Ga naar inhoud

Uitgerekend november / december 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het allemaal,

ik geniet volop van de vrije dagen, merk dat ik nu veel beter mijn rust kan pakken, dus ben benieuwd hoe het over 5 weken gaat als ik weer aan het werk moet. We zijn nu druk bezig met adviesgesprekken voor onze hypotheek. Willen deze graag oversluiten en verhogen voor een uitbouw, dus daar steek ik veel tijd in. Natuurlijk plan ik ook lekker veel afspraken met vriendinnen :-) gisteren hebben we onze kinderwagen besteld :-D

We kwamen eigenlijk om naar de leveringstijd te vragen maar toen bleek dat er nieuwe kleuren zijn en die zijn zoooo mooi! Dus gelijk maar besteld want de nieuwe kleuren staan al wel in de winkel maar zijn nog niet leverbaar, pas vanaf begin oktober. Dus hoop dat de baby's gewoon blijven zitten tot half oktober ;-)

verder voel ik de baby's steeds vaker, maar kan het niet echt oproepen. Dus mij man voelt nog steeds heel hoopvol, maar tot nu toe nog niets :-S

• Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Madelin, klinkt goed! Mijn voeten lijken ook beetje groter te worden... Ik pas nog in m'n schoenen maar ze zitten wel een beetje strakker. Niet echt gezwollen maar meer ingezakt ofzo.

Nynk succes met de hypotheek! En lekker dat je baby'tjes voldoende rust krijgen zo. Geniet er lekker van!

Ik was net bij de vk. Bloeddruk netjes, baby lekker aan het gymnastieken, hartklepjes te horen evenals geruis van de navelstreng, grappig. Over 2 wk mag ik een dagje ziekenhuis: suikertest, echo, gyn. Die suikertest lijkt me niet leuk: nuchter komen, bloed prikken (niet mijn hobby), suikerdrankje, 2 uur wachten, weer bloed prikken... Vlindermama, ben benieuwd hoe jij het vindt volgende week. Maar ach, dan hebben we dat ook maar weer gehad en vlak daarna weer leuk baby kijken op de echo Vannacht was 'ie best wel stevig tegen mijn navel aan het schoppen, hij hield pas op toen ik zelf anders ging liggen. Ik vind het vooral heel erg lief als hij zo van zich laat horen... eh voelen.

Geplaatst

Leuk Madelin, en de bewegingen voelen is zo leuk!

Lekker aftellen voor Sardinië

Nynk, jullie dus al een kinderwagen besteld, goed bezig. Hoop dat je hem op tijd hebt. Maar zal wel lukken! Succes met de hypotheek.

Olijfje, dus jij ook suikertest.

Echo's/controles zijn toch altijd fijn.

Ik heb vandaag suikertest gehad. Drankje vond ik niet vies. Niet echt smaak, maar beetje als hoestsiroop. 2 bekertjes drinken en dan idd 2 uur wachten. Ik had een boek bij en mijn man de iPad. Kwamen we de tijd wel door. Morgenmiddag bellen voor de uitslag.

Gisteren mijn verlof/vakantie geregeld. 29 september laatste werkdag. En dan 15 februari weer beginnen.

Geplaatst

Gelukkig, Vlindermama! We gaan bijna tegelijk met verlof, ik v/a 5 okt maar ik ga v/a 22 sept al halve weken werken of misschien al helemaal vakantie opnemen als ik werken dan te zwaar vind worden. Ik neem wat extra verlof op en begin 22 feb weer (als kindje precies op uitgerekende dag komt natuurlijk). Ik verheug me zo op dat kleine wurmpje in mijn armen en in ons huis, en dat het dan voortaan ook zíjn huis is en wij zijn ouders Gisteren weer een slag gemaakt met de babykamer, wat spul eruit en begonnen aan in elkaar zetten IKEA-ladenkast. Mijn bijdrage is vooral schroefjes sorteren en aangeven en de instructies voorlezen, wég emancipatie... Het is nog lang niet af en ons huis is echt een bende, overal liggen spullen in de weg die een nieuwe plek moeten krijgen of naar vuilnis of kringloop moeten en de babyspulletjes stapelen zich op maar kunnen nog niet in de kast omdat 'ie nog niet in elkaar gezet is. De oude ik zou er ongelukkig van worden. Maar de nieuwe ik heeft geleerd te accepteren hoe dingen zijn en er elke dag een klein stapje in te zetten, omdat meer dan dat gewoon fysiek niet mogelijk is. En ooit komen we er wel!

Geplaatst

Hoi allemaal! Tijdje niet op het forum geweest. Leuk om jullie verhalen en ervaringen weer te lezen. Ik ben nu bijna 17 weken zwanger en heb 22 juli weer controle bij de vk en 30 juli de 20 weken echo in Zwolle. Nynk wat voor kinderwagen hebben jullie aangeschaft? Ik ben me soms wat aan het inlezen en las dat de mutsy EVO ook goed is. Nou ja we hebben nog ruiiiim de tijd daarvoor. Ik denk dat ik de kleine vd week voor het eerst gevoeld heb. Ik zat in de auto en voelde een plopje tussen mn rechterzij en navel. Als ik op de bank zit voel ik soms heel kort, lijkt als een korte kriebel /trilling dat ik denk.... Ben jij dat weer kleine uk??? Maar het is zooo onregelmatig en soms dagen niet dat ik dan ook weer ga twijfelen... Fijn om te lezen dat het met iedereen nog goed gaat en iedereen lekker aan het genieten is :-D

Geplaatst

Yes!!! Mijn man heeft gister ons kleinste en drukste ukje gevoeld :-)

ik voelde de plopjes af en toe al best hard, volgens mij schoppen ze dan met een hakje haha. Steeds als ik dat voelde riep ik hem en legde zijn hand op de bewuste plek, maar.......... geen reactie, tot gisteravond!! Zo blij dat hij nu ook iets heeft gevoeld :-) gister ochtend weer een echo gehad, nu 23 weken. Alles was goed, maar ik koet over twee weken wel de suikerwaarde test doen. Over drie weken weer controle. Vlindermama wat fijn dat jullie uitslag positief is!!! Heerlijk.

ACJ, als ik je verhaal zo lees, heb je, je baby gevoeld!! Ik vond het in het begin erg lastig om te bedenken of het een baby was of iets anders, maar nu wordt het steeds duidelijker voelbaar. Fijn he!! Je ukje voelen :-)

wij hebben de joolz geo twin studie graphite aangeschaft. Het is een dubbeldekker geworden. Wilde eigenlijk voor een wagen gaan waarbij ze naast elkaar liggen, maar deze is veel praktischer. De kleur is net nieuw, dus lekker stoer! Ben er zo blij mee, de tweelingvarianten zijn nooit echt mooi van kleur, alleen standaard. Deze is echt heel hip :-)

helaas hangt er wel een hoog prijskaartje aan.

olijfje wat goed dat je eerder met verlof gaat! Goed op jezelf passen. Mij officiële verlof start pas op 24 september en helaas kan ik geen vakantiedagen oid opnemen omdat ik in het onderwijs werk. Ze hebben wel vervanging voor mij geregeld dus ik hoef geen lessen meer te draaien. Lijkt me wel weer zwaar om straks na 6 weken vakantie weer aan het werk te moeten. Nu kan ik steeds even rust nemen als dat nodig is, tijdens werkdagen kan dat niet. Helaas is het tweelingverlof vanaf 30 weken er nog niet door :-(

Peel heerlijk Olijfje dat je ook tot februari verlof hebt! Lekker genieten straks!!!

ik heb er ook zo'n zin in om straks eindelijk de baby's te kunnen bewonderen, ben zo nieuwsgierig ;-)

fijne dag allemaal!!!

Geplaatst

Wat leuk zeg!!! M'n vriend legt af en toe zijn hand op mijn buik maar dan zeg ik dat dat nog te vroeg is. Wat bijzonder moet dat voor je mannetje zijn om het ook te voelen. Lekker genieten!!! 😊

Geplaatst

Nynk, jij ook al suikertest? Lekker stel zijn we hier Hopelijk niks aan de hand.

ACJ leuk dat de baby begint te bewegen!

Hier eindelijk wat aan het opschieten met de babykamer. Alle spullen die er niets te zoeken hebben, zijn er nu uit! En de ladenkast staat en de immense hoeveelheid babykleertjes en -spulletjes die we inmiddels verzameld blijken te hebben, is erin opgeborgen en er zitten twee knuffels bovenop. Nu nog een pak luiers en een matrasje voor de wieg kopen en een hemeltje naaien en klaar! Hoewel, als je die baby-uitzet-lijsten mag geloven, hebben we nog van alles nodig waar ik nu het nut nog niet zo van inzie...

Vandaag 24 wk, dat is volgens mij de grens van 'levensvatbaar', dus wel weer flinke mijlpaal. Maar vroeger lag die op 28wk en ik hoop eigenlijk gewoon minstens tot de 38 te komen... Hebben jullie ook dat je het zwanger zijn nu wel gelooft en zin hebt in de volgende fase?

Geplaatst

Zooooo, dat had ik eerder moeten doen: zo'n verstevigende buikband!! Vlindermama, bedankt voor de tip, heel blij mee

Hoe is 't met jullie allemaal?

Geplaatst

Heel goed hoor, lekker he die buikband, ik heb er juist 1 gekocht van de week, heerlijk voor het wandelen savonds na het eten, dat proberen we vaak te doen.

Gaat het verder goed met de rest?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Graag gedaan Olijfje, ik ga er zelf ook 1 aanschaffen. Wij wandelen veel met de hond en ik merk dat wandelen op zich heel goed gaat. Maar dat zo'n buikband net wat meer stevigheid biedt.

Voor mij is het ook belangrijk om de 24 weken voorbij te zijn, dan gaan ze in ieder geval er alles aan doen om het kindje te redden, mits hij zich al aandient. Maar ik moet nog ruim anderhalve week wachten.

Wij zijn van de week aan het babykamertje begonnen, maar het was heel zwaar en dubbel. Want dit kamertje stond al helemaal klaar voor ons dochtertje*. En nu hebben we alles opgeruimd en haar spulletjes bewaard in haar herinneringskist. Nu is het ook niet meer haar kamer, zoals we dat nog steeds noemde, maar nu heet het weer de babykamer.

Deze weken zijn voor ons toch al zo moeilijk. 4 jaar geleden leek alles nog goed en een paar dagen later de eerste klachten en daarna ging het zo mis. Alle herinneringen en data komen weer boven en de film wordt weer herhaaldelijk afgespeeld. Nog 1 week werken en dan een weekje vrij, Zaterdag dan haar geboortedag/verjaardag en dinsdag haar overlijdensdag.

Maar wel zo dankbaar en fijn dat we nu de babykamer kunnen gaan gebruiken voor ons eskimootje.

Geplaatst

Vlindermama, heel veel sterkte! Het blijft voor jou de hele zwangerschap spannend denk ik. Loop je nu onder extra controle om die verklevingen in de gaten te houden ofzo, of kan dat niet meer gebeuren?

Vandaag is mijn zoon 2 jaar geworden en bijna 26 weken zwanger van onze tweede. Zoveel om dankbaar voor te zijn, echt, wie had dat na zo'n lange tijd kunnen hopen.

En die band is echt een verlichting bij het lopen, ondanks dat ik nergens last van heb draag ik hem met wandelen. Pas liep ik naar het dorp, dat is ongeveer 7 minuten en op de terugweg voelde ik echt dat het niet zo lekker meer liep. Bij mijn vorige zwangerschap had ik hem geleend dus ik kende hem al anders had ik het nu waarschijnlijk nog helemaal niet nodig gevonden maar nu heb ik hem heerlijk al in huis...

Alleen vandaag nog even een dagje werken en dan 3,5 week vrij!!!!!

Geplaatst

Vlindermama wat zijn jullie dapper. Ik wens jullie extra veel sterkte deze dagen. Gaan jullie iets speciaals doen zaterdag en dinsdag?

Madelin gefeliciteerd met je zoontje!

Heb hetzelfde met de buikband. Lijkt of ik nu ook meteen meer energie over heb. Hele fijne vakantie gewenst!

Ik heb morgen suikertest en echo, dan nog 2dg werken en dan ook lekker vakantie

Geplaatst

Ben helemaal goedgekeurd Hb (ijzer) was netjes, glucose laag, bloeddruk laag - maar niet té. Groei van baby ligt op schema. We hadden alleen een zeer ervaren echoscopiste die in 2 min klaar was, dus weinig tijd om nog even de baby te zien bewegen.

En dankzij mijn nieuwe supersonische die-doe-ik-nooit-meer-af-buikband kon ik voor het eerst ook zeggen dat het best goed met me gaat

En dat al na 25 wk. Nog een maand goed van genieten, voordat de buik echt groot en zwaar wordt!

De suikertest viel me trouwens mee. Het nuchter zijn was het minst leuke, ik had veel zin in eten en drinken, maar 't was wel uit te houden. Ben best blij om te weten dat ik geen zw.diabetes heb, toch wel een opluchting.

Geplaatst

Poeh vlindermama wat heftig om te lezen. Heel veel sterkte samen.

Madelin gefeliciteerd nog met je zoontje. Een drukke periode straks voor jou twee kids!

Olijfje, super dat alles goed was :)

Afgelopen maandag bij de verloskundige geweest en het hartje weer gehoord. Zelfs daar geniet ik van! Ik voel de kleine vrijwel dagelijks op het moment. En ook meerdere keren op een dag. Heerlijk! Volgende week donderdag de 20 weken echo iets wat ik heel spannend vind. Wij hebben geen nekplooi meting gedaan dus horen dan pas of het allemaal goed is. Gelukkig stelde de verloskundige mij gerust dat het in 95% van de gevallen goed is..

Geplaatst

Hi allemaal,

hier ook weer even een berichtje van mij. Alles gaat goed, buik is behoorlijk mega vind ik, maar reacties zijn wisselend :-)

gisteren alweer 25 weken, blijf het toch een beetje onwerkelijk vinden dat we straks twee kleine baby'tjes mogen verwelkomen, kijk heel vaak even op hun kamertje.

we hebben een heerlijke vakantie gehad en het wandelen viel redelijk mee. We doen op vakantie veel lopend, maar moest iets langzamer en wat vaker pauze. Verder merk ik wel dat het allemaal zwaarder wordt.

maandag of dinsdag heb ik de suikerziekte test :-S lijkt me vreselijk twee uren niets doen en eten, maar gelukkig vroeg op de dag, dat scheelt.

fijn dat het met iedereen goed gaat!! Vlindermama heel veel sterkte deze tijd.

Geplaatst

Sjonge, ik zit een heel verhaal te typen in is tie ineens weg. Maar nynk, het lijkt me best zwaar met 2 van die kleintjes aan boord. Ben benieuwd, heb je een mooie buikfoto? En de andere dames, hebben jullie een mooie foto die je wilt delen? Ik zal er zo even 1 uploaden van mijn 26 wk buik. Kvind hem zelf nog best netjes maar als ik kijk dat ik nog 14 wk moet, bbrrrr ik weet uit ervaring ff er nog best een toeter op komt. Nynk, ik loop maar een weekje op je voor dus dan kan je even vergelijken hoe een 1ling buik eruitziet..

Geplaatst

Mooie buiken!

Nu bij de 2e gaat het wel sneller merk ik. Ook was ik al 4 kg zwaarder en niet zo intensief gesport als bij de eerste.

Bij de eerste tot week 30 gesport. Nu helemaal niet, maar wel veel wandelen met de hond en tot nu toe 2,5 kg aangekomen.

Geplaatst

Leuk, die foto's! Morgen 8 daagjes naar Sardinië, ben best beetje gespannen. Voor t eerst vliegen en wat verder weg met m'n kleine mannetje erbij. Hoop op een lekkere ontspannen vakantie. Jullie ook alvast een fijne vakantie toegewenst!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden