Ga naar inhoud

Uitgerekend april/ mei 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi danlon, dat had ik wat vroeger in de zwangerschap als ik snel opstond. Ben je verder ook moe? (Zou dan op ijzer kunnen wijzen, ik neem preventief floradix (te krijgen bij drogist). Had ook je bloeddruk kunnen zijn, maar die is goed zeg je.

mocht je er vaak last van hebben (meer dan 1x per dag) dan zou ik even ziekenhuis bellen. Niet te lang wachten dan, want als je een keer verkeerd valt ben he verder van huis. Als je last hebt, gaan zitten en benen omhoog.

• Reacties 422
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden even bijlezen na drukke weken! Fijn dat het met iedereen goed gaat. En wat een leuke kamers, ohhhh het begint hier te kriebelen haha.

@Danlon het is wel een symptoom van ijzer tekort dus misschien even laten checken. Ik had het aan het een paar weken terug heel erg. Maar ook veel zin in biefstuk en filet americaan. Maar had ook tekort.

Geplaatst

Ik heb spinaziesmoothies gemaakt met sinasappelsap en banaan en daar 2 glazen van genomen...opgelost! Ben niet meer duizelig..

Voel me wel een beetje een hopeloos gevalletje...weer blaasontsteking te pakken..buikpijn... Bang pffff kan om 11 uur huisarts bellen voor uitslag, die ik al weet....aan de cranberries maar nu...

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Geplaatst

He bianc,

ben je op de hoogte van een wetswijziging over tweelingzwabferschappen en zwangerschspsverlof. Vanaf 1 april heb je recht op vier weken langer zwangerschapsverlof bij een tweeling. Dus 20 weken minimaal. Ik zou effe checken of jij daaronder valt!

Geplaatst

Hooii Penny, Dankje voor de tip. Helaas val ik hier nog net buiten, maar aan de andere kant werk ik nu nog maar 10 uurtjes ipv 40. Voor zolang dat nog gaat 🙂

Vervelend danlon dat je elke keer zoveel kwaaltjes heb..

Deedee, wanneer ben jij uitgerekend? Hoe voel jij je?

• 2 weken later...
Geplaatst

@Danlon kijk dat is een simpele oplossing ;)

@Bianc ik ben 11 juli uitgerekend. En voel me goed, weinig last van kwaaltjes gehad. Alleen last van endometriose littekens en dat kan flink pijnlijk zijn helaas. Gister 3d echo laten maken met geslachtsbepaling, zo leuk. We krijgen een jongen!

• 4 weken later...
Geplaatst

Hoi meiden!

Hoe gaat het met jullie en de baby's?

ik ben half feb een weekje opgenomen geweest in het Wilhelmina kinderziekenhuis ivm verkorte baarmoedermond, 1 cm ontsluiting en weeën. Daar aan de weeenremmers gegaan en longrijpings prikjes gehad. Gelukkig zijn de baby's wel blijven zitten en heeft de medicatie geholpen. Ik mag nu alleen niks meer doen, rust, rust en nog eens rust.. Dat valt niet mee! Geen negenmaandenbeurs voor ons dit jaar 😞 Maandag 32 weekjes dus gaat de goede kant op.. Hopelijk blijven ze nog 3-5 weekjes zitten. Hoe voelen jullie je? Zien jullie ook zo op tegen de bevalling? Ik heb woensdag een gesprek over de bevalling, maar ben er echt heel bang voor.. En dan niet 1, maar 2 kindjes 😬

Liefs bianc

Geplaatst

@bianc, jeetje wat schrikken! Vandaag dus al 32 weken wat gaat de tijd snel joh..niks doen is niet leuk maar alles voor de kleintjes toch?

Bij mij gaat alles goed. Gisteren wel naar 9maandenbeurs geweest als vip..dat had ik ook wel nodig, ben nu helemaal gesloopt dus heel blij dat ik ook de optie heb om thuis te werken. Wel leuke dingetjes kunnen kopen.

De kleine man is erg druk en opstandig. We hadden vrijdag 4d echo.. Hij weigerde aan alle kanten...we hebben wel zn lange vingertjes kunnen bewonderend maar daar bleef t bij. Goede vrijdag een herkansing 😊 hij is trouwens nu 1250 gram..vond dat best veel klinken hihi..mja ben nu 28 wk dus ook niet zo gek dan natuurlijk

Geplaatst

Hi meiden,

ik ben nu 35 weken. Maandag weer een groeiecho. De kleine meid is groter dan gemiddeld, maar dat zijn wij ook. Ze is tot dusver wel kleiner dan haar grote broer, gelukkig..

@bianc: dat je opziet tegen de bevalling is normaal, helemaal met een tweeling. Schrijf vantevoren je geboorteplan en bespreek het met de gyn. Dan weet jij en hij wat je wilt en zijn tijdens de bevalling de keuzes duidelijker en sneller gemaakt. Vertel hem ook waar je tegenop ziet, dan kunnen ze daar oplossingen voor verzinnen of er in ieder geval rekening mee houden. Paar weken geleden zag ik er ook even erg tegenop. Was bang dat er met mij iets zou gebeuren en hoe moet het dan met mijn kleine jongen van twee die verzot is op mama? Hierbij spelen ook de hormonen een rol, je bent emotioneler...zelf zie ik meer op tegen na de bevalling.

Ik heb de vorige keer een lang herstel gehad enne doe ik van alles preventief om dat te voorkomen...ik zeg je dus niet dat het allemaal wel meevalt, dat verschilt enorm per persoon en perbevalling...wees goed voorbereid en weet wat er gebeurd, dan kan dingen tijdens de bevalling meer loslaten, ook al lopen ze misschien niet volgens de planning...ik heb een flinke bloeding gehad en was mij daarvan compleet bewust, maar heb mij daarvan afgesloten, omdat ik zag dat de arts na enige schrik het wel ondercontrole had en er daardoor op vertrouwde dat het goed kwam.

in mijn geboorteplan heb ik ook een scenario' voor een keizersnede. Als die noodzakelijk is, komt mijn moeder naar het ziekenhuis en na de geboorte gaat mijn man mee met het kind en blijft mijn moeder bij mij, zodat ik niet daar met veel vragen en hulpeloos op de ok achterblijf. Zij kan dan voor mij dingen doen en navragen, zodat ik rustig en ontspannen kan blijven, mochten man en kind niet snel terugkomen. Dus denk hoe je voor jezelf dingen kan regelen om je gerust te stellen.

zorg dat je nu nog zoveel mogelijk rust krijgt. Is goed voor je kindjes en alles wat je nog voor de geboorte mee kan pakken is mooi, want daarna ben je gemiddeld genomen minimaal vier maanden gesloopt en zeker met een tweeling! Ook al wil je nog van alles, ga vroeg naar bed en neem je rust! Zorg dat je zoveel mogelijk gehamsterd hebt in huis, zodat je minder energie voor boodschappen etc nodig hebt daarna. Qua luiers moet je alleen niet teveel maatje 0 of 1 kopen daar is je kind zo uit, dus koop gewoon wat grotere maten erbij: 2 en evt drie. Een te kleine luier zorgt voor lekkage, een grotere is meestal niet zo'n probleem alleen ietsjes duurder. Ik kan je de luiers van het kruidvat aanraden, goed en tov andere merken goedkoop...ze hebben ook regelmatig acties, zodat je z nog wat goedkoper kan krijgen bij drie verpakkingen.

dit was weer mijn nachtelijke uitje....ik duik nu weer mijn bed in!

Geplaatst

Breek ff in....

Niet om me ergens mee te bemoeien maar dat stukje over de keizersnede is heel leuk bedacht, Penny, maar geen realiteit... Ik werk zelf op de OK en daarnaast heb ik ook een keizersnede gehad bij de geboorte van mijn zoontje dus ik spreek ook nog uit eigen ervaring. De realiteit is namelijk dat alleen je man mee mag naar de OK, niet ook je moeder. Dus als je ervoor kiest dat je man met de kleine mee gaat na de geboorte, dan ben je verder alleen op de OK. Dan mag er echt niet iemand anders bij komen. Als er sprake is van een spoed-keizersnede dan kun je ervan uit gaan dat je man met de kleine weg gaat na de geboorte. Als het gepland is en je krijgt een 'gentle Sectio' (oftewel natuurlijke keizersnede, slecht gekozen naam) dan mag de kleine bij je blijven, ook op de uitslaapkamer.

Ik wil je echt niet van je droom afhelpen, ik snap dat je alle scenario's wilt beschrijven maar daarom wil ik je vast waarschuwen dat je je geboorteplan een beetje moet bijstellen, naar de realiteit...

Veel succes met de bevalling vast!

Breek weer uit....

Geplaatst

@ beanie, verschilt per ziekenhuis. Ik mag zowel man als moeder mee als het een kz wordt!

Geplaatst

Ik heb het in mijn geboorteplan opgenomen en besproken met de gyn, die dat niet weerlegd heeft. Zaken die onmogelijk of onlogisch waren in mijn geboorte plan zijn wel door de gyn aangekaart. Ook bij de bevalling van mijn eerste stond dit in het geboorteplan en hebben zij dit niet weerlegd, dus ga ik er vanuit dat het in principe mogelijk is....tenzij er bij mij natuurlijk complicaties zijn, dan hoeft mijn moeder dat ook niet te zien....

Geplaatst

Dit verbaast mij. Ik heb echt in veel verschillende ziekenhuizen gewerkt en nooit gezien dat er meer dan 1 persoon mee mag naar de operatiekamer. Dit heeft te maken met de steriliteit etc. Zelfs op speciaal verzoek van bijv. de gyn hebben wij het altijd geweigerd... Dus ik denk toch dat je er van uit moet gaan dat als het zover komt, er maar 1 van de twee personen mee mag. Het kan dus best zo zijn dat de gyn het goed vindt, maar de rest van het OK-personeel niet! (dit is trouwens niet onaardig bedoeld, maar ik weet uit ervaring dat we de handen al vol hebben aan 1 bezoeker extra, 2 is echt te veel. Tenslotte zijn dit mensen die niet weten hoe en wat het er aan toegaat in een OK dus we moeten dit goed in de gaten houden, en daarvoor is echt geen tijd als je ook nog goed voor moeder en evt. kind wilt/moet zorgen).

Geplaatst

Haha erg herkenbaar danlon dat hij zich niet laat zien op de echo. Hadden wij ook vaak met het dametje. Wel jammer. Bij mij zijn ze ook bovengemiddelde qua gewicht. 29 weken waren ze al 1500 gram.

penny bedankt voor alle tips. En zeker wat betreft de bevalling. Zal dat ook opnemen in mijn geboortplan, en hopelijk dat ons ziekenhuis niet zo in zijn werk gaat zoals beanie zegt.. En anders hoor ik dat over 2 weekjes..

vandaag weer controle gehad en alles was gelukkig nog goed. Ontsluiting had niet doorgezet en is nog steeds 1cm. Baby's zijn ongeveer 1700 gram, dus de groei gaat nu wat langzamer, maar geloof dat het wel een gemiddeld gewicht is voor 32 weekjes.

Fijn om te lezen dat het allemaal nog goed gaat bij jullie! Rustig aan dames 😃

Geplaatst

@ bianc, jammer maar vind het ergens ook wel grappig.. Wauw!! Klinkt dat al veel he..en dan nog x 2 bij jou...denk goed om jezelf!

Geplaatst

Hi beanie,

ik zal het maandag eens vragen. De gedachte is trouwens dat mijn man er tijdens de bevalling in de ok is en mijn moeder daarna, dus niet tegelijk..

@bianc:1 cm ontsluiting is geen probleem hoor. Ik had dat ook minimaal drie weken voordat ik met nog een beetje extra hulp bevallen ben van mijn zoon. Fijn dat ze er nog lekker warm bijzitten! ;-)

heb vandaag mijn laatste werkdag gehad en nu begint mijn verlof! (Totaal zo'n zeven maanden incl ouderschapsverlof)

Geplaatst

Dat is fijn Penny dat je nu lekker vrij bent! Heb je nog veel te doen of is alles al een beetje klaar? Ik loop vanaf januari al in de ziektewet, omdat ik niet meer mocht werken maar had ook al geregeld dat ik pas weer 12sep hoef te werken.. Dat is wel een lekker idee.

@danlon: Dankje, ja klopt het is ook wel vrij pittig 2 beebs, ben er wel een beetje klaar mee. De gynaecoloog had het gisteren over max 5 weken nog, maar weet niet of ik dat lichamelijk wel trek. Lig echt nachten wakker van de pijn met opgezette buik door de bewegingen, doet zo'n pijn.. Qua gewicht valt het mee ben 15kg aangekomen, maar heel me buik staat op springen lijkt het wel haha.

Slaap lekker nog meiden!

Geplaatst

Hi bianc,

alle belangrijke dingen zijn klaar, is een stuk makkelijker met de tweede! Vandaag langs de gyn en groei echo, zag er allemaal goed uit. We gaan voorlopig voor de natuurlijke bevalling, kindje is qua grootte normaal.

Ik ben nu 13 kg aangekomen met36 weken. Voor mij erg netjes! Voor jou met tweeling vindt ik 15 kg ook erg netjes. Ik snap dat het fysiek niet zo lekker voor je is, maar een voldragen kindje geeft veel minder zorgen na de bevalling, dus probeer het vol te houden! Loont zich op de langere termijn! Probeer ook zoveel mogelijk rust te nemen ook al wil je nog misschien veel doen. Na de bevalling geb jij zeker je handen vol! Dus probeer zoveel mogelijk te slapen en op de bank te liggen. Ook je partner moet zich goed uitrusten.. Verder kleine hoeveelheden eten dan voelt je buik minder gespannen aan..

heeeeel veeeel succes!!

penny

Geplaatst

@ penny,

Klinkt gek maar wat fijn dat je even dat van kilo's aankomen aangeeft...ik vond namelijk dat ik met 7 kilo bij 29 weken veel was aangekomen.. De Arts zei dat het niet erg was maar toch..eigen gevoel..als ik dit zo lees valt het toch mee..

Fijn dat bij jou alles verder ook nog goed is!

Geplaatst

Hi danlon,

ik was met 29 weken 10 kg aangekomen en de vorige keer 12,5 kg. Dus 7 kg is echt supergoed! Geen zorgen, houdt het een beetje in de gaten. Aankomen is goed maar binnen de perken. Meestal zeggen ze dat zo 12 kg aan het einde goed is, maar ik ben al blij als het onder de 20 blijft en superblij als ik max 16 kg aankom. Dat is mijn streven dit keer. De vorige keer was ik totaal 23 kg met 41 weken aangekomen, maar daar blijf ik nu wel onder, misschien blijf ik nog wel onder de 16....:-)

mijn gyn is trouwens super tevreden. Alles ziet er goed uit ook mijn ijzergehalte!

• 2 weken later...
Geplaatst

Bezig met de laatste loodjes. Ik ben nu 38 weken. Ik lig niet meer lekker in bed, heb last van maagzuur (had ik de vorige keer niet), af en toe steken in mijn benen en steeds wat immobieler.... Ik hoop dat ik deze week weer wat energie krijg..

wil ook nog even genieten van de kleine in mijn buik. Waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap, dus moeilijk afscheid nemen...toch heel speciaal zo'n schoppend klein mensje bij je dragen!

Geplaatst

@penny, leuk maar ook spannend dat het dichterbij komt.

Dat brandend maagzuur heb ik ook maar voornamelijk na het eten van zoetigheid.. En die paaseitjes nu hihi...

Hoop voor je dat het snel over is, inderdaad bijzonder zo'n kleintje te voelen, ik vind het ook echt onwerkelijk nog hoor maar goed ik moet dan ook nog 9 weken..

Je laatste als van het is goed met 2? Of ook door traject?

Geplaatst

Hooii dames,

fijn he die maagzuur Penny, heb er hier ook last van 😞

De laatste loodjes zijn idd erg zwaar.. Pff..ik hoef gelukkig ook nog maar max. 3 weken ben het echt goed zat.

lig al vanaf januari op de bank te niksen dus vind het wel mooi geweest, heb e ht overal pijn en doodmoe.. wil nu die kleintjes wel eens in het echt zien en voelen 😃

Succes Penny! En danlon rustig aan laatste weekjes

Geplaatst

Hi meiden,

@ bianc: kan ik wel begrijpen als je sinds januari op de bank ligt en er zitten er natuurlijk twee in je buik! Extra drukte! Maar hou ze nog even vast. Daarna begint een hele zware drukke tijd. Dus slaap goed en laat ze nog lekker even aankomen, zodat je minder zorgen hebt! Geniet toch nog even van de rust, maar dat begrij je pas over een aantal weken echt!;-)

@danlon: ja, twee is waarschijnlijk genoeg.nu ging het vrij snel dit keer, dus voelt dat niet als belemmering voor de derde. Ook voor jou, rust uit! Geniet nog van je vrij tijd! Doe leuke dingen voor jezelf! Een kind vreet energie en tijd! Ik vond deeerste vier maanden met mijn zoon heel zwaar, een roze wolk is niet vanzelfsprekend en laat je vooral helpen!! Kijk ook of je Andere moeders kent met een kind in dezelfde leeftijd, is erg praktisch om ervaringen uit te wisselen en verkleind je onzekerheid! Ook krijg je dan oplossingen voor problemen waar je je nog niet bewust van was. Scheelt veel tijd en energie!

ben net nog even naar de kaper geweest en heb lekker uitgebreid met de meiden overbabys etc en hoe zwaar het soms is gesproken. Als het kan gaan de kapper!! Mijn haar nog bij laten kleuren. Als je borstvoeding geeft duurt het wel weer even voordat 2,5 uur bij de kapper kan zitten...dus nu zie ik er in de kraamweek piekfijn uit, voor zover mogelijk dan...:-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden