Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Misschien een rare vraag maar hoeveel eicellen kunnen een follikel eigenlijk bevatten? Ik weet dat dat niet bij alle follikels zo is... en alle follikels worden leeggezogen toch? #durftevragen

Geplaatst

Ik had tien aangeprikt waarvan er 7 rijp waren dus dat moet ook nog goed zijn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Hoi ACJ, je bent er bijna!! Een follikel is een eiblaasje, daarin zit dus de eicel, maar die eicel is te klein om te zien op de echo (wel te zien onder de microscoop) dus daarom tellen ze follikels.

In sommige follikels zit geen eitje en in sommige (kleinere) follikels zit een eitje dat nog niet rijp is en dan niet bevrucht kan worden. Ga er dus vanuit dat de follikels tussen 18-22 mm (tijdens laatste echo) rijpe eicellen bevatten en dat de rest voor spek en bonen meedoet. Alles wat ze extra 'oogsten' is dan mooi meegenomen! Zoals amf zegt prikken ze altijd alle follikels aan die ze kunnen vinden, ook de kleintjes. Ze slurpen het vocht eruit incl. de eicel die daar evt. in zit.

Ik vond de puntie niet leuk, maar dat verschilt per vrouw en per ziekenhuis. Het helpt mij om me zo vaak als ik er aan denk bewust te ontspannen tijdens de punctie. En goed uit te ademen. Dan kan de arts het beste zijn werk doen. Na afloop veel drinken, bv. AA of andere sportdrank, dan neemt je lichaam het vocht makkelijker op en verlies je niet meteen heel veel zouten door het vele drinken.

Je kan het meid, hier heb je al die tijd naartoe geprikt

Veel succes morgen!

Geplaatst

Dankjewel voor je berichtje Olijfje. Heel duidelijk! Ik heb geen idee hoeveel er in totaal 18mm en groter zijn. Er 7 eiblaasjes van boven de 20mm. Weet ook niet of ze gisteren en vandaag nog gegroeid zijn omdat ik met de gonal moest stoppen. Ik hoor het morgen wel. Worden spannende dagen of er überhaupt goede eitjes zijn en dan komen de spannende wachtweken.. Hopelijk komt het allemaal goed. We gaan 10 april in ieder geval een weekendje weg naar Rotterdam. Heerlijk!Hoe gaat het met jou Olijfje?

Geplaatst

@acj hoop dat de punctie je is mee gevallen vandaag lekker rustig aan doen en wachten op het telefoontje hoeveel er bevrucht zijn! Sterkte vandaag lekker veel drinken!!

Geplaatst

@acj: Hoe is het gegaan?

@justmekir: wanneer hoor je of alles goed gegaan is?

Spannend voor jullie. Veel succes met de wachtweken.

Hier beetje vreemd. Vorige week negatieve test, maar na een week nog steeds niet ongesteld. Dus gisteren nog nog maar eens getest en negatief. Hebben weer een doos met 2 testen dus die ligt alvast klaar voor volgende week als het dan nog niet door gekomen is. Maandag ook maar even bellen.

Geplaatst

Hoi hoi, Ik had het verkeerd begrepen wanneer ik de pregnyl moest zetten dus hebben vanochtend de punctie gehad. 22 eicellen, 1.5 miljoen bewegende zaadjes. Arts vind het aantal eiblaasjes aan de hoge kant en mag ivm genezing tm woensdag niet werken. Heb 2x au gezegd omdat de eiblaasjes hoog lagen. Moesten op mn buik drukken om ze omlaag te krijgen zodat ze goed aangeprikt konden worden. Morgen tussen 11 en 1 worden we gebeld hoeveel bevruchtingen er zijn. Ben blij dat het er op zit. Nu lekker met een kruikje op de bank :)

Geplaatst

O 22 veel ik had er tien, nu op naar het spannende telefoontje en op naar mooie bevruchtingen! Succes met wachten op tel, en nu lekker rustig aan doen veel drinken en je lekker laten verwennen!

Geplaatst

@tammy ja als je ergens op wacht dan laat het op zich wachten heel vervelend

Geplaatst

Zoooo 22 wat veel weetje hoeveel eicellen er in zaten😊 ik had 14 follikels waarvan 3 eicellen die rijp waren😕 hopen op een goed resultaat. Spannend he dat wachten hopen dat je snel opknapt..

Tammy wat amf zegt is idd vaak waar. Ik had me erbij neergelegd en werd die zelfde nacht al ongesteld😢

Geplaatst

Zo wat veel acj. Nu lekker rustig op de bank en je lekker laten verwennen door je mannetje.

Ik heb me er allang bij neergelegd. Vorige keer had ik s ochtends getest en s middags al ongesteld. Ik had volgens mn gewone cyclus afgelopen maandag al ongesteld moeten zijn. En dat is dan de langste tijd die ik altijd heb. Heb een hele stabiele cyclus van 28-32 dg. Maandag het zh maar eens gaan bellen. Reken er echt totaal niet op dat we toch zwanger zijn hoor. Voor ons zelf hebben we besloten om pas in juni weer verder te gaan. Lekker rust en mss nog paar dagen wel.

Wie ging er nog naar Rotjeknor??? Ben je gezellig in de buurt 😆

Geplaatst

We zijn door het ziekenhuis gebeld en van de 22 eicellen zijn er 2 afgevallen om te bevruchten. Van de 20 die bevrucht zijn er 11 goede eitjes over gebleven! Zoooo blij :-D Dinsdagmiddag hebben we de terugplaatsing. Hebben de vers geperste sinaasappeltjes elke avond van mn mannetje toch geholpen :-DIk neem aan dat van die 11 nog wat af gaan vallen en ze dinsdag nog een keer kijken welke de beste kwaliteit heeft voor een terugplaatsing?

Geplaatst

@acj: wat een goed nieuws. Dinsdag kiezen ze de beste uit en die plaatsen ze terug. Veel succes alvast!

Hier is dan eindelijk mn menstruatie op gang gekomen. Laatste keer was 16 feb 😮 en fan nu pas.

Nu eerst ff mn lichaam weer op orde laten komen, want denk dat het echt van slag is geweest met al die hormonen.

Iedereen veel succes!

Geplaatst

attachment.php?attachmentid=6047&stc=1

Hi allemaal,

lees met jullie mee, lastig om het echt los te laten.

Stiekem wel jaloers op een goede manier hoor op 22 eieren Tjeetje.

Iedereen heel veel succes en tammy, hoop dat je toch zwanger bent.

wij gaan geen ivf meer doen, doe wel acupunctuur en blijf de hoop houden.

pigster en moes heel veel succes XXX iedereen uiteraard xx

liefs Hope&Faith

Geplaatst

Hi hope&faith! Hoe gaat het met jou? Hoe waren de verkiezingen? Knap dat je een streep door de ivf zet. Lukt mij nog niet.

Gezellig dat je nog meeleest!

Ja 22 eicellen is voor mij een ver van mijn bed show! Super fijn dat er nog elf in de race zijn....elftal!!!! Pats ineens een voetbalveld vol!

Tammy, geef je lijf tijd en noes en ik hebben dat ook gehad zo'n raar ontregelde cyclus. Ik heb dat met acupunctuur heel snel weer op de rit gekregen toen.

Iedereen hier....fijne zondag!!

Liefs moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden