Ga naar inhoud

Toch ook maar aangemeld

Aanbevolen Berichten

• Reacties 814
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja het is oneerlijk voor alle mannen en vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden. En dan zijn er van die grietjes die perongelijk zwanger worden. Of vrouwen/meiden die zwanger worden in omstandigheden dat ze niet eens kunnen zorgen voor de kleine! En wij die het zo graag willen, waar men zeker van weet dat ze alle liefde en warmte zullen krijgen moet het via de harde moeilijke weg. En dat wij ook soms moeten leven met het harde feit, dat het misschien wel nooit mag lukken. Sorry voor dit bericht is frustratie en moest er even uit! Natuurlijk gaat iedereen hier er alles op alles zetten om onze hard verdiende droom in werkelijkheid te laten komen!!

Liefs Hood

Geplaatst

@hood, dat herken ik en heb ik soms nog ook inderdaad. Aan de andere kant denk ik ook weer dat het Zo had moeten zijn...kijk eens naar de mensen die makkelijker zwanger worden... Zie je ze al zo'n traject doorlopen? Bij veel denk ik al dat ze het niet eens zouden aankunnen...

Maar inderdaad degene die er eigenlijk niet voor kunnen zorgen doen maar wat, en die krijgen wij(we zijn ook weekendpleegouders), om op te vangen...tja de wereld is raar verdeeld..

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Geplaatst

@ Hood

Ik ken je gevoel zo voel ik me ook dat lege gevoel en eenzaam en dan de vraag waarom wij.

En ik kreeg ook nog te horen dat mijn jongste zusje zwanger is een week na mijn curretage soms weet ik ook niet meer waar ik het zoeken moet.

Met pijn en moeite kijk ik naar haar en vraag ik hoe gaat het hoe veel ik ook van haar hou het doet me heel zeer.

Huil nu al 4 weken van binnen maar hou me groot.

Ik zie het ook somber voor me zelf in soms denk ik misschien moet ik er maar aan wennen dat een gezin niet meer komt.

Verdriet word wel iets minder geloof me heeft echt de tijd nodig probeer met de mensen die je lief hebt te praten en te huilen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Hi liantje,

voordat ik zwanger werd zijn mijn zus en schoonzus twee keer zwanger geworden. Ik hoopte altijd mijn andere schoonzus voor te zijn, maar ook zij was eerder. Toen heb ik echt een potje zitten janken en ben twee weken depressief geweest.

ik heb dat haar later ook verteld. Ik was wel blij voor haar, maar dat zij eerder was was voor mij wel het laatste wat ik verwacht had en deed daarom heel erg pijn. Ze begreep dat wel. Toen ze zwanger van de tweede was, hebben we daar dan ook over gepraat. Gelukkig was mijn zoon toen al geboren en was ik ook weer bezig, waardoor dat minder een issue was. Nu ben ik van de tweede zwanger en ik be on net zolang zwanger als mijn nichtje oud is. Ik denk dat het wel belangrijk is om het je zusje te vertellen, dat je er moeite mee hebt en waarom specifiek bij haar misschien nog meer. Dan blijft het onderwerp kinderen bespreekbaar. (Ik heb tien nichtjes en neefjes)

en het klinkt misschien gek, maar werkten aan een plan b. Wat wil he doen als het niet lukt? Wij hadden plan b al in werking gezet voordat wij zwanger werden van de vierde icsi voor onze zoon. Wij wilden meer genieten van onze nichtjes en neefjes en hadden daarom onze terugkeer naar Nederland al gepland. Nu hebben we het allebei! :-) plan b maakt het emotioneler wat lichter.

Heeeel veeeel succes!

Geplaatst

Dat is heel pijnlijkk vooral omdat jezelf al zo lang bezig bent. En bij ieder ander lijkt het gewoon vanzelf sprekend te gaan! Een ander vriendinnetje vertelde 2 dagen geleden dat ze zwanger is ONVERWACHTS. We geen gewoon door onze tijd komt nog!! Gelukkig is dit pas de eerste icsi en 1 cryo terug geplaatst gekregen. Dus nog 3 cryo's over en 2 pogingen! Hopelijk zit hier onze kleine wonder tussen. Weet je al hoe je het nu gaat doen Liantje? Sterkte ook voor jou!

Geplaatst

Ik weet het nog niet allemaal ik heb nog 4 cryos maar niet van goeie kwaliteit dus ik ga nergens van uit.

Misschien nog 1 poging proberen ivf op eigen kosten maar ben daar nog lang niet klaar voor.

Eerst maar eens weer normaal ongesteld worden even kijken een paar maand of het goed blijft gaan.

Geplaatst

Liantje, er zijn er meer zwanger geworden mey matige embryo's! Dus dat gaat jou ook lukken. Maar even rust is ook goed. Zei toevallig net tegen mijn partner van nu hebben wij 2 mislukte terug plaatsingen gehad. En dat voelt al zwaar klote. Maar stel je bent bijna door je pogingen heen. Petje af hoor! Daar moet je heel sterk voor zijn. En dat zijn wij hier allemaal. We gaan door en houden ons groot. Dikke knuffel

Geplaatst

Dat doen we zeker he jullie ook.

Ik had bij de eerste poging 11 cryos toen ze gingen ontdooien bleef er niks over dus mijn hoop bij cryos is dus niet groot.

Eerst even lekker mezelf worden dat ben ik totaal niet meer.

Ik heb vannacht weer niet kunnen slapen ben lichamelijk dood op maar ga wel gewoon door hoor het gaat al 4 weken zo.

Morgen gaat mijn moeder voor me na de drogist om te kijken of er op homeopathie of hoe je het ook zegt slaap tabletten word er gek van.

Jullie nu ook lekker tijd voor jullie zelf nemen tot jullie weer klaar zijn voor de volgende cryo. Heel belangrijk.

Mijn vriend is gelukkig heel positief dus hij sleept me wel mee.

Dikke knuffel terug

Geplaatst

Ja het valt allemaal niet mee. Dat slecht slapen heb ik ook. Continu op internet positieve dingen zoeken totdat je er gek van word. Mijn zus had zo'n tabletten maar weet niet meer hoe ze heten kan het morgenvroeg aan mijn moeder vragen voor je! Kamille thee schijnt ook wel te helpen! En denk vooral goed aan jezelf. X

Geplaatst

Ik heb net slaap thee gedronken het hielp andere dagen niet echt maar wie weet vandaag en twee paracetamol genomen mijn moeder zegt word je rustig van.

Vraag maar als je wil, wil alles proberen als ik maar geen zware troep van de huisarts krijg.

Volgende week vrijdag weer naar mijn maatschappelijke hulp heb er echt zin in fijn om met haar te praten.

Jij ook goed voor jezelf zorgen.

Xx

Geplaatst

@liantje, melatonine... Lichaamseigen stof die je kan nemen om te zorgen dat je makkelijker in slaap valt..en anders is er ook nog valdispert rust, dit is meer om rust te krijgen in je lichaam( ik heb dit gekocht toen mijn man zijn moeder is overleden om te zorgen dat hij het allemaal een beetje aan kon en geen slaapmiddelen nodig had van de huisarts).

Belangrijkste, probeer even van de andere dingen te genieten, hoe moeilijk dat ook is. Het is en blijft een zwaar traject met allemaal teleurstellingen. Ja wij hadden goede cryos maar hebben wel 8 pogingen nodig gehad. 2 miskramen... Gelukkig maar 1x spuiten.

Ik kan jullie alleen maar heel veel sterkte wensen..en zoals penny zegt, neem een plan b! Wij waren al alles aan het uitzoeken over adoptie en ik had een grens gesteld, tot dan en niet verder...of dan een pauze, of we stoppen er helemaal mee..

Geplaatst

Goedemorgen dames

Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het beter slaap weer goed mijn moeder heeft melaronine voor me gekocht en dat gebruik ik alleen als ik miet werken en het werkt ik heb weer energie.

@ Danlon hoe gaat het met de babykamer en hoe voel jij je?

@Hood hoe gaat het met jou kun je het allemaal een beetje aan?

• 2 weken later...
Geplaatst

@liantje, beetje drukke periode gehad. Hier gaat alles nog goed. Moet zeggen dat ik wel onzeker blijf maar ben nu 26 wk dus in the safe zone.. Ik ben denk ik pas echt rustig als de kleine er is..

De babykamer is behangen dus we kunnen nu verf halen. Druk gehad met andere dingen maar heb gelukkig ook nog wel even tijd.

Wel fijn dat je je weer beter gaat voelen!! Dat is het aller belangrijkste!

Geplaatst

@ Danlon

Je moet je niet onzeker voelen alleen maar van genieten.

Het schiet al mooi op met de weken en de babykamer.

Fijn dat jij je wel goed voelt.

Ik heb net mijn eerste menstruatie weer gehad was best heftig de eerst 3 dagen en heel veel pijn van gehad vreselijk.

Wij doen het mooi rustig aan eerst alles weer op een rijtje krijgen.

Ik probeer er ook te zijn voor me zusje wat soms best moeilijk is.

Gister zat ze gelukkig naast mij met allemaal verhalen en ik luister wel maar voel me dan heel ongelukkig.

Eenmaal thuis mijn vriend gebeld en ff weer gehuild.

Ik probeer wel weer van leuke dingen te genieten.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo!

Mijn naam is Claudia, ik ben Fashion & Management student op het Amsterdam Fashion Institute. Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van mijn scriptie. Ik doe onderzoek naar de veiligheid van kinderkleding en ben op zoek naar moeders met kinderen t/m 14 jaar. Zouden jullie onderstaande enquête a.u.b. in willen vullen? Jullie zouden mij hier enorm mee helpen!

https://claudiasleegers.typeform.com/to/QsKXv3

Alvast bedankt!

Geplaatst

Hallo claudia,

Ik denk dat je hier in een verkeerde groep op dit forum zit. Grotere kans bij groepen met uitgerekend en dan een maand en jaar wat geweest is.

In deze groep zitten vrouwen die geen of heel moeilijk zwanger worden...

Succes!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo dames

Hoe gaat het hier?

Hier goed wij gaan de cryos proberen moet een van deze dagen menstrueren.

Alleen heb ik vandaag een sollicitatie mocht ik aangenomen worden wat moet ik dan doen ivm de afspraken? Iemand advies voor mij?

Geplaatst

Hi liantje,

spannend! Wat je afspraken betreft zou ik nog niet teveel zorgen maken. Een ding tegelijk! Ik ken dat wel hoor, maar meestal pakt het allemaal anders uit. Ligt er natuurlijk aanwanneer je dan gaat beginnennet werken. Je kan aangeven dat je nog wat afspraken gepland heb komende periode die je moeilijk kan afzeggen, alleen vragen ze dan misschien door.. Ik zou niets zeggen, alleen dat je misschien nog wat prives af moet ronden, als ze verder vragen verzin een smoes... Anders wordt je misschien niet aangenomen. Iederandere vrouw weet nu ook niet of zij zwanger is etc...

ik vond de afspraken in mijn nieuwe baan ook lastig, dus benna half jaar werken met behandeling begonnen. Ik werkteparttime en kon veel afspraken op die dagen plannen, maar mocht ook dagen wisselen. Dus heeft het mij uiteindelijk geen dag gekost. Wel extra hard gewerkt dat ze zeer tevreden waten en toen hebben zeemijn contract ondanks zwangerschap onbepaald gemaakt ( maar werk voor overheid..)

succes!

Geplaatst

Dank je Penny vanavond word ik gebeld zal me benieuwen.

Ik vond het heel raar om na 16 jaar weer te moeten solliciteren.

Als het niet wat word ga ik me focus rustig op mijn cryos leggen. Ik had al zoveel afwijzingen gehad dat ik van deze ook eigelijk meteen een afwijzing verwachte

Geplaatst

@ liantje, hoe is het gegaan?

Zat gisteren in duitsland dus kon niet reageren.

En zoals penny zegt, je niet druk om maken en tijdens sollicitatie gesprek.hoef je niks uit te leggen. Een werkgever moet er vanuit gaan dat een vrouw tussen 20 en 45 een kinderwens heeft en zwanger kan/wil worden. Mag geen reden zijn voor afwijzing. Je kan.altijd als je afspraak.krijgt om.contract te tekenen dan bespreken dat je nog afspraken hebt staan...zou dit zeker nooit in eerste gesprek doen en je hoeft niet uit te leggen waarvoor 😉

Hoop dat je goed bericht hebt gehad!

Geplaatst

Hai liantje, fijn dat je weer met je cryo's gaat beginnen! Hopelijk weer vol goede moet ertegenaan.

Ik ben nu begonnen met het opwekken van mijn menstruatie. Die wil maar niet komen. Als die komt kan ik beginnen met de medicijnen voor onze cryo!

Owja heb je een goed bericht gehad van dat werk??

Groetjes Hood

Geplaatst

Goedemorgen lieve dames

Ik ben aangenomen ik moet zo mijn contract tekenen.

Ik had het totaal niet verwacht ook aangezien me leeftijd 32 jaar is, we denken er over om toch misschien te wachten ben bang dat ik toch te gestrest word. Straks maar eert even tekenen en kjjken voor hoeveel uur en zo misschien dat ik het er om heen kan plannen.

@danlon hoe was het in Duitsland ging alles goed?

@hood hoe komt het dat je menstruatie niet op gang komt?

Geplaatst

Hi liantje,

van harte met je nieuwe baan!!! Je moet wat betreft de behandelingen doen, waar jij je goed bij voelt! Je kan ook even een pauze nemen en bijtanken, kan ook positief effect hebben!😉

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden