Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Weer wachten nu, 29e uitslag DNA onderzoek en dan worden we weer terug gestuurd naar de gynaecoloog. Deze zal dan voor ons gaan uitzoeken wat de mogelijkheidheden zijn. Klinefelter is een syndroom waarbij de mannen niet zoals normaal een x en y chromosoom hebben maar een of meerdere x-en teveel. Daardoor maken ze in principe te weinig testosteron aan of te veel aan LH hormoon en prolactine?? (Testosteron van mijn man was goed op dit moment.) Daardoor ontwikkelen in de puberteit de geslachtsorganen zich niet goed zo heeft hij ook kleine testikels vergeleken met andere mannen en ze kunnen een kleinere penis hebben, dit vind ik bij hem wel mee vallen. Er zijn nog tal van andere dingen maar laten we het maar bij vruchtbaarheid houden. Het kan zijn dat er nog een kleine hoeveelheid zaadcellen aangemaakt worden maar dat hangt ook af van hoe erg de aandoening is. De kans dat er in een gunstig geval wat gevonden is 50% en vaak maar in kleine hoeveelheden dus het zal dan ook over zoveel mogelijk rietjes verdeeld moeten worden om te sparen. Plus dat de gezondheid van mijn man achteruit kan gaan na een TESE en hij dus nog meer klachten kan krijgen. Omdat het een chromosoom afwijking is kan de TESE ook niet in NL gedaan worden?? Weten jullie dat? Dus zouden we sowieso moeten uitwijken naar DE of BE, voor ons zal het waarschijnlijk dan BE worden vanwege de taal maar misschien weten jullie beter hoe dat zit qua taalbarrière, vergoedingen etc etc.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Snowflower wat is Klinefelder precies ? En wat zijn de vervolgstappen dan?

Olijfje wat moet dat toch heerlijk zijn een positieve test in je handen blij voor je.

Tammy ja ik ben vh lijstje af idd boehoe stom!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_grid, width: 500]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]Datum terug-plaatsing:[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]Waar:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tammy (32)[/TD]

[TD]cryo[/TD]

[TD]LH-strips 27 feb[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Zwijndrecht / Rotterdam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ACJ1984 (30)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]1e spuit 28 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]AMF (30)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 18 feb[/TD]

[TD]TP 21 feb[/TD]

[TD]test 8 mrt[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Olijfje (38)[/TD]

[TD]2e ICSI[/TD]

[TD]Punctie 9 feb[/TD]

[TD]TP 14 feb[/TD]

[TD]test 25 feb[/TD]

[TD]ja[/TD]

[TD]Gent[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Snowflower_ Francisca (32)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Uitslag 29 apr[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Madelin (34)[/TD]

[TD]1e IVF cryo[/TD]

[TD]2e FM 2 feb[/TD]

[TD]TP 9 feb[/TD]

[TD]test 19 feb

[/TD]

[TD]ja[/TD]

[TD]UMC Utrecht[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Rican[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 11 feb[/TD]

[TD]TP 14 feb[/TD]

[TD]test 1 mrt[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lijntje[/TD]

[TD]ICSI[/TD]

[TD]Punctie 20 feb[/TD]

[TD]TP geen[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwitserland[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Emmiline[/TD]

[TD]cryo[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 20 feb[/TD]

[TD]test 3 mrt?[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sunitha[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]FM 27 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pigster[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]dat horen we nog ;-)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Dank je wel allemaal! Vooral de stoere teleurgestelde dames die het kunnen opbrengen om me te feliciteren, jullie zijn echt top en ik ga echt heel hard duimen dat jullie er snel achteraan komen. Volgens bloedtest (laat Gent standaard doen) zat de hCG op 508, wat past bij 4-5 wk zwangerschap. Dus dat klopt precies, ik zit nu op 4wk 2 dg, want de eerste 2 wk krijg je cadeau J Progesteron zat op 32,7. Iemand die ook maar enig idee heeft wat je met die waarde moet? En wat het uberhaupt zegt, als je bedenkt dat ik mezelf 3x per dag voorzie van progesteron via de fijne bollen…?

Snowflower, jullie kunnen je dus langzaam aan gaan voorbereiden op wat het allemaal inhoudt. Pittig traject voor de boeg voor jullie. Ik weet niet wat voor jullie medisch gezien of qua reisafstand de beste keuze is, maar qua taal is Gent erg fijn. En Pigster, jij zit toch in Leuven? Maar met Engels kom je vast ook een heel eind en soms heb je in het buitenland opeens een Nederlandse arts zitten, dus ik zou het gewoon eens even grondig gaan uitzoeken. En er is vast een Klinefelter-patientenvereniging die misschien ook nog wel advies voor jullie hebben. Veel succes in elk geval. Hoe gaat het met je man?

Lijntje, hoe is het met jou?

Wachters, succes! Rican, jij mag ook al bijna!

Geplaatst

Hahaha nee hoor ik hoef niet op t lijstje ben gewoon benieuwd hoe t met de dames gaat. Tijdens zo'n traject deel je toch zoveel met z'n allen. De spanning, hoop, vervelende wachtdagen, resultaten etc etc.

Dus ik kijk gewoon mee. Overigens ben ik niet eens n ICSI maar n gewoon IVF gevalletje. En die maar niet zwanger wordt

Iemand nog goede tips voor om te gaan met deze gevoelens?

Zit er echt over na te denken om prof hulp te zoeken om te dealen met die vervroegde overgang en het gevoel wat dat geeft, met me doet. Ik ben ineens van n 39 jarige blom gedegradeerd tot n 55-60 jarige onaantrekkelijke oude onvruchtbare vrouw. ( zo voel ik me maar zie ik mezelf nu ook...) en dat is niet goed merk ik.

Vriendin van me opperde yoga.. Zou kunnen helpen bij ontspannen

Dus mocht iemand n goede tip hebben.. Of hetzelfde ervaren..?

Xx

Geplaatst

Dag dames.... Hier een rustige wachtdag 5....

@olijfje_76 wat een mooie HCG uitslag !!!

@ RICAN succes met de laatste dagen wachten

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Lieve Pigster:

Ik lees je berichtjes en ondanks dat het bij ons nog steeds goed lijkt te gaan begrijp ik zoooooo goed hoe je je voelt. Dat had ik ook na de 3e icsi zonder resultaat. Tips hoe ermee om te gaan, moeilijk. Ga het zeker niet uit de weg, je bent geen oud afgedankt onvruchtbaar mens. Ik zou je zo graag uit die put trekken. Je gaat gewoon vol enthousiasme de volgende poging in! De hoop komt vanzelf weer als je weer op weg bent. Wij hebben destijds samen veel gepraat over wat als......plannen gemaakt om wat van de wereld te gaan zien in plaats van flessen te geven. Ik had me daar bij neergelegd. Volgens mij heb jij overigens ook echt last van je hormonen als ik tussen jouw regels door lees. Als je echt een schouder nodig hebt of gewoon domweg wilt lullen laat het dan weten! Je mag hier zoveel posten als je wil, wij begrijpen jou heel goed!!!! Ik blijf hopen en duimen dat je volgende poging je geeft waar je zo voor gaat! Probeer ook andere dingen te vinden als houvast in je leven. Ik geloof altijd dat alles een doel heeft.... Liefs!!!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Pigster ik sluit me helemaal aan bij de lieve wijze woorden van Sillie. Het is niet eenvoudig om ratio, emotie én hormonen weer op een lijn te krijgen na zulke teleurstellingen. Ieder heeft daarvoor z'n eigen manier en jij bent goed bezig met van je af schrijven en bedenken wat je kunt doen. Keep going.

Geplaatst

Olijfje gefeliciteerd!! Wat fijn!

Pigster: ik sluit mij ook bij Sillie aan. Wellicht is het ook fijn om je aan te sluiten bij een patiëntenvereniging. Ervaringen van andere meiden die vervroegd in de overgang komen en hoe zij ermee omgaan. Het kan je steunen.

Je zit nu in een negatieve spiraal en het is dan lastig om weer positief te worden. Maar dat gaat je wel lukken! Je bent een sterke mooie jongen vrouw!

Geplaatst

Hallo dames hoe gaat het met jullie?? Hier een rustige wacht dag vandaag brief binnen gekregen van isala en helaas waren de drie andere embryo's niet goed om in te vriezen .... Hopelijk blijft ukje warm in me buik plakken maar beetje positieve van opzoeken, want het maakt het nu wel spannend... Ach en anders beginnen we weer op nieuw

Geplaatst

Wat een gezellige drukte hier weer!

@snowflower: heftig allemaal hoor. Voor een zh in DE of BE zou ik niet weten. Ik heb aantal jaren geleden in Antwerpen gewerkt en qua taal nooit moeite gehad. Ik weet wel van ervaringen van meiden hier, maar ook van collega's vanuit t Antwerpse dat Gent een heel goed zh is. En voor de vergoeding zou je denk ik het beste met je verzekering kunnen bellen. Veel sterkte iig voor jullie beide! Dikke knuffel.

@pigster: ook ik sluit me aan bij Sillie. Bij ons in het zh hebben ze op de afdeling ook een psycholoog die je kan helpen met dit soort dingen. Geloof dat zij samen met onze arts het boek: als de ooievaar niet vanzelf komt ofzoiets. Mss kan je in Leuven of bij je huisarts ook eens navragen. Daarbij kan me hier natuurlijk ook altijd je verhaal kwijt. Wij zijn er voor je! Dikke knuffel

Hier alles zn gangetje....eindelijk weer eens een miidagje thuis. Al gaat mn telefoon wel steeds, maar goed wel thuis bij mn mannen. Morgen nog 1 dagje en dan lekker weekend. Mss nog een beetje goed weer en dan ben ik helemaal happy.

Geplaatst

Mijn angst is toch bevestigd, hartje klopt niet meer pffffff wat doet dit weer pijn verdorie. Ga even afscheid van jullie nemen, ik blijf voor jullie duimen!!!!

Geplaatst

Ah nee sillie wat erg!! Heel veel sterkte om dit een plekje te kunnen geven!!

Geplaatst

Oh nee.. Sillie! Wat ontzettend verdrietig zeg. Heel heel veel sterkte met die verlies.

AMF, balen is dat he. Ik had ook helemaal geen cryo's en had ook al mijn hoop op deze gevestigd.

Ik heb vandaag mijn echo gehad, maar dit gaf alleen maar onzekerheid. Ik ben vandaag precies 6 weken. Er was eerst alleen een leeg vruchtzakje te zien. Na heel lang proberen werd er toch in een hoekje 'iets' gezien. Na een tijdje dachten we ook dat we het zagen knipperen, maar was wel onduidelijk. De gyn gaf wel aan dat ze het traag vond voor deze termijn.

Ze kon dus ook echt niet zeggen of het goed zit en benoemde dat we over 2 wk moeten terug komen om te zien of het gegroeid is of dat het toch geen goede zwangerschap is. Nog even spannende weken voor ons dus.

Maar op zich maak ik me nog niet zo druk. Het was nu gewoon heel erg vroeg, we hebben iets zien knipperen dus ik ga er vanuit dat het goed zit. Manlief was wel een beetje van slag en ook boos dat we nu al voor een echo mochten komen omdat dit alleen maar onzekerheid geeft. Hopelijk over 2 weken meer duidelijkheid dus.

Geplaatst

Ah cerah nog even spannend voor jullie ga hard voor jullie duimen!!

Ja had het er vanmiddag toch wel even moeilijk me, maar goed ff janken en weer door gaan hopen dat deze embryo blijft plakken

Geplaatst

Beste dames....

Wat een vervelende berichten lees ik hier.... Ik heb het ontzettend te doen met je sillie, heftig heel veel sterkte,

AMF, ik ga heel hard duimen dat dit "de embryo" voor je is die blijft plakken!

Hier is wachtdag 7 aangebroken, 10 dpo. De Nod van aanstaande dinsdag komt steeds dichter bij....

Succes allemaal

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Sillie wat verdrietig Heel veel sterkte. Hoe gaat 't? Dikke knuffel.

AMF wat jammer dat je geen cryo's hebt. Zo flauw na al die moeite met spuiten... Maar hopelijk heb je ze ook helemaal niet nodig en blijft deze lekker zitten!

Cerah ook weer fijn door elkaar geschud met emoties... Hopen dat het embryootje lekker door groeit nu.

En vandaag Tammy aan de LH-strips, ben benieuwd wanneer je TP is!

Sunitha succes met de echo!

Wachters, hou vol!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden