Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helaas zitten wij in een situatie waar ons probleem niet echt begrepen zal worden door mijn familie. Zij vinden ons nog veel te jong, zeker als ze te horen krijgen dat we op ons 18e/19e al begonnen met het proberen te realiseren van onze kinderwens. In de familie van mijn man is het een ander verhaal, daar wordt eigenlijk al wel verwacht dat de vrouw binnen het eerste jaar van het huwelijk zwanger raakt. Ze hebben hun vermoedens wel bij ons, maar zeggen er weinig over. Als de vraag er komt, dan wimpelen we het af met: "nee, nog niet, we zijn nog zo jong." Ze moesten eens weten.

De zus van mijn man zit in hetzelfde schuitje. Ik wil het haar vertellen, maar zijn complete familie woont in het buitenland en vooral die zus woont in the middle of no where letterlijk, dus die spreek ik amper en de keren dát ik haar spreek, wil ik haar niet meteen confronteren met de problemen waar ze al dagelijks op afschuwelijke wijze mee wordt geconfronteerd. Hun cultuur is één en al baby's, baby's, baby's. Ook geen wonder dat ik dáár tegen mijn man zei, als we terug gaan naar NL gaan we direct naar de dokter. Kon het gewoon niet meer aan. En dan niet eens zo zeer dat we wellicht nooit papa en mama zullen worden genoemd, aan dat idee was ik inmiddels al gewend. Maar het feit dat we zonder antwoorden het nooit af zouden kunnen sluiten. Ik wilde gewoon duidelijkheid: een baby of een antwoord op de vraag van anderen.

Al met al een heel verhaal. Wat betreft het prikbuisje: zeker iets om in het achterhoofd te houden! Mocht ik het écht niet aankunnen, zal ik daar zeker naar kijken, dankjewel!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sow Noor dat is allemaal wat minder leuk ja.

Heel veel succes hopelijk vinden juliie samen jullie weg in dit proces en hebben jullie genoeg steun aan elkaar.

Ik heb vanmorgen een kruidvat test gedaan om 7 uur controle streepje was niet helemaal duidelijk en geen 2e streepje. En om 9 uur keek ik nog een keer toen was het controle streepje duidelijk en stond er ook in eens een 2e streepje maar het ziet er na uit dat die uitgelopen is. Ik weet dat je na 10 min de test niet af mag lezen dus ga er ook van uit dat het dus niets is want daarna heb ik meteen nog een action test gedaan en die was negatief. Straks nog een kruidvat test halen en dan morgen nog maar eens proberen ma denk dat ik hem te lang heb laten liggen wie heeft wel eens een kruidvat test langer laten liggen en Werd het in eens ook positief? Wat denken jullie. Kan een test wel een streepje aan geven de van de action kan ik een week laten liggen en nog geen streepje hoor ma de kruidvat testen 2 voor €5 met die pipet heb ik geen ervaring mee.. wie wel?

Geplaatst

Ik heb altijd met de kruidvat 2 voor 5 getest dit is 1 van de fijnste testen omdat ze vrij vroeg de hcg meten. Ik ben een vroegtesten en teste altijd of de pregnyl eruit was en of hij daarna weer een tweede streepje gaf.. is het echt een streepje of een indroogstreepje? Negatief was bij mij altijd negatief en werd zelf geen tuur streepje:) positief als tuurstreepje werd dan na indrogen duidelijker.. spannend marjon het klinkt wel erg positief. Op naar de volgende test met meer duidelijkheid je bent nog erg vroeg:) ik heb bij de actiontesten geen goeie ervaringen omdat deze pas laat positief test... wel positief als je vrij laat test maar voor vroeg testen is kruidvat 1 van de beste

Geplaatst

Marjon ik had de vorige poging ook na een uur ineens een streepje. Het is dan echt een indroog streepje. Dit was ook de met Kruidvat test. Hierdoor staat er ook in de bijsluiter niet meer aflezen na 10 minuten. Sorry maar ik denk dat het niet positief voor je is. Maar kan het ook nog zijn dat je te vroeg hebt getest?

Geplaatst

@nooor wat een heftig iets maak je mee zeg! Sterkte.. een kinderwens is niet leeftijgebonden het gevoel zit er gewoon.. prikken is ook gewoon ff eng. Wat ik geleerd heb is om je vel flink in te knijpen..op deze manier voel je alleen je eigen knijpen en de prik niet. Spannende tijden voor jullie.. moeilijk hoor!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Geplaatst

@ noor heftig hoor!! hoop dat je dan steun hebt aan elkaar! :)

@marjon hmmzz lastig :/ morgen maar weer testje doen dan

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Geplaatst

Piene dat werkt he😂 beetje jammer dat ik daar pas achter kwam bij icsi 3 of 4😂

Wijzelf starten in september weer. We hebben besloten om augustus ff te laten voor wat het is. 31aug haal ik de medicijnen op en ergens half sep starten wij weer met het korte protecol en ik ga weer menopur spuiten. We hebben al bloedtesten gedaan en weer een potje sperma gebracht en worden volgende week nog even gebelt voor de uitslagen

Voor nu ga ik meeleven met alle dames hier:)

Geplaatst

Even rust Eslief. . Goed naar je lichaam luisteren is ook niet niks allemaal.

Ik weet niet of het een in droog streepje is. Je zal toch denken dat er geen streepje kan komen als er niet genoeg hcg in mijn lichaam zit. Die testen van de action hebben dat ook niet maja. We zien morgen wel. Heb er niet zom goed gevoel bij. Jullie horen het wel weer. Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Mee eens.. moet eerlijk zijn dat ik wel eerder heb vernomen dat een streepje later verscheen en dat toch indicatie was voor zwangerschap..maar heb ook wel gehoord van indroogstreepjes die uiteindelijk niks bleken...kruidvat meet vanaf 5 hcg dus heel vroeg... ik dacht de action 50 maar weet ik niet zeker.. aangezien het verdubbeld zou je dus met kruidvat al eerder wat kunnen zien en met action spierwit;) ik duim heel hard voor je. Dit was mijn test 11 dagen na de punctie op wd7. Dit was ook meteen de eerste keer dat ik positief testen. ikzelf moest controlle houden door te testen.. heb altijd een smak geld uitgegeven aan testen. Het is voor iedereen anders hoe er mee om te gaan. Ik heb deze foto hier op het forum gevonden en las toen hoe ik me voelde..overduidelijk krampen buikpijn en angst.. en toch heb ik hier een prachtig meisje rondkruipen

33dfdfe75d2069ca618935b6e7b272fa.jpg

Geplaatst

o eslief da is ook een heel licht streepje! ik mag oas zaterdag testen maar denk dat ik er morgen al 1 doe ik kan ni meer wachten. maar heb zere borsten en dat duidt eerder op een komemde ongesteldheid! had je eigenlijk innestelingsbloed? daar hoor ik ook veel over

Geplaatst

jah maar voel me totaal niet zwanger(niet dat ik weet hoe het voelt ) wat had jij als 1e verschijnselen in de ww?

Geplaatst

Krampen buikpijn zere borsten..precies wat ik altijd had als ik ongesteld moest worden..we hadden zelfs al een afspraak gemaakt in dusseldorf omdat het onze 5de icsi was en we de 6de en tevens laatste daar wilde doen... dan is het wel duidelijk hoe erg ik het niet verwachte.. dat we nu weer starten maakt het allemaal wel weer eng omdat ik niet weer mezelf volledig wil verliezen door de hormonen.

Geplaatst

Succes morgen Piene duim voor je. Hoop dat we beide goed nieuws hebben morgen.

Femke: heb je een x negatief getest en na 2 uurtjes was de test ( uitgelopen ) en in eens positief?

Ik twijfel zo he.. is zo zenuwslopend doe niets anders dan google vanavond wordt er gek van.

Heb geen innestelings bloed gezien. Heb alleen paar dagen rug pijn gehad nu niet meer echt. Vorige keer voor mijn menstruatie had ik erg pijn aan mijn borsten dat heb ik nu niet. Maar je lichaam houdt je voor de gek hoor ik voel van alles in me buik (steken) maja

Bedankt Eslief. .Ik heb ook al zo veel uit gegeven aan testen maja.

Jullie horen morgen van me.

Hopelijk hebbe we allebei goed nieuws morgen Piene.

Geplaatst

@eslief klote he die hormonen. ik heb het deze maand beetje onder controle... eindelijk :) hopen dat dit zo blijft gaan

@ zeker marjon duim ook voor jou. eigeblijk moet ik wachten tot zaterdag he haha wanneer mocht jij tetsen van zhuis?

lekker je telefoon wegleggen marjon en tv kijken. boek lezen. rondje lopen of gaan slapen en laat google met rust haha dan maak je je zelf gek!!

groetjesss

Geplaatst

Heb vorige week maandag 18 juli een tp gehad van een blastocyste 5 dagen oud.

Wachtdag 8 vandaag dus zonder die maandag mee gerekend te hebben. Ziekenhuis zegt officieel 14 dagen maar stiekem mag je de dagen mee tellen dag de embryo ( blastocyste ) oud is dus dag 13 als je het zo rekend vandaag. Zo zei de arts dit tegen mij.

Slaaplekker allemaal

Geplaatst

Ik vermoed idd uitgelopen al zie je wel een licht streepje wat natuurlijk altijd positiever is als wit;) soms lopen ze wat uit.

Spannend!

Geplaatst

Goede morgen

Net 2 testen gedaan.

Kruidvat kwam na 5 min heel ver weg beetje een streepje. Toen overnieuw geplast kon het ni meer aan. En die zei niet zwanger de CB test . En nu ga ik weer denken .. ik heb de kruidvat test met de eerste plas gedaan in een bakje dit weg gegooit en daarna in het zelfde bakje wat ik met water had omgespoeld heb ik nog eens in geplast en dat was echt een minimaal plasje dus misschien water bij gezeten . (verdund )..pff ik weet het ook niet niet gewoon geduld hebben .. en dat heb ik niet.. maar ik zie het nu toch wel somber in..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden