Ga naar inhoud

Toch ook maar aangemeld

Aanbevolen Berichten

• Reacties 814
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

GEFELICITEERD Liantje super blij voor jullie!

Ik heb 29 dec een gesprek hoe het nu verder gaat verlopen. En eind febr gaan ze pas verhuizen dus hopelijk daarvoor nog een terug plaatsing!

Geplaatst

He liantje,

gefeliciteerd! Het waren dus de goede krampen! Op naar een kloppend hartje!

ik was bij mijn eerste zwangerschap zo van slag van de uitslag, dat ik mijn horloge wat ik gebruikte om de tijd op te nemen tijdens de test, samen met de test weggegooid heb....haha!

Geplaatst

Dank je Penny

Haha dus je hebt van de spanning je horloge weg gegooid een reden om een nieuwe te vragen.

Hoe gaat het met jou?

Gekke is dat ik me nog niet echt zwanger voel is dat raar

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Hi liantje,

iedere zwangerschap is anders. Ik had met vijf weken dit keer dat ik alles heel sterk rook. Dus dingen die mij normaal niet opvielen, rook ik nu. Vorige keer kan ik mij dat niet herinneren. Maar komt allemaal vanzelf. Die krampen voelde ik bij de eerste tot een week of 12, omdat je baarmoeder dan uitrekt. Dit keer geen last van gehad, want alles was al uitgerekt...

zolang je niet ongesteld wordt, moet je er maar vanuit gaan dat het goed gaat, tenzij je natuurlijk pijn hebt ofzo. Het heeft geen zin om te piekeren en als je het al wel doet, dan gewoon om veel echo's vragen, omdat je daardoor rust krijgt. Meestal doen ze dat wel.

met mij gaat het goed. Rustige zwangerschap. Kleine lekker actief in mijn buik, niet teveel aangekomen. Alles eigenlijk perfect! Alleen een veetje last van mijn bekken, maar om dat te voorkomen ga ik twee keer per week sporten...

Geplaatst

Hai Penny

Ik ga zeker genieten van het zwanger zijn denk dat het ook angst is.

Wat mooi dat alles goed gaat en hoeveel weken zijn jullie nu?

Wat vervelend van de bekken welke sport doe je er voor

Geplaatst

Hi liantje,

ik ben nu 24,5 week. Suikertest deze week was goed en het loopt allemaal prima. Ik ben meer dan een jaar geleden begonnen met bodypumpen deed dat zo'n 2-3 per week. Momenteel doe ik dat nog 1x per week en zwem daarnaast 1x per week. Ook wandel ik veel met mijn zoon en ga fietsen naar het werk. Mijn arts zei dat zwemmen goed was, maar dat het gewoon belangrijk was om regelmatig te bewegen en als het niet goed voelt, te luisteren naar je lichaam (even een gewichtje minder bij body pump bijv). Ik ben deze zwangerschap veel fitter en kan veel meer dan de vorige keer, ben ook 10 kg lichter dan de vorige keer op dit moment! Bewegen is belangrijk om ook weer fit uit je bevalling te komen. Begin februari ga ik met Zwangerschapspilates beginnen en blijf ik zwemmen en stop dan met de krachttraning.

dat je bang bent is logisch, heb ik de eerste keer ook gehad. Het heeft bij mij vier jaar geduurd voordat ik zwanger werd van onze zoon.p (icsi 4) Gelukkig nooit miskramen gehad en die kwamen ook niet in de familie voor. Nu meteen bij icsi 1 zwanger van onze dochter en heb daar meteen veel vertrouwen in gehad. Ik wilde mij ook niet meer zorgen maken de hele tijd en vertrouw meer op mijn lichaam en zorg daarnaast goed voor mijzelf. De vorige keer had ik allerlei indicaties voor mogelijke complicaties, maar is niets opgetreden. Nu ben ik de zwangerschap gezonder begonnen en heb ik dus minder indicatie voor complicaties en vertrouw ik erop dat het goed komt....

veel succes!

Geplaatst

@danlon @liantje jullie hadden gelijk. Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Zoals liantje zei dat ik met normale cyclus 16e ongesteld moest worden. Ik wacht het maar gewoon af.

Geplaatst

@ash

Kan zijn dat he nu een cyclus hebt van 35 dagen.

Ik weet nog goed na mijn mk had ik dat ook was een week overtijd dacht yes test gedaan negatief savonds werd ik ongi je lichaam kan anders reageren na alle hormonen.

Geplaatst

@liantje ja inderdaad. Ik ga er totaal niet van uit dat ik zwanger ben. Ik zit nu op cyclusdag 32. Met een temperatuur van 37.4C

Geplaatst

Ik heb nooit mijn temp bij gehouden dus heb daar geen ervaring mee.

Als het langer uit blijft misschien even contact opnemen met je behandelende arts.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoe gaat het met de iedereen?

Hier gaat het nog steeds goed erg moe morgen 7 weekjes maandag de echo kan niet wachten.

Geplaatst

Hey liantje,

Hier goed...maar dat verhaal dat je in tweede trimester meer energie hebt, heb ik nog niet echt ontdekt...misschien komt.het nog..

Spannend zeg maandag! Dan kan je het hartje al zien!!

Ik heb donderdag weer echo..ben er ook echt aan toe..

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Geplaatst

Hai Liantje fijn dat het goed gaat! Op het moe zijn na dan.. Spannend maandag! Ik heb vandaag opnieuw gesprek en hopelijk krijg ik dan te horen wat ze gaan doen voor de cryo terug plaatsing. Al dat wachten tussendoor vreselijk. We wachten al te lang. Hopelijk word ook ons gedult snel beloont.

Geplaatst

@ Danlon spannend donderdag dan kom je ook te weten of de baby een zij of een hij is als het niet weer eigenwijs is.

@ Hood je geduld word beloont hoor komt goed.

Wat ik wel gek vind is dat ik niet zulke pijnlijke borsten heb herkend iemand dit?

Geplaatst

Hi liantje,

waarschijnlijk ervaar jij dat je borsten niet zo pijnlijk zijn, omdat je van de medicatie erger gewend bent, maar later komt dat wel weer!

Geplaatst

Kan het zijn dat ik na mijn mislukte ivf poging een korte cyclus heb lees namelijk alleen maar dat ze eerder langer zjn. Ik zit op dag 24 en heb sinds gister menstruatie pijn en ligt bloedverlies. Denk dat het vandaag door zet. Dan mag ik namelijk ook beginnen met pilletjes die mijn baarmoederslijmvlies dikker maakt om ons cryotje terug te laten plaatsen! Heeft er een van jullie hier ervaring mee?? Moest anders 8 jan een echo en moest dan eerst beginnen om mijn menstruatie op te wekken. Heb pcos.

Geplaatst

@ hood, had ik ook elke keer na een mislukte tp. Mijn cyclus was normaal rond de 35 dagen...en dan rond de 26/28.. Ik kreeg wel altijd op de 3e dag een uitgangsecho maar kon dan beginnen met estradiol voor de cryo...ik zeg, wees er blij om! Scheelt zo'n rotkuur...succes!

Geplaatst

Ik had ook altijd na de ivf een perfecte cyclus rond de 28 dagen voor heen altijd veelste vroeg of te laat.

Als ze zeggen dat je met bloedverlies mag beginnen gewoon doen toch.

Welke pillen moet je nemen?

Geplaatst

Oke dan is dat toch nog niet zo raar! Ik heb al contact gehad met het ziekenhuis en bij rood bloed verlies mag ik beginnen, en dat is net uurtje geleden goed doorgezet!! Dus misschien over 2 weekjes ons cryotje terug laten platen! Ik slik estradiol. Hiermee hebben we wel het voordeel dat er wat meer speling is. Dus als er een niet goed ontdooid kunnen ze de ander uit de vriezer halen!! Dus er word er zowiezo een terug geplaatst.

Nou dit jaar afsluiten. En op naar 2016 hopelijk een topjaar!! Veel plezier allemaal.

Liefs Hood

Geplaatst

Goedemorgen lieve dames,

Wens jullie allemaal een hoop geluk en gezondheid in dit nieuwe jaar mogen al jullie wensen uit komen.

Geplaatst

Goedemorgen liantje,

Voor jou net zo!

Heb gisteren echo gehad... We krijgen een jongetje

Geplaatst

@ Danlon

Wat geweldig gister was hij minder eigenwijs.

Hoe gaat het met jou verder en de zwangerschap

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden