Ga naar inhoud

Icsi sep/okt 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

nvdlaan88 o had dus niet met jou lichaam te maken maar met de bevruchting. Ik snap dat je op zon moment dicht kunt klappen, is ook nieuws wat je niet verwacht en zeker niet wilt horen. Hopelijk krijg je snel antwoord op je vragen.

• Reacties 341
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Minima; ik loop in het Erasmus in Rotterdam! Ik ben benieuwd hoelang ik het volhoud met wachten te testen!!

Jane jij al ergens last van?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Vraagje:

Heeft iemand van jullie al eens een sis-echo gehad? Ik merk dat ik er toch steeds een beetje meer zenuwachtig voor word.

Iemand van jullie ook bekend met poliepen in de baarmoederholte?

Het is nog helemaal niet zeker dat het poliepen zijn maar als ik op internet lees en zoek is dat nog het 'beste' qua uitslag morgen

Geplaatst

moeder, ik heb geen ervaringen met een GIS echo, heb wel en HIS echo gehad en hier voelde ik eigenlijk helemaal niets van. Gis is vloeistof door je eierstokken toch?

Dames ik kon me niet meer bedwingen en heb vanmorgen en de rest van de dag vier testen gedaan. Allen geven aan zwanger. Ik kan het nog niet goed bevatten. Ben wel heel onzeker omdat ik veel buikpijn heb en net ook een heel klein beetje bruinige afscheiding. Dit maakt me dan weer zo onzeker, ben bang dat het dan een miskraam gaat worden. Iemand ervaring met bruinslijm?

Marja010 hoe voel jij je?

Geplaatst

Hoeveel dagen zit je nu na je terug plaatsing? Ik hoop het echt voor je. Dat hoeft niet slecht te zijn geloof ik hoor minima

Geplaatst

Marja010 ik zit vandaag op dag 10. Hij was al heel duidelijk dus had gister ook al wel positief kunnen testen. Ja ik weet dat het niets te betekenen heeft maar het maakt me wel onzeker omdat ik dit niet ken van eerdere zwangerschappen.

Geplaatst

Alvast voorzichtig gefeliciteerd minima! Maar zoveel positive testen! Je bent echt zwanger meid! Weer een andere spannende tijd komt er nu aan. Volgens mij is dat wel normaal dat je een beetje (oud) bloed kan verliezen.

Ik begin het ook echt spannend te vinden allemaal nu 1 week bezig met decapeptyl en 10 nov echo om te kijken hoe het eruit ziet.

Heel veel succes en sterkte voor iedereen! Dat we snel mama in spe mogen worden!

Geplaatst

Gefeliciteerd minima!

Hier inmiddels al vier keer naar kliniek geweest om te kijken of eisprong al naderde. Gisteren nog steeds niks dus adres wilde bloedprikken om te kijken of we 'm toch gemist hadden. Was zelf overtuigd van niet, na al die jaren ken ik mijn lichaam wel een beetje. Vandaag uitslag dat ik inderdaad gelijk had. Vanavond dan eindelijk slijm bij afvegen (Sorry voor details) wat bij mij betekent dat eisprong over een dag of zes of zeven is. Vrijdag weer een echo dus hopelijk dan ook een groeiend follikel te zien. En waarschijnlijk dus begin volgende week eindelijk de tp die ik uiterlijk begin oktober had gehoopt te hebben. Maar goed, dat wachten zijn er inmiddels wel gewend. Gelukkig veel afleiding met de kleine, huis verkopenen drukte op het werk.

Geplaatst

Hoi,

Ja, heb inmiddels een afspraak kunnen regelen voor komende donderdag. Dus best snel. Daar zijn we wel erg blij mee. Nu hopen dat ze antwoord op alle vragen hebben.

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Geplaatst

Dank je wel hood. Ik begin zelf ook steeds meer vertrouwen te krijgen. Jij schiet ook al op in je traject. Is het je eerste traject?

Tien, voor jou ook spannend en op naar vrijdag.

nvdlaan, fijn dat je al zo snel op gesprek mag komen. Hopelijk krijg je antwoord op al je vragen.

marja010 hoe gaat het met je? Weet je al wanneer je gaat testen?

Geplaatst

Ik weet niet wanneer. Vorige week donderdag was mijn terug plaatsing. Het liefst doe ik er nu al 1 maar dat heeft vast geen nut heb zoveel krampen, alsof ik ongesteld moet worden, al 2 dagen.......

Geplaatst

Kan ook zo maar een goed teken zijn, ik hoop het voor je. Normaal gesproken mag je testen na een dag of 15 na je punctie of eisprong.

Geplaatst

Spannend Marja010, dus vandaag zit je op dag 6? hier zeggen ze 14 dagen na de terugplaatsing. Ik test altijd rond dag 10... Hoeft echt niets te zeggen die buikpijn. Ik had hier rond dag 8 ook heel veel last van.

Geplaatst

Is het niet gek dan dat de krampen al 2 dagen aanhouden? Ik ga zaterdag testen ;) hoe is het met je, al een beetje besef

Geplaatst

Nee is niet gek hoor, was bij mij ook. Heb je ook rugpijn? Maar goed kan ook iets anders betekenen. Ik hoop het niet voor je en blijf voor je duimen.

Hier komt het besef langzaam, ik probeer er van te genieten al ben ik ook nog wel onzeker, zeker ook omdat ik net ook weer een heel klein beetje bruinverlies had. 4december heb ik de echo al hoop ik dat ik wat eerder mag komen.

Geplaatst

@marja010 ik breek even in😊 ik heb meerdere tp gehad. Elke keer als ik kramp had wist ik tenminste dat er iets gebeurde ...

Ik heb 1 keer helemaal niets gevoeld, de uitslag was dan ook negatief..de 2x dat ik kramp had waren positief (1x mk en nu 11wk zwanger)..

Kortom, niet bang zijn t kan gewoon nog goed zijn!

@minima, bruin is oud bloed😊 gefeliciteerd! 😘

Geplaatst

O dat is goed nieuws! Het wordt langzaam aan iets minder de kramp... Ik dacht dat het maar een paar uurtjes mocht aanhouden als het innestelingskramp is?

Geplaatst

@ marja, geen idee..ik had het bijna de gehele 2 weken haha...ik heb wel roze slijm gehad..zat om gel/bollen. Achteraf innestelingabloeding....

Geplaatst

Marja010 ik duim door...

nvdlaan, hoe is je gesprek geweest, hopelijk meer duidelijkheid.

tien hoe is het met jou.. En met de rest van de dames?

Geplaatst

I heb nog even terug gelezen, succes tien morgen met de echo. Hopelijk goed nieuws en kun je daarna door naar de volgende stap.

hood 10 november komt ook al dichterbij. Hoe gaat het spuiten?

Geplaatst
Spannend Marja010, dus vandaag zit je op dag 6? hier zeggen ze 14 dagen na de terugplaatsing. Ik test altijd rond dag 10... Hoeft echt niets te zeggen die buikpijn. Ik had hier rond dag 8 ook heel veel last van.

Bij mij in het ziekenhuis zeiden ze 19 dagen na punctie (1 nov). Vind dat veelste lang. Dat zou dus 20 nov zijn. 10 nov heb ik de laatste pregnyl prik, dus wil eigenlijk 15 nov al testen

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

Ash, kan me goed voorstellen dat je niet tot de 20e wilt wachten! De hoeveelheid pregnyl in je lichaam halveert ongeveer elke dag. Dus als je pregnyl 10.000 hebt gespoten op 10 november, heb je op 19 november een hcg waarde van rond de 20 in je bloed. In dit geval zou ik dus niet eerder testen want dan is de kans op een vals positief groot. Heb je een lagere dosis pregnyl dan kan het eventueel wel iets eerder.

Minima, hopelijk nog steeds alles goed! Wat ellendig he dat wachten. Hopelijk heb je genoeg afleiding zodat de 4 weken niet eindeloos lijken.

Moeder, succes komende week (toch?) met de echo! Hopelijk valt zowel de echo als de uitslag mee.

Hood, jij dinsdag hopelijk een echo waarop veel groeiende follikels te zien zijn.

Marja, super spannend morgen testen! Ik duim voor een positieve test.

Nvandelaan, hoe was je gesprek gisteren?

Jane, weet je al of er cryo's zijn?

Shir, de eerste paar dagen prikken zijn achter de rug. Hoe gaat het?

Ik heb vanmorgen mijn zoveelste echo gehad en het blijkt inderdaad dat mijn lichaam het goed aangeeft. Er was een follikel van 16 mm te zien. Morgenochtend pregnyl spuiten en dan dinsdag de terugplaatsing (mits de cryo goed ontdooit). De volgende keer mag ik zelf aangeven wanneer ik de follikelmeting wil zodra ik het gevoel heb dat de eisprong met een week zal komen. Hoef ik gelukkig niet meer een paar weken lang elke 3 dagen naar de kliniek. Maar we hopen natuurlijk dat dat niet nodig is :).

Geplaatst
Ash, kan me goed voorstellen dat je niet tot de 20e wilt wachten! De hoeveelheid pregnyl in je lichaam halveert ongeveer elke dag. Dus als je pregnyl 10.000 hebt gespoten op 10 november, heb je op 19 november een hcg waarde van rond de 20 in je bloed. In dit geval zou ik dus niet eerder testen want dan is de kans op een vals positief groot. Heb je een lagere dosis pregnyl dan kan het eventueel wel iets eerder.

Minima, hopelijk nog steeds alles goed! Wat ellendig he dat wachten. Hopelijk heb je genoeg afleiding zodat de 4 weken niet eindeloos lijken.

Moeder, succes komende week (toch?) met de echo! Hopelijk valt zowel de echo als de uitslag mee.

Hood, jij dinsdag hopelijk een echo waarop veel groeiende follikels te zien zijn.

Marja, super spannend morgen testen! Ik duim voor een positieve test.

Nvandelaan, hoe was je gesprek gisteren?

Jane, weet je al of er cryo's zijn?

Shir, de eerste paar dagen prikken zijn achter de rug. Hoe gaat het?

Ik heb vanmorgen mijn zoveelste echo gehad en het blijkt inderdaad dat mijn lichaam het goed aangeeft. Er was een follikel van 16 mm te zien. Morgenochtend pregnyl spuiten en dan dinsdag de terugplaatsing (mits de cryo goed ontdooit). De volgende keer mag ik zelf aangeven wanneer ik de follikelmeting wil zodra ik het gevoel heb dat de eisprong met een week zal komen. Hoef ik gelukkig niet meer een paar weken lang elke 3 dagen naar de kliniek. Maar we hopen natuurlijk dat dat niet nodig is :).

Hoi hoi, nee ik spuit 5.000 dus dan zou ik wel rond die tijd kunnen testen toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden