Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag dames, ik werd vandaag gebeld door het ziekenhuis in Genk dat de afspraak van volgende week vrijdag niet door kan gaan. Nu is deze verplaatst naar maandag aanstaande. Poef dit is wel pas een intake... Maar het gaat in een keer wel snel.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@sunitha kun je het nog volhouden? Of toch al een test gedaan??

En jij tammy kun je het ook nog volhouden?

@emmiline spannend en lekker snel! Succes maandag met de intake!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Hier nog steeds geen prikkelen om te gaan testen. Wacht gewoon lekker rustig af, morgen alweer vrijdag en dan weer lekker weekend en week 1 alweer voorbij!

Heb ook nog helemaal geen last of rare krampen. Maandag is dag 28 na de vorige keer ongesteld dus ben benieuwd.

Verder vandaag weer heerlijk van het zonnetje genoten. Morgen ga ik tussen de middag weer een heerlijke wandeling maken.

@emmiline: gaat ineens snel dan hè. Hopelijk mag je in Genk snel beginnen.

@acj: gelukkig heb je weinig last van de hormonen. Benieuwd hoe het eruit ziet met je volgende echo.

De rest van de dames succes allemaal!

Geplaatst

Hoi allemaal,

We kregen vorige week een brief dat we vandaag al de uitslag kregen. Het is dus idd Klinefelter, 47xxy We krijgen een oproep voor de gynaecoloog om te bespreken hoe wat en waar we eventueel terecht kunnen voor Tese. Verder krijgt hij een doorverwijzing naar de internist.

Liefs Snowflower

Geplaatst

@tammy fijn dat je niks voelt. Zal best goed zitten😊

Ik heb af en toe zwaar menstruatie gevoel geen ernstige krampen. Denk maar zo normaal weet je niet eens dat er iets in je lichaam zit. Denk dat ook wel scheelt als je al eigen kindje hebt dan denk je er minder aan.

@acj succes met alles. Ben benieuwd naar je echo

Geplaatst

@snowflower: dit is dus de echte bevestiging waar jullie op zaten te wachten. Nu kijken naar de toekomst en hopelijk mogen jullie snel naar de gyn! Sterkte.

@sunitha: idd ja. Normaal weet je hier nog helemaal niks van. Ik zoek wel zoveel mogelijk afleiding om deze weken door te komen. Gelukkig dat je vandaag ook weer wat positiever gestemd bent, komt vast door dat heerlijke zonnetje 😎

Geplaatst

We hadden het idd verwacht dus eigenlijk kwam het ook niet hard meer aan, de uroloog speet het wel maar stond ook wel een beetje te kijken van onze reactie. Wel een béétje goed nieuws, het schijnt dat de Tese en ICSI tegenwoordig wél in Nijmegen word gedaan bij Klinefelter patiënten. Dat is een enorme opluchting want ik kan niet zo goed tegen reizen, dat boven op alle spanningen... Financieel gezien zitten we nu ook even niet heel ruim... We wouden even op adem komen maar de uroloog vond het verstandig ivm met mijn toch nog jonge leeftijd meteen door te pakken, bij Klinefelter schijnt dat nog belangrijker te zijn. Maar het word sowieso heel hard duimen of er überhaupt wat gevonden gaat worden. We hebben ons aangemeld op een Klinefelter forum en de kansen zijn echt heel klein.

Geplaatst

Pfff veel succes snowflower. Blijft natuurlijk heel erg moeilijk en met icsi hebben ze gelukkig niet veel zaadcellen nodig. Bij ons zeiden ze min 4. Ga voor jullie duimen dat ze er toch een aantal vinden en dat jullie wens toch uit mag komen!

@de rest: Hoe gaat t ermee?

Sunitha big steeds niet getest 😉

Geplaatst

@Tammy nee want al die nu negatief zou zijn maak ik me alleen maar gek en dat zegt niks.

Ik wacht rustig af buik is minder aan het rommelen af en toe heel even nog menstruatie gevoel maar vp zegt dat het zo vaak voor komt en niet erg is kan ook juist goed teken zijn. En jij al getest tammy??

@snowflower ik val midden in jullie verhaal.. is icsi niet mogelijk bij jullie? Of misschien? Spannend zeg probeer positief te blijven ze hebben idd maar paar nodig en met icsi moeten ze alleen delen rest wordt al gedaan😊

Geplaatst

Snowflower wat fijn dat jullie ook in Nijmegen terecht kunnen! Je krijgt vast genoeg tijd om op adem te komen want het duurt toch altijd lang voordat er echt weer iets gebeurt. Veel succes!

Sunitha en Tammy wanneer mogen jullie testen? En wordt er nog een beetje hardgelopen

ACJ is jouw punctie al in zicht?

Succes allemaal!

Geplaatst

Sunitha bij de aandoening die mijn man heeft is de kans erg groot dat ze niets vinden ongeveer 50 procent. Hij heeft ook niet de meest gunstige variant dus erg spannend, bovendien loopt maar een extreem klein percentage ICSI behandelingen bij Klinefelter uit op een goede zwagerschap. Mijn leeftijd is echt een geluk maar onze timing ook want zoals ik het begreep is Tese en ICSI écht nog maar nét mogelijk voor Klinefelter patiënten in Nederland.

Wel knap dat je zo lang kunt wachten met testen, je hebt helemaal gelijk maar pfoe, toen we nog van niets wisten en ik meende wat te voelen, teste ik al heel vroeg.

Olijfje, dat is ook zo en als we er nu even tijdelijk mee stoppen maken we en onze kansen nog minder gunstig, kan me voorstellen dat het wéér langer duurt om alles in gang te zetten, én we moeten er net zo goed als jullie tóch doorheen. Maar naar het buitenland gaan vond ik ook een erg grote belasting dus dit is al heel positief.

Geplaatst

Hier nog steeds niet getest hoor, ik wacht echt tot volgende week zaterdag. Ofwel nog 1 weekje wachten. Ik weet niet wie het vroeg maar ik mag volgende week de 21ste testen!

Hier wordt gewoon nog steeds lekker gelopen hoor Olijfje ;). We gaan straks weer lekker een rondje lopen van ongeveer 8km, nog maar 4wk en dan weer lekker Rotterdam! Daarna in juni de geweldige Ladies run, mega gezellig en super goede sfeer. Ik voel me verder super goed en zolang dat zo blijft gaan we lekker door met lopen, vooral nu het weer wat beter wordt.

@snowflower: veel succes en soms moet je wat geluk hebben, vooral in dit traject. Het is al zwaar genoeg, dus elk geluk je wat je kan hebben is nodig hoor. Hopelijk mogen jullie snel starten.

@acj: nog steeds geen last van de hormonen?

@amf: hoe gaat het nu met jou? Ben je alweer op de been en kan je het nog een beetje redden zo zonder je mannetje?

@vlindermama: zie dat jij morgen mag testen, succes!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_grid, width: 500]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]Datum terug-plaatsing:[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]Waar:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tammy (32)[/TD]

[TD]cryo[/TD]

[TD][/TD]

[TD]7 mrt[/TD]

[TD]21 mrt[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Zwijndrecht / Rotterdam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ACJ1984 (30)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]17 mrt echo[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]AMF (30)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]aan de pil [/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Snowflower_ Francisca (32)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Nijmegen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Emmiline[/TD]

[TD]cryo[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Genk[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sunitha[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 3 mrt[/TD]

[TD]TP 6 mrt[/TD]

[TD]test 18 mrt[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vlindermama (35)[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 2 mrt[/TD]

[TD]test 15 mrt[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Veldhoven/Eindhoven[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

@tammy nog een weekje volhouden!!

@sunitha hoe gaat het wachten bij jou je zit op de helft!!

@vlindermama jij mag al bijna testen nog een dagje spannend!!

@snowflower ook weer spannend voor jullie! En hoop dat jullie het geluk hebben zal voor jullie hard duimen!

@emmiline hoe gaat het met je??

Hier alles goed net appje gehad van me mannetje over twee weken komt hij even naar huis!! Jeej heel fijn en nu al zin in, ook gaan ze nu bezig met ons huis bouwen ook heel fijn om daar een eigen plekje te hebben dus ben heel benieuwd, maar ik blijf nog even hier natuurlijk voor de tweede poging misschien ga ik nog wel twee weken er heen langer ga en wil ik niet aangezien we hier ons hondje hebben en die wil ik niet langer alleen laten wij hebben voor de hond gekozen en niet een ander hij heeft al drie maanden bij me schoonouders gelogeerd dus dat doen we niet nog een keer zo lang en dan ga ik hem ook te erg missen me hondenkindje

Nou wacht dames succes en nog even volhouden nog een weekje te gaan!

Geplaatst

@ajc weet je al wanneer je punctie hebt?? Succes nog even met spuiten goed je eitjes laten groeien

Geplaatst

Hoi allemaal! Fijn weer een update in een tabel 😊 mogen weer 3 mensen testen in maart, spannend!! Ik heb geen last vd hormonen gelukkig en voel ook niet dat er veel eitjes aan het groeien zijn ofzo.. datum voor de punctie weet ik nog niet.. dinsdag eerst weer een echo en dan is het een week geleden dat ik met de gonal begonnen ben. Wanneer hoorde jullie ongeveer wanneer de punctie was? Groetjes!

Geplaatst

Acj denk dat je het eind volgende week dan wel hoort de tweede week ging bij mij snel kwam toen om de dag in zwolle

Geplaatst

@acj punctie was bij mij twee wk en drie dg.

Meiden gaat redelijk nog steeds af en toe menstruatie gevoel en mijn gevoelens vliegen van hot naar her.

@snowflower wat heftig zeg. Maar wat fijn dat er in Nederland nieuwe methode is. tegenwoordig kunnen ze zoveel dat is zo fijn. Maar aan de andere kant wat een stress en spanning verdriet hebben veel stellen als zwanger worden niet vanzelf gaat.

Sterke vlindermama ik duim voor je

Geplaatst

Voelt in ieder geval fijn het traject in te mogen, hopelijk niet van heel korte duur maar nu zit er voor ons gevoel echt beweging in. Natuurlijk nog veel periodes van wachten maar toch.

Drie die er mogen testen! Mijn duimen draaien over uren, gun het iedereen zo!

Veel succes allemaal!

Geplaatst

Tnx snowflower! Jullie hebben eindelijk uitzicht dat er nu echt iets gaat gebeuren. Hopelijk mogen jullie snel starten.

Acj: vaak duurt het iets meer dan 2wk vanaf de eerste spuit tot de punctie. Wel leuk dat je mannetje straks mss even naar NL komt, lukt het hem om te komen rond de tijd dat je mss je tp of test mag doen?

Leuk dat ze begonnen zijn met jullie huis, zo heb je iig je eigen plekje als je er bent. En houd hij je wel goed op de hoogte met foto's haha

Succes allemaal!

Geplaatst

Ik kan het gewoon nog niet geloven... Zoveel pijn en verdriet gehad de afgelopen jaren. Hoop en teleurstelling keer op keer. Maar nu lijkt het geluk ons weer een beetje toe te lachen! Ik heb positief getest! En het + teken kwam echt direct...

Met vlagen ben ik wel al misselijk en heb vollere borsten, maar verder geen kwaaltjes. Alleen dat ik me ontzettend goed voel. Iets wat ik in al die jaren ook niet meer echt heb gevoeld... Het is zo onwerkelijk...

Ik schuif weer door naar een uitgerekend in November bankje.

Ik wens jullie allemaal een positieve test en hoop dat jullie snel volgen!!!

Veel liefs vlindermama.

459333a21e1693fb1519154afd194348.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden