Ga naar inhoud

Uitgerekend november / december 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha das ook niet alles hoor, woon drie minuten fietsen van mijn werk, maar vanochtend al naar drie verschillende locaties gefietst voor stage gesprekken..... En ik kan niet meer zo snel fietsen. Dus fiets nu in een lichte versnelling en in een tempo dat ik anders irriterend langzaam had gevonden ;-P

voel je de baby ook al echt schoppen? Ik voel ze steeds vaker draaien. Eerst af en toe en nu meerdere keren per dag, maar voel nog niet echt schoppen of zo. Het keuke is wel dat ze heel goed reageren op mijn mans hand. Als hij zijn hand op mijn buik legt, voel ik ze (of één, dat verschil voel ik nog niet) er helemaal heen draaien. Hij voelt nog niets, dus elke dag probeert hij het weer even :-)

gelukkig nog maar één dagje werken, dan lekker weekend en maandags is mijn vrije dag en dan al de echo. Ben zooooo benieuwd!

• Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha, zo fiets (en loop) ik ook!! Sterkte met het heen en weer fietsen jij.

Nee, ik voel nog geen schopjes, het gaat allemaal nog zachtjes. Meer duwen en draaien ofzo... Wat leuk dat de jouwe zo op jouw man reageren! Voor hem ook vast erg leuk. Zeker als hij het straks ook kan voelen.

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier gaat alles goed! Volgens de bloeduitslag van vorige week was mn suiker te hoog. 6.8 en moet onder de 6 zijn. Vanochtend nuchter laten prikken en nu was de waarde 4.8. Prima dus. Met 28 weken moet ik weer prikken.

Voor 2 weken terug het eerste deel van de intake gehad en toen nog even naar het hartje geluisterd. Die kon de verloskundige na zoeken met twee apparaten niet vinden. Wat werd ik nerveus zeg.. toen alsnog een echo gehad en de kleine was druk aan het bewegen gelukkig.

Vanmiddag moet ik weer naar de verloskundige om de intake af te maken en krijg ik nogmaals een controle.

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met iedereen. Wordt wel een beeeeetje jaloers dat jullie de kleine kunnen voelen. Ik ben nu 14 weken en 2 dgn zwanger, ben heel benieuwd wanneer ik de kleine ga voelen. Wanneer begonnen jullie het te voelen?

Geplaatst

Oei ACJ, stressen! Gelukkig toch alles goed! En wat schiet het al lekker op, over de 14 wk alweer! Ik hoop dat je suiker goed blijft.

Ik had met 18wk afspraak bij vk. Toen zij de dopptone op mijn buik zette, zei ze dat het kindje hem wegduwde. Dat correspondeerde met iets wat ik van binnen voelde. Vanaf toen ben ik met mijn hand op mijn buik gaan voelen wanneer er iets 'uitstulpte' en begreep ik het verband en kon ik het kindje elke dag een keertje voelen bewegen. Dat gevoel had ik daarvoor ook al wel gehad, maar gedacht dat dat nooit de baby kon zijn. Wel dus! Dus ik zou zeggen: als je rustig ligt, je hand op je buik en kijken wat er gebeurt! Maar eerder dan 15 wk is geloof ik niet heel realistisch, dus nog even geduld

Geplaatst

De weken gaan best snel vind ik. Gisteren controle gehad bij de vk en na veel zoeken was het hartje te horen. Het is een beweeglijk kindje dus vandaar moeilijk te vinden. Gisteren ook allerlei folders mee gekregen over zwangerschapsyoga, zwemmen, gym etc. Gaan jullie hierin nog wat volgen? Mijn collega was heel enthousiast over de zwangerschapsgym dus zit te denken om dit ook te gaan volgen..Vanaf gisteren mijn handen op m'n buik gelegd maar idd nog niets te voelen. Ik moet gewoon veeel geduld hebben denk ik hihi

Geplaatst

Nog veel volhouden Acj, maar ik voelde al vrij vroeg andere dingetjes in mijn buik. En sinds 2 weken voel ik echt regelmatig wat duidelijker de baby. Vandaag tijdens het week ook weer zo duidelijk. Bracht gewoon een big smile op mijn gezicht. Is echt zo bijzonder! Bij de eerste voelde ik het pas bij 24 weken.

Morgen 19 weken zwanger en hebben we ook de 20-weken echo. Vind het nu toch wel spannend worden. Hoop ook dat ze nu wel met zekerheid kunnen zeggen wat het wordt.

Ik start 15 juli met zwangerschapscursus. Duurt dan tot 22 september. Even een avond voor mij en de baby. In juli en augustus ook 2 massages gepland. Ik zal goed voor mezelf zorgen

Geplaatst

Nynk en Vlindermama, hoe was jullie echo?

ACJ ik wil ook wel een klasje, maar weet niet waar te zoeken. Heb 1 proefles zw.yoga gedaan met 14wk maar dat ging over weeën opvangen terwijl ik gewoon beetje lichaamsbeweging wil. Het leek in de verste verte niet op de yogalessen die ik voorheen volgde. Over 2 maanden wil ik wel iets van voorbereiding op bevalling, dan ben ik daar wel aan toe (maar met 14wk was ik vooral nog heel verbaasd dat ik nog steeds echt zwanger was en waren weeën iets uit een andere wereld). Dus nu doe ik online zw.yoga. Kan ik tenminste ook na een kwartier afhaken als ik uitgeput raak. Maar ik wil wel graag ook een klasje, lijkt me zo gezellig. Maar wat... En ik vind zoiets al gauw zo mutsig, zijn er ook stoere klasjes...?

Geplaatst

W hebben gisteren de 20 weken echo gehad, vond het toch best spannend. Er moet zoveel gebeuren in mijn buik, dat voor mijn gevoel er bijna wel iets moest zijn wat niet helemaal goed was. Moesten we ook nog 45 minuten wachten :-S

maar.... Alles was helemaal goed!! Beide baby's waren lekker beweeglijk, wat het wel wat lastig maakte ;-).

ze heeft alles kunnen controleren en alles was helemaal goed :-D

ben zo blij!! En helemaal gerustgesteld. Mijn man heeft gisteren de baby's kamer geverfd, dus alles wordt nu echt heel echt :-)

Geplaatst

Leuk Nynk! Weten jullie nu al zeker het geslacht van de baby's?

Wij hebben gisteren de 20-weken echo gehad. Maar krijgen volgende week een uitgebreide echo. Baby lag voor met verschillende metingen. Niet veel, maar blijkbaar genoeg om voor een GUO2 te worden aangemeld. Ook kon ze het hartje qua echo bewegend beeld wel goed in beeld krijgen, maar wilde ze toch ook via guo extra laten controleren. Maar meer formaliteit. Dus donderdagmiddag weer echo.

Moest de echo 2 keer onderbreken. Om de baby te draaien. Eerst wandelen, tweede keer maar even lunchen... Haha. En toen nog niet gedraaid. Nu al eigenwijs! Echt... Haha

En toen kwam het verlossende antwoord; het is een Jongen!!! Zo leuk!

Geplaatst

Zo, de meeste 20-weken echo's zijn gedaan nu dus, fijn dat het tot nog toe goed met ons gaat.

Vlindermama, wel schrikken zeker dat je nog een keer terug moet, wat kan de reden zijn dan, of zeggen ze daar niets over? Maar wat geweldig, een jongen!

Wat betreft het voelen van de baby, bij mij is dat echt heel anders dan bij mijn eerste. Mijn zoon voelde ik met 19.2 wk voor de eerste keer, echt een half uur op de zelfde plek porren, heel duidelijk. En vanaf toen heb ik hem elke dag gevoeld, in het begin een paar keer per dag maar wel altijd heel duidelijk dat hij dat was.

Nu heb ik voor de eerste keer wat gevoeld toen ik 18 wk was maar dat was heel licht, en vanaf toen zit je er op te wachten maar het kwam maar om de paar dagen en dan steeds heel zachtjes. Bij de 20 wk echo zei ze, wat een actief kindje. En het bewoog ook idd best veel maar ik voelde daar niets van.

Nu ben ik 22 wk ruim en ik voel de kleine nu wel dagelijks maar nog steeds heel rustig, geen porren maar gewoon beweging, zo anders dan bij mijn zoon.

Mijn verloskundige zei gister dat elk kind anders is en dat ik ook mijn kindje gewoon moet leren kennen en daar ook bewust van moet zijn, waarschijnlijk is deze kleine gewoon echt een wat rustiger kindje. Mijn zoon is idd precies zoals hij in mijn buik was, behoorlijk pittig en als er iets niet lukt hoor je dat heel goed en duidelijk (lees: brommen, stampen met zn voetjes enzo)

Ik heb idd ook nagedacht over een zwangerschapscursus. Ik heb de vorige keer een actief uurtje zwangerschapsgym gedaan, heel leuk maar meer dan dat ook niet. Ik wil dit keer juist zwangerschapsyoga gaan doen om meer bewust te worden van mijn lichaam en hopen dat ik leer om rustiger om te gaan met de weeën en de controle niet zo te verliezen als ik deed bij de bevalling van mijn zoon. Want daar leerde ik eigenlijk niets van in die gymklas. Zo zie je maar, iedere vrouw moet gewoon doen wat je het meest aanspreekt, en als het de tweede of derde kindje is dan heb je al vergelijking en weet je al een beetje waar je naar moet kijken misschien. Maar het is altijd leuk om in ieder geval iets te doen.

Geplaatst

Madelin goed idee die yoga. Ik heb me inmiddels aangemeld voor zwangerschapscursus die v/a 30 wk begint. Tot die tijd blijf ik lekker aan de online yoga.

Heb vandaag een baaldag. Mijn buik voelt altijd strak en oncomfortabel (en sinds vanmorgen zit er opeens een streep op), ik word nog steeds wagenziek van de trein, mensen fietsen en rijden steeds bijna over me heen en iedereen loopt te zeiken. Ik moest ervan huilen, terwijl ik me daar normaal gesproken nauwelijks iets van aantrek. Een bak vanillevla en een knuffel van mijn vriend (die inmiddels snapt dat hij dit soort buien niet per se hoeft te begrijpen) hielpen me er weer bovenop Dat wordt extra vroeg gaan slapen vandaag.

Geplaatst

Vervelend Olijfje van je baaldag. En dat je dus ook nog even niet optimaal kunt genieten.

Hoe gaat het nu met je?

Ik ben vandaag 20 weken! En we hadden idd gewoon een SEO. Ik ben er wel rustig onder dat we de 'extra' GUO krijgen. Mijn man heeft er meer spanning voor.

Morgenmiddag weten we meer.

Geplaatst

He Olijfje, jammer dat je nog steeds last hebt van die misselijkheid. Ik hoop dat dat gauw overgaat. Heb je de hele tijd een strakke buik dan? Ik had het gister een dagje maar normaal niet. Ik denk dat het in mijn geval een groeispurtje is van 2 dagen ofzo, dan is je buik ook ineens veel dikker geworden en die kleine ging gister ook echt meer aan de gang 's avonds. Inderdaad even lekker je rust nemen en niet te veel op je agenda hebben staan wil helpen.

Vlindermama, succes met de GUO, we horen de uitslag wel. Gaat het verder goed met je?

Moeten jullie gewoon werken deze dagen, zit je lekker in de airco? Olijfje, het OV zal helemaal wel drama zijn met dit weer of niet? Ik moet vandaag nog even een dagje tot 15.00 uur en dan ben ik weer tot maandagmiddag heerlijk vrij. Ben verwend en werk maar 2,5 dag en mijn uren kan ik ook nog eens zelf indelen, heerlijk!

Geniet van het weer en zet die voetjes lekker in een bakje water, boekje erbij....:happy7:

Geplaatst

Hey allemaal,

mijn vakantie is begonnen! Heerlijk 6 weekjes niets :-) Al heeft mijn man maar drie weken vrij, dus dat vind ik wel wat saai :-S.

olijfje wat vervelend dat de misselijkheid aanhoudt, hopelijk wordt het snel minder.

Vlindermama succes vandaag! Fijn dat je zelf rustig bent. Kan me voorstellen dat het toch even spannend is.

Hebben jullie veel last van de hitte? Ik tot nu toe nog niet :-) zal vandaag wel even een afspraak met de pedicure maken, kan niet zo lang meer bij mijn tenen en heb ze nu niet geverfd, dus dat vind ik zo saai ;-)

fijne dag allemaal! Vlindermama zet em op!

Geplaatst

Ha Vlindermama, gefeliciteerd, halverwege! Succes morgen.

Madelin, buik is vooral strak/pijnlijk na het reizen (hobbelen op fiets en schudden in trein, 4dg/wk) of als ik te snel of te ver loop of te actief ben. Dus bijna altijd. Ook regelmatig 's nachts of bij het wakker worden zo'n uitrekreflex die ik bijna niet kan onderdrukken, dan spant alles zich trillend aan. Ik ga het volgende week nòg maar 'ns aankaarten bij vk. Ik slaap in blokjes van 2 uur (daarna plassen of honger of een mug enzo). Je hebt wel een punt dat ik niet teveel op de agenda moet hebben. Voor mijn doen houd ik me koest, naar het is denk ik toch nog wat teveel. Maar ik functioneer verder best normaal en kan mijn concentratie goed bij mijn werk houden en geniet best van alles, dus naast de zware momenten valt het eigenlijk best wel mee hoor. Vanmiddag vrij, middagdutje in de hangmat op t programma!

Nynk, hele fijne vakantie! Hij begint in elk geval met tropische temperaturen. Beetje meer drinken en niet in de zon en dan houden we het wel uit. Veel plezier bij de pedicure!

Hoeveel zijn jullie trouwens aangekomen? Ik van 65,5 naar 70 kg, is dat normaal bij 22 wk?

Geplaatst

Echo vandaag was helemaal goed! Wel een opluchting!!! En weer een overduidelijke bevestiging dat het een jongen is. Veel echo foto's meegekregen. Moet wel een suikertest doen, om zwangerschapssuiker uit te sluiten of anders gepast dieet. Wordt weer een ochtendje in het ziekenhuis vertoeven, maar alles voor de kleine man.

Gisteravond lagen we in bed en voelde ik ons eskimootje flink bewegen, wist zeker dat mijn man het ook zou voelen, zijn hand gepakt en op mijn buik gelegd. En ja, hij reageerde heel duidelijk op zijn hand leek het wel. Echt een supermoment.

Ik ben pas een kleine kilo aangekomen, maar ben ook eerst 3 kilo afgevallen in de eerste maanden. Maar zit nu 800 gram boven mijn gewicht bij 4 weken zwangerschap. Warmte valt mee, althans niet meer last dan door de zw. Heb een krukje bij mijn computer staan dat als ik aan het werk ben, ik mijn benen hoger kan leggen, want als ik dan met mijn benen gewoon naar benden zit, dan krijg ik snel dikke enkels enzo.

Afgelopen 4 dagen maar 2 halve dagen gewerkt, de rest lekker vrij. Morgen nog dagje op kantoor. Zal wel koeler zijn dan thuis met die airco.

@Madelin, jij al lekker lang weekend, heerlijke verkoeling gezocht?

@Nynk, dus jij al vakantie. Nog plannen om ook echt weg te gaan?

@Olijfje, denk dat 4,5 kg echt niet verkeerd is voor 22 weken. Hoe was je middagdutje? Lekker hoor! En ja je moet wel goed aan jezelf denken en misschien is zo'n buik/bekkenband wel iets voor je, zodat je buik wat meer ondersteuning krijgt.

Geplaatst

Vlindermama wat een goed nieuws!! Lekker genieten van deze dag/avond!! Hopelijk geen suiker. Wanneer mag je daarvoor terug?

Dank voor de tip, ik ga ns kijken naar zo'n èchte. Aan zo'n sierbuikband heb je niks qua steun en ik heb ook nog niet ontdekt hoe je die leuk draagt. Er liggen er minstens 10 in mijn kast, allemaal geleend/gekregen

Geplaatst

Hahaha een bbq worstje...

Ja ik bedoel idd zo'n echte, want die 'normale' buikbanden geven geen ondersteuning. En nee ik draag ze ook niet over mijn kleding. Eerder als hemd idee onder mijn kleding, als de broek of rok zelf niet zo'n buikband heeft.

Oh en ik ga volgende week woensdag die suikertest doen. Ben altijd op woensdag vrij, dus doe maar zo snel mogelijk...

Geplaatst

even een vraagje... Groeit jullie buik nu ook ineens zo hard? Als ik naar beneden kijk zie ik echt een buik, dat had ik een paar weken geleden nog niet.

Of is het iets waar ik gewoon aan moet wennen? :-) of zou het de warmte zijn?

Geplaatst

Haha, klinkt goed Vlindermama! Ik verbaas me ook elke week er nog over dat 'ie wéér groter is. Maar als jij eerst was afgevallen en nu weer net boven je eigen gewicht bent, zou het me niets verbazen als de kilo's nu naar je buik gaan! Dus de goede kant op.

Vandaag zei iemand stomverbaasd tegen mij: "Ben je zwanger, dan?". Yep, al ruim 5 maanden

Ik begin het lastig te vinden om in bed van mijn ene zij via mijn rug op m'n andere zij te draaien, zonder een halve meter op te schuiven (zo groot is ons bed niet). Tips anyone...?

Geplaatst

He meisjes, met mij gaat het supergoed, de bewegingen zijn nu eindelijk meerdere keren per dag aanwezig (23.5 wk dus het mag ook wel) maar ook met de warmte gaat best heel goed, gelukkig houd ik (nog) geen vocht vast, heb al wel vast speciaal sandaaltjes gekocht die ik dan wel aankan als dat alsnog gebeurt. Ik vind de bewegingen heerlijk! Mijn buik is absoluut duidelijk zwanger maar ik vind hem nog steeds bescheiden, ik ben behoorlijk lang dus de kleine heeft ook alle ruimte. Hoop dat het met jullie ook goed gaat. Nog 3 weekjes werken en dan op naar Sardinië!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden