Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend Hood! Bij onze eerste poging moest mijn man ook 2x produceren, want de eerste was te weinig.

We zouden in eerste instantie voor ivf gaan, maar door te weinig zaad op het laatst icsi gedaan. Uit deze poging is onze dochter geboren!

Geplaatst
Spannend Hood! Bij onze eerste poging moest mijn man ook 2x produceren, want de eerste was te weinig. We zouden in eerste instantie voor ivf gaan, maar door te weinig zaad op het laatst icsi gedaan. Uit deze poging is onze dochter geboren!
Klinkt hoopvol! Wij waren zowiezo op icsi aangeschreven
Geplaatst

Fijn dat het mee is gevallen.

Marieke van Erven de punctie gedaan bij je? In Veldhoven zit jij toch ook hé.

Mooi aantal 12.

Duim voor je.

Hoop op een tp zondag voor je.

Geplaatst
Fijn dat het mee is gevallen.Marieke van Erven de punctie gedaan bij je? In Veldhoven zit jij toch ook hé.Mooi aantal 12.Duim voor je. Hoop op een tp zondag voor je.
Nee ik zit in eindhoven en in Tilburg! In Tilburg doen ze de bevruchtingen en tp.
Geplaatst

Oké ja tp en bevruchting doen ze voor ons ook in Tilburg.

Rest is in Veldhoven.

Eerst waren wij ook in Eindhoven weet niet waarom we nu eik in Veldhoven zitten waren toen door gestuurd

Geplaatst
Oké ja tp en bevruchting doen ze voor ons ook in Tilburg.Rest is in Veldhoven.Eerst waren wij ook in Eindhoven weet niet waarom we nu eik in Veldhoven zitten waren toen door gestuurd
Ow dat is wel raar ja! Wonen jullie dichter bij Veldhoven ofzo? Wij zijn zelf wel heel tevreden over Eindhoven heel lief personeel
Geplaatst

@Hood spannend hoor, maar geen zorgen, komt wel goed! Zoals er al werd gezegd: er is maar 1 zaadcelletje per eitje nodig bij ICSI! Gelukkig is de punctie iig meegevallen! En ja, dit is onze eerste poging. Heel spannend allemaal, maar laat het maar zo veel mogelijk op me af komen. Moet wel zeggen dat ik overal aan twijfel nog. Is dit wel goed gegaan, zal dat wel werken?

Had gisteren trouwens nog maar even ons IVF-team gebeld. Maar gelukkig had ik het helemaal goed gedaan. Mocht de lucht gewoon meespuiten, hoefde het er niet van te voren uit te halen ofzo.. Alleen omhoog tikken zodat het áchter de vloeistof zou komen. Maar het laatste druppeltje dat in de naald zélf blijft zitten is dus ook geen probleem.. Zolang ik maar duw tot ik niet meer verder kan. En als ik iéts doe, dan is dát het wel - helemaal panisch dat ik anders te weinig binnen krijg haha.

Ben afgelopen dagen wel drastisch in gewicht toegenomen. Had wel wát verwacht, maar niet zo vroeg al en zo veel. Bij elkaar toch wel zo'n anderhalf tot twee kilo. Overstimulatie is het niet, begin pas over anderhalve week ongeveer met stimuleren als het goed is. Het enige wat ik momenteel inneem is Primolut driemaal daags sinds zondag en die dagelijkse Decapeptyl injectie sinds dinsdag.. Aan de ene kant moet ik nu wel opeens licht ontbijten (wat ik voorheen nooit deed) i.v.m. die Primolut, maar aan de andere kant zullen die 2 kleine mueslireepjes het hem niet doen en sowieso maak ik dat weer goed door mijn dagelijkse 4 à 5 bakjes koffie met suiker en melk te laten staan sinds een paar dagen. Verder geen gekke verandering wat eten betreft: vreet mezelf echt niet vol ofzo. Het is al een enorme struggle om überhaupt aan m'n dagelijkse calorieën te komen! Iemand anders hier ervaring mee?

En die Decapeptyl injecties mogen best wat beter trouwens.. Had er vandaag 1, pfieuw, had toch wel even zo van "auwwww.." toen ik hem er in en er uit deed..

Geplaatst

Nou.. halve kilo lichter na 2x piesen.. haha. Mss te snel zorgen gemaakt?

Dat bedoelde ik overigens met overal aan twijfelen.. Heb nog géén idee hoe het in z'n werk gaat, dus overal sta ik extra bij stil.. Maar probeer het toch zoveel mogelijk over me heen te laten komen. Helaas is dat alleen altijd moeilijker dan gedacht.

Geplaatst

Ben ook wat aangekomen vanaf dit proces helaas.

Al die hormonen ofzo?

En ja die decapetyl spuiten zijn verschrikkelijk meer kan ik er ook niet van maken.

Ik had ook allemaal blauwe plekjes op mijn buik. Alsof die naalden bot zijn ja.

Had dat ook al gezegt in het zh toen maja daar staat decapetyl bekend om.

Snel erin proberen te duwen .. hoe langzamer des te pijner

Begrijp dat je overal aan twijfelt had en heb ik ook.

Ik vergeet steeds de progynova te slikken voor bms dikker te maken voor de cryo tp. Baal ik ook ontzettend van.

Moest er vandaag 4. Eerste om 10.00 2e vergeten dus pas om 16.30.. 2e 20.00 en 3e nu net gehad. Nu denk ik ook is dat niet verkeerd.

Maar we moeten ons niet zo druk maken hihi lekker makkelijk gezegt maar zo zie je maar weer je bent echt niet de enigste die zo denkt en twijfelt.

Maar positief blijven succes met spuiten.

Ja wij wonen korter bij Veldhoven komen uit Limburg.

Veldhoven zijn we ook tevreden over. Toch steeds 45 min rijden. Morgen mogen we weer. Jullie horen van me als mijn bms goed is dat horen we morgen

Geplaatst

Ja ik had het idd ook al vaak gelezen over die Decapeptyl spuiten.. Wel vreemd dat ze daar gewoon niks mee doen, lijkt me dat aangezien het zo bekend is, de fabrikant hier ook wel van af weet. Maarja, niet dat ik daar nu wat aan heb, dus we gaan gewoon vrolijk door! (Of, nouja, "vrolijk".. Heb zomaar het gevoel dat die Decapeptyl inmiddels al aardig op m'n humeur inwerkt. Ook dat maar zo goed mogelijk in m'n hoofd proberen te houden: het zijn alleen maar de hormonen, Noor.) Ik heb wel kleine minipuntjes op m'n buik van waar ik heb geprikt, maar zijn amper zichtbaar. Tot nu toe geen gekke dingen als blauwe plekken oid. God zij dank!

Ja, snap ik wel hoor, zoals je kunt lezen haha. Het is voor mij al een wonder dat ik de de eerste helft van die driemaal daagse Primolut kuur goed ben doorgekomen zonder het te vergeten! Ben echt één hoopje chaos wat dat betreft normaal gesproken. Foliumzuur slikken vergeet ik ook altijd nét niet (de hele dag wel dus, totdat ik aan het einde denk, HOOO!!). Komt allemaal wel goed, gelukkig wordt er vaak in de dosering al rekening gehouden met stresskipjes en vergeetachtige Harry's hihi.

Leuk trouwens om een Limburger te treffen hier! Ben zelf maar een halve - geboren en getogen in de kop van Noord-Holland, geen Limburgers hier te bekennen dus op mijn moeder na. Oh en de vrouw van de manager van de Multivlaai haha.

In ieder geval succes morgen Marjon! We gaan er van uit dat we hier goed nieuws van je mogen lezen!

Geplaatst

Hoe oud is iedereen hier eigenlijk? En waar hebben jullie de behandeling? Zijn jullie bezig voor jullie eerste kindje?

Weet niet meer of ik het vermeld had, maar ik ben 24 en mijn man is net 26 geworden. Via een transportkliniek zullen we de ICSI zélf in het VUMC hebben. Bezig voor ons eerste kleintje, mocht het voor ons weggelegd zijn. (Waarschijnlijk dan ook wel meteen de laatste, maar zeg nooit nooit.)

Geplaatst

Ik vond de decadeptyl spuitjes ook niet fijn, de naalden zijn stug, kreeg vaak blauwe plekken ervan.

Ik ben denk 1 van de oudste.

Bij onze eerste poging was is bijna 34 en nu ben ik 36 jaar.

Al ligt het vruchtbaarheidsprobleem niet bij mij.

Geplaatst

Nooor dat heb ik ook gehad hoor en nu ook met die bollen want wij moeten die al paar dagen voor de punctie gebruiken. En hoppa eerste dag vergeten mee te nemen naar mijn werk. Maar toen had ik zoiets van er zijn er ook zoveel die die pas na de punctie of echt met de tp mee moeten beginnen. Dus zal wel goed komen..Wij lopen in het catharina ziekenhuis en in het st. Elizabeth in Tilburg zijn voor ons eerste kindje bezig ik en mijn man zijn beide 25 jaar.. probleem ligt vooral bij mijn man slecht zaad ik heb wel pcos dus naulijks een eisprong doorvoer kwamen we in eerste instantie voor. Maarja dan gaan ze alles na lopen en ook het zaad. Dus met clomid pillen kwamen we niet ver!

Geplaatst

Ik was ook altijd blauw van de deca vreselijke spuit dat heb wel eens huilend op de stoel gezeten dat ik de naald er gewoon niet in kreeg zo stomp was ie dan.

En aankomen hoort erbij de heeft er wel last van de andere niet. Ik heb het alleen bij ivf poging 2 gehad ook al had ik de zelfde medicatie me lichaam reageerde gewoon anders.

Ik ben 32 en mijn vriend 36 wij zijn dan nu zwanger na onze 3de poging van een cryo.

Probleem ligt bij mij ik hem endometriose

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Jeuj bms is goed 10.mm

A.s donderdag 16.15 tp van cryo. Nu maar hopen dat ie goed ontdooid.

Noor even antwoord op jou vragen.

Woon in Limburg zijn 10.5 jaar samen.

1.5 jaar getrouwd.

2.5 jaar een kinderwens.

1.5 jaar in de medische molen

Zaadjes van mijn man zijn slecht vandaar icsi bij mij is alles goed.

Maxima medisch centrum in Veldhoven

Tp gebeurd in elizabeth zh in Tilburg daar is het lab.

Ik ben 26 mijn man 28.

1e ivf 5 eitjes weg geprikt. 3 bevrucht allemaal niets geworden dus 1e kans was pats boem weg

2e ivf icsi 25 eitjes 17 bevrucht uiteindelijk 6 cryos 1 verder tp.

1 verse tp mislukt niet blijven plakken

1 cryo dood met ontdooien

1 cryo tp niet blijven plakken

Dus nu nog 4 cryos in de 2e behandeling.

Geplaatst
Jeuj bms is goed 10.mm A.s donderdag 16.15 tp van cryo. Nu maar hopen dat ie goed ontdooid.Noor even antwoord op jou vragen. Woon in Limburg zijn 10.5 jaar samen. 1.5 jaar getrouwd. 2.5 jaar een kinderwens.1.5 jaar in de medische molenZaadjes van mijn man zijn slecht vandaar icsi bij mij is alles goed.Maxima medisch centrum in Veldhoven Tp gebeurd in elizabeth zh in Tilburg daar is het lab.Ik ben 26 mijn man 28.1e ivf 5 eitjes weg geprikt. 3 bevrucht allemaal niets geworden dus 1e kans was pats boem weg2e ivf icsi 25 eitjes 17 bevrucht uiteindelijk 6 cryos 1 verder tp.1 verse tp mislukt niet blijven plakken1 cryo dood met ontdooien1 cryo tp niet blijven plakkenDus nu nog 4 cryos in de 2e behandeling.
Fijn marjon! Hij gaat goed ontdooien gaan we vanuit! Maar wat een verschil met stimuleren bij de eerste en 2de poging.. wel fijn dat je nu een voorraad hebt.. Morgen bellen ze bij ons voor 12 uur als het niet goed is.. Anders zondag 11:45 de tp.. en dan kunnen de wachtweken weer gaan beginnen voor de 5de keer.. hopelijk 5keer scheeps recht! Haha 3x is niet gelukt dus moet het deze keer zo zijn... We duimen voor elkaar🍀
Geplaatst

Eerste x hadden ze laag ingezet met puregon spuiten 100 maar 2e behandeling 150 eenheden

Maja

Ik duim zeker voor jou hoop inderdaad voor jou 5x scheepsrecht dan pak ik die 3e x scheepsrecht.. goed haha.

Hoop dat ze niet bellen dan. Duim zeker voor jou!

F:angel8:

Geplaatst

Hood, ik hoop heel erg voor je dat je niet gebeld wordt deze ochtend!

Noor, ik had andere medicatie maar daar waren de naalden ook behoorlijk bot van.. beste tip dat ik je kan geven, zodat snel mogelijk prikken (best lastig als je dat bij jezelf moet doen..)

Verder antwoord op je vragen:

Ik ben 27 mijn man 29.

Wij hebben icsi gehad en na poging 2 ben ik nu zwanger (uit poging 1 kwamen geen extra cryo's)

We waren onder behandeling in leiderdorp bij medisch centrum kinderwens.

Succes allemaal en ik blijf voor jullie duimen dat het goed gaat!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Geplaatst

ik 29 vriend 30 poging 1 met 8 cryos. 1 slecht ondooit en 2 tp die zijn mislukt nu nog 5 over :) en volgene week tp als alles goed zit in rdam bij erasmus.

vond de deca ook helemaal niks!! bah allemaal blauwe plekken. die andere vielen wel mee zon prikpen.

@marjon ik moet 4 x progy slikken in 1 x! jij in gedeelten dan?

ik heb een ap op mn telefeoon dan stel ik in welke medicijnen en hoelaat! heb alarm uitgezet maar dan komt er een scherm naar voren en gaat oas weg als ik gezien heb. handig hoor zo hoef ik niet heel de dag er over na te denken:)

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Geplaatst

Dankjewel, tot nu toe nog geen telefoontje!Gefeliciteerd laura met je zwangerschap!! Hoever ben je nu?Piene hopelijk ontdooit hij goed duim ik voor..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden