Ga naar inhoud

wie start er in maart/april 2015?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi jessi nog last van de punctie?? Of valt het mee? En vandaag te horen gekregen hoeveel er bevrucht zijn?? Wanneer heb je de tp?

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Reacties 518
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi mensen!

Hoe is t ik kom ook weer ff polsen. Jessi hoe is t? Hoeveel bevrucht ?

Ik ben sinds twee april gestart met de Decapeptyl en het valt me tegen! Migraine aanvallen, zweten herkent iemand dit??

Morgen de eerste echo. Ben benieuwd verwacht geen wonderen ik weet hoe k... het ervoor staat bij me.

Succes allemaal xxx

Geplaatst

O pigster je bent alweer begonnen! Succes, ik ga 24 beginnen met decapeptyl 27 stoppen met pil en 4 mei echo dus moet nog ff geduld hebben

Ik had af en toe hoofdpijn en dan weer warm en dan weer koud fijne bijwerkingen allemaal

Geplaatst

Succes @Pigster! Ik herken de bijwerkingen ook, hoofdpijn en zelfs wel van moeten spugen! Het zakte wel wat wanneer de stimulerende middelen erbij kwamen maar ging niet volledig weg.

Spannend dat je weer gestart bent. Leuk ook want je schrijft zo fijn beeldend... Het moet 'm gewoon gaan worden!

Succes voor de andere dames hier in het topic, wie weet haak ik nog aan tzt......

liefs,

Moes

Geplaatst

Haha @Moes " fijn beeldend"? hoe gaat t met jou dan?

AMF ah duurt nog Ff he?

Ik hoop dat die hoofdpijn snel ophoudt niet te doen zeg. Nou ja.. Ff doorbijten!

Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

@Pigster, ja je schrijft herkenbaar en met zelfspot, daar hou ik van en daardoor is dit pokke traject beter te doorstaan!

Ik heb weer info opgevraagd in DD, kijken of ze me nog wel willen.....

Kijk er niet naar uit maar die paar procent kans maken me onrustig.

Hoe waren de bevruchtingen van Jessi?

Liefs Moes

Geplaatst

Pigster balen datje last hebt van de deca. Ik herken het wel hoor, de opvliegers horen erbij, de deca brengt je kunstmatig in de overgang zeg maar. De hoofdpijn is ook een typische bijwerking van de deca. Heel veel drinken helpt dan echt. Bij mij betekende hoofdpijn bij de deca altijd dat ik te weinig gedronken had. Na twee glazen water verdween het altijd meteen.

Hoe was de echo vandaag?

Ik heb 1e paasdag een 8-cellige embryo teruggeplaatst gekregen. Er waren nog drie embryo's, maar eentje had fragmentatie en de andere twee waren pas 4-cellig op dag 3. We krijgen nog een brief thuis hoeveel er in de vriezer gaan, maar ik vrees geen enkele. Dat had ik niet verwacht met 9 gevonden eicellen, we hebben tot nu toe altijd één of twee mooie cryo's gehad. Duimen jullie dat deze ene blijft plakken? Het voelt een beetje als de laatste kans...

Geplaatst

Aaah meis toch! Hier gaan de duimen zeker op voor jou!!! Waarom per brief eigenlijk.

Echo: acht mini mini follikels.dinsdag starten met de menopur 225E.

Vorige keer had ik er ook acht. Uiteindelijk twee emmies mee teruggeplaatst gekregen

Hopelijk is het nu raak maar ik houd nergens rekening mee.

Xxxxxx

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben nieuw op t forum. Morgen punctie voor eerste ICSI. Zitten in Duitsland, niet in DD maar in Leer. Echo dinsdag 3 follikels..... arts was blij ermee, wellicht vanwege mijn leeftijd en lage Amh. Dus morgen punctie, onder narcose is standaard daar. Ben ik blij mee aangezien echo al behoorlijk vervelend is. Twee maal IUI gehad, helaas zaad te weinig. Nog geen miljoen beide keren. Hoop dat ik ook op Wacht bank kom.Heb puregon, menopur gespoten en clomid 5 dagen. Laatste 2 dagen cetride en gisteravond 2 Pregnyl. Is me gelukkig meegevallen.Lees graag mee. Succes allemaal!

Geplaatst

@rianna1973 o vandaag je punctie hoop dat het mee is gevallen? En drie follikels hopelijk zaten er in alle drie een goede eicel!

Wanneer krijg je je tp??

De meeste van ons schrijven in wie start er in januari we blijven daar allemaal een beetje hangen

Geplaatst

Dus ik kan beter naar januari gaan 😉. Punctie heb ik niets van gemerkt onder narcose. Ze heeft drie follikels uit kippenhok kunnen halen.morgen krijgen we een belletje en als het meezit maandag tp !! Nu wel wat weeïg gevoel in onderbuik. Moest meteen door met utrogestan. Voel me haast een junk, eerst spuiten en nu de bolletjes 😃. Positief moeten we blijven en ook blijven lachen. Ik doe nu lekker rustig aan in ieders geval. Jij nog even wachten tot begin mei zag ik? Hou je goed e rust nu even lekker uit!! Heb ik na twee IUI ook gedaan. Even bijkomen van de achtbaan.

Geplaatst

@jessi Van jouw eerste verhaal word ik blij!! Top hoor. Wij zitten nu in die fase. Eerste ICSI. Vandaag eerste punctie gehad. Morgen horen we meer. Succes met vervolg!!

Geplaatst

Dag meiden, ik ben nieuw op dit forum. Ben al ongeveer vier jaar in MMM. Wel gelukkige moeder van een zoontje uit vijfde iui poging. Nu inmiddels weer vijf mislukte iui,'s en in maart gestart met eerste ivf. Gisteren eerste punctie gehad. Het leken heel weinig follikels maar de ovitrelle heeft de kleintjes nog wat aangemoedigd en ik had nu toch zes eicellen, waar ik blij mee ben. Dinsdag heb ik TP mits er eentje bevrucht gaat zijn. Hoop zo dat het gaat lukken. Ben al bijna 40 dus de tijd begint te dringen...

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Ik sluit mij graag aan bij dit groepje. Ik ben aan het wachten tot de menstruatie komt en dan kan ik begonnen met de eerste icsi voor een broertje/zusje voor dl. Dl is in aug 2013 geboren, de eerste icsi was toendertijd raak. Ik heb stiekem wel veel schrik, omdat ik de vorige keer opgenomen ben met overstimulatie.

Geplaatst

Ik heb me net aangemeld.

Ik ben Nienke 39 jaar en woon in Oostenrijk. Net onze eerste ICSI achter de rug en afgelopen maandag was de terug plaatsing.

Er zijn 2 mooie kwaliteit embryos terug geplaatst op de dag 5, helaas waren er verder geen om in te vriezen.

Vragen? Stel ze gerust :)

Geplaatst

Hallo meiden, ik heb al eerder in vorige topics meegeschreven. Wij zijn er even 'uit' geweest naar mislukte poging 3...

Ben nu weer moed aan het verzamelen om verder te gaan :-) Vorige keer was erg heftig!

Wij zitten in ICSI-TESE traject.

We hebben 3 pogingen gehad in Nijmegen.

Opzich zijn we goed tevreden over de gang van zaken daar.

Alleen balen we ontzettend dat het na 3 pogingen nog niet is gelukt.

De eerste tese waren er 2 buisjes ingevroren.

De laatste poging hebben we een acute poging gedaan.

Helaas waren er toen maar 6 zaadjes gevonden :-(

Dat was een flinke domper!

Mijn heeft toen nog wel een dubbele tese gehad...

Nu twijfelen of we voor een 4e poging gaan.

Opzich mogen we van Nijmegen het nog een keer 'proberen'.

Ik twijfel of we niet naar een andere kliniek moeten, Dusseldorf hoor ik bijvoorbeeld goede verhalen over.

Het is 2 uur rijden, Nijmegen 1,5 uur dus opzich is dat te overzien denk ik...

Maar heeft het meerwaarde? Ik weet dat ze meer technieken in huis hebben, maarja de kans dat er weer zo weinig zaadjes worden gevonden is natuurlijk groot.

We hadden meestal wel redelijke bevruchting, meer dan de helft.

We hebben helaas maar 1x cryo's gehad :-(

Artsen geven aan dat de kwaliteit van tese zaad toch minder is.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wij hebben binnenkort een evaluatie na 3 mislukte cryo's uit de eerste isci ronde, we hopen binnenkort te starten met een nieuwe ronde icsi. Dat wordt afzien, iemand nog tips om de stimulatiefase redelijk door te komen? Ik had veel last van opvliegers, hoofdpijn en was lijkbleek... We hebben een zoon van 2 jaar en zijn erg dankbaar dat we hem hebben gekregen in de eerste isci maar we hopen heel hard op een broertje of zusje voor hem. Iedereen veel sterkte in de wachtweken of tijdens een klassieke ronde..

Heftig verhaal Summerbeach, ik zou niet goed weten wat het beste is, misschien dat de andere dames dit weten die in Dusseldorf lopen. Dapper dat je het nog een keer aandurft.

Blonky, wij hebben een vergelijkbaar verhaal, ik heb geen overstimulatie gehad maar balanceerde wel op het randje.. Erg veel buikpijn gehad na de punctie destijds maar ondanks dat was het wel raak! Succes, misschien doen ze het nu met minder medicatie?

Spuitenenprikken heb je een terugplaatsing gehad??

Geplaatst

Hoi Nienke, welkom.

Ik loop gelijk met je op. Wij hebben ook onze eerste ICSI en ook afgelopen maandag (na 4 dagen) terugplaatsing van de enige twee embryo`s.

Succes!!

Geplaatst

Hey,

Ze hebben gebeld:Vijf follikels waarvan vier eicellen daarvan zijn er twee bevrucht. As donderdag 1415 melden voor TP mits ze blijven doordelen.

Geen cryo's dus. Er worden er twee teruggeplaatst.

Ben super moe ineens en toch weer met neus op de feiten. Geen grote oogst gister nog zo blij met die vijf eitjes ( wat voor mij erg goed is)

Olijfje hoe gaat het met je?hoeveel weken ben je nu? Gaat alles ok??

AMF? Hoe is t met jou?

Xxxx Pigster

Geplaatst

@pigster ik ga heel hard voor jullie duimen dat ze heel goed door blijven delen en hopelijk worden ze alle twee terug geplaatst!

Tja hier druk met spuiten helaas heb ik erg last van de naalden! Erg bot en heb er veel meer moeite mee om ze te zetten maar weinig last van bijwerkingen af en toe hoofdpijn maar dat is te doen maar goed moet ook nog wel even doorspuiten en zie er nu al tegen op morgenochtend maar ja moet gebeuren 4 mei pas echo dus duurt nog even

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden