Ga naar inhoud

Toch ook maar aangemeld

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sorry Danlon ik bedoelde of jij al een behandeling zelf had betaald was te druk met typen dat ik het er weer verkeerd neer heb gezet. Ik moet nu zelf gaan betalen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 814
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@penny, omdat ik een afwijkende bm heb is de kans met 1tp ongv 25 procent.. Met 2 tp is deze 60 procent. 2 tp wil verzekering niet vergoeden en t verschil was mij te groot..ik had de mogelijkheid het zelf te betalen dus heb ik dat gedaan. Overigens wordt zwangerschap begeleiding en bevalling wel gewoon vergoed nu in duitsland hoor..

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Geplaatst

@ Danlon wat zou ik aan kosten kunnen verwachten hier als ik overweeg om verder te gaan?

Ik heb gekeken naar Turkije dan is het wel heel duur maar dan heb ik een proces van 16 dagen ongeveer.

Geplaatst

@liantje, verschilt echt heel erg waar je zit. Hang ook af van hoe wel je moet spuiten. De eerste Ronde met spuiten was ik tussen de 3000 en 5000 euro kwijt. De medicatie is het duurste. Een cryo poging was ongv 2000 a 3000 euro. Laatste keer meer doordat ik extra progesteron moest spuiten wat 60 euro per 6 dagen koste..

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik voor gemak koos. Ik had bijv een gel die 70 euro was voor 12 dagen in plaats van utrogestan die dan rond de 20a30 ligt..

In Nederland liggen de prijzen volgens mij wel hoger. Medicijnen goedkoper als Duitsland (sommige) maar een echo in duitsland was maar 20 euro...

Geplaatst

Hi danlon,

ik begrijp het nu meer, maar had je dan niet met twee keer een embryo op dag vijf kunnen starten en daarna mag je er dan twee? Op dag vijf heb je normaliter een kans tussen de 20-50% op zwangerschap. Afhankelijk van kwaliteit van de embryo. Ik had de 20% en ben zwanger! Maar je moet natuurlijk kijken wat bij jou het beste past en wat financieel mogelijk is.

Ik heb voor onze zoon in Duitsland 3x de helft en een keer een volledige behandeling moeten betalen. Dat is daar de regeling. Ik heb ook nog een cryo gehad, maar die was volgens mij rond de 1000 euro. Normaliteris een behandeling zo tussen de 4000-6000 euro voor icsi. Ivf is goedkoper en hoogte hangt van medicatie af en hoeveel eicellen je hebt. Je betaald per injectie van de zaadcel in de eicel en natuurlijk betaal je voor de cryo conservering als je die hebt, maar dat is te overzien.

Geplaatst

Hi liantje,

wat is bij jou de diagnose? Waar ligt waarschijnlijk het probleem? Ik ben namelijk zeer tevreden over uz Gent. Zij hebben hogere slagingkansen, doen meer onderzoek en hebben meer kennis dan in Nederland en medicatie is in België goedkoper...uz Gent is ook niet commercieel en Düsseldorf bijvoorbeeld wel...

Geplaatst

@ penny, oh het was uiteindelijk bij mij ook icsi hoor. Ik had 10 eitjes, 1 ivf was niet gelukt.. En die kansen waren lager door mijn baarmoeder... Minder innesteling ruimte..en wij hebben dus nog 6 tp nodig gehad voor alles goed is gegaan.. Ach weet je wat het is...toen was het veel geld.. Nu met ruim 21 weken zwanger interesseert me dat echt niet meer..

Geplaatst

Hi danlon,

dat gevoel ken ik. Ik denk dat wij totaal bij onze zoon zo'n 10.000 euro kwijt waren. Op het moment dat je in die behandelingen zit weet je alleen niet waar het eindigd en of dat succesvol is. Zodra het succesvol is, is het niet meer boeiend. Nu voor onze dochter waren de behandelingen in vergelijking echt een koopje. 1x cryo ergens onder de 1.000 euro en een paar honderd euro eigen risico voor icsi 1 die succesvol was.

Geplaatst

@penny, heb je helemaal gelijk in. Wij zitten ook van moeten we wel voor een tweede gaan of niet. Je krijgt toch die twijfel, mede door financiën...maar veranderd misschien wel straks eind mei..

Geplaatst

Hallo damens,

Ben even weg geweest. Maar vandaag echo gehad en mijn baarmoederslijmvlies was mooi dik! 10,7 maarliefst. Dus morgen word ik gebelt en dan is zondag of maandag de terug plaatsing van cryo nummer 1!

Geplaatst

Wij zijn lekker na Scheveningen geweest een nachtje.

Uitwaaien hebben we letterlijk gedaan en het was super koud.

Maar wel fijn.

Dinsdag uitslag van de curretage hoop dat er wat uit is gekomen dan weten we ook waar we aan toe zijn.

Geplaatst

@liantje, heerlijk.. Wij hebben weekendje zandvoort gedaan...letterlijk uitwaaien inderdaad!

Geplaatst

@danlon

Echt heerlijk was een goed idee van me vriend.

Ik zag dat je al een baby kamer en kinderwagen had uitgezocht heel mooi.

Laat het dan allemaal maar snel binnen komen.

Geplaatst

Doet altijd goed er even tussen uit! Ik had je kamertje en kinderwagen ook gezien Danon mooi hoor! Ik heb vandaag de terug plaatsing gehad van een blastocyste! Die geven ze iets meer slagingskans hopelijk is dat ook zo! Liantje hopelijk morgen op goed nieuws dat het goed is gegaan. Dan kan je dit echt afsluiten!! Hoe gaat het ni verder bij jullie?

Geplaatst

@ hood, spannend!! Zoveel mogelijk rust nu en buik warm houden in deze kou😉

Gaat verder goed hier..heb mezelf weer opgesloten met alle kou en sneeuw.. Brrr

Geplaatst

Nou uitslag van het ziekenhuis niet gekregen. Ze zouden bellen tussen 16-17 uur ben helemaal niet gebeld heb ik daar 3uur vrij voor genomen fijn is dat zit ik de hele tijd met zenuwen in me buik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden