Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag wachtdag 13, het is nog rustig hier, hoop dat dit een goed teken is, over 2 dagen mogen we testen, handen beginnen wel te jeuken soms, dan is het maar goed dat we nog geen test in huis hebben ;-)

Hoe gaat het met jullie dames?

Geplaatst

@sillie: heel veel sterkte met dit verlies! Hopelijk kunnen jullie dit een plekje geven. Dikke knuf!

@amf: wat balen dat jullie geen cryo's hebben. Ik dacht dat jullie ook best veel embryo's hadden? Nu maar hopen dat deze lekker blijft plakken.

@cereh: jeetje zeg wat spannend voor jullie, wel raar idd dat jullie dan zo vroeg voor de echo moesten. Wij mochten 6jr geleden ook pas met 7wk komen. Nu maar 2wk rustig aan doen!

@rican: spannend voor jullie, nog 2dg volhouden!

@emmiline: succes met wachten!

@olijfje: tnx meissie. Vandaag idd beginnen ja......moet je wel een test meenemen naar je werk haha. Dus morgen maar beginnen, voor vandaag ben ik er niet zo ang voor. Normaal is mn eitje pas op dag 15 goed, dus dat zou pas dinsdag zijn. Dus mss volgende week wel een tp

Geplaatst

Vandaag tweede echo gehad. Beide eierstokken zitten genoeg en veel eitjes. Aanstaande zondag terug voor de derde echo. Moet doorgaan met de lage dosering gonal f en hopen dat ze zondag groot genoeg zijn dan heb ik volgende wk de punctie al gaat nu ineens zo hard. Spannende tijd😊😊

Denk aan jullie

Geplaatst

Jeetje het is allemaal niet bij te houden als je even niet op het forum geweest bent..

@sunitha goed nieuws dus! De punctie komt nu dichtbij :-D

@sunnie wat vreselijk balen, sterkte!

@amf balen vd cryo's.. hopelijk gaat het eitje goed nestelen. Hoe voel je je verder?

@olijfje hoe gaat het met jou? Voel je je ook echt zwanger? Lekker genieten!

Voor mij is het nu dan ook echt begonnen. Vanochtend de eerste spuit gezet. Vond het doodeng om te doen, was om 5 uur al wakker :-/

Het viel me 100% mee gelukkig! :-D

Geplaatst

@acj1984 jeej je hebt de eerste spuit gezet!! Succes!

@sunitha top op naar volgende week!

@rican hou je het nog vol?? Bijna de test spannend!

@emmiline hoe gaat het met wachten??

@tammy hoe gaat het??

En voor iedereen natuurlijk een prettig weekend!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Dag dames..... Wacht dag: 8 is het vandaag..... Nog 3 dagen dan is het m'n NOD... Vandaag 11dpo! Het wordt langzaam spannend!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Lieve Sillie, ik weet niet wat ik moet zeggen vind het zo erg voor je. Heel veel sterkte.

Cerah jij ook heel veel sterkte in deze onzekere periode, ik duim heel hard dat je volgende keer duidelijk een sterk kloppend hartje ziet!

Ik gun het jullie allemaal zo enorm graag!

We zullen voor België gaan, aangezien mijn man heel slecht in andere talen is en hij sowieso moeite heeft met het verwerken van alle info, dat moet ik hem later allemaal rustig uitleggen. Dat komt door zijn autisme plus dat hij moeilijk zijn gedachten kan verwoorden, dit zou dan weer hoogstwaarschijnlijk door Klinefelter komen. Eigenlijk vallen er heel veel puzzelstukjes op zijn plaats aangezien 1 derde van de Klinefelters ook autisme heeft. Verder is hij gewoon normaal en een heerlijke stiefpapa hoor, jeetje klinkt allemaal zo erg zoals ik het nu benoem.

Geplaatst

Hier alles prima! Vanmorgen de eerste lh test gedaan en zoals verwacht negatief ☺. Morgen gaan we lekker naar het zwembad dus moet ff bekijken hoe ik dan ga testen, want moet steeds op t zelfde tijdstip, maar denk dat ik het daarna maar doe. Denk dat t pas maandag of dinsdag is, dus maak me nog niet zo druk.

Vanmorgen wel even heerlijk wezen hardlopen! Was heerlijk weer dus extra genieten van mn rondje. Heb ook weer een nieuw doel.....de ladies run 10km. Zo leuk om die te lopen en erg gezellig.

@acj: eindelijk je bent ook begonnen! Succes met spuiten! Maar gaat best goed komen.

@amf en emmilinie: jullie zitten gezellig samen te wachten, spannend!

@snowflower: best heftig voor jullie allemaal. Hoop dingen die nu op hun plaats vallen en ineens een verklaring hebben. Gelukkig hebben jullie je keuze kunnen maken en zoals ik hier altijd lees is België super goed! Veel sterkte nog.

@cerah: hoe voel jeje inmiddels? Ben je al beste vrienden met de wcpot

@sunitha: sterkte morgen en hopelijk snel de punctie.

Geplaatst

Ha meiden, na 1,5 week wintersport ben ik weer terug en lees al jullie berichten, de ups en downs.

Sillie, wat een vreselijk bericht meisje! Je schrijft dat je er al bang voor was, had je daar reden toe om te denken dat er iets mis was dan? Want je had al een echo gehad toch, met hoeveel weken had je die en bij hoeveel weken ging het mis? Hebben ze toen al iets gezegd dat er mss iets mis was?

Hier van mijn kant nog even een update; na de test die ik een paar dagen te vroeg gedaan had en helemaal positief was heb ik ook geen test meer gedaan want ik heb helemaal geen bloedverlies of wat dan ook en dus ook geen reden om te twijfelen. Ik heb na de test ook niets geen buikpijn. menstruatiepijn of wat dan ook gehad, ik merk helemaal niets ook geen vermoeidheid. Ik ga maandag eens bellen met het ZH om een echo te plannen, ik ben nu 5,5 wk zwanger dus er valt ook nog niet veel te voelen. Ik krijg normaal pas bij 8 wk een echo, absoluut niet eerder want dan pas moet er echt een kloppend hartje te zien zijn en eerder kan alleen maar onzeker maken. Ik heb bij mijn eerste ivf een miskraam gehad met 6 weken dus voor mijn gevoel moet ik eerst die grens over zijn voordat ik er maar met iets meer zekerheid aan durf te denken, daarna nog 2 weken wachten voordat ik een echo krijg. Maar vooralsnog gaat het gewoon hardstikke goed!

Ik blijf met jullie meelezen en wens jullie allemaal heel veel sterkte en heel veel positieve testen toe!!

Geplaatst

Rican, nog maar 1 nachtje!

Tammy wat n geklooi met die testen. Maar dat klinkt wel als volgende week TP en dat is leuk

Sunitha fijn dat er genoeg follikels zijn! Nog een paar dagen.

ACJ goed dat je begonnen bent! Moet je 2x/dag? En merk je er iets van in je humeur enzo of valt t mee? Met mij goed, af en toe beetje misselijk maar daar ben ik alleen maar blij mee. En steeds lekker vroeg naar bed. Paar mensen weten het en het gekke is dat ze megablij reageren, terwijl ik zelf nog maar heel zachtjes durf te juichen, want we zijn nog lang niet uit de gevarenzone. In dit traject is het heel fijn als er mensen meeleven maar tegelijkertijd hebben ze andere emoties dan ik en is dat ook best raar. En ik zou graag weer willen sporten maar ik durf niet zo goed...

Madelin welkom terug en fijn dat alles nog goed is. Zeker een brave après ski gehad?

Geplaatst

Ik moet 1x per dag spuiten en dinsdag mag ik stoppen met de pil. Ik voel er helemaal niets van.. merk niets aan mn humeur ofzo. Had jij dat wel?

Ja alles blijft spannend in dit traject he.. wanneer heb je een eerste echo om te kijken of er een hartje te zien is?

Geplaatst

Ha allemaal

Wat spannend voor sommige die in de wacht wk zitten.

En wat een verdriet ook soms erg dubbel.

Vandaag de echo gehad eitjes zijn weer gegroeid geen wonder dat mijn borsten zo pijnlijk zijn. Dinsdag de punctie en als alles goed gaat vrijdag de terug plaatsing al gaat zo snel ineens.

Liefs

Geplaatst

ACJ wat fijn! Deze keer had ik er ook geen last van maar vorige keer wel veel gehuild. Zet 'm op! Ik mag 18/3 naar Gent. Hopelijk voor een echo...

AMF hoe is het met jou?

Ik moet weer ns achter de laptop het lijstje bijwerken... of heeft iemand anders daar misschien zin in, ik ben even kwijt wie waar zit!

Geplaatst

Hallo Dames,

We zijn een weekendje weg geweest en net terug.

Heb vanmorgen getest. En volgens de test zijn we zwanger.

De streep was licht daarom hebben we onze twijfels, bij onze zoon was de streep krachtiger, maar volgens de gebruiksaanwijzing is een lichte of vage streep de uitslag positief.

We moeten morgen de uitslag door bellen naar het ZH en zal het met hun overleggen hoe hun hier over denken.

Alle wachtende succes met de laatste lootjes.

Geplaatst

@sunitha.27 ja dan gaat het ineens allemaal heel snel he! Succes dinsdag met de punctie!! Hopelijk heb je niet al te veel last daarna, ik had geluk dat ik er weinig last van heb gehad

@olijfje_76 hier alles goed niet veel last... En het wachten duurt te lang!!.. Dat ze daar niks op uit kunnen vinden en jij al last van kwaaltje?? En 18 de de echo spannend!!

@rican kunnen we je alvast voorzichtig feliciteren

Geplaatst

Rican, gefeliciteerd Er valt iets te meten dus er gebeurt in elk geval wel iets van binnen!

Kwam de streep wel binnen de tijd?

Tammy al nieuws...?

Emmiline, hoe gaat 't?

ACJ en AMF succes!

Geplaatst

@olijfje_76

Weer een witte test. Er komt iets aanzetten, en het is geen zwangerschap. Ik verwacht vandaag of morgen mijn menstruatie.

Geplaatst

@emmiline ah nee wat balen heb je nog cryo's over?? Of moeten jullie weer helemaal opnieuw beginnen??

Geplaatst

@amf

We hadden in totaal 5 topembryos, 1 verse en 4 cryos. Allemaal laten terugplaatsen... 3x miskraam. Nu weer van voren Af aan beginnen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden