Ga naar inhoud

Wie start er eind juni/juli?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Jane ik zou voor de zekerheid nog even door gaan tot de testdatum en dan nog eens testen.

Hier vanochtend bloedverlies, niet erg veel en oud bloed maar toch niet gerust. Zijn echt van die momenten dat ik vreselijk baal dat ze bij ons geen bloedtesten doen in het ziekenhuis.

• Reacties 720
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@Jane ik zou voor de zekerheid nog even door gaan tot de testdatum en dan nog eens testen.

Hier vanochtend bloedverlies, niet erg veel en oud bloed maar toch niet gerust. Zijn echt van die momenten dat ik vreselijk baal dat ze bij ons geen bloedtesten doen in het ziekenhuis.

@deedee je kunt via de huisarts ook een bloedtest vragen.

@jane ruim een jaar geleden was hier ook een andere vrouw en had hetzelfde, zij bleek wel zwanger te zijn, door te stoppen met de bollen kreeg ze alsnog een mk. Het vervelende van dit traject is dat iedere dag weer opnieuw tussen hoop en vrees is. De cryo wordt goed bewaard en volgens mij zit er altijd een stopmaand tussen. Met cryos heb ik zelf geen ervaring. Hoop dat je hier wat aan hebt.

liefs Hope&Faith

Geplaatst

Ik heb het ziekenhuis gesproken, voor een cryo hoeft er geen rustmaand tussen maar...

Net met totaal ongeconcentreerde urine een test gedaan met z&k en een licht gekleurd 2e streepje...

Dus weet het nu echt niet meer, bloed lijkt wel toe te nemen.

Geplaatst

Het lijkt inderdaad een streepje @Jane ik zou nog even doorgaan met de bollen. Als je nu stopt krijg je misschien achteraf spijt. En door de bollen lijkt het bloed ook meer.

@Hope & Faith mijn eigen huisarts is er niet, wordt behandeld voor kanker :( En die vervangende arts is een regelrechte bitch. Ze heeft ooit gezegd dat ik mijn kinderwens maar op moest geven, want ik kreeg toch alleen maar miskramen. En voor sommige vrouwen is het gewoon niet weggelegd. Dus zit daar niet op te wachten, en zou ook pas vrijdag terecht kunnen, is geen spoed... Net nog maar een kruidvat test gedaan zonder ochtendurine en dat is een knaltest. Test streep is net zo donker als de controlestreep. Veel donkerder als zaterdag.

Helaas is mijn utrogestan ook bijna op, krijg het bij een verse terugplaatsing maar voor 10 dagen voorgeschreven. Had nog 2 pakjes van de vorige poging, maar heb nu nog voor 4 dagen. Stelt me ook niet echt gerust.

Geplaatst

deedee en jane dit is echt niet te doen, wel duidelijk een streep, klinkt toch positief. Je kunt er echt gek van in je hoofd worden :( Bloedtest dokter aanvragen Jane? en Deedee bij andere dokter of via vk aanvragen?

Geplaatst
deedee en jane dit is echt niet te doen, wel duidelijk een streep, klinkt toch positief. Je kunt er echt gek van in je hoofd worden :( Bloedtest dokter aanvragen Jane? en Deedee bij andere dokter of via vk aanvragen?

ik heb al bloedonderzoek gevraagd, zowel bij ha als bij zhuis.

Zie je het wel op de foto?

Geplaatst

Nou dames, jullie houden het wel spannend hoor, wat betreft de utro kan je geen herhaalrecept vragen.

blijf doorgaan met de bollen hoor zeker nu je twee streepjes hebt. Succes en sterkte

liefs Hope&Faith x

Geplaatst

@Ymke nee geen doen, bloedverlies wordt erger en nu ook helderrood. Dus de moed is me weer in de schoenen gezakt.

@Hope en Faith nee schrijven ze nu voor, je lichaam moet het zelf over nemen. Academisch ziekenhuis he, protocollen. Bij een cryo krijg je wel tot 12 weken zwangerschap.

Als het nu weer mis is, is dit miskraam nummer 10. Gaan we naar het buitenland.

Duidelijker kan volgens mij niet:

attachment.php?attachmentid=6107&stc=1

Geplaatst
@Ymke nee geen doen, bloedverlies wordt erger en nu ook helderrood. Dus de moed is me weer in de schoenen gezakt.

@Hope en Faith nee schrijven ze nu voor, je lichaam moet het zelf over nemen. Academisch ziekenhuis he, protocollen. Bij een cryo krijg je wel tot 12 weken zwangerschap.

in Gent moet je doorgaan totdat zij zeggen dat het niet meer hoeft.

van testen wordt je ook helemaal gek, ik in iedergeval wel.

sterkte nog XXX

Geplaatst

Ik zou ook doorgaan tot de testdatum Jane...

Ik zie een hele lichte streep, het zou een vroege miskraam kunnen zijn of toch zwanger..

Je test deedee is heel erg duidelijk! Wat erg dat je zoveel miskramen hebt gehad! Hopelijk gaat het nu toch nog goed...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Lieve dames, ik ben non-actief aan het meelezen met jullie. De laatste miskraam en mislukte IVF hadden er aardig ingehakt. Had niet de moed om nog actief mee te doen. Bleef ook vooral degenen volgen die gelijk met mij zwanger werden, ja hoe kan je jezelf pijnigen. Haha! Toch wil ik iets met jullie delen om houvast te geven en Penny te bedanken voor de L-argininetip.

We waren vorige week met vakantie en hadden wederom alle medicatie in koelbox meegenomen om te gaan stimuleren voor onze 6e IVF. Na het lezen van Penny's berichtje zijn we 6 weken geleden samen begonnen met L-arginine. Ook mijn vriend slikt het (schijnt goed te zijn namelijk) mijn laatste cyclus was 6 weken, ook deze keer voor niets de medicatie meegenomen op vakantie. Menstruatie bleef weer uit, wel buikpijn en de hele week toch sterk het gevoel ongesteld te worden. Tja dus vanochtend toch maar een test gedaan. Je raad het natuurlijk al, deze was positief. Eerst uren verdwaasd rondgelopen durfde het zelfs niet aan mijn lieve vriend te vertellen omdat ik ervan overtuigd was dat dit niet waar kon zijn, want dit overkomt alleen anderen. Nog maar een digitale test van clear bleu gehaald, geeft aan 2-3 weken zwanger. Ik kan het nog steeds niet geloven dat dit ons kan overkomen na zoveel jaren gepuzzel en gedoe (maar ook 1 IVF meisje dus superdankbaar!!!!).

Uiteraard weet ik dat de kans bij ons groot is dat het misgaat, maar dan nog voelt dit zoooooo raar! Ik ben echt sprakeloos.....hoop dat dit wat hoop geeft voor anderen.

Sterkte, ik blijf jullie volgen en kruip weer even in mijn schulpje voor 7 angstige weken. Helaas voelt dit voor ons inmiddels zo. Maar toch is dit echt een niet te bevatten kadootje hoor!

Liefs voor jullie allemaal!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Hi sillie,

wat cool! Gefeliciteerd!!

Dan zijn we ongeveer tegelijk zwanger geworden! Ik ben nu zo vijf weken!

fingers crossed dat alles goed gaat!😘

Geplaatst

Dames gefeliciteerd :)

Hier is het voor mij nu duidelijk, vanochtend Omo witte test en veel bloed dus ik stop nu met de bollen.

Ik geloof niet meer dat het een zwangerschap zou kunnen zijn.

Heb het ziekenhuis al gebeld en kan volgende week woensdag komen voor echo en dan kan ik in principe direct oor voor de cryo tp.

Alleen twijfel ik, is het beter om een rustmaand in te lassen of kan ik gewoon door gaan?

Vanuit het ziekenhuis kan het wel.

Geplaatst

@yasmine, Succes ik zal voor je duimen!

@sillie, wauw! Wat een verhaal, een hele voorzichtige gefeliciteerd en ik hoop voor jullie dat alles goed mag gaan.

@ jane, balen zeg!! Ik denk dat je moet doen wat zelf goed voelt. Ik vond de maand pauze altijd fijn, nu ook. Even bijkomen van het nare nieuws en rust in mn lichaam. Maar als jij er een goed gevoel bij hebt moet je dat gelijk doen, luister naar je lichaam en dan kun je zelf beslissen..

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Geplaatst

Als je wilt, ik heb nog 1 doosje met 2 strippen utrogestan en nog ongeveer een alle strip?

Geplaatst

Hllo sillie van harte gefeliciteerd, heel voorzichtig. Ik voel me net zo. Loop gelijk op met penny maar kan het niet geloven. Durf het ook niet te geloven. Bamg voor weer een mk. Toch ga ik duimen voorons en voor de rest van ons sterke dames

liefs

Geplaatst
Vanmorgen de punctie gehad! 17 eicellen!! Blij Nu maar hopen op goede bevruchtingen....

top zeg, goede resultaten zeg. Duim voor jullie

@sillie@ymkeh en alle anderen fingers crossed, vertrouw op je lijf xx

Geplaatst

Dank je Hope&Faith! We zijn hier erg blij mee, weer een stapje verder... Blij dat het nu onder narcose was! Wel buikpijn...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden