Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag weer echo gehad. Helaas niet zo'n goed nieuwes. Maar 1 goed gegroeid eiblaasje dus een punctie zit er hoogstwaarschijnlijk niet in. Maandag weer retour om nogmaals te kijken of andere 4 eitjes toch niet nog gegroeid zijn. beetje domper dus. Enige voordeel (je moet positief blijven denken) Ze willen het ene goede eitje niet zomaar verloren laten gaan en bij deze onze IUI doen. Telt ook niet als een poging omdat er geen punctie plaatsvindt. Maar even afwachten tot maandag.......

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Marjon Welkom, en veel succes met het prikken!

@tien Nee inderdaad, dat zou gegarandeerd problemen geven.. we starten daarom met 100 of 112,5 eenheden Gonal-F in plaats van de meestal voorgeschreven 150 eenheden.

@Daisy Oh wat balen zeg! Ik had echt voor je gehoopt dat die andere nog goed doorgegroeid waren. Inderdaad fijn dat ze er nog iets van proberen te maken door IUI, een punctie zou ik zeker niet laten doen voor maar 1 follikel. Sterkte met afwachten en de rest van de injecties, ik kan me voorstellen dat dat nu extra moeilijk is.

Geplaatst

Stel je voor dat het et 1 eitje en IUI uiteindelijk zou lukken, dat zou toch een wonder zijn.... Maar laten we maar goede hoop houden.

Weten jullie hoe lang je moet wachten tot je weer mag starten.?

Geplaatst
Stel je voor dat het et 1 eitje en IUI uiteindelijk zou lukken, dat zou toch een wonder zijn.... Maar laten we maar goede hoop houden.

Weten jullie hoe lang je moet wachten tot je weer mag starten.?

Dat zou zeker een wonder zijn, maar je houdt dan in elk geval nog al je verzekerde pogingen over voor een betere poging.

Wij beginnen aan onze eerste poging zodra mijn menstruatie doorbreekt, en dat gebeurt hopelijk komende week.

Bij mij juist risico op overstimulatie, dus ook heel erg spannend!

Geplaatst

Wat jammer daisy, wij hebben een vergelijkbare situatie gehad (3 jaar geleden) 2 follikels en 1 die misschien nog mee ging doen. Wij hebben toen een escape iui gedaan. Je bent dan geen poging kwijt (je hebt er maar 3). Bij de poging daarop de dosering opgehoogd en toen 8 follikels.

Maar de angst dat er te weinig is is bij mij ook hoor. We starten waarschijnlijk volgende week weer maar de angst voor teleurstelling blijft.

Hopelijk kan de dosering bij jouw nog omhoog!

En Marjon welkom hier!

Geplaatst

Fijn dat jullie mij welkom heten.

Overmorgen hebben we de ( bijeenkomst ) uitleg van het proces in het máxima medisch centrum in Veldhoven.

Bij mijn volgende menstruatie rond de 15e gaan we als het goed is starten erg spannend. Hoe waren jullie er aan van die hormonen ?

Geplaatst

Hier aan het wachten op ongi... Stiekem hoopte ik dat het vandaag al zou komen maar dat gebeurt waarschijnlijk niet, ik verwacht hem eigenlijk morgen pas.

Dan mag ik me gaan aanmelden om te starten!!!

:confettistars:

Geplaatst

Vandaag weer echo gehad. Weer een andere arts, zucht. En iedere arts ziet iets anders. Ook zo frustrerend. uitgangsecho werd er 7 gezien, week erna 5, 2 dan daarna 5 maar 1 goed groeiend en deze ziet er 2. Ik weet t niet meer. In vedergeval niet genoeg voor een punctie dus t gaat een escape IUI worden. Vannacht om 00.00 uur moet ik de Pregnyl zetten en woensdag om 12.00 uur IUI. Iniedergeval niet allemaal voor niks geweest. Deze arts zei nog dat als het deze maand niet lukte ik bij de vlvd menstruatie in februari meteen moest bellen en we opnieuw zouden starten. Nou.... de assistente aan de balie ging zich er meteen mee bemoeien en zei meteen dat ik daar maar niet op moest rekenen en dat ik eerder moest rekenen op april mei voor de volgende poging. Dat zou toch belachelijk zijn? Word morgen 41!!! Iedere maand wachten is er 1 teveel voor ons. Dus dat maar even uitvechten met de arts. Hopelijk heeft deze meer begrip of gevoel........

Geplaatst

Hoi DaisyInderdaad belachelijk Dat moet niet mogen.Ik zou nog maals telefonisch contact op nemen en het duidelijk aan geven.Wij hebben vanmorgen alle informatie gekregen in het máxima medisch centrum in Veldhoven.We gaven aan dat we meteen wilde beginnenIk kreeg een uitstrijkje en nog een vaginaal onderzoek.Ze belde daarna of er plaats was en ik mocht direct beginnen.Ze had meteen alle medicatie voor geschreven en uitgelegd.Meteen begonnen met prikke dus vanmorgen.Rond 4 feb schat ze de eitjes weg te prikken. Mag ik vragen welk ziekenhuis je gaat?Begrijp echt niet dat ze hier zo mee om gaan. Hou je sterk

Geplaatst

Flipje, hopelijk start morgen de voorlopig laatste menstruatie. :)

Daisy, wat ontzettend frustrerend allemaal. Sowieso al super irritant als ze allemaal iets anders zeggen maar je laten wachten terwijl elke week telt is helemaal belachelijk. Hopelijk valt het uiteindelijk mee. Of beter nog, hopelijk is de iui voldoende. Fijne dag morgen (al kan ik me voorstellen dat het wel een beetje dubbel is).

Marjon, hoe is de eerste spuit gegaan?

Geplaatst

Mijn menstruatie is begonnen, precies volgens het boekje. Vanavond gaat de eerste spuit decadeptyl erin en vanaf donderdag komt de menopur erbij.

Omdat ik wat trager reageer met stimuleren heb ik 25 januari de eerste echo.

Het wordt weer spannend allemaal!

Diasy, wat een rot situatie, hoop zo dat je niet te lang hoeft te wachten.

Geplaatst

Ik ben onder behandeling in Maastricht. Zometeen om 12 uur IUI. Ben benieuwd. Hoop toch echt dat als dit mislukt ik tot april moet wachten...Dan ga ik afspraak met arts maken voor een gesprek.

Geplaatst

Daisy succes vandaag

Femke : fijn hoor. Zo zie je wel dat ieder ziekenhuis anders te werkt gaat.

Ik moest al 7 dagen voor mijn menstruatie dag beginnen met deca spuiten.

Vandaag 3e dag met spuiten. Moet ook vast tijdstip voor 10.00 smorgens. Ook moet heg direct uit de koelkast en warm maken in mijn hand mag niet langer uit de koelkast.

Wel raar om te doen maar nergens last van na het prikje even appart gevoel op de plaats waar ik gespoten heb maar ook dat gevoel gaat snel genoeg weg.

Zit alleen met mijn stiekem gedoe op het werk met mijn spuiten. Dat vind ik even lastig en ongemakkelijk.

Succes met spuiten.

Filpje : wachten duurt nu lang he. Even geduld nog succes

Tien : en zijn de wachtdagen Nog vol te houden ze zeggen dat, dat de moeilijkste dagen zijn. Is dat ook zo?

Hood: ook in het máxima medisch centrum .

Toevallig ook dr koks en dr Erven.

Geplaatst

Daisy veel succes, hopelijk gebeurt er gewoon een iui wonder! En anders hoop ik dat jullie niet lang hoeven te wachten om verder te gaan.

Marjon fijn dat het prikken goed gaat. Het lijkt mij heel eng de eerste keren.

Femke jij ook succes met spuiten!

Tien wat spannend, aan het wachten! Houd je het een beetje vol?

Cassandra is er je ongi nou al gekomen? Wat zei je arts?

Hier nog steeds geen ongi. Moet binnen een half uur komen om vandaag nog te kunnen bellen, dus die kans is klein. Nog maar weer een dagje wachten dan!

Geplaatst
Hier nog steeds geen ongi. Moet binnen een half uur komen om vandaag nog te kunnen bellen, dus die kans is klein. Nog maar weer een dagje wachten dan!

Toch nog! Ik heb gebeld, tussen 2 en 4 hoor ik of ik kan starten.

Geplaatst

Wat fijn Flipje, eindelijk!!!

Vandaag de iui gehad. Niks van gemerkt. Wel weer een andere arts maar een geluk was dat het het hoofd van de afdeling was dus meteen even gebruik van gemaakt ivm een evt vlvd poging als deze iui negatief zou zijn. We hebben aangekaart het als erg vervelend te hebben ervaren dat de assistente maandag aangaf dat een evt vlvd poging pas in april/mei zou plaatsvinden ivm planning. Hij was het er gelukkig ook niet mee eens en zei dat dat per "geval" apart bekeken moet worden Hij heeft een notitie gemaakt dat ik dan bij de vlvd menstruatie in februari kan starten met pil en dan ook met deca.... Dus ik was hartstikke opgelucht. Nu 2 weekjes afwachten. mag op 27 januari een zwangerschapstest doen. Spannend!!

Geplaatst

@femke1979 yay, je bent begonnen! Jammer dat je zo lang moet stimuleren, maar het resultaat telt natuurlijk.

@Marjon... Lastig om onopvallend op het werk te spuiten lijkt me! Ik vind de utrogestan op mijn werk al zo lastig. Hoef dit keer gelukkig maar twee keer per dag ze in te brengen dus nu hoeft het niet op het werk.

@flipje, jij weet de spanning er wel in te houden, zeg! Ben blij voor je dat je menstruatie toch nog begonnen is. Hopelijk mag je ook starten!

@Daisy1975, succes met de wachtweken. Wat fijn dat deze arts regelt dat je weer gelijk kan starten in februari. Hopelijk niet nodig, maar in ieder geval een geruststelling dat er geen tijd verspild wordt.

Het wachten gaat hier goed. De wachtweken zijn wat mij betreft inderdaad de zwaarste van het hele traject. Wel merk ik dat het voor mij nu veel makkelijker is dan bij de eerste. Ik voel me al zo gezegend! En nu ook super druk op mijn werk en privé is het niet minder druk. Over een paar weken verhuizen naar een tijdelijke woonruimte dus al druk aan het inpakken. De tweede wachten vind ik altijd het moeilijkst omdat ik dan weet dat de emmy ingenesteld kan zijn en ik dus van alles zou kunnen voelen.

Geplaatst

Mooi nieuws Daisy. Dan gaan we nu ook voor jou heel erg hard duimen!!

@tien, Ja goed he, en ik belde precies om 12:30 nog op en toen kwam ik eerst nog even in de wacht... dus ik kneep hem echt even! ;-) Gelukkig kreeg ik toen nog iemand aan de lijn.

Vanmiddag werd ik terug gebeld en ik hoef niet lang meer te wachten: morgen om 8:50 uur heb ik de echo afspraak. Ik verwacht dat er geen bijzonderheden zullen zijn en dat ik dus morgen zal beginnen met mijn eerste pil. Dat zal wel een raar idee zijn na 16 maanden zonder!

Geplaatst

Daisy, spannend, ga hard voor je duimen!

flipje, jij mag ook binnenkort beginnen! Raar idee om weer aan de pil te te gaan!

tien, succes met de wachtweken!

marjon, elk ziekenhuis heeft zijn eigen beleid. Ik moet inderdaad beginnen vanaf de eerste dag van de menstruatie.

En wat betreft de decadeptyl. Ik heb daar 3 jaar geleden nog overleg gehad met een apotheker. We gingen toen op vakantie, maar in het hotel was geen koelkast op de kamer. Ik heb toen overlegd met de apotheker en die vertelde mij dat de decadeptyl maximaal een week uit de koelkast mag.

Wij gingen toen een paar dagen weg dus het probleem was opgelost.

Ik haal nu de spuit een uur van te voren uit de koelkast. Zo is het spuiten ook minder pijnlijk.

Geplaatst

Wauw filpje echt op het nippertje super.

Daisy. : fijn dat je er niets van gevoeld hebt. Nu maar hopen.duim voor je

Sta je nu ziek gemeld of hoe doe jij / jullie dit in deze periode?

Femke ook een uur van te voren er uit halen mag ik ook niet hebben ze bewust nog na gevraagd eergisteren nog extra voor gebeld dat beetje vloeistof is met handen wrijven zo opgewarmd zeiden ze dus meteen uit koelkast halen wrijven en spuiten. Echt appart dat hier overal anders mee wordt om gegaan op de bijsluiter staat inderdaad dat het 1 week uit de koelkast mag liggen. Maja ik doe maar wat ze zegge hè

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden