]

[TD]Zwolle

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Madelin (34)

[/TD]

[TD]1e IVF cryo

[/TD]

[TD]2e FM 2 feb

[/TD]

[TD]TP 9 feb

[/TD]

[TD]test 22 feb

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]UMC Utrecht

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jessi79

[/TD]

[TD]cryo ICSI-2

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 8 feb

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Jessi79 - Is de TP goed gegaan?

Meis en Sillie - gaat alles nog goed?

Olijfje - wanneer heb je de TP?

Cerah - op de hoeveelste wachtdag zit je, heb je nog gevloeid?

Het zijn zoveel berichten en zoveel nieuws, ik houd het niet helemaal bij maar voor de verdrietige meiden een dikke knuffel!!

Hier goed bericht;

onze cryo is goed ontdooit en gister hebben we een TP gehad van een goede kwaliteit, dat zegt natuurlijk niet zoveel maar het geeft een goed gevoel. Nu begint voor mij het wachten, ik mag zondag 22 feb testen, ik ben dan anderhalf week op wintersport dus waarschijnlijk afleiding genoeg.

Dit is voor mij de eerste keer een cryo en ik moet zeggen dat het lijkt of ik er minder mee bezig ben dan de vorige keer, misschien omdat ik toen al die weken aan het spuiten was en dan nog de punctie, het lijkt nu een beetje langs me heen te gaan. Wel lekker, hoop dat het zo blijft en ik iedere keer denkt; hé er is alweer een dag voorbij, ben ook druk met werk en voorbereidingen voor de wintersport.

Meiden, een goede dag gewenst!

Geplaatst

lieve dames,

eventjes toch wat van me afschrijven...

Reeds 2 dagen super emotioneel... keek gewoon naar een kookprogramma en begon te huilen...

voor de rest stellen we het voorlopig zeer goed :)

nog niet aan het vloeien en ook nog geen voorbodes...

hopelijk houden zo ! nog 9 dagen en dan testen ! jeeeuj

liefs stephanie

Geplaatst

Lieve dames hier bij wie het helaas herhaaldelijk niet goed gaat. Misschien hebben jullie er ook iets aan om je te verdiepen in CCS?

Dat is Comprehensive Chromosome Screening en daarbij worden de embryos compleet nagekeken of ze chromosomaal wel in orde zijn.

De meerderheid is dat namelijk meestal niet en dat kun je aan de buitenkant niet zien.

Met CCS stijgt het slagingspercentage van IVF naar meer dan 60%.

Wij hebben het met Gent over deze techniek gehad en als onze 4e poging wederom niet gelukt zou zijn, dan waren we bij de 5e voor CCS gegaan.

Groot nadeel: het is behoorlijk aan de prijs.

Prof De Sutter denkt wel dat dergelijke technieken in de toekomst steeds meer gebruikt zullen gaan worden. Want waarom zou je embryos terugzetten waarvan je al kunt voorspellen dat ze het niet gaan redden.

Misschien kan iemand van jullie er zn voordeel mee doen!

Geplaatst

attachment.php?attachmentid=6026&stc=1

Lieve meiden, hierbij neem ik afscheid van jullie en dit forum.

dit wachtbankje vond ik heel bijzonder en voelde met een aantal een mooie klik.

bedankt dat jullie er voor mij waren.

ook de meiden van de andere topics, dat heeft mij heel goed gedaan.

ik hoop en gun jullie allemaal jullie zwangerschap.

het leven gaat door en wij zijn elkaar weer opnieuw aan het ontdekken, vlinders in onze buik en onbenullig lachen en genieten van de kleine dingen. Dat hebben we weer terug. Natuurlijk komen de tranen van tijd tot tijd nog.

Wie weet wat de toekomst ons brengt. Ik wil nog wel een ivf traject, mijn man staat daar anders in uit zelfbescherming.

dat is voor mij wezenlijk om hem te respecteren daarin, dat is onze relatie, respect met liefde voor de keuze van de ander.

lieverds heel veel sterkte, liefde, kracht en licht.

bedenk dit traject doe je door de liefde die je voor elkaar voelt. Laat dit traject geen breekpunt veroorzaken.

liefs Hope&Faith

Geplaatst

Lieve Hope,

Jammer dat je afscheid neemt van ons, maar heel begrijpelijk natuurlijk.

Ik wens jou en je mannetje heel veel plezier in de toekomst! Geniet lekker van elkaar en de dingen die nog komen gaan.

Je was voor mij ook een grote steun in het traject.

Hele dikke knuf!!!

En ik zal je plaatjes missen hoor 😉

Geplaatst

Ik heb met Zwolle gebeld en moet 28 februari beginnen met de injectie, 3 maart stoppen met de pil, en 10 maart eerste startecho. Ben blij dat ik weet waar ik aan toe ben :-D

Geplaatst

Hope, wat een mooie woorden. Ik wens jou en je man echt alle goeds toe. Sterkte in de momenten dat het misschien best nog eens zwaar kan worden, maar je bent gezegend met een super optimistisch karakter.

Op naar een andere tijd als je gewild had maar je maakt er vast iets moois van!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden