Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Het hele proces kost al veel tijd. Mijn ongesteldheid is vandaag doorgebroken. Heb alleen een cryo terugplaatsing gehad. Na de punctie overstimulatie gehad dus moest stoppen. Dit was 27 januari. Toen een maand moeten wachten om mijn lichaam rust te gunnen. En na deze maand rust wachten op volgende menstruatie. Dus al met al 2 maand verder.

Het wachten is erg vervelend. Wachten op een positieve test, wachten op menstruatie duurt allemaal zo lang. Vooral omdat wij dames hier allemaal zo snel mogelijk dat 👶 geluk willen hebben.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik zie dat dit onderwep nog actief is. Ik heb in januari mijn 2e iui tp gehad(eerst vers en dit was cryo) en wonderbaarlijk, gelukt! Tegen alle Verwachtingen van mijzelf in..Elke 2 weken een echo gehad in verband met mijn afwijkende baarmoeder. Alles bleef goed, kleine ontwikkelde zich goed en hartje bleef mooi kloppen...tot w11d1... Het hartje klopte niet meer, net toen ik het zelf een beetje begon te geloven. Al 3 jaar bezig het lukt eindelijk en dan..

Ik heb vorige week de curettage gehad, baby was al tussen 4,5 en 5 cm en zat nog lekker ingenesteld, zelfs de placenta werd nog van bloed voorzien maar helaas ... nu moeten we even pauze houden voor mijn lichaam. We hebben nog 5 cryos in de vriezer.

Ik hoop dat ik met jullie mee mag praten, want wij gaan binnenkort(kan nog wel 2 maanden duren hoor) ook weer die vreselijke wachtweken in...

Allemaal heel veel succes deze vreselijke dagen... En gefeliciteerd voor degenen met een positieve test!

Is er ook iemand bekend met het metabolisch syndroom?

Geplaatst

ACJ gefeliciteerd !!!

Ik ben begonnen gister met de Menopur en heb nu heel tintelende vingers?? Heeft iemand dit ook gehad?

Heel irritant

Succes allemaal! Pigster

Geplaatst

Dank jullie wel voor de felicitaties! Ik blijf jullie volgen en ik hoop oprecht dat jullie het ook binnenkort gegund is. 12 mei de eerste echo.

Haha sunitha had je al een voorgevoel? 😉

Geplaatst

Hallo danlon tuurlijk mag je mee kletsen!, wat erg zeg met 11 w zolang bezig en dan lukt het dan dan gebeurt er dit! Heel veel sterkte om het te verwerken en een plekje te geven!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

@acj spannend 12 mei echo!! Heb je dan beetje optijd de echo of pas einde van de middag?

Geplaatst

@ACJ gefeliciteerd!! 12 mei duurt nog wel lang zeg, pfff.

@Pigster succes weer met deze nieuwe ronde. Tintelende vingers herken ik niet.

@Danlon wat verdrietig dat het met 11 weken mis is gegaan. Natuurlijk mag je hier meeschrijven, maar neem wel de tijd om dit een plekje te geven he? Digiknuffel.

Hier weinig nieuws. Afgelopen weekend 4 dagen met vrienden naar Landal geweest, lekker afleiding maar ook heel veel baby- en zwangerschapspraat met vriendinnen. Helaas geen internetbereik in ons huisje dus ik kon niet meelezen. Ik had dit weekend geen goed gevoel erover, ik voelde me niet zwanger en had de moed opgegeven. Nu ben ik echter een tikkie weeïg, brok in mijn keel, mijn baarmoeder voelt zwaar heb snel honger dus ik weet het niet.... Oh wat zijn die laatste wachtdagen toch killing! Ik weet ook dat ik deze exact klachten de afgelopen terugplaatsingen ook had, toen was ik niet zwanger. Dus het is ook echt een bijwerking van die rotbollen. Wachtdag 11 vandaag en ik heb nog geen testdrang. Ik heb altijd de neiging om gewoon te wachten tot ik ongesteld word, meestal op wd 15. Nog een paar dagen geduld....

Geplaatst

Jessi nog even volhouden spannende dagen voor jullie

Ik volg niet alles meer sorry😕 komt denk ik omdat wij er nu niet mee bezig zijn dan laat je het los op éen of andere manier.

Wij hebben morgen evaluatie gesprek in Leiden ben benieuwd heb best een hoop vragen.. of we antwoord krijgen is een tweede. en dan na onze vakantie weer verder daarvoor durf ik het denk ik niet

Geplaatst

ACJ: gefeliciteerd! Nu hopen dat hij zij lekker blijft plakken! 12mei duurt nog erg lang, maar is voorbij voor je t weet.

Jessi: sterkte met de lood zware laatste dagen van de wachtweken!

Danlon: wat vreselijk verdrietig om te lezen dat het dan toch nog mis gegaan is. Veel sterkte en geef dit eerst een goed plekje. Dikke knuf.

Tja van deze kant eigenlijk weinig te melden. Ben niet zoveel bezig met het traject, nog steeds mn lichaam rust aan het geven. Ergens rond 29 april verwacht ik mn menstruatie dus duurt nog ff.

Geplaatst

Dank jullie wel!!

@Danlon wat heftig zeg. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven.

@Jessi79 ja is echt killing he!! Ik voelde ook van alles maar ja konden ook de bijwerkingen vd medicatie zijn. Wij hebben 15 dgn na de terugplaatsing getest.. wou ook niet eerder testen hoor. Heb de test pas dinsdagmiddag in huis gehaald en volgende dag getest. Maar goed dan blijk je zwanger te zijn en dan wordt je weer onzeker. Menstruatie gevoel blijft en steken rechts onderin als ik opsta.. Maar goed zolang ik geen bloedingen heb...

Ik vind 12 mei ook lang duren. Ze probeerde me een week eerder te plannen maar dat was al vol ivm dagen die uitvallen in die week. En zo moet je maar weer geduld hebben..

Geplaatst

12b4aa122e91f012aa7263a0e0b21f2e.jpg

Dit komt bij een aantal bij jullie ook bekend voor vandaag met mannetje visum geregeld en volgende week vrijdag kan hij die ophalen, dan mag ik weer beginnen en zal dan ook deze ronde weer alleen doen nou ja met me nieuwe partner vriendin gaat dan mee. Ben zo benieuwd of deze ronde betere kansen gaat opleveren! Vorige keer toen ik aan de pil ging gespannen borsten hele maand lang nu gelukkig niet zo raar wat de hormonen toch met je lichaam doet zo'n klein pilletje

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nog even moeite alles te volgen maar dat komt nog wel..

Vandaag nacontrole gehad...mag 1 menstruatie niks en daarna mogen we weer starten..dus over ongeveer 8 tot 10 weken kunnen we weer beginnen. Scheelt toch weer een maandje!

Wij hebben een hele mooie rozenboom gekocht ter nagedachtenis aan ons kindje..

Ik hoop voor alle dames in de wachtweken dat er goed bericht komt!

ACJ: 12 mei klinkt nog ver weg...maar nog maar 1,5 week tot koningsdag en dan is het al bijna zover😉

Amf: ik herken het niet maar positief blijven!! Hormonen doen heel veel gekke dingen in je lichaam..hoop dat het je allemaal wat meevalt.

Geplaatst

@danlon blijf zeker positief eerste icsi behandeling hadden we geen cryo's over dus ja ga je gelijk je tweede poging in dus hoop dat die wat meerdere kansen op gaat leveren ;-)

Wat een mooi idee een rozenboom ter nagedachtenis aan jullie kindje veel sterkte om het een plekje te geven!

Geplaatst

Ha meiden

Nou vanmorgen bijna geen afspraak gehad want wij waren pas om half 11 ingepland en eerst was de afspraak half 9😂

Evaluatie is goed gegaan, we mogen volgende wk al starten met ronde twee maar we kiezen er zelf voor eind mei na onze vakantie even rust. Ik ga verder met de gonal f en hogere dosering ook laten ze de follikels langer zitten dus hopen op een beter resultaat.

Hoe is het verder met iedereen? Amf wanneer ga jij weer verder?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden