Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ooooow Eslief van harte meid! Ik had volgens mij ook met je in juli/augustus geschreven. Zo vroeg al getest en zo knallend, nu moet het gewoon goed zijn! Dat had ik ook namelijk : ) en zie nu: alweer ruim 23 weken : ) Geniet ervan!

De andere meiden ook gefeliciteerd en voor de rest van de meiden, ik duim mee!

liefs Hope

• Reacties 697
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Minima, wat balen dat het nu voor de vierde keer niet gelukt is. Ik hoop dat je een goed gesprek hebt bij de gyno dinsdag, een niche komt toch van een keizersnede? Misschien dat er iets aangedaan kan worden zodat de innesteling wel lukt.. sterkte! Eslief, wat een mooie test! Wat fijn! Een topronde dit! Sally, hoe gaat het met jou? Voel jij al iets van de innesteling? Ik heb wel wat krampjes en gevoelige borsten, dit had ik de vorige 2 keer ook! Oeh wat is het spannend. Ik zag gister een vallende ster en ik hoop dat m'n wens uitkomt! Hilly, bedankt voor jou duidelijke uitleg over wanneer je kunt testen..
Hoi plien! Ik heb vanaf gisteren al menstruatie achtige krampjes en gevoelige borsten. En dat terwijl ik vrijdag pas de tp had dus ik weet niet of het een goed teken is? Hihi ik hoop echt dat je wens uitkomt!
Geplaatst

Sally ik hoop dat de krampjes wat goeds betekenen. We duimen door.

Plien, een niche komt inderdaad door de twee keizersnedes die ik heb gehad.

framboos, ik vroeg me al af hoe het met je ging? Hopelijk een goede terugplaatsing en plakkerd in januari.

Eslief, bedankt voor je uitgebreide uitleg over de vitamines. Nog twee vragen, waar heb jij de vitamines gekocht en wanneer ben je er mee begonnen?

de andere dames die nog wachten succes.

Geplaatst

@alle lieve meiden!! Wat een lieve berichten van jullie allemaal!! Bedankt echt heel fijn..ik vind het eng nu ,maar we moeten positief zijn:)

@minime24.. ik heb alles bij de kruidvat gekocht:) bijna alles eigen merk van kruidvat.. ik ben ermee gestart ongeveer een maand voor ik begon met de behandeling..

Geplaatst
Hoi plien! Ik heb vanaf gisteren al menstruatie achtige krampjes en gevoelige borsten. En dat terwijl ik vrijdag pas de tp had dus ik weet niet of het een goed teken is? Hihi ik hoop echt dat je wens uitkomt!

Dank je Sally, hoop ik ook voor jou! Dat zou zomaar een goed teken kunnen zijn maar ik hou ook in mijn achterhoofd dat het door de bolletjes kan komen. Alleen met een cryo tp begin je daar al vier dagen eerder mee en toen had ik geen gevoelige borsten wel krampen.. Wat ik begreep van Hilly komt de innesteling gemiddeld tussen de 6 en 10 dpo en mijn cryo was 8-cellig en dan dus 3 dpo.. Maar dat is een gemiddelde natuurlijk, kan me ook voorstellen dat de een eerder en de ander later innesteld??.. Het is een wonder hoe alles gebeurd.. Ik ben iig blij met gevoelige borsten, hoe raar klikt dat hahahaha

Geplaatst
Beste mamapapa, een blastocyste is op het moment van TP meestal 5 dagen oud. Dus op 9dec was je 5dpo. Het innestelen gebeurt tussen 6dpo en 10dpo. In de meeste gevallen kun je rond 12dpo wel wat zien, dat zou 16dec zijn.

Voor NOD houdt men gemiddeld 14dpo aan, dat zou bij jou 18dec zijn.

Ff voor de zekerheid: heb je nog iets van pregnyl gebruikt?

Dan ga ik vanaf morgen elke dag testen.

Bedankt voor de berekening.

Nee geen pregnyl gebruikt. Enkel utrogustan bolletjes.

Verstuurd vanaf mijn Samsung Galaxy s4 met Tapatalk

Geplaatst
Dank je Sally, hoop ik ook voor jou! Dat zou zomaar een goed teken kunnen zijn maar ik hou ook in mijn achterhoofd dat het door de bolletjes kan komen. Alleen met een cryo tp begin je daar al vier dagen eerder mee en toen had ik geen gevoelige borsten wel krampen.. Wat ik begreep van Hilly komt de innesteling gemiddeld tussen de 6 en 10 dpo en mijn cryo was 8-cellig en dan dus 3 dpo.. Maar dat is een gemiddelde natuurlijk, kan me ook voorstellen dat de een eerder en de ander later innesteld??.. Het is een wonder hoe alles gebeurd.. Ik ben iig blij met gevoelige borsten, hoe raar klikt dat hahahaha
Oeehh spannend!! We mogen op dezelfde dag testen toch? Wanneer mag jij dan op zn vroegst testen met een cryo tp?
Geplaatst
Ohhh spannend mamapapa!!! Ik ga hard duimen.. maar niet teleurgesteld zijn als er niks komt dan ben je te vroeg:)

Ja blijf duimen !!

Geplaatst

@Minime ik slik bijna dezelfde vitamines als Eslief (alleen geen ijzer) en drink ook de granaatappelsap en frambozenbladthee. Mijn man slikt niks extra's. Ik heb ook alles van de Kruidvat eigen merk.

@Eslief wanneer ga je bellen voor een echo? Ik zou het heel raar vinden als je tot week 8 moet wachten. In Dev had ik de eerste echo met 6w3d volgens mij. Ik hoop zó dat je voor de kerst een mooie echo krijgt. Heb je het al tegen je familie verteld?

Hier wachtdag 9 vandaag. Ik heb niet zo'n onderbuikgevoel dat het gelukt is, maar al wel twee dagen felle steken in mijn tepels. Ik heb net mijn frustraties van me afgetypt in een klaagzang-topic ;-) Zie http://www.ivfmoeders.nl/threads/16685-Klaagzang-aan-de-wachtweek?p=654937

Zijn er eigenlijk nog meiden die deze week een punctie of terugplaatsing hebben?

Fijne dag vandaag allemaal!

Geplaatst

Nou heb net gebelt met de uitlsag maar ze houden de 18 dagen aan en ik mag dus vrijdag terugbellen voor een afspraak.. en de echo is idd pas na 7 weken dus pas in het nieuwe jaar.. we vertellen het pas aan de fam. Na de eerste echo.. een handje vol mensen weten het wel al:)

Geplaatst

Hoi Jessi, ik heb afgelopen zaterdag mijn punctie gehad en we hebben net gehoord dat er twee eitjes bevrucht zijn. Super bericht! Als alles goed gaat hebben we donderdag de terugplaatsing.

Dit alles is voor mij de eerste keer.

Wat spannend voor jou, maar je bent gelukkig al

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

@eslief wat irritant! Alsof de test nu anders is dan vrijdag. Sukkels...

@Carla fijn dat er twee bevruchtingen zijn! Nog een paar dagen wachten en dan mag je gaan broeden.

Geplaatst
Oeehh spannend!! We mogen op dezelfde dag testen toch? Wanneer mag jij dan op zn vroegst testen met een cryo tp?

Nou ik had 11 dec de terugplaatsing en mag 25 dec testen, jij had 12 dec de tp en mag 24 dec al testen. Ziekenhuizen zullen wel hun eigen schema's hebben en het verschil tussen vers en cryo. Mijn plan is af te wachten tot de testdag omdat het de vorige keer misging maar of het me lukt?? Dat is de vraag...

Geplaatst

Ben vandaag een beetje emotioneel. Heb het gevoel dat het niet gelukt is. Misschien omdat ik nu al veel te vroeg test en de test wit is. Een vriendin zegt als je vandaag niks ziet weet je genoeg. @#$$!@!!@#$$&^#/!@

Geplaatst

Wd6 geloof ik he? Oei Dat is echt vroeg hoor! Zelf met een cryo.. hij moet eerst nestellen etc. Ik zou eerder wd8 aanhouden.. kom op!! Het kan echt nog meid.. tis echt te vroeg nog om uit te gaan van negatief

Geplaatst
Ben vandaag een beetje emotioneel. Heb het gevoel dat het niet gelukt is. Misschien omdat ik nu al veel te vroeg test en de test wit is. Een vriendin zegt als je vandaag niks ziet weet je genoeg. @#$$!@!!@#$$&^#/!@

Niet meteen stressen! Zoals ik schreef kun je 'in de meeste gevallen' iets zien vanaf 12dpo. En dat is voor jou morgen! Maar zelfs dan is dat geen zekerheid. Pas als je op 14dpo nog steeds niks ziet zou ik er een harder hoofd in krijgen. Want zelfs dan zijn er nog genoeg verhalen bekend van vrouwen die pas verder na NOD positief testen.

Je wilde weten wanneer je op z'n vroegst kon testen, dan hoort het risico van een witte test erbij. Maak het jezelf dan niet onmogelijk door de moed op te geven terwijl je gewoon nog hartstikke vroeg bent en er echt geen reden is voor paniek.

Gewoon doorgaan met de bollen en zolang je nog niet voorbij NOD bent en er geen bloed is: houd moed!

Geplaatst

Thanks meiden voor felicitaties.

@mamapapa niet meteen opgeven, het is nog heel vroeg. Weet je hoe gevoelig de test is die je hebt gebruikt? Daar zit ook nog we lees verschil in.

@plien en @sally wat spannend is het toch. Hopelijk een heel mooi kerst cadeau voor jullie allebei.

@carla wat super dat er 2 bevrucht zijn. Ben je al een beetje hersteld van de punctie?

@jessi je stukje is echt super herkenbaar. nog even volhouden, ik duim voor je.

@minima ik vind het zo shit voor je. Ik hoop dat gesprek met de gyn morgen wat opleverde en dat ze er wat aan kunnen doen. Volgens mij staan er ergens op het forum meer berichten over een niche, misschien heb je er wat aan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden