Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik mis ook steeds info hoor dan hoor ik van jullie dingen en dan weet ik dat helemaal noet dus hebxhet nu gewoon gevraagd! ze zeggen het niet uit zichzelf haha wat is een blasto cyste?

ik mag na elf dagen testen maar doe het denk ook eerder 😂

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend meiden!

Bij de eerste verse tp testte ik 10 dgn na tp positief, bij de cryo tp (dag 3 ingevroren) 8 dgn na de tp en bij deze 13 dgn na tp (later getest omdat ik na de tp nog 3x pregnyl heb gespoten)

Geplaatst

Ik had ook een blasto en heb op dag 12 getest mocht pas op dag 14 verschillend per ziekenhuis of kliniek ik had ook pregnyl gespoten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Fijn Piene dat er een goede aanboord zit. Nu lekker broeden.

ik denk dat ik rond dag tien/elf ga testen. Ligt er ook beetje aan hoe ik me voel. Heb al wel sinds de tp last van buikpijntjes en wat rugpijn. Zal dus volgende week donderdag ergens zijn, de 28ste.

We lopen met zijn drieën dus heel erg gelijk. Spannend!

wat ik me vandaag afvroeg, misschien dat iemand hier dit weet. Hoeveel dagen na punctie treed normaal de voorbereiding voor je ongesteldheid in werking. Ik bedoel hiermee dat als je vrijdag de punctie hebt gehad (dus eisprong) Hoe lang heeft heb lichaam dan dat het denkt, hè geen bevruchting dus we gaan het slijmvlies afbreken. Als dit te kort is dan heeft het eitje dus geen tijd om te nestelen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Geplaatst

ik zou het net weten minima:)

ja grappig dat we met zn 3en gelijk lopen!hoe snel nesteld het eigenlijk?

Geplaatst

Hoi minima

De tp na de punctie of een cryo heeft ongeveer 6 tot 10 dagen nodig om te nestelen en het ligt er ook aan of je medicatie gebruikt er zijn vrouwen die niet zwanger zijn op hun test dag maar ook niet ongesteld kan komen door de utrogastan. Ik zelf heb ervaren dat ik altijd op dag 9 ongesteld werd.

Deze laatste keer met de cryo tp in natuurlijke cyclus had ook veel last van krampen en lage rugpijn dacht ik word ongesteld toch niet ben zwanger.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ik was ook dag 10 ongesteld na de verse terug plaatsing met utrogestan.

Ze tellen 14 dagen van de eisprong altijd (of punctie ).

Tel de dagen mee dat de embryo oud is.

Ik had dus 13 dagen mijn embryo was 3 dagen oud.

Geplaatst

Hier inmiddels op dag vier (bijna) dag vijf. Nee nog geen ongesteldheid te zien, dit komt bij mij ook pas nadat ik gestopt ben met de utrogestan. Buikpijn lijkt vandaag wat minder. Mijn gevoel is niet zo goed maar is enkel en alleen gebaseerd op de buikpijnklachten. Borsten lijken wel iets steviger en zijn gevoelig.

Marjon hoe is het met jou? Wanneer ga je testen.

En piene hoe is het met jou?

Liantje hoe is het bij jóu? Vanaf welke dag had jij buikpijn?

ga nu slapen dan is er snel weer een dag voorbij.

Geplaatst

Dag lieve dames!

Ik ben nieuw hier, dus zal me even voorstellen: ik ben Noor en samen met mijn echtgenoot zijn we inmiddels 5 jaar bezig met zwanger raken. Omdat er bij een hoop aandoeningen een zwangerschap niet uitgesloten is, maar gewoon wat later kan komen dan normaal, wilden wij niet meteen aan de bel trekken en het maar gewoon afwachten. Een jaar geleden had ik eigenlijk al in mijn hoofd dat ouders worden er niet in zou zitten voor ons, maar ik wilde toch naar de dokter om op zijn minst antwoorden en duidelijkheid te krijgen om het hoofdstuk af te kunnen sluiten. Antwoorden hebben wij zeker gekregen, na een hoop tests en gedoe bleek er maar 1 optie voor ons te zijn: ICSI.

De intake hebben wij inmiddels al gehad, volgende week zullen we prik-instructies krijgen en praktische informatie. Als het goed is, kunnen we twee weken daarna beginnen (lang protocol), aangezien ik dan mijn menstruatie verwacht. Erg spannend allemaal. Ik zie het meest op tegen de injecties die ik zelf zal moeten doen. Als ik ergens niet tegen kan, is het bloed en alles wat daar bij hoort. Het zicht van de blauwe plekken op mijn grootmoeders handen geeft me al de kriebels!

Voor degenen die momenteel al middenin de behandeling zitten: mijn gebeden gaan naar jullie uit!

Geplaatst

ik heb ook nog steds buikpijn, zal vast door de utrogestan komen ofzo, en ook mm borsten voelen "zwaar" maar ik let inderdaad ook op elk dingentje in mn lijf! duurt zolang voor mij ist nu dag 4 ;/

hoi noor,

ik ben pauline, 28 jaar en wij zij ln best snel naar ziekenhuis gegaan omdat ik er geen goed gevoel over had! wij don ook icsi, zit nu in mn 1e poging en heb nu mijn 2e terugplaatsing en nog 5 in de vriezer:)

heel veel suc6 met alles! ik kan ook niet tegen prikken of alles wat daarbij komt kijken:o maar ik liet het mijn vriend doen dat schelde voor mij heel veel!

groetjes pauline

Geplaatst

Welkom Noor.

Heel veel succes met spuiten het is ook niets niks maar houdt maar in je achterhoofd dat het voor een goed doel js.

Heel veel succes ook jij kunt dit. !

Minima: waarschijnlijk doen we morgen vast 1 test ..dag 6 dus.

Te vroeg maar je weet maar nooit.

Vanaf gister avond met de utrogestan inbrengen lijkt het van binnen wat krapper te zijn. Als of ik ergens tegen aan duuwde dit had ik de vorige keer ook al. Als of ik tegen de baarmoeder wand aan duw ofzo heel raar.

Herkent iemand dit?

Heb ook rugpijn vanaf gisteren en vandaag best wel erge rugpijn.

Beetje slecht gevoel bij hoop natuurlijk niet op menstruatie maar ik weet het niet.. pff wat is dst moeilijk zeg... denk morgen vroeg een testje..Heb er toch nog 6 liggen hihi

Geplaatst

Hallo meiden

Even een berichtje van mij,

Spannend meiden ik hoop dat het bij jullie dit keer gaat lukken.

Ik ben op dit moment alweer 18 weken zwanger en het wordt een jongetje.

Noor, wij waren ook al 5 jaar bezig. Na 5 icsi en veel terugplaatsingen had ik gezegd dat de 6de icsi de laatste keer zou worden en toen was het bij mij eindelijk raak.

Ik had 2 verse embryo's terug laten zetten en daar is er 1 van blijven zitten.

Groetjes Karin

Geplaatst

Meiden wat spannend voor jullie! Hopelijk snel goed nieuws!

noor welkom hier! Op onze dochter hebben we ruim 3 moeten wachten. Vorig jaar zomer weer het traject ingegaan. We hadden 1 cryo, helaas eindigde dit in een miskraam. De poging van november eindigde ook in een vroege mk.

Nu 27 wkn zwanger van ons tweede icsi wondertje, 2e poging.

Geplaatst

Alweer 18 weken poh wat vliegt de tijd..

Leuk kaatje een jongetje. .

Geniet er van.

Ik gebruik steeds die testen van de action.

Heb ook nog een kruidvat merk liggen en 1 clearblue maar die bewaar ik als die goedkope test ooit aan geeft dat het positief is..

Mijn rug is niet normaal als of die helemaal stijf is van binnen.

Ben echt bang dat mijn menstruatie door breekt ofzo. .

Geplaatst

o dan ga ik die ook halen:) werkt zoeits wel van de action?

lijkt me erg vroeg marjon, hoop het niet voor je :)

Geplaatst

Ja die werken prima

Althans ... ik heb er nog nooit 2 streepjes op gezien haha maja

Dan is het ook geen weg gegooid geld he als ik zo veel / vroeg test.

En goedkoop

Vriendin van me had die ook gebruikt en die werken ook nog zij had 2 streepjes erop.

Ik helaas steeds maar 1 tje. Haha

En ja is zeker vroeg maar zag via Google dat er mensen zijn die toch na 5 a 6 dagen positief testen

Mijn blastocyste was 5 dagen oud he dus.. Zit zogenaamd op dag 10 .

Geplaatst

Nou, lekker is dat.. Mevrouw hier zit een heel verhaal te typen, pats boem weg!

In ieder geval hartstikke bedankt voor de lieve berichtjes dames! Het is enorm fijn om wat support te krijgen - nu al! Bij ons is er namelijk niemand in de familie die het weet. Ik heb het alleen 3 vriendinnen verteld, verder weet niemand er van. Maar ja, twee van die vriendinnen zitten niet bepaald in hetzelfde schuitje, dus die ga je ook niet elke keer met jouw problemen opzadelen welke zij waarschijnlijk toch nooit écht zullen kunnen begrijpen.

En wat betreft die injecties.. Moet het maar over me heen laten komen. Knop om en onthouden waar het voor is. Mijn man heeft er alle vertrouwen in dat ik sterk genoeg ben om het te doen. Dus dat doet me erg goed. Soms houd ik speldjes voor mijn buik om te zien of ik het zou kunnen, haha. Met een beetje hulp van daar boven hoop ik op het beste!

@Kaatje en @Femke: wat geweldig nieuws zeg, van harte gefeliciteerd!! Geeft toch weer hoop wanneer het bij anderen lukt!

En @Piene en @Marjon: spannende tijd nu voor jullie, wauw! Hopelijk is het hartstikke raak deze ronde en mogen we ook jullie feliciteren over een tijdje!!

Geplaatst

De action testen zijn zeker betrouwbaar en goedkoop. Ze zijn alleen wat minder gevoelig dan bijv kruitvat, ze hebben meer hcg nodig om een tweede streep te krijgen!

Geplaatst

oke nou ik ga morgen maar op pad om action en kruidvat testen te halen:)

@noor ik ervaar het als fijn dat mn ouders zussen en vriendinnen het weten ( alleen mensen die dichtbij staan) ik heb ze al vaak nodig gehad en het is soms juist fijn om me iemand anders te praten. ook door vaak ziekenhuisbezoek en priktijden medicijn tijden is het bijna onmogelijk het niet te vertelle:) en daarbij zit nu aan utrogestan en ben zo geboelig dat als iemand maar iets te hard praat tegen me ik al ga huilen :/

hebben jullie ook zo n last van die utrogestan?

groetjes

Geplaatst

Ja utrogestan is ook rotzooi ben ook erg gevoelig.

Wij hebben het eerste proces ook alleen gedaan daarna onze beste vrienden op de hoogte gebracht omdat we het alleen niet meer trokken toen onze ouder zus en broer en teamleidster en uiteindelijk zelfde al mijn +-20 collega's omdat ik in de gehandicaptenzorg werk en relegmatig mijn dienst moest ruilen. Uiteindelijk weten het nog een paar vrienden. Wij wille ook zeker niet dat de rest van de familie en vrienden dit weten. Gisteren ook een feestje gehad bij vrienden. Extra met de auto gekomen en gezegt dat ik vandaag moest werken dat is dan wel makkelijk heb ook regelmatig weekend diensten en veschillende diensten.

Wat hebbe jullie de afgelopen dagen juist wel of juist niet gedaan in de wacht dagen.

Ik ben namelijk gaan zwemmen in meer water / gloor en heb vanmorgen voor de1e x sex gehad..

Bij de eerste terug plaatsing heb ik niks gedaan en is het ook niet gelukt artsen zeide dat alles mag ook zwemmen en sex specifiek gevraagd haha maar toch dubbel gevoel bij.

Hoe denken jullie hier over?

Geplaatst

lastig he is dat heb nu bij de tp gevraagd wat nu wel en niet mag , ze zei 1e 2 dagen niet in bad of zwemmen omdat katheter is ingebracht en je baarmoedermond dus open staat. en geen alcohol roken en drugs. dat was het enige maar heb al vaak gelezen dat sex niet goed zou zijn de 1e week dus doe zekere maar voor onzekere.

ook met verpleegkundige gehad over verdere dingen.. ze zei doe gewoon normaal en met je verstand ga ook geen verdere pillen innemen zoals visolie enz enz.

dan heb je inderdaad een goede "smoes" marjon

wat doe jij in de ww wel en niet?

Geplaatst

Welkom Noor. Fijn dat je mee schrijft en je verhaal met ons wil delen.

De injecties zijn inderdaad niet het meest fijne maar het gaat ergens wel wennen. (helaas) De eerste keer dat ik aan icsi begon heb ik de lucrin met een speciaal prikbuisje geprikt, Je doet als het ware de naald hierin en dan druk je dit apparaatje naar beneden en schiet de naald erin, (je ziet dit niet en hoeft dus niet zelf de naald door je buikwand te steken. Misschien is dit nog iets voor je.

Ik hou niet echt ergens rekening mee in deze ww (geen alcohol en drugs en roken dan maar dat doe ik toch niet) voor de rest doe ik gewoon wat ik altijd doe. Ik ben vorig jaar zelfs in de achtbaan geweest en toen is hij ook blijven plakken, helaas met 12,1 dag misgegaan.

Piene hier ook veel rug- en buikpijn al moet ik zeggen dat het de laatste dagen iets minder is. Aan mijn stemming merk ik wel dat de ongesteldheid eraan komt. Ik ben ook even zo klaar met het traject pfff.

Marjon al getest? ik gebruik ook altijd die van de action en kruidvat heb met beide dezelfde ervaring.

Ik duim voor jullie door...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden