Ga naar inhoud

Uitgerekend april/ mei 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Danlon, uitslag was hartstikke oke! We hebben het nu iedereen verteld......eindelijk! Hoe gaat het met jou? Heb je nog echo gehad na 5 oktober?

• Reacties 422
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@sillie oh wat fijn!! Heeerlijk lijkt me dat, leuke reacties? Nog op bijzondere manier verteld?

Nee ik heb aankomende donderdag echo bij gyn. De week erna donderdag weer bij de verloskundige. Geduld is een schone zaak hihi

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Geplaatst

Aahh geduld jazeker moeilijk, hoop zo dat deze blijft plakken voor je!!! Ik blijf voor je duimen!

Op zich wel leuke reacties maar ik weet dat mensen vinden dat ik te "oud" ben. Maar goed als het niet lukt verleg je iedere keer je grenzen qua leeftijd. Ik begrijp het ook wel, maar negeer de opmerkingen liever. Ons kleine meisje verdient een brusje

Geplaatst

Wat fijn Danlon die extra echo's, ik ben vrijdag voor de derde echo geweest en het was weer genieten! Hij/zij beweegt veel, ging zich ook omdraaien en deed rek en strekoefeningen. Wat is het alweer veel gegroeid, nu echt een baby.. Ik hoop dat alles bij 20 weken goed is, en dat hij/zij geen nierafwijking heeft zoals onze zoon... Dat is het meest spannend nu.. Verder ben ik eigenlijk alleen maar heeel erg moe!!! Hebben jullie dat ook?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

H meiden,

wat fijn dat het allemaal zo goed gaat!

@janneke: vermoeidheid hoort er wel bij met name tot 13 weken, Maar het kan ook zij dat je ijzergehalte wat lager is. Dat komt vaak voor bij zwangere vrouwen. Dus meld het even bij je volgende controle. Je kan ook ook bij de drogist floradix halen, dit wordt dan vaak voorgeschreven...

@ sillie: lekker laten lullen die mensen. Als jij dat nog graag wilt, dan doe je dat gewoon als het mogelijk is. Je bent echt niet d enige! Voor sommige is het op jouw leeftijd de eerste...

Geplaatst

Ha Janneke,

Hoeveel wk ben je nu? Ik ben bijna 21 wk en heb gisteren mijn hb even geprikt op mijn werk want ben weer zo moe en die is 6 veelste laag dus, hb prikken is zo gedaan dus zou gewoon laten controleren. Liefs

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Geplaatst

@sillie, altijd zo makkelijk voor anderen te oordelen...voor iedereen is te oud ook weer een andere leeftijd..ennuhhh je zegt ik weet dat mensen....is dat dan echt Zo of misschien je eigen gevoel ... Laat je niet gek maken! Iemand die echt te oud is kan ook nirt zwanger worden!!

@janneke, moe ben ik ook wel maar vooral na een werkdag. Ik werk 9 uur per dag. Als ik dan even half uurtje ga liggen is het goed.

@ bianc. Afgezien van de duizeligheid, de gigantische misselijkheid met kotsen wat per dag verschilt, prima😊 ik kijk uit naar morgen, weer echo! En met jou?

Geplaatst

Mijn hb was vrijdag prima, ik kreeg het weekend keelpijn en verkouden dus denk dat ik daarom zo moe was... Het gaat nu ietsje beter...

Sillie, ik hoop dat je daar niet al teveel van aantrekt... Geniet maar lekker van de zwangerschap!

Danlon, wat vervelend die misselijkheid/overgeven! Daar wordt je helemaal niet fitter van... Fijn morgen weer een echo! Ik pas 4 november weer, duurt lang!

Geplaatst

@ janneke, het is zover voor je het weet! En als ze zolang er tussen laten is dat wel omdat ze verwachten dat het gewoon goed komt. Ik elke week omdat er angst is dat het mis kan gaan. Ene week gyn, andere week verloskundige.

Geplaatst

Tja maar verder gaat het bij jou toch ook goed? Of heb je sowieso extra controles nodig vanwege je baarmoeder? Zelf ben ik niet meer bang dat het misgaat... Mijn angst was bijna weg na de eerste echo, toen was ik er zeker van dat ik toch echt zwanger ben...

Geplaatst

Klopt, sowieso 2 wekelijkse controle. Ik ben pas wat rustiger als ik voorbij de 12wk zit...vorige keer mk bij 11wk1dag ondanks Alle goede echo's. Dan opeens eentje dat t hartje niet meer klopt, geen bloeding niks. Dus de echo's blijven spannend en elke week omdat als t mis gaat ik gelijk t eruit wil...ja ik ben zwanger, maar of het goed gaat is afwachten

Geplaatst

Hi danlon,

succes morgen!(vandaag!😄) ik heb vandaag ook weer een controle, maar maak mij geen zorgen. Vanaf elf weken voelde ik de kleine al een beetje en nu bijna dagelijks. Dit is vroeger dan tijdens mijn vorige zwangerschap. Verder voel ik mij prima. Ben vooral met onze komende verhuizing bezig en wat er allemaal nog in get nieuwe huis moet gebeuren. Daarnaast snipverkouden en een beetje keelpijn...en soms kan ik niet slapen..,

Geplaatst

@penny, jeetje, 8 uur geleden...jij slaapt echt slecht!

Verkoudheid begint bij mij ook een beetje...

Ik heb nu een blaasontsteking grrrr...voelde t gister al..zal wel door die stomme gelletjes komen. Gister hebben ze het op kweek gezet, en ja hoor...bingo. Kan vanmiddag antibiotica halen. Moet manlief maar even doen want ik moet om half 5 in duitsland zijn voor echo..spannend!!

Hoelaat mag jij? Vanaf 11 weken al gevoeld..wauw!

Geplaatst

Hi danlon,

fijn dat alles goed was! Bij mij ook, maar ik had niet anders verwacht, want ik voel de kleine nu bijna dagelijks. Nu op naar mijn 19 weken echo!

nog een tip tegen blaasontsteking of de kans daarop: cranberries!!! Gedroogd, SAP of pillen...heb je ook gezegd dat je zwanger bent? Je mag dan namelijk veel minder soorten antibiotica etc...bij de kruidvat hebben ze cranberrie pillen...

Geplaatst

Ja ik ken de cranberry pillen! Sap en vers en gedroogd(zonder suiker) neem ik al genoeg...maar mn lichaam is eigenzinnig.. Ik heb het helaas vaker gehad, schijnt ook met mijn baarmoeder te maken te hebben.

Ik heb nu kuur die bij zwanger mag! Ze doen wel korter voor zekerheid dus moet volgende week al over zijn....ik hoop het😊

Fijn dat het zo goed was!! In du testen ze nu standaard op down etc...dus net een afspraak voor 1x per maand

Geplaatst

Hi meiden!

gaat alles goed? Ik ben nu alweer voorbij de 16 weken. Sinds deze week heb ik echt een buik gekregen, maar ik kan nog steeds mijn normale broeken aan! Dat vind ik wel cool. Tijdens mijn vorige zwangerschap liep ik in de zevende week al met zwangerschapsbroeken aan! Ook mijn borsten zijn nu echt gegroeid. Ik ben tot dusver drie kilo aangekomen en ben daar tevreden mee.

Hoe gaat het bij jullie?

Geplaatst

Hey penny,

Ik heb vandaag weer echo gehad..hartje gehoord, zo bijzonder...ben nu 9 weken en erg ziek pfff..

Wat fijn dat je normale kleren nog aan kan!! Hoop ik ook hihi...weet je al wat het wordt?

3 kilo erbij, das prima toch? Door ziekzijn ben ik nu 4 kilo kwijt.. Ik heb gelukkig meer dan genoeg reserve dus voor mij niet erg..

Geplaatst

Hoi dames,

wat fijn dat je je eigen broeken nog past.. Ik pas nog maar 1 broek nu :( ben ook al 6 kg aangekomen terwijl ik pas 13,5 weken ben haha.. Heb ook echt de hele dag door honger. Verder voel ik me goed. Maandag 1e afspraak bij de gynaecoloog, spannend dus weer!

Sterkte danlon, heel de dag door ziek zijn is echt geen pretje :( hoop dat je je snel beter gaat voelen!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Met mij gaat ook alles goed. Vandaag de termijnecho gehad en ben nu 10 weken en 2 dagen. Echt leuk om te zien, de kleine was al lekker aan t bewegen, ben zo blij dat ik dit mee mag maken! Op moe en wat misselijkheid na voel ik me top. Broeken worden bij mij ook wat strakker maar denk vooral door me darmen!

Balen Dalon dat je zo ziek bent, hopelijk is t met 12 wkn over! Bianc bij jou gaat t vast ook wat sneller doordat t er twee zijn :) en Penny 16 weken al, de 20 weken echo komt voor jou al in zicht!! Groetjes

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey allemaal, gaat nog steeds goed met iedereen?

Ik heb morgen weer echo. Ben best zenuwachtig en onrustig de afgelopen week. Komt denk ik vooral doordat we in de periode zitten dat het vorige keer mis ging..morgen echo, dan maandag weer..als t beide keren goed zit hoop ik wat rustiger te zijn. Ben gelukkig al niet meer zo ziek!

Geplaatst

Succes en sterkte Danlon, laat even wat weten als je bent geweest. Begrijp je onrust heel goed hoor. Hoop dat het voor niets is geweest, zou toch weer een mooie mijlpaal zijn!!! Succes meis!!!

Geplaatst

Heb wel even gejankt van opluchting maar ons kindje zwaaide even naar ons. Druk beweeglijk ook. Duidelijk hartje te zien. Onwerkelijk!

Wat ik grappig vond was dat kindje compleet andersom lag dan vorige keer. Echt al gezichtje met kaakje te herkennen..wauw

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden