Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Klopt zonder medicijnen lijkt mij altijd beter ik HAD altijd een regelmatige cyclus tot dat ik ben begonnen met spuiten.

Laatste x heb ik zelfs menstruatie op wekkers gekregen na 56 dagen en cyclus daarvoor kreeg ik mijn menstruatie waar maar 12 dagen tussen zaten erg in de war is mijn lichaam dus

Ik denk dat ik voor de progynova kies weer dan heb ik meer zekerheid.

Minima. . Balen zeg echt raar hoor dat ze soms positief zijn en dan weer niet dat brengt je erg in de war.

Over de vitamines .. haha mijn man heeft voor de punctie okk verschillende vitamines gebruikt en ik ook. Nu gebruik ik foliumzuur meer niet.

Ben wel benieuwd naar je lijstje maar weer niet of ik dat ga gebruiken allemaal (hihi)

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bij mij hebben ze het geprobeerd in natuurlijke cyclus maar ei sprong elke keer te snel. Nu aan de medicatie. Ik vind dat wel prima. Ben ook twee keer zwanger geweest van cryo in gestimuleerde cyclus.

Geplaatst

ja ik miste mn eisprong omdat ik niet reageer op de ovulatietesten. en is niet te peilen omdat mn cyclus heel lang is

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Geplaatst

Zo zie je wel weer ja..er is ook elke keer weer iets in dit proces op het begin leek het proces wat makkelijker maar er komt veel meer bij kijken steeds. Wat voor een buitenstaander een klein iets is als je het verteld komt voor ons aan als een grote klap als het soms niet mee zit.

Vannacht bij toielt gang is mijn menstruatie door gebroken.

De 19 dagen gaan nu dus weer op nieuw in.

Hebben gekozen voor de progynova weer

Geplaatst

@ Marjon

Het is zeker een zwaar proces wij dachten ook in het begin valt allemaal wel mee maar dat viel wel even tegen. Wel fijn dat je menstruatie nu is door gebroken heel wat anders als de vorige keer toen je er zo lang op moest wachten. Hoop dat het nu wel lukt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ja het traject is niet te bevatten voor andere. In beginsel denk je nog o dit doen we, naarmate je steeds meer teleurstellingen moet verwerken wordt het steeds zwaarder en vraag je je af wanneer je wens uit gaat komen. Ook elke keer je toekomstbeeld bijstellen vind ik pittig.

fijn Marjon dat het is doorgebroken. Kun je weer opstarten, dat is altijd een beter gevoel. Je bent dan weer ergens mee bezig.

ik lees hier dat er meiden zijn die een tabletje progynova slikken, ik moet er altijd twee keer twee op een dag slikken. Hoe is dit bij jullie?

Geplaatst

Klopt hoe meer teleurstellingen des te moeilijker het wordt ja.

Dat zeiden wij ook al.

Elke keer weer de moed verzamelen.

Ik moet 7 dagen 1 tablet..dan 2 dagen 2 dan 3 dagen 3 dan 4 dagen 4 en dan weer 1 tot de testdag. Test positief dan weer 2 maal daags 2.

Raar ook dat weer anders.

Hopelijk breekt jullie menstruatie ook snel door.

Geplaatst

Ik drink zelf niet maar waarom zou je niet wat kunnen drinken er is dan zo wie zo niks gaande. Na de tp weet ik eigelijk niet iemand die op een natuurlijke manier zwanger word houd daar toch ook geen rekening. Ik denk dat een glaasje geen kwaad kan maar je kan het ja altijd even na vragen

Geplaatst

ik drink gewoon hoor:) met roken ben ik wel gestopt! na de tp drink ik niet:) ik zal mijn schema ff hierbij zetten

Geplaatst

Ja vanaf de tp moet je je gedragen als een zwangere zei de arts dus ook geen rood vlees etc.

Na de tp drink ik geen druppel dat is tegen mijm principes maar er voor heb ik wel wat gedronken en mijn moeder dacht dat dat ook niet kon.

Maar Wou f een bevestiging van jullie hihi

Maar Piene dat schema lijkt veel op de mijne bijna alles is het zelfde. Eenigste verschil is de progynova die moet ik vanaf dag 15 maar 1tje tot dag 29 en jij 4. Dat is wel een groot verschil.

Heb vandaag erg veel buikpijn voel me echt slecht van de menstruatie.

Hoe gaat het met jullie.?

Geplaatst

Oh echt Marjon moet je aleve gebruiken tegen menstruatie pijn ik had dat ook zo erg anders kwam ik de dag niet door smorgens meteen 2 innemen en dan savonds pas weer 1 hielp bij mij echt goed.

Vraagje hoe zetten jullie de foto's er eigelijk op

Geplaatst

marjom dat is inderdaad een nogal groot verschil? raar he al die ziekenhuizen haha.

lekker pilletje nemen inderdaad en kruikie en laat je vent je maar verwennen :)

liantje er staat bij antwoorden een soort klokje daar op drukken:)

Geplaatst

Ja heb die aleve altijd gebruikt maar mag die nu niet gebruiken van mijn arts omdat het toch een speciaal pilletje is voor de menstruatie. Ik pak steeds 2 paracetamol. Die aleve werke echt goed ja weet ik maar die durf ik nu dus niet te pakken omdat de arts dat toen zei.

Geplaatst

Ik zie geen klokje of zo zal het wel ff uit pluizen.

Ik mocht dat wel innemen heeft je arts een speciale reden gegeven dat het niet mocht Marjon

Geplaatst

Omdat dit pilletje ook iets doet met de hormonen of zo iets dergelijks weet niet meer precies wat de reden was/ is. Maar weet wel dat ik die niet meer mocht gebruiken als we met het proces bezig zijn zei ze. Was dan niet goed.

Geplaatst

Net moeders voor moeders thuis gehad we gaan beginnen om urine in te leveren voor een heel goed doel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden