Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

omg jah dan zit e met hetzelfde. dan morgen maar weer opnieuw :o

bij mij is hij duidelijk negatief :/ dan maar wachten tot de testdag die is as zaterdag! kan het dan toch nog positief worden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Shit he die onzekerheid balen Piene. Ma jij hebt een dag later dan mij de tp gehad he. 19e jij.

Test kan nog altijd positief worden wij zijn eik ook veel te vroeg hihi.

Bij jou houdt het zh 11 dagen aan ook raar elke zh anders.

Mijne zei officieel gewoon altijd 14 dagen maar doordat ik blastocyste had zou het misschien eerder kunnen maja we wachten maar weer.

Ga overmorgen nog eens testen als het me lukt om het morgen niet te doen.

Maar zou dat kunnen denken jullie dat ik het zelf zogenaamd verdund hebt en daarom de test niet zwanger zegt of ben ik me gewoon alles aan het bedenken waardoor ik wil dat het positief wordt haha

Geplaatst

dus jij mag eigen pas maandag testen?

hoe kan hij bij jou uitlopen dan? heb je hem wel plat neergelegd?

hmzz ik weet niet met dat verdunnen dat zal nihil geweest zijn. zou idd even wachten:)

Geplaatst

Dames misschien is het verstandig om toch niet zo vroeg te testen je maakt je zelf heel onzeker zo

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Lastig meiden! Ik ken het vroegtestsyndroom:) beter zou zijn te wachten maar ik weet hoe lastig dat is en kan dat zelf ook niet. En iedereen gaat om met de wachtweken hoe die zelf wil.

piene je bent erg vroeg nog dus alles kan elk lichaam is anders..zet hem op!

Marjon als kv een licht streepje geeft zie je op de clearbleu nog niks..dat is wel te begrijpen aangezien deze pas later positief test... toen ik dat streepje had als op de foto was clearbleu ook nog negatief.

Die was pas positief toen ik 3 dagen kv positief teste;) het ziet er al heel positief uit! En een streep komt alleen als je hcg hebt..

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Geplaatst

Oh spannend meiden, maar jullie zijn inderdaad wel heel vroeg met testen. Ik heb vorige week maandag terugplaatsing gehad en zit dus net als Marjon vandaag op dag 8. Dat is wel heel vroeg om een positieve test te hebben. Ik test donderdag dat is dag tien en dit is al redelijk aan de vroege kant, maar als het dag goed is dan moet hij al wel positief zijn.

hoe is het verder met jullie klachten?

Geplaatst

Gek hoor Eslief.. dat jij ook op de kruidvat positief hebt getest en een test van CB van €15 niet. Voor dat geld mag die ook wel eerder reageren hahaha.

Heeft iemand die vroegtest ( 5 dagen eerder test) van de xenos merk €10 wel eens gebuikt?

Minima klopt we zijn ook te vroeg ma ben echt een test junk. Wordr er gek van.

Voel wel regelmatig steken in me buik niet echt te omschrijven en niet echt overdreven pijn maar gewooon aanwezig. En mijn hele lichaam is op van de zenuwen. Maar echte klachten heb ik niet jij wel?

Geplaatst

@marjon zoek een op vroegtesten op het forum daar valt veel te lezen en hebben we toen de tijd alle testen vergeleken. Kruidvat was stip op 1 met de 5 euro testen. Er staat ook te lezen met hoeveel hcg ze testen etc. Dat is toen de tijd allemaal vergeleken:) wellicht interesant om eens door te lezen;) volgens mij is kruidvat ook 1 van de weinige die vanaf 5 hcg test. Maar ik ben er alweer een tijdje uit.. nou is mij8n planning om deze keer niet vanaf dag 1 te gaan testen maar ik zie tegen die tijd wel hoe ik me voel en of ik het nodig vind.

Geplaatst

Heel herkenbaar hoor;) ik kan dat ook niet en teste uiteindelijk zelfs sochtends en savonds. Het voelde als nog een beetje controlle hebben in de hectiek. Je moet doen waar je je goed bij voelt;)

Geplaatst

Inderdaad doen waar je jezelf lekker bij voelt. Ik weet dat als ik te vroeg test ik nog niets weet en dit maakt me onzeker. Als ik niet test dan leef ik nog in hoop en hoop geeft me een fijner gevoel dan onzekerheid. Hier heb ik nog steeds veel buik- rugklachten. Nu lijkt het ook weer wat erger, borsten zijn ook wat meer opgezwollen, gister leek het alsof mijn bh te klein aanvoelde, ik weet dat dit ook allemaal door de progestan kan komen dus ik kan er niet veel van zeggen. Mijn gevoel zegt niet zwanger.....

Geplaatst

Lastig he minima.. volgens mij denk je al snel niet zwanger uit zelfbescherming.. alles kan nog volhouden!!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]6153[/ATTACH]ik mag dus wel overmorgen al testen van het ziekenhuis dan is het dag 29 en met alle medicatie. Stoppen. Wanneer mogen jullie stoppen met de utrogestan? Soms lees ik op internet dat ze nog een paar weken door moeten gaan ?

Geplaatst

Ik precies hetzelfde altijd.. utrogestan helpt bij innesteling en die is al geweest.. blijven gebruiken erna heeft daarom geen toegevoegde waarde is mij verteld

Geplaatst

als test positief is moet ik stoppen met pilletjes en doorgaan met utro als negatief is met alles gelijk stoppen:)

Geplaatst

Ik moest doorgaan met de bollen (toen ik zwanger was) tot week 10. Bij geen zwangerschap meteen stoppen.

Piene ik mag 14 dagen na tp testen maar test altijd iets eerder, rond dag 10/ 11 kan ik betrouwbaar testen. Dat is voor mij dus donderdag of vrijdag. Ik moet dus nog even geduld hebben. Ik ga nu ook maar niet eerder testen omdat dit voor mij toch geen zin heeft.

Gebruiken jullie 2keer2 of 3keer2 bollen per dag? (Van 100 Mg)

Geplaatst

Meiden wat spannend voor jullie! Ik was zelf ook een vroege tester, weet dat er ook nadelen aan zitten. De kv test is inderdaad erg gevoelig, volgens mij reageren ze al bij een hcg van 5 of 8. Een cb test met weken indicator reageert bij een hcg 25.

Bij onze dochter testte ik 9 dgn na tp (verse embryo) positief, zowel de kv test als een cb.

Bij de kv nooit een vals positieve test gehad. Vond wel vorig jaar een oude test, die was negatief, maar stond toch een heel vaag streepje.

Geplaatst

3x 2 bollen utrogestan.

Vanaf ik zou weten dat ik zwanger ben dan 3 weken nog door gaan ermee zeggen ze.

Test negatief dan stoppen ja.

Poh waarom heeft Nederland niet 1 protocol dat iedereen het zelfde doet met zo iets bij voorbeeld.

Sjonge jonge. Maja. Heb nog 2 kv testen gehaald dus ik denk dat ik morgen weer probeer haha. Kan dat echt niet laten

Geplaatst

Over de utro, ik moest het 10 dgn gebruiken, vanaf de tp. Maar het verschilt per ziekenhuis. Omdat ik het zekere voor het onzekere wilde, via deze site extra utro bij elkaar gesprokkeld. Ben nu tot 12 wkn doorgegaan.

Vind het troep, maar het gaf mij zekerheid.

Geplaatst

als ik zwanger zou zijn dan 12 weken doorgaan met utrogestan:) en ik vraag voordat dingen op zijn al nieuwe dus heb van alles een voorraad hahaha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden