Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ook bij ons bij Nij Geertgen ook geen chromosoom of andere onderzoeken. Weet niet of dat standaard is. Ik heb vorig jaar september gebeld en kon een maand later voor intake en daarna in november eerste tp. Kan me niet meer herinneren hoeveel tijd eerste keer tussen intake en start icsi traject zat.

@Marjon... Bedankt voor je lieve reactie! Ik had het je zo gegund dat je ook al zolang zwanger was. Hopelijk morgen of anders volgende keer een positieve test voor jou! Zwangerschap verloopt gelukkig goed! Ivm icsi een uitgebreide 20 weken echo en een suikertest gehad maar daar is gelukkig niets uitgekomen. Nog twee weken werken en dan een weekje vakantie en aansluitend verlof!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom maryb! Het icsi traject is altijd even schrikken en ze boeken nog altijd vooruitgang en als het niet aan de vrouw ligt zijn de kansen vaak ook wat hoger. In nederland is het zo dat je er maar 1 terug krijgt vanwege de risicos bij meerlingen. Zelf heb ik op het punt gestaan over te stappen naar dusseldorf en had de afspraak staan maar raakte toen zwanger bij icsi 5. Veel ziekenhuizen hebben in de vakantie juli/aug een stop op behandelingen staan vanwege personeel dat op vakantie gaat en dus onderbezetting. Ik denk dat dit mischien de reden is dat je dan in oktober aan de beurt bent.

Geplaatst

Ja het was echt verschrikkelijk. Een slechte uitslag van de combitest (3% kans op Down, 1% op Patau en 1% op Edwards), toen hadden we nog veel hoop dat het goed zou komen. Maar helaas, rond de 15-16 weken, na de NIPT test en vruchtwaterpunctie kwam de bevestiging dat er meerdere ernstige genetische afwijkingen waren. We hebben moeten kiezen om de zwangerschap evengoed door te zetten of om het af te laten breken. Met pijn in ons hart werd het het laatste. Onmenselijk eigenlijk, om zo'n keuze te moeten maken, en ik voel me daar nog steeds heel raar bij. F is op 12 juni geboren en hij was echt een geweldig mooi jongetje, nog maar 20 cm groot. We hebben aangifte gedaan van zijn geboorte en hem laten cremeren. De as krijgen we over een paar weken thuis.

@minima wij hebben ook geen chromosoom onderzoek gehad. (Je bedoelt bij partner en mij, voor aanvang van het traject toch?)

Geplaatst

@flipje wat een moeilijke keuze!! Kan me zo goed voorstellen hoe je je voelde na dat bericht..ook wij hebben tijdens de zwangerschap flinke tegenslagen gehad en veel verdriet ook omdat we niet geheel op 1 lijn lagen als man/vrouw. Wat fijn dat hij straks weer thuis komt bij jullie.. de keuze is door jullie weloverwogen gemaakt maar o zo zwaar..sterkte het is nog zo vers

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Geplaatst

Wow filpje.. wat een moeilijke keus.

Wat mooi dat hij straks weer bij jullie is.

Maat ow wat zal dit moeilijk zijn. Leef echt zo met jullie mee.

Heel heel veel sterkte en ik denk aan je. Ook voor jou branDen de kaarsjes weer en is weer nieuwe hoop.

Geplaatst

Ja chromosomenonderzoek bij de man, in rijnstate Arnhem doen ze dit als het zaad niet goed is, om zo te kijken of de man niet erfelijk belast is. Na onze vroetijdige bevalling begin van het jaar waaruit bleek dat onze zoon Patau had heb ik ook nog een chromosomenonderzoek gehad. Hier kwam niets uit gelukkig.

Piene en Marjon nog ontwikkelingen.

ik heb vanmorgen getest en na een paar minuten is er echt een heel dun (bijna onzichtbaar) bijna niet met blote oog waarneembaar lijntje ontstaan. Ik weet niet wat ik hier nu van moet denken.

Geplaatst

Oww spannend minima..

Morgen nog maar een testje dan ik heb het vandaag kunnen laten gelukkig.

Gaan vandaag een dagje weg met vrienden de mannen hebben een verassing we zijn onderweg.

Morgen vroeg doe ik nog een test denk ik. Mits ik niet ongesteld wordt

Geplaatst

Oke. Ik zet steeds de timer op 5 min.

Houdt jij de minuten ook bij aangezien ze zeggen dat je precies na 5 min af moet lezen.

Heb net contact gehad met het ziekenhuis.

Morgen test ik nog 1 x en dan stop ik met de medicatie.

De test zal vanaf vandaag met een cryo positief moeten zijn.

Heb alleen gisteren nog getest.

Ben bang dat het weer mis is.

Minima gefeliciteerd je bent denk ik zwanger hoor .

Geplaatst

Marjon leuk dat je als verrassing een dagje weg bent, waar ben je geweest?

ik heb de timer er niet bij gehouden, het was denk ik binnen 0 en 10 minuten. Hij werd niet meteen positief (wat ik anders wel altijd had op deze dagen en toen ben ik gaan aankleden, toen ik daarna weer keer was er dus een heel heel licht streepje. Ik denk zelf niet dat het iets te betekenen heeft maar wie weet een late innesteling. Ik test of morgen of zaterdag weer. Als het dan niets is dan stop ik met de bollen.

Geplaatst

welkom mary b :) ik zit in albertsweitsrr in zwijndrecht en erasmus mc in rotterdam! bevalt eigenlijk wel goed. hebben wel een chromosomen onderzoek gehad. ook bij ons ligt het aan mn vent bij mij gelukkig alles goed :)

hoe is dat bij de anderen? of is dat te intieme informatie dat snap ik ook:)

marjon hoe is het nu met je? en minima hoe is het met jou?

ik wacht nog tot zaterdag en dan een test maar heb een slecht gevoel.

heb erg last van mn rug en smeer heelde tijd wat erop (midalgan)nu lees ik de bijsluiter en staat er niet gebruik bij zwanger en bij zwanger willen worden of i.d oeps :/

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Geplaatst

sorry meiden lees nu jullie berichten pas hiervoor :) waren er zoveel

het is dus nog afwachten:) klinkt positief minima

Geplaatst

Gisteren contact gehad met zh.

Moet echt op dag 10 testen vandaag dag 11 en negatief moet stoppen met de utrogestan en progynova.

Ben gestopt dus.

Ga er ds van uit dat het negatief is. Heb geen menstruatie.

Vorigeb x met een verde tp moest ik wachten. Op menstruatie en op wachtdag 14 testen nu cryo 5 dagen en wachtdag 10. Toch raar eogenblik dat ik nu al de moed oo moet geven terwijl ik geen menstruatie heb maja.

Erg balen weer niet gelukt ga ik nu dus van uit.

Geplaatst

Ook hier is het niet gelukt. Vanmorgen getest en geen streepje te zien. En ook gestopt met de bollen en dan zal de ongesteldheid er wel aan komen.

Marjon ik wordt nooit door de bollen heen ongesteld. Bij mij komt die altijd zon drie dagen nadat ik gestopt ben met de bollen.

Baal wel, maar had hem wel al beetje zien aankomen. Veel buik en rugpijn.

nu eerst maar op vakantie en dan volgende cyclus weer starten met cryo.

hoe voel jij je Marjon!

Geplaatst

ook ik heb getest vanmorgen ook geen streepje helaas maar had het al verwacht. dus stop ook al met alles en wachten tot ik ongesteld word! dan een volgende cryo plaatsing. wij gaan in sept op vakantie dus doen nog 1 cyclus en dan maandje rust :)

Geplaatst

o Piene wat balen.. ik hoop op een goede afloop voor jou de volgende keer.

Meiden ik ben in de war!!!, de vorige post die ik stuurde was dat de test negatief bleef. Nu had ik gister binnen 10 minuten een heel heel licht streepje, kon ik eigenlijk niet met de telefoon goed fotograferen. Nu heb ik dus vanmorgen weer een kruidvattest gedaan (2 voor 5 euro) ik had de timer gezet en binnen de vijf minuten geen streep, echter na 10 minuten ging mijn vriend douchen en zei hij nog ik zie toch weer een streepje. Toen ik dit later ging bekijken was het streepje er weer en nu wel goed te zien met blote oog. Echter had ik ook een kruidvat test gedaan (2 voor 10 euro) en deze is negatief. Nu snap ik er helemaal niets meer van. Ook omdat het streepje wel iets donkerder wordt maar dit is eigenlijk na de aflees tijd. Wat moet ik hiermee???

[ATTACH=CONFIG]6154[/ATTACH]

Geplaatst

volgens mij als na de afleestijd is is het toch niet zo denk ik? maar het is idd wel een streepje dus dat is dan ook weer niet voor niks! dan zit er niks anders op dan morgen weer te testen. misschien een " duurdere" test doen nu die van clearbleu of predictor early ofzo

Geplaatst

Minima dat is zeker wel een streep hoor en heel duidelijk! En zeker geen indroogtest. Wellicht vanmiddag nog een test doen? Bij mij werken de testen op de ochtendurine slechter ik ben dus een persoon die smiddags mooiere testen heeft! Ik zou 1 deze dagen een andere test erbij doen;) toen ik dit streepje had teste ik 2 dagen later met clearbleu "zwanger" dit was meteen wel veel duidelijker;) het ziet er echt heel positief uit!!

Piene wat vervelend zeg:( niet leuk

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Geplaatst

jaa balen maar ja niks aan te doen:) mocht pas morgen testen maar lijkt me heel raar als hij morgen wel positief zou zijn

Geplaatst

@ Marjon als je gevoel zegt dat je nog even door moet gaan met de medicatie moet je dat gewoon doen hoor

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Eslief ja dat maakt mij ook zo onzeker. ook omdat het pas na de aflees tijd naar boven komt. Ik had er ook een andere test bij gedaan (met dezelfde urine) de early van Kruidvat (die met het plusje) deze was wel negatief. Daarom nu zo onzeker en in de war.

Marjon het kan geen kwaad hoor als je nog even doorgaat met de medicatie. Gewoon doen als jou dit helpt in je gevoel.

Geplaatst

Minima ik zou je huisarts of fertiliteit arts bellen en vragen om een hcg test. Klinkt hoopvol

En shit Piene.

Ik voel me behoorlijk k*t ( sorry)

Begrijp het ergens niet. Dag 11 nu en vorige keer mocht ik pas dag 14 testen.

Egrens heb ik mij er bij neer gelegd maar er zit nog een heel heel klein stukje hoop diep van binnen.

Ik mag vanmiddag bij mijn gewone huisarts een test komen Doen en misschien op hcg prikken. Assistent ging even overleggen met de huisarts zelf.

Pfff wat is dit weer heftig ..mijn gevoelen springen er uit.

:, (

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden